سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

گل‌های قرمز جادویی!


پیشنهاد ما برای شما گیاه فوشیا است. گلدانی كه برای منازل كوچك و جمع‌و‌جور آپارتمانی مناسب است

هیچ چیز بهتر از داشتن یک گل زیبا داخل اتاق نیست، گلی که می‌توان هر روز صبح به آن نگاه كرد و تمام انرژی‌های مثبت آن را تا آخر روز حفظ کردو شب وقتی خسته به خانه برگشت دوباره یک موجود زیبا به شما سلام بدهد. اگر شما هم موافق این امر هستید برای شما یک پیشنهاد ویژه داریم. یک گیاه با گل‌های بسیار زیبا و آویزان به رنگ قرمز و صورتی که در فصل بهار و تابستان گل می‌دهد.اما باید توجه کنید که این گیاه، احتیاج دارد پس از تمام شدن دوران گلدهی جوانه‌های انتهایی‌اش مرتبا هرس شود تا برای سال آینده خود را برای رشد و گل‌دهی آماده كند.
گیاه فوشیا مناسب آپارتمان،‌ در سر در منازل، روی سایبان‌ها و مخصوص فصل بهار و تابستان است.





  گرما را دوست ندارد
 در فصل تابستان دمای 20 درجه را تحمل می‌كنداما دمای کمتر را ترجیح می‌دهد، بهترین دما در بهار و تابستان برای این گیاه در روز 18 درجه و در شب 16 درجه است.



  چقدر به آب احتیاج دارد؟
این گیاه در هوای گرم یا تابستان، هفته‌ای دو‌بار و در فصل بهار هفته‌ای یك‌بار به آبیاری احتیاج دارد البته باید بدانید بعد از شروع گلدهی، آبیاری را كاهش دهید و در فصل زمستان هر 15 روز یك‌بار آبیاری كنید.



  عاشق نور است
 گیاه فوشیا به نور زیاد و كافی نیاز دارد.‌ این گیاه، نورآفتاب را تحمل می‌كند. بنابراین پرنورترین پنجره خانه جای خوبی برای قراردادن آن است، اما تابش نورخورشید در وسط روز برایش خوب نیست و بهتر است هنگام ظهر پرده را بکشید تا او را از آفتاب مستقیم محافظت کنید.



  درگرما نیاز به مه‌پاشی دارد
در صورتی كه گیاه را در آپارتمان یا محل كارتان نگه می‌دارید در فصل بهار و تابستان که هوا گرم‌تر است،برگ‌ها و گل ها را روزانه مه‌پاشی كنید و اما در هوای خنك نیاز به مه‌پاشی ندارد.



 خاک مخلوط می‌خواهد
 برای فوشیا مخلوطی از یك قسمت خاك پیت، یك قسمت كود پوسیده دامی و مقداری خاك لوم تهیه کنید . چنانچه ریشه گیاه را در مخلوط یاد شده قرار دهید می‌توانید مطمئن باشید گیاه رشد خوبی خواهد داشت.



  چه وقت آن را زیاد کنید؟
 چنانچه دوست دارید این گیاه زیبا را تكثیر كنید در اوایل فصل بهار یا اوایل فصل پاییز، ساقه‌های نرم و بدون برگ را به طول 5تا8 سانتی‌متر جدا كنید در دمای 18 تا 20 درجه و در خاك مناسب و محیط مرطوب بكارید.



  چگونه گیاه را بشویید؟
برای تمیز کردن گیاه می‌توانید از مه‌پاشی استفاده کنید. زمان مه‌پاشی، با آب ولرم تمام اندام گیاه را با كف صابون غیرعطری و آب ولرم بشویید طوری‌كه داخل گلدان خیس نشود. هرگز از مواد براق‌كننده استفاده نكنید.



  چه زمانی گلدان را عوض کنید؟
  بهار، بعد از آن‌كه گیاه را به خوبی و درست هرس و ساقه‌ها و برگ‌های خشك شده را جدا كردید، وقت تعویض گلدان است. بنابراین گیاه را با گلدانی با یك شماره بزرگ‌تر تعویض كنید.



   چگونه گیاه مریض را درمان کنید؟

  •   چنانچه فوشیا در محل خیلی سردی قرار داشته باشد برگ‌های گیاه می‌ریزند.
  •   اگر هوای محیط خیلی خشك و كم‌نور باشد، گل‌های گیاه پس از باز‌شدن‌ همچنین برگ‌ها یكی یكی سقوط می‌كنند.
  •    اگر بیش از اندازه لازم به گیاه كود بدهیم، رشد آن زیاد شده اما گل‌ها ظاهر نمی‌شوند.
  •     كمبود موادغذایی درخاك باعث می‌شود تا برگ‌های جدید خیلی ریز شده و ظاهر شدن گل‌ها به تعویق بیفتد.
  •     چنانچه گلدان گیاه كم آب یا تشنه باشد، برگ‌ها سقوط می‌كنند.
  •    اگر نور محیط كم باشد، در فصل گرما، ساقه‌ها دراز و منحرف و فاصله بین برگ‌ها زیاد می‌شود و گل‌ها ظاهر نمی‌شوند.
  •  فوشیا احتیاج به استراحت زمستانه دارد، بنابراین آن را در محلی كه دما فقط 10 درجه سانتی‌گراد است نگه دارید.
منبع : مجله سیب سبز



ویدیو مرتبط :
ترکیب رنگ مو (قرمز جادویی)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

یک گل وحشی زیبا با کلم قرمز



 

گل با کلم قرمز ,آموزش سفره آرایی

 


این آموزش یکی از ساده ترین آموزشهای سفره آرایی است برای اینکار فقط باید مطابق با شکل بالا ، لبه هر کدام از برگ های کلم را با چاقو مانند گلبرگ برش دهید. برگ های داخلی را هم مانند ردیف یک ببرید لبه گلبرگ ها را کمی ببرید تا سفیدی داخل برگ کلم مشخص شود.

 

 

(نکته: برای باز شدن کلم و زیباتر شدن گل کلمی شما آن را در یک ساعت در آب سرد بگذارید)

 

منبع : takfal