سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

یک اتاق خواب خاص چه شکلیه؟!


شاید فکر کنید، برای تزئین و دکوره کردن فضای خواب نمی‌توان خیلی مانور داد. نهایتش این است که تختخواب شیک و کمد و میزآرایش زیبا انتخاب کنید و در و دیوارش را هم با رنگ دلخواه نقاشی یا کاغذدیواری کنید.

 
 
 

صبح بخیر: شاید فکر کنید، برای تزئین و دکوره کردن فضای خواب نمی‌توان خیلی مانور داد. نهایتش این است که تختخواب شیک و کمد و میزآرایش زیبا انتخاب کنید و در و دیوارش را هم با رنگ دلخواه نقاشی یا کاغذدیواری کنید. اما همه تزئینات به این‌ها محدود نمی‌شوند. خیلی کارهای دیگری هم می‌توان انجام داد. می‌توان از انواع گلدان و چراغ‌خواب و لوستر و فرش و پرده و .... برای زیباسازی فضا کمک گرفت.

در ادامه این مطلب، اتاق خواب‌هایی را به عنوان نمونه برایتان انتخاب کرده‌ایم که بدانید در این فضا چه کارهای تزئیناتی می‌توان انجام داد.

1.    نخستین موردی که در این اتاق خواب دیده می‌شود، دیوارهایی با جنس چوب هستند که حالتی از راحتی و زیبایی را به بیننده منتقل می‌کنند. این ورقه‌های چوبی به طور سراسری همه اتاق را پوشانده‌اند و روی آنها انواع کمد، طبقه و قفسه‌های متنوع کار شده است. کابینت‌های دیواری با نورپردازی در زیر تاقچه‌ها به زیبایی بیشتر فضای بالای تاج تخت، کمک شایانی کرده‌اند.

طراحی اتاق خواب

2.    تاقچه ساده‌ای میان دو کابینت، برای قرار دادن انواع وسایل تزئینی و کتاب فضای خوبی است.

طراحی اتاق خواب

3.    دیوارهای چوبی در منطقه‌ای که تلویزیون قرار است روی دیوار نصب شود، تمام می‌شود تا تفاوت رنگ و جنس، زیبایی بیشتری را نمایش دهد.

طراحی اتاق خواب

4.    پتویی که برای تخت انتخاب شده است نیز بافتی شبیه دیوارهای چوبی دارد که به تناسب بیشتر آنها کمک می‌کند. صندلی سبزی که زیر میز آرایش قرار دارد نیز نمایشی از رنگ‌های طبیعت است.

طراحی اتاق خواب

5.    در این اتاق ‌می‌بینید که برای زیبایی دیوار از کاغذدیواری استفاده شده است. تاج تخت کوتاه انتخاب شده است، اما در پشت آن نورپردازی زیبایی انجام شده است که به روشنایی بیشتر اتاق و انعکاس نور سفید کمک بسیاری می‌کند. استفاده از رنگ سبز در بخش‌های مختلف اتاق از جمله، پتو و قالی و صندلی، نیز حس خوشایندتری به اتاق بخشیده است.

طراحی اتاق خواب

6.    استفاده از آثار هنری، نقاشی، عکس و حتی تاقچه‌های مدرن که مملو از آثار تزئینی هستند، برای زیبایی بیشتر فضای بالای تخت گزینه‌های خوبی به‌شمار می‌روند. استفاده از آینه برای در کمد دیواری به بزرگ‌تر دیده شده اتاق و انعکاس نور بیشتر کمک می‌کند. 

طراحی اتاق خواب

7.    این اتاق شبیه اتاق هتل‌های گران‌قیمت تزئین شده است. بیشتر تاکید دکوراسیون آن روی نورپردازی بوده است. از سقف و دیوار گرفته تا کنار تختخواب از انواع وسایل نورپردازی استفاده شده است تا فضایی آرام، شیک و رمانتیک برای خواب ساخته شود.

طراحی اتاق خواب

8.    ساعتی که روی دیوار بالای تختخواب کار شده است نیز بر خاص بودن این اتاق تاکید ویژه‌ای دارد. میزآرایش و تلویزیون در دیوار روبه‌رو در ردیفی باریک کار شده‌اند. در میان رنگ‌های خنثی استفاده شده در اتاق، رنگ مشکی وسایل چوبی، موجب شیک‌تر دیده شدن شده‌اند.  

طراحی اتاق خواب


ویدیو مرتبط :
طراحی خاص اتاق خواب به کمک دختر کوچولوها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

یک اتاق خواب رومانتیک چه شکلیه؟


اتاق خواب رومانتیک فضایی است گرم و جذاب که می تواند به مکانی تبدیل شود که استرس و خستگی یک روز سخت را از شما دور کند و آرامش و صمیمیت را به شما بازگرداند.





صبح بخیر- ترجمه از ساره محمدی: اتاق خواب رومانتیک فضایی است گرم و جذاب که می تواند به مکانی تبدیل شود که استرس و خستگی یک روز سخت را از شما دور کند و آرامش و صمیمیت را به شما بازگرداند.

یک اتاق رومانتیک معمولا دارای لطافت و نرمی، تزئیناتی پر پیچ و تاب و پالت رنگی گرم است، و بیش از نظم و فرم، عواطف و احساسات و سلیقه شخصی در آن نقشی غالب دارد.  

یک اتاق خواب رومانتیک ...

خلق یک اتاق رومانتیک کاری ساده و سرگرم کننده است. با نور پردازی گرم، رنگامیزی یا کاغذ دیواری های متنوع، استفاده از انواع پارچه و بافت (در سِت روتختی، پرده، فرش و مبلمان اتاف) می توانید فضای دلخواهتان را ایجاد کنید.



انتخاب نورپردازی مناسب برای اتاق خواب، از ضروری ترین اصول طراحی است. نورپردازی این اتاق خواب در ترکیب با رنگ قهوه ای شکلاتی فضایی با شکوه و دنج پدید آورده است.

یک اتاق خواب رومانتیک ...



ترکیب رنگ های ملایم کرم، بژ و سبز نقره ای و نورپردازی مناسب، در ایجاد فضای رومانتیک این اتاق نقشی بسیار موثر داشته است.

یک اتاق خواب رومانتیک ...



نقشمایه های گل و گیاه در روتختی و تاج تخت، شومینه، دیوارها، پرده های حریری

یک اتاق خواب رومانتیک ... (ارسال از خرمی منتشر نشود)



هر اتاق خوابی بدون فضایی شک دنج و فریبنده است. قدم اول آن است که از شلوغی و درهم ریختگی فضا تا جایی که ممکن است کم کنید، دیوارها را به رنگی ملایم در بیاورید، و آن را برای استراحت و ریلکس کردن آماده کرده و فضایی مجذوب کننده پدید آورید. دیوارها را مطابق سلیقه خود با کاغذدیواری هایی با نقش و نگارهای زیبا بپوشانید. اگر محیط رومانتیک کلاسیک مورد پسند شماست، از رنگهای پخته تر و ترکیبات مختلف صورتی و سبز استفاده کنید. از پرده های لطیف و حریر استفاده کنید.

یک اتاق خواب رومانتیک ...

یک اتاق خواب رومانتیک ...



مهم ترین و تاثیرگذارترین عنصر در یک اتاق خواب، تختخواب است. آن را در نقطه کانونی اتاق خواب قرار دهید و روتختی و روبالشی مناسب برای آن تهیه کنید. استفاده از رنگهای پر کنتراست، یک شیوه موثر برای خلق فضایی رومانتیک است. در فضای این اتاق ترکیب و کنار هم قرار گیری دو رنگ صورتی و خاکستری تیره تضاد دلنشینی ایجاد کرده است. در استفاده از این دست رنگها شجاعت بخرج دهید. 

یک اتاق خواب رومانتیک ...

یک اتاق خواب رومانتیک ...



معجزه نور را دست کم نگیرید. از نور طبیعی روز گرفته، تا انواع چراغ های سقفی، دیواری، رومیزی، و یا نور شمع می توانید فضای اتاق خوابتان را رومانتیک کنید.

یک اتاق خواب رومانتیک ...



در طراحی اتاق خواب دنجی و راحتی فضا را در اولویت قرار دهید. موکت های پرزدار و قالی فضا را گرم و صمیمانه تر می کنند.

یک اتاق خواب رومانتیک ...

یک اتاق خواب رومانتیک ...



در این اتاق برای خلق فضایی خاص و نوستالژیک از کاغذ دیواری طرح آجر استفاده شده است. قرار دادن صندلی و یا سوفای راحت در مقابل تختخواب از ترفند های کاربردی در اتاق خواب است.

یک اتاق خواب رومانتیک ...



استفاده از رنگ های سرد لزوما فضا را سرد و بیروح نمی کند. اگر این دسته رنگ ها را هوشمندانه و طبق اصول بکار بگیرید بدون شک می توانید فضایی زیبا و دلگرم کننده پدید آورید.

یک اتاق خواب رومانتیک ...

یک اتاق خواب رومانتیک ...



اتاق خواب رومانتیک سبک روستایی


یک اتاق خواب رومانتیک ...



اتاق خواب رومانتیک با رنگهای خنثی

یک اتاق خواب رومانتیک ...



تخت خواب با تاج آنتیک به سبک قرن 19 ایتالیا


یک اتاق خواب رومانتیک ...