سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

۶ راه ساده برای چاق کردن موضعی صورت



چاقی موضعی صورت , لطافت پوست ,داشتن صورت شاداب

مواد غذایی و راهکارهایی که باعث چاقی موضعی صورت می شوند
۱- نشاسته موجود در سیب زمینی سرخ شده یا آب پز باعث چاقی موضعی صورت می گردد. در حالیکه نشانسته مواد غذایی دیگر مانند ماکارونی کل اندام را چاق می کند.

۲- نوشیدن زیاد آب، آب میوه و سایر مایعات بهترین و کم هزینه ترین راه برای لطافت پوست و چاقی موضعی صورت است.

۳- شیره ی خرما و شیره انگور برای چاقی موضعی صورت موثر است.

۴- تحرک و ورزش کردن به خصوص ورزش های هوازی به داشتن صورت شاداب، شفاف و چاق کمک می کند.

۵- نوشیدن آب هویج به همراه نارگیل و شکر صبح ها بنوشید.

۶- از خوردن کلم، کاهو، خیار و گوجه فرنگی غافل نشوید.

منبع:حس خوب

 


ویدیو مرتبط :
آموزش برنامه چاق کردن صورت . سوژه : اندرو گارفیلد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چند راهكار ساده و ارزان برای بهبود جوش‌های صورت



 

 

چند راهكار ساده و ارزان برای بهبود جوش‌های صورت

 

متخصصان پوست معتقد هستند: اولین عامل مهمی که منجر به بروز جوش‌های ناخوشایند پوستی می شود ، تغییرات هورمونی بدن و عامل دوم ناتوانی پوست در دفع بافت مرده كه پاکسازی این بافت ضروری و حساس است، این در حالیست كه باور عمومی عامل این جوش‌ها را اغلب باكتری یا میكروب می‌دانند.

 

متخصصان پوست در دانشكده بهداشت عمومی هاروارد چند نكته ساده و كم‌خرج اما مهم را برای پیشگیری یا كاهش بروز جوش‌های صورت توصیه كرده‌اند. به گزارش شبكه خبری تورنتو نیوز، این متخصصان تاكید دارند:

 

- زیاد در معرض نور خورشید قرار نگیرید.قرار دادن پوست بدن در معرض نور مستقیم خورشید اگرچه ممكن است برای برنزه کردن پوست بدن بسیار ایده آل به نظر برسید اما برای کسانی که از عارضه جوش‌های پوستی رنج می برند، مضر و نامناسب است. تابش مستقیم و طولانی مدت نور خورشید به پوست، نه تنها عارضه جوش‌های پوستی را تشدید می کند بلکه می تواند در طولانی مدت به پیری زودرس پوست و حتی سرطان پوست نیز منجر گردد.

 

- از شستن بیش از حد محل جوش‌ها خودداری کنید. بسیاری از کسانی که از جوش رنج می برند، شستن زیاد ناحیه جوش زده را خوب و مفید تلقی کرده و برای درمان قطعی این عارضه، مدام دوش می گیرند و انواع اقسام صابونها را امتحان می کنند. این در حالی است که متخصصان پوست عقیده دارند که شستن پوست بیش از دو الی سه بار در روز نه تنها نتیجه مطلوب نخواهد داشت بلکه وضعیت جوش‌ها را وخیم تر نیز خواهد کرد. جوش‌ها اغلب در صورت، سینه، پشت و دیگر نقاط بدن دیده می شود.شستن افراطی جوشها معمولا با ترشح چربی بیشتر در ناحیه جوش زده همراه بوده و کمکی به درمان آن نمی کند. همچنین استفاده از ضد عفونی کننده های قوی نظیر الکل سفید و یا استفاده بی‌رویه از فرآورده‌ها و کرم‌های به اصطلاح درمان کننده آکنه نیز توصیه نمی شود. این دسته از ترکیبات علاوه بر اینکه پیری زودرس را به دنبال دارد، درمان واقعی جوش‌های پوستی را نیز به تعویق می اندازد.

 

- در انتخاب صحیح ویتامین‌ها و مکمل‌ها دقت کنید. كارشناسان علوم تغذیه میزان مجاز مصرف ید را در حدود 150 میكروگرم در روز توصیه می کنند. اما بسیاری از پزشکان بر این عقیده هستند که مصرف بیش از این مقدار در بروز جوشهای پوستی موثر خواهند بود. بنابراین از مصرف مکمل‌هایی که دوزهای غیرمجازی از این عنصر را وارد بدن می کنند، پرهیز کنید. استفاده از مکمل‌های افزاینده ترشح طبیعی هورمون تستوسترون نیز همانند تزریق مستقیم خود تستوسترون می تواند منجر به بروز آکنه و جوش‌های پوستی گردد.

 

- از کندن و دستکاری كردن جوش‌ها جدا پرهیز کنید. بسیاری از کسانی که از جوش و یا از دیگر عوارض پوستی رنج می برند، ناخواسته و ناخودآگاه جوش‌ها را دستکاری می کنند. وسوسه انجام این کار به قدری قوی است که حتی برخی از افراد علیرغم داشتن اطلاعات و آگاهی لازم در مورد عوارض این کار، آن را خوداگاهانه نیز انجام می دهند. فشردن جوشها باعث نفوذ باکتری‌های موجود در آنها به لایه های عمیق تر شده و احتمال نفوذ عفونت به خون را در پی دارد.

 

- استرس را از خود دور کنید. استرس تاثیر مستقیم بر جوش‌های پوستی ندارد اما این پدیده روانی می تواند تعادل هورمونی بدن را تحت تاثیر قرار داده و آن را بر هم بزند. نتیجه استرس حتی به صورت چرب شدن پوست و بروز جوش‌های پوستی نیز دیده می شود.

 

 

- به سلامت و تغذیه مناسب خود توجه كافی داشته باشید. مصرف آب فراوان در طول روز یکی از رموز سلامت و تندرستی است که نیز مورد توجه قرار گرفته است. خواب کافی، تمرین مناسب، پرهیز از خوردن غذای چرب و محرك، نوشیدن آب فراوان و موارد مشابه به رغم اینکه بسیار ساده و پیش پا افتاده به نظر می رسند اما در سلامت بدن و در پیشگیری از جوش و سایر ناراحتی ها و عوارض پوستی بسیار موثر هستند.

 

- پوست خود را در برابر چربی و عوامل عفونت زا محافظت كنید. بهداشت پوست را رعایت کنید، دستهای خود را مرتب بشویید، اما همانطور كه توصیه شد از شستن افراطی محل جوش‌ها به شدت پرهیز كنید. رعایت بهداشت عمومی بدن نكته كمكی در بهبود این بثورات جلدی ناخوشایند است. همچنین اگر ورزش می كنید پس از هر نوبت تمرین دوش بگیرد.

منبع:ایسنا