سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

گرانترین مدارک و رشته های تحصیلی در آمریکا کدامند؟


در زیر لیستی از گرانترین مدارک تحصیلی در آمریکا فراهم نموده ایم و همانطور که مشاهده می کنید دانشگاه های مربوط به آنها اکثراً در ساحل شرقی آمریکا و بیشتر در ایالت نیویورک واقع شده اند.

 
 
 

صبح بخیر: هزینه های تحصیلات عالی در آمریکا در سال های اخیر افزایش زیادی داشته است. همه چیز در رابطه با تحصیلات از جمله شهریه ها، هزینه های خوابگاه، تغذیه، بیمه دانشجویی و غیره گرانتر شده اند. البته همه رشته ها هزینه های یکسانی ندارند. رشته هایی هم هستند که در کل پرهزینه تر از رشته های دیگر بوده و شهریه، هزینه خوابگاه و تغذیه و فعالیت های دانشجویی فوق برنامه در آنها گرانتر است. مدارک حرفه ای و مدارک مربوط به هنرهای زیبا بالاترین هزینه ها را دارند. مدارک پزشکی و حقوقی نیز در رده های بالای لیست گرانترین مدارک تحصیلی هستند. در زیر لیستی از گرانترین مدارک تحصیلی در آمریکا فراهم نموده ایم و همانطور که مشاهده می کنید دانشگاه های مربوط به آنها اکثراً در ساحل شرقی آمریکا و بیشتر در ایالت نیویورک واقع شده اند.

10. دانشگاه وزلیان (Wesleyan University) رشته "مطالعات فیلم"، کل شهریه: 218370 دلار


دانشگاه وزلیان در میدل تاون کانکتیکات واقع شده و نباید با دانشگاه وزلیان اوهایو یا دانشگاه وزلیان ایندیانا اشتباه گرفته شود. این دانشگاه در سال 1831 تأسیس شد و یکی از دانشگاه های محبوب و معروف در رشته هنرهای لیبرال است. دانشجویانی که وارد دانشگاه وزلیان می شوند تشویق می شوند تا خدمات داوطلبانه و انسان دوستانه انجام دهند. حتی بعضی از فارغ التحصیلان این دانشگاه انسان های خیر و نیکوکاری شده اند. در وزلیان، رشته مطالعات فیلم در میان گرانترین رشته هایی است که تدریس می شود. مجموع شهریه های مقطع کارشناسی این رشته 218370 دلار است.

گرانترین مدارک و رشته های تحصیلی در آمریکا کدامند؟

9. دانشگاه باکنل (Bucknell University) رشته "بیوشیمی"، کل شهریه: 219330 دلار


دانشگاه باکنل در سال 1846 در لوئیسبرگ پنسیلوانیا تأسیس شد. درصد دانشجویان خانم به آقا در این دانشگاه 51 به 49 است. باکنل بالاترین نرخ فارغ التحصیلی دانشجویان ورزشکار را در آمریکا دارد. این دانشگاه در مقایسه با دانشکده های علوم انسانی دیگر، کلاس ها و دوره های تحصیلی بیشتری دارد و بیش از 50 رشته تحصیلی ارائه می دهد. دانشکده مهندسی آن در سطح ملی از رده بالایی برخوردار است. مدرک بیوشیمی این دانشگاه با شهریه 219330 دلاری یکی از گرانترین مدارکی است که به دانشجویان فارغ التحصیل داده می شود.

گرانترین مدارک و رشته های تحصیلی در آمریکا کدامند؟

8. کالج کانکتیکات (Connecticut College) رشته "موسیقی و تکنولوژی"، کل شهریه: 219950 دلار


کالج کانکتیکات در سال 1911 در نیولاندن کانکتیکات تأسیس شد. این دانشکده فقط یک سوم از کل دانشجویان متقاضی را می پذیرد. این کالج کالجی خصوصی در رشته علوم انسانی است. تا سال 1969 کالج کانکتیکات فقط دانشجویان خانم را می پذیرفت. ولی از آن به بعد آقایان نیز پذیرفته شدند و تیم های ورزشی بانوان و آقایان با نماد شتر معرفی شدند. با آنکه رشته علوم اقتصادی محبوب ترین رشته در این کالج است، ولی مدرک "موسیقی و تکنولوژی" گرانترین رشته این کالج است که کل شهریه آن 219950 دلار است.

گرانترین مدارک و رشته های تحصیلی در آمریکا کدامند؟

7. کالج واسار (Vassar College) رشته مطالعات رسانه، کل شهریه: 223525 دلار


کالج واسار در شهر پاکیپسی ایالت نیویورک واقع شده و در اصل کالج مخصوص بانوان بوده است. واسار در سال 1861 در هادسون والی نیویورک تأسیس شد و حالا یکی از بهترین کالج های کشور آمریکا محسوب می شود. مجله فوربس کالج واسار را در رده 25 بهترین کالج های ایالات متحده قرار داده است. این دانشکده علوم انسانی بسیار سخت گیر است و هر سال فقط 23 درصد از متقاضیان تحصیل در این کالج را می پذیرد. رشته مطالعات رسانه این کالج 223525 دلار هزینه دارد که یکی از گرانترین رشته های ارائه شده در این کالج است.

گرانترین مدارک و رشته های تحصیلی در آمریکا کدامند؟

6. کالج بارد (Bard College) رشته "موسیقی"، کل شهریه: 271375 دلار


این کالج در اناندیل-آن-هادسون در ایالت نیویورک واقع شده است که در سال 1860توسط کلیسای اسقفی تأسیس شد. نام اصلی این کالج، کالج سنت استیون بود. این دانشده به عنوان یکی از لیبرال ترین دانشگاه های ایالات متحده شناخته می شود و نرخ پذیرش آن 35 درصد است. شهریه های رشته "موسیقی" در کالج بارد 271375 دلار است.

گرانترین مدارک و رشته های تحصیلی در آمریکا کدامند؟

5. کالج سنت جانز (St. John’s College) مدرک کارشناسی ارشد رشته "علوم انسانی"، کل شهریه: 308392 دلار


کالج سنت جانز کالج خصوصی علوک انسانی است که در سال 1696 در حومه آناپولیس در مریلند تأسیس شد و شاید بخاطر این معروف باشد که محل قرار گرفتن آکادمی نیروی دریایی ایالات متحده است. این دانشکده در نزدیکی خلیج چسپیک قرار گرفته و بسیار کوچک است و برای هر 1 تا 7 دانشجو یک استاد وجود دارد. در این دانشکده کوچک شهریه های مقطع کارشناسی ارشد در رشته علوم انسانی 308392 دلار است.

گرانترین مدارک و رشته های تحصیلی در آمریکا کدامند؟

4. کالج ترینیتی (Trinity College) رشته "سیاست عمومی و حقوق"، کل شهریه: 308490 دلار

کالج ترینیتی در شهر هارتفورد کانکتیکات واقع شده است. در سال 1969 این کالج با پذیرفته شدن خانم ها تبدیل به کالجی هم آموزشی شد. این کالج علوم انسانی برای هر ده دانشجو یک استاد دانشگاه دارد. حدود یک سوم متقاضیان ورود به این کالج هر سال پذیرفته می شوند. پردیس این کالج روی زمینی 100 جریبی قرار گرفته و برای دانشجویان خارج از کشور نیز پردیسی در شهر رم ایتالیا دارد. مدرک رشته سیاست عمومی و حقوق این کالج شهریه 308490 دلاری دارد.

گرانترین مدارک و رشته های تحصیلی در آمریکا کدامند؟

3. دانشگاه کلمبیا (Columbia University) مدرک کارشناسی ارشد رشته "مدیریت بازرگانی"، کل شهریه: 317030 دلار

دانشگاه کلمبیا به عنوان قدیمی ترین دانشگاه نیویورک در سال 1754 تأسیس شد. کلمبیا دانشگاهی خصوصی است و از لحاظ انتخاب دانشجو در رده سوم قرار دارد. سه نفر از رؤسای جمهور آمریکا در این دانشگاه لیگ آیوی تحصیل کرده اند. روزولت ها در رشته حقوق و باراک اوباما در کلمبیا درس خوانده اند. بسیاری از کاندیداهای نوبل هم جزو فارغ التحصیلان دانشگاه کلمبیا بوده اند. پردیس این دانشگاه در نیویورک سیتی قرار دارد. دانشجویان برای دریافت مدرک کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی از کلمبیا باید 317030 دلار هزینه کنند که یکی از گرانترین رشته های تحصیلی در کشور آمریکا است.

گرانترین مدارک و رشته های تحصیلی در آمریکا کدامند؟

2. دانشگاه واندربیلت (Vanderbilt University) رشته "حقوق"، کل شهریه: 375620 دلار


واندربیلت تنها دانشگاه این لیست است که در ساحل شرقی آمریکا واقع نشده است. این دانشگاه که در نشویل واقع شده است در سال 1873 توسط کلیسای اسقفی ساوث متودیست تأسیس شد. تا سال 1914 این دانشگاه هیچ ارتباطی با کلیسا نداشت. واندربیلت یکی از بزرگترین کارفرمایان در تنسی است و بخاطر مرکز پزشکی اش مشهور است. هر ساله فقط 12 درصد از متقاضیان تحصیلی در این دانشگاه پذیرفته می شود. بدست آوردن مدرک حقوق از این دانشگاه 375620 دلار هزینه دارد.

گرانترین مدارک و رشته های تحصیلی در آمریکا کدامند؟

1. کالج سارا لارنس (Sarah Lawrence College) رشته "تاریخ و حقوق"، کل شهریه: 402962 دلار


کالج سارا لارنس در سال 1926 به عنوان کالجی دخترانه تأسیس شد. نیم قرن بعد در سال 1968 این کالج هم آموزشی شد و آقایان نیز در آن پذیرفته شدند. مؤسس این دانشگاه که ثروتش را از بازار املاک و مستغلات بدست آورده بود این کالج که در برانکس ویل نیویورک واقع است را به یاد همسرش، سارا لارنس، نامگذاری کرد. کالج سارا لارنس یکی از گرانترین کالج ها با بیشترین شهریه های دانشجویی است و تعداد زیادی از دانشجویان آن (65 درصد) از بورس ها و کمک هزینه های تحصیلی بهره می برند. گرفتن مدرک در رشته تاریخ و حقوق از این کالج سختگیر 402962 دلار خرج دارد.

گرانترین مدارک و رشته های تحصیلی در آمریکا کدامند؟


ویدیو مرتبط :
دکتر حسن عباسی... مدارک تحصیلی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آژیر قرمز ۴.۵ میلیون تقاضای شغل/ بیکارترین رشته‌های تحصیلی کدامند؟



اخبار,اخباراجتماعی  , نرخ بیکاری

نتایج یک تحقیق جدید نشان می دهد نرخ بیکاری مردان تحصیل کرده ۱۸.۹ درصد و بیکاری زنان به ۳۳ درصد رسیده و دولت به شدت نگران اتمام تحصیل ۴.۵ میلیون دانشجویی است که به‌زودی متقاضی کار خواهند شد.

سال‌هاست که گفته می شود فارغ التحصیلان دانشگاهی کشور در وضعیت بدی از بیکاری به سر می برند و بازار کار، شرایط آنها برای واگذاری تصدی‌های شغلی را نمی پذیرد. علاوه بر آن، کارفرمایان تمایلی به جذب فارغ التحصیلان ندارند و تحصیلات آکادمیک آنها چندان جدی گرفته نمی شود.

کارشناسان بازار کار معتقدند آنچه که امروز در دانشگاه‌ها به جوانان آموزش داده می شود دقیقا منطبق بر نیازهای بازار کار نیست و جوانان در زمان فارغ التحصیلی از آمادگی لازم برای ورود به بازار کار برخوردار نیستند. آنان نیازهای روز این بازار را نمی شناسند و از آن اطلاعی ندارند.

کارجویان درس خوانده همچنین این امکان را ندارند که بتوانند از طریق توانمندی‌های خود، نظر کارفرمایان را جلب کنند. اغلب دانشجویان می‌گویند در بازار کار چیزهایی از آنها خواسته می شود که در دانشگاه‌ها آن را فرا نگرفته اند و یا آموخته ها تفاوت فراوانی با واقعیت بازار کار دارد.

به صورت کلی شرایطی برای کارجویان فارغ التحصیل دانشگاه ها به وجود آمده که بیکاری آنها را میلیونی کرده است. درست برخلاف تصوری که در دهه های گذشته درباره تحصیلات دانشگاهی و فراهم شدن زمینه های مناسب کار در آینده برای خانواده ها پیش آمده بود، امروز جمعیت فارغ التحصیل دانشگاهی، مهمترین گروه بیکار کشور را تشکیل می دهند.

دولت در یکی دو سال اخیر، بر لزوم اشتغال زایی برای جوانان فارغ التحصیل دانشگاهی تاکیدات فراوانی داشته و در این زمینه برخی تصمیمات را نیز در دستور کار قرار داده که از جمله آن توانمندسازی مهارتی فارغ التحصیلان دانشگاهی از طریق آموزش‌های فنی و حرفه ای است.

نتایج یک تحقیق ارائه شده از سوی وزارت کار نشان می دهد تعداد دانشجویان کشور از ۲ میلیون نفر در دوره زمانی سال‌های ۸۲ و ۸۳ به بیش از ۴ میلیون و ۴۳۵ هزارنفر در سال‌های ۹۱ و ۹۲ رسیده و در واقع ورود به دانشگاه‌ها و میل به تحصیل در فاصله کمتر از ۱۰ سال، بیش از ۲ برابر شده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهند سهم افراد دارای مدرک تحصیلی لیسانس و همچنین دانشجویانی که در این مقطع تحصیل می کنند، از سایر گروه‌ها بیشتر است. پس از آن بیشترین فارغ التحصیلان و دانشجویان کشور دارای فوق دیپلم هستند.

به صورت کلی، طی یک دهه اخیر تعداد دانشجویان زن و مرد در کشور تقریبا برابر بوده و در هر سال حدود ۱.۱ درصد کل جمعیت کشور را فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تشکیل داده است. مقامات دولتی می گویند تحصیلات دانشگاهی افراد باعث شده تا آنها نگاه کاملا متفاوتی نسبت به گذشته درباره بازار کار داشته باشند و توقعات جدیدی از اشتغال داشته باشند.

کورش پرند معاون وزیر تعاون، کار و رفاه با ارائه گزارشی جدید از وضعیت بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی در کشور گفت: نرخ بیکاری فارغ التحصیلان در کشور هم اکنون ۱۸.۹ درصد است که ۱۲ درصد به مردان و ۳۳ درصد به زنان اختصاص‌ دارد.

معاون وزیر کار ادامه داد: برای اشتغال زایی در حوزه مشاغل خُرد و خانگی به‌ طور متوسط حدود ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان هزینه می‌ شود و افراد به اشتغال پایدار می‌ رسند. در حال حاضر، بیشترین نرخ بیکاری در رشته‌ های علوم کامپیوتر با ۲۷.۲ درصد و رشته کشاورزی، محیط‌ زیست و شیلات با ۲۷ درصد است.

وی افزود: چهار و نیم میلیون دانشجو در سطح کشور داریم که یک و نیم میلیون فقط در ۲۱ رشته متمرکز هستند که این آمار نشان می‌دهد رشته‌ های دانشگاهی متناسب با نیاز کشور نیست و گروه‌ های آموزشی و نوع دانشگاه دچار مشکل است.

پرند عنوان کرد: یکی از مشکلاتی که با آن مواجه هستیم عدم وجود تکنسین حرفه‌ ای است. هدف اصلی تامین نیروی انسانی ماهر مورد نیاز بازار کار است که با طرح تمرکز بر دانشجو و تمرکز بر فارغ‌ التحصیلان انجام می‌ شود.

این مقام مسئول در وزارت کار بیان داشت: یکی از نکات مهم که باید به آن توجه داشته باشیم بحث کارورزی است که باید فارغ‌ التحصیلان بتوانند به صنعت و خدمات کشاورزی کشور وصل شوند. در این زمینه آئین‌ نامه‌ ای طراحی شد و پیش‌ بینی می‌ شود ۶۰ درصد از کسانی که وارد حوزه کارآفرینی می‌ شوند، وارد بازار کار صنعت و کشاورزی شوند.

معاون وزیر کار تاکید کرد: با ایجاد کارآموزی نوین برای دانشجویان طی ۸ ترم، دانشجویان می‌ توانند از امکانات آموزشی فنی و حرفه‌ ای در مراکز دولتی استفاده کنند و آموزش های خاصی را ببینند.


 اخبار اجتماعی  -  مهر