سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

گوشه و کنار خانه را به اتاق کار تبدیل کنید (2)


در این زمانه که درآمدها با مخارج جور در نمی آیند باید شغل دومی هم داشت. یا در خانه اضافه کاری کرد. در گوشه و کنار هر خانه ای هم یک فضای خالی پیدا می شود که یک میز و کمد یا کشو بتوان گذاشت و آن را به محل کار خود تبدیل کرد.

 
 
 
 

گوشه و کنار خانه را به اتاق کار تبدیل کنید (1)

 صبح بخیر: در این زمانه که درآمدها با مخارج جور در نمی آیند باید شغل دومی هم داشت. یا در خانه اضافه کاری کرد. در گوشه و کنار هر خانه ای هم یک فضای خالی پیدا می شود که یک میز و کمد یا کشو بتوان گذاشت و آن را به محل کار خود تبدیل کرد.

دفتر کار کنار پنجره




میز کار خود را زیر پنجره ای قرار دهید که به بیرون دید دارد. لب پنجره اگر جا دارد می توانید باکس، کتاب و مجلات خود را قرار دهید. این فضا بسیار روشن است و می توانید هنگام کار از منظره بیرون نیز لذت ببرید.



 میز کاری مشترک



آیا قرار است همه اعضای خانواده از میز کار استفاده کنند؟ بنابراین باید یک میز ناهار خوری مثلا چهارنفره و مستطیل انتخاب کنید و آن را طوری گوشه دیوار قرار دهید که همه بتوانند از آن استفاده کنند. برای داشتن فضای بیشتر به منظور قرار دادن کتاب و وسایل نیز می توانید از یک کتابخانه بزرگ کمک بگیرید. ترجیحا میز و کتابخانه یک رنگ باشند تا به زیبایی دکوراسیون لطمه نزند.



دفتر کار مخفی



دیوار فرو رفته خانه را به محل کار خود تبدیل کنید. در قسمت بالا تاقچه بزنید و پایین، کمدی با میز کشویی به دیوار نصب کنید. هنگام کار کافی است سراغ کمد بیایید، در را باز کنید و کشو را بیرون بکشید. یک میز کار آماده در خدمت شما است.



ایجاد فضای اداری




یک کمد یا گنجه لباس را می توان به میز کار و محلی برای قرار دادن پرونده ها، مدارک، کتاب و مجله های تبدیل کرد. فقط کافی است کشوهای آن را با نگهدارنده فایل که در فروشگاه های لوازم تحریر وجود دارند، پر کنید. در قسمت بالای آن نیز می توانید  وسایل اداری دیگر همچون پرینتر یا اسکنر بگذارید و جلو ی آن نیز میز کار خود را قرار دهید. به این ترتیب، یک فضا کاملا اداری ایجاد می کنید.



 کار در کمد دیواری




کمد دیواری را به محل کار خود تبدیل کنید. برای این منظور درهای کمد را بردارید، دیوار داخلی آن را رنگ یا کاغذدیواری کنید. به دیوار آن تاقچه نصب کنید و میز کار خود را پایین کمد بگذارید.



میز بسازید



برای اینکه میز کارتان را خودتان بسازید می توانید یک کمد اداری محکم بخرید و روی آن میز بزرگی قرار دهید و آن را به میز کار تبدیل کنید.



سه‌کنُج کار




یکی از گوشه های خانه را انتخاب کنید. برای آن کمد سفارش بدهید و فضای کاری به شکل L ایجاد کنید. این فضا شاید کمی هزینه داشته باشد اما بسیار زیبا و کاربردی است. هم فضایی در بالا برای قرار دادن کتاب، مجله و وسایل تزئینی دارد و هم در پایین کشود و کمد دارد.



 ایجاد فضای بیشتر




برای اینکه فضای کار با فضای ذخیره زیاد داشته باشید باید میزی انتخاب کنید که جا زیاد دارد. مثلا میزی که در عکس مشاهده می کنید، کشویی بدون در دارد و می توان کاغذ و دفترهای خود را داخل آن گذاشت. زیر آن نیز کمدی برای قرار دادن فایل و دیگر وسایل کاری وجود دارد. برای بالای آن نیز کمدی در نظر گرفته شده است که می توانید وسایل تزئینی و .. را جاسازی کنید. حتی پانلی شیک نیز می توانید روی دیوار نصب و کاغذها و نوشته های خود را به آن نصب کنید.



 پانل یادآوری



همه نیازهای سازمان دهی خود را با راهکارهای ساده برطرف کنید. به طور مثال، مربع های پارچه ای برای قرار  دادن نامه ها و نوشته ها، پانل های سوراخ‌دار فلزی برای نصب جامدادی و سطل های کوچک و تخته سفید یا سیاه برای یادداشت کارهایی که باید انجام شوند.



گوشه دنج کاری



گوشه ای از خانه که رفت و آمد ندارد و خالی است را به گوشه دنج کاری خود تبدیل کنید. یک میز کار بگذارید و زیر آن را با پارچه ای زیبا بپوشانید. طبقه هایی روی دیوار روبه‌رو نصب کنید و باکس های جا دار روی آنها قرار دهید. طبقه ها و باکس های بالا را برای قرار دادن وسایل غیرضروری اختصاص دهید.



 ادغام اتاق ها



در خانه های کوچک که آشپزخانه و اتاق نشیمن سر هم و چسبیده به هم هستند، می توانید از قسمت انتهای کابینت ها یا گوشه ای از کانتر آشپزخانه به عنوان میز کار خود استفاده کنید. فقط کافی است یک صندلی ظریف جلوی آن بگذارید و دیوار بین کابینت ها را به تابلوی اعلانات خود تبدیل کنید.


ویدیو مرتبط :
دکوراسیون یک اتاق خانه به عنوان دفتر کار خانگی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گوشه و کنار خانه را به اتاق کار تبدیل کنید (1)


در این زمانه که درآمدها با مخارج جور در نمی آیند باید شغل دومی هم داشت. یا در خانه اضافه کاری کرد. در گوشه و کنار هر خانه ای هم یک فضای خالی پیدا می شود که یک میز و کمد یا کشو بتوان گذاشت و آن را به محل کار خود تبدیل کرد.

 
 
 
 
 صبح بخیر: در این زمانه که درآمدها با مخارج جور در نمی آیند باید شغل دومی هم داشت. یا در خانه اضافه کاری کرد. در گوشه و کنار هر خانه ای هم یک فضای خالی پیدا می شود که یک میز و کمد یا کشو بتوان گذاشت و آن را به محل کار خود تبدیل کرد.

میز کار



برای انجام کار در خانه لازم نیست حتما اتاق کار داشته باشید. می توانید با قرار دادن یک میز کار در گوشه ای از اتاق نشیمن، فضایی برای انجام کارهای اداری خود ایجاد کنید. ترجیحا میزی انتخاب کنید که بزرگ باشد و زیر آن کشو و کمد وجود داشته باشد تا بتوانید وسایل، کاغذها، پرونده ها یا دیگر وسایل کار را داخل آنها به طور مرتب جمع کنید. می توانید روی دیوار رو به رو یک تاقچه و یک پانل نیز نصب کنید.



 میز ساده



اگر به طور دایم در خانه کار نمی کنید و کم پیش می آید در خانه کار کنید، بهتر است میز ساده ای برای نوشتن انتخاب کنید. این میز ساده باید شیک باشد و وسایل لازم برای کار اداری را نیز روی خود داشته باشد.



 میز تحریر گنجه‌دار



میز تحریرهای گنجه‌دار می توانند هر اتاقی را به محل کاری زیبا تبدیل کنند. به طور مثال، این میز تحریر همرنگ تخت خواب و پرده ها رنگ آمیزی شده و در اتاق خواب جای گرفته است. این میز در بالا و پایین فضای زیادی برای قرار دادن کتاب، پرونده یا دیگر وسایل و منابع مورد نیاز برای کار دارد.



 ایستگاه شارژ



به لطف تبلت، لپ‌تاپ و اینترنت وایرلس، هر گوشه خانه می تواند فضای کار باشد. می توانید همه وسایل کار خود را داخل یک کمد جمع کنید که پریز برقی هم در کنار آن هست و ایستگاهی برای شارژ تبلت یا لپ‌تاپ ایجاد کنید تا مشکل شارژدهی نداشته باشید. در این محل می توانید، خودکار، مداد، کاغذ یا پرونده های کاری خود را نیز قرار دهید.



 هماهنگی رنگ



از یکی از دیوارهای خانه برای ایجاد فضای کار استفاده کنید. روی دیوارها طبقه های شناور نصب کنید و روی آنها، کتاب، مجله و باکس قرار دهید. سبدهای دیواری نیز ایده بسیاری خوبی برای قرار دادن نامه ها و کاغذهای کاری است.



فضای بالای پله ها



از فضای خالی بالای پله ها می توانید به عنوان اتاق کار استفاده کنید. این فضا را با کابینت، میز و صندلی راحتی پر کنید تا فضایی اداری به خود بگیرد. از این فضا می توان به عنوان دفتر کار یا انجام تکالیف مدرسه و دانشگاه بهره گرفت.



 میز کار درست و حسابی



یک گوشه از اتاق های بزرگ خانه همچون اتاق نشیمن را به محل کار خود تبدیل کنید. یک میز بزرگ، کتابخانه بزرگ با قفسه و کمدهای متعدد برای انبار وسایل و چند تاقچه بالای میز می توانند یک فضای کار درست و حسابی ایجاد کنند. البته فضایی که برای این منظور در نظر می گیرید باید نور کافی و پریز برق و تلفن نیز داشته باشد.


مناظر الهام بخش



گوشه ای از خانه که برای قرار دادن میز کار خود برگزیده اید را با وسایل زیبا و الهام بخش تزئین کنید. به طور مثال، وسایل تزئینی، آباژور زیبا یا مجسمه های شیک روی میز قرار دهید. یا گلدانی در کنار میز بگذارید و تابلویی زیبا رو به روی خود نصب کنید.



چندمنظوره



رو به روی میز کار خود یک تقویم بزرگ دیواری و یک تابلو اعلانات نصب کنید. از تقویم برای پیگیری فعالیت های همه و از تابلو برای مطلع بودن از کارهای در دست انجام استفاده کنید.



 میز کار شیک




دراورهای قدیمی یا میزهای آرایش قدیمی برای جا دادن وسایل کشوهای زیادی دارند و می توان از قسمت روی آن نیز به عنوان میز کار استفاده کرد. البته احتمالا به دلیل کهنه بودن و رنگ و روی جالبی ندارند و بهتر است یک دست رنگ زیبا به آن بزنید و در یک گوشه خالی خانه، فضای کار شیکی برای خود ایجاد کنید.



 فضای کار هوشمنانه



در فضاهای کوچک باید از دیوارها هم برای جمع آوری وسایل استفاده کرد. برای این منظور، باکس و تاقچه هایی را روی دیوار نصب کنید و کتاب و مجله های موردنظر را داخل آنها قرار دهید. زیر باکس ها هم نگهدارنده مجله نصب کنید. برای میز می توانید از یک چوب مسطح بلند استفاده کنید و آن را به دیوار نصب و زیر آن قفسه یا کمد قرار دهید.



دفتر کار در آشپزخانه



برخی از آشپزخانه ها فضای کوچکی میان کابینت ها دارند که برای انجام کارهای آشپزی یا قرار دادن خریدهای فروشگاه کاربرد دارد. شما می توانید از این فضا به نفع خود استفاده کنید و آن را به میز کار تبدیل کنید. با قرار دادن لپ تاپ، جامدادی، منگنه و ... این فضا را کاملا اداری کنید.