سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

کوکو سیب زمینی شکم پُر



 

 

کوکوسیب زمینی شم پر

 

 

مواد لازم:

 

سیب زمینی
1 کیلوگرم
تخم مرغ
2 عدد
زعفران حل شده
1 قاشق غذاخوری
روغن برای سرخ کردن
به میزان لازم
پودر سوخاری به میزان لازم
گردوی خرد شده 100 گرم
پنیر پیتزای رنده شده 100 گرم
قارچ خرد شده 200 گرم
نمک و فلفل به میزان لازم

 

 


طرز تهیه:

سیب زمینی ها را با آب بپزید. سپس صبر کنید تا سرد شوند. پوست آنها را بگیرید و با رنده ریز، رنده کنید.

 

تخم مرغ، زعفران، نمک و فلفل را به سیب زمینی ها اضافه کنید و مخلوط کنید تا یکدست شود. سپس این مخلوط را به شکل کوکوهای کوچکی درست کنید.

 

قارچ، پنیر، گردو و کمی فلفل سیاه را با هم مخلوط کنید و به اندازه یک قاشق غذاخوری از مخلوط قارچ، پنیر و گردو را داخل هر یک از کوکوها قرار داده و به شکل دلخواه آن را فرم دهید.

 

کوکوها را داخل پودر سوخاری بغلتانید و در روغن سرخ کنید.

 

در صورت دلخواه، داخل این کوکو را می توانید با مایه ی ماکارونی هم پُر کنید.

 

 

نکات تغذیه ای:


انرژی کل این غذا 2800 کیلوکالری است.

 

از آنجا که در این غذا گوشت به کار نرفته است و به راحتی و سریع آماده می شود، غذای مناسبی برای سفر است.

 


ویدیو مرتبط :
‫کوکو سبزی با سیب زمینی‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پاته سیب زمینی یا همان کوکوی شکم پُر


پاته سیب زمینی در واقع همان کوکوی سیب زمینی است. با این تفاوت که داخل آن با مخلوط گوشتی پر می شود. این باعث می شود کوکو طعم متفاوت و دلچسبی داشته باشد.

مجله آشپزی مثبت - فریده روستا: پاته سیب زمینی در واقع همان کوکوی سیب زمینی است. با این تفاوت که داخل آن با مخلوط گوشتی پر می شود. این باعث می شود کوکو  طعم متفاوت و دلچسبی داشته باشد. این غذا را می توانید به عنوان یک شام مقوی تهیه کنید.

ماهی یا مرغ شکم پر خورده اید؟ این کوکوی شان است!

مواد لازم برای 4 تا 5  نفر

  • 5 عدد متوسط سیب‌زمینی
  • 300 گرم گوشت چرخ كرده
  • 3 ق س زرشك
  • 1  عدد بزرگ  پیاز
  • 2 ق س رب‌گوجه‌فرنگی
  •  روغن؛ به مقدار لازم
  • 1  ق س جعفری تازه خرد شده
  • 3 عدد  تخم‌مرغ
  •  2 /1 ق چ زعفران ساییده شده
  • 1 ق چ زردچوبه
  • نمك و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه:

1. ابتدا سیب‌زمینی‌ها را بپزید. در این فاصله، پیاز را پوست بگیرید و به صورت خلالی خرد كنید، سپس تابه‌ای را آماده كنید و پس از ریختن مقداری روغن در آن، پیاز خلال شده را سرخ كنید.

2.  در مراحل پایانی سرخ كردن پیاز، ابتدا نصف مقدار زردچوبه (نصف قاشق چای‌خوری) و سپس گوشت چرخ‌كرده را اضافه كنید. مواد را هم بزنید تا گوشت چرخ‌كرده همراه با پیاز سرخ شود.

پس از آن، رب گوجه‌فرنگی را به مخلوط‌ گوشت و پیاز اضافه كنید و هم بزنید تا رب هم كمی تفت داده شود. حالا نصف میزان زعفران را در یك‌سوم استكان آب‌جوش حل كنید و روی مواد بریزید. در ظرف را بگذارید تا گوشت كمی بپزد.

3. در این فاصله، زرشك را پاك كنید و بشویید. همراه با جعفری خرد شده به مخلوط گوشتی داخل تابه اضافه كنید و چند دقیقه حرارت دهید. كمی هم نمك و فلفل بریزید.

4.  سیب‌زمینی‌های پخته‌شده را پوست كنده و رنده كنید. سپس باقیمانده زردچوبه و زعفران را همراه با كمی نمك و فلفل سیاه به سیب‌زمینی رنده‌شده اضافه كنید. تخم‌مرغ‌ها را هم در این مخلوط بشكنید. حالا مواد را خوب با هم مخلوط كنید تا مایه كوكو آماده شود.

5. تابه بزرگی آماده كنید و داخل آن مقداری روغن بریزید و روی شعله اجاق گاز قرار دهید تا روغن كاملا داغ شود. حالا یك كاسه حاوی آب كنار دست‌تان بگذارید و دستان‌تان را خیس كنید. یك مشت از مایه كوكو را با یك دست برداشته و كف دست دیگر پهن كنید. حالا با انگشت، قسمت وسط آن را با دست گود كنید. سپس مخلوط گوشتی را با قاشق، داخل این گودی ایجاد شده بریزید و مایه سیب‌زمینی را به طور كامل روی آن برگردانید؛ به صورتی كه دیگر اثری از مایه گوشتی نمایان نباشد.

6. هر كدام از پاته‌ها را پس از آماده شدن، داخل روغن  سرخ كنید. هر تعداد که می شود به همین شکل پاته درست کنید و  سپس آنها را  در روغن سرخ کرده و  سرو كنید.