سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

۸ فوت کوزه‌گری خانه داری



آشنایی با فنون خانه داری,تکنیک های خانه داری


دانستن این نکات برای تمامی خانم های خانه دار لازم است. با اجرای این تکنیک‌ها خواهید دید چگونه کنترل آشپزخانه تان را به بهترین نحو به دست خواهید گرفت.

۱. برای از بین بردن سوختگی ته دیگ یا روغن درون قابلمه یا تابه بهترین روش آن است که نصف لیوان سرکه و نصف لیوان آب را درون ظرف بریزید و آن را روی حرارت کم بگذارید.

۲. برای پیشگیری از جوانه‌زدن سیب‌زمینی در سبد آشپزخانه باید آنها را در محیطی به دور از رطوبت و روشنایی قرار دهید.

۳. اگر برنجتان دودگرفته برای از بین‌بردن بوی دود آن، یک پیاز را پوست بکنید و چند شیار روی آن ایجاد کنید تا بوی برنج را به‌خود جذب کند.

۴. اگر تصمیم دارید با کمک چاقو نان را ببرید پیش از بریدن نان، چاقو را به‌مدت یک‌دقیقه درون آب جوش فرو برید.

۵. برای آنکه کیک یا کیک بستنی شما به راحتی از قالب جدا شود بهترین روش این است که پیش از ریختن کیک درون ظرف کف ظرفتان کمی شکر بپاشید. اگر می‌خواهید گوشتی نرم و ترد داشته باشید، گوشت را به‌مدت ۴۵ دقیقه درون مخلوطی از روغن زیتون و سرکه بخوابانید.

۶. برای جرم‌گیری سینک دستشویی آن را برای ۱۵ دقیقه از آب و سرکه پر کنید‌ و سپس آن را با کمک اسکاچ بشویید.

۷. اگر از بدلیجات استفاده می‌کنید بهترین روش برای تمیز‌کردن آنها پاک کردن ظاهر زیور‌آلات با خاک اره یا پودر ماشین لباسشویی است.

۸. اگر تصمیم دارید از موز برای دراز مدت استفاده کنید. باید آن را درون آلومینیوم بپیچید و در ظرف میوه یخچال قرار دهید.


منبع : مجله زندگی ایده آل


ویدیو مرتبط :
فوت کوزه گری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فوت و فن خانه داری



 

 

فوت وفن خانه داری

 

 


اگر كتری استیل، سماور یا چای‌ساز شما جرم گرفته است، می‌توانید مقداری سركه را با آب داخل كتری یا سماور ریخته و بگذارید بجوشد. با این كار جرم كتری یا سماور گرفته می‌شود. هر چقدر كه جرم زیادتر باشد سركه بیشتری لازم است و مدت زمان جوشاندن هم باید بیشتر باشد.

 

پلاستیك دور یخچال و فریزر شما بعد از مدتی كثیف یا خشك می‌شود. بهترین راه برای تمیز و نرم كردن آن استفاده از مخلوط جوش شیرین و آب است. مقدار نصف لیوان آب ولرم و یك قاشق مرباخوری جوش شیرین را خوب هم زده و با تكه‌ای پنبه كه به این مایع آغشته است، تمام پلاستیك دور یخچال و فریزر را تمیز ‌كنید. با این كار هم پلاستیك دور در یخچال و فریزر شما تمیز می‌شود و هم عمر طولانی‌تری خواهند داشت.

 

برای جدا كردن و پاك كردن آدامس از روی لباس، تكه‌ای یخ روی لكه گذاشته و چند مرتبه به آرامی روی آن بكشید. سپس آدامس را جدا كنید. البته دقت داشته باشید، پارچه لباس آسیب ندیده و پاره نشود.

 

اگر می‌خواهید شلوار خود را با اتو خط بیندازید با اسفنج آغشته به آب و سركه سفید محل مورد نظر را مرطوب كنید، سپس اتو بزنید.

 


اگر زیپ لباس شما سخت حركت می‌كند، قطره‌ای از روغن خیاطی یا كمی صابون به آن بمالید.

 


اگر سوزن چرخ خیاطی شما كند شده یك ورقه سمباده را زیر دستگاه قرار دهید و یك ردیف روی آن بروید تا سوزن تیز شود.

 

اگر می‌خواهید دكمه لباس شما براحتی كنده نشود، از نخ دندان برای دوخت آن استفاده كنید.


هیچ چیز بدتر از داشتن یك قیچی كند موقع برش پارچه نیست. قیچی بعد از استفاده زیاد، كند می‌شود. برای تیز شدن قیچی‌های كند و قدیمی این راهكار را امتحان كنید. با قیچی چند ورق آلومینیومی یا كاغذ سمباده را ببرید. این كار باعث تیز شدن تیغه‌های قیچی خواهد شد.

 

اگر می‌خواهید همیشه كشك سالم در خانه داشته باشید، كشك ساییده شده را در كیسه‌های نایلونی ضخیم بریزید و پس از این كه سر آن را بستید در فریزر قرار دهید و هر وقت به كشك احتیاج داشتید به اندازه نیاز آن را چند ساعت قبل از مصرف بیرون بیاورید.


منبع : jamejamonline.ir