سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

کوکوی کاهو مخصوص بچه های بد غذا



 

 

 

کوکو کاهو

 

 

خیلی از بچه ها در مورد یکسری از غذاها بد خوراکی کرده و ازخوردنشان امتناع می کنند و این در حالی است که خوردن این گروه از غذاها به خصوص درمقطع خاصی از سنشان لازم بوده و جزو ضروریات تغذیه ی آنها به حساب می آید. یکی از این نوع موارد خوردن تخم مرغ و در بین سبزیجات مفید کاهوست که به نوعی بچه ها میانه ی خوبی با آنها ندارند که البته تخم مرغ را به شکلهای مختلف می توان در وعده های غذایی آنها گنجاند اما برای کاهو که تشخیص آن در سالاد راحت بوده و به تنهایی هم توسط بچه ها خورده نمی شود و در بهبود گوارش آنها مفید می باشد، فکر بهتری می توان کرد:



مواد لازم برای تهیه ی کوکوی کاهو:

 

 

تخم مرغ
4 عدد
کاهو
5 برگ سبز پهن اطراف
جعفری تازه
50 گرم
نمک و فلفل و ادویه
به میزان لازم
روغن مایع 4 قاشق غذاخوری
دارچین به دلخواه نوک قاشق چایخوری

 

 

طرز تهیه:



همانطور که گفته شد بهتر است از برگهای اطراف کاهو که سبزتر و کلفت ترند و اکثر اوقات ما به اشتباه آنها را جدا کرده و دور می ریزیم برای این کوکو استفاده شود زیرا این قسمت کاهو هم خاصیت بیشتری نسبت به مغز و ساقه ی کاهو داشته و هم از جهت رنگ، کوکو ی شما را خوشرنگ تر خواهد کرد. نا گفته نماند که میوه و سبزیجات هرچه رنگشان تیره تر باشد خاصیت بهتری خواهند داشت.

 

برگهای کاهو را خوب شسته و با آب نمک ضد عفونی کنید و سپس آنها را با جعفری ها کاملا خورد کرده،کنار بگذارید.می توانید از جعفری خشک نیز استفاده کنید.تخم مرغها را در ظرفی جداگانه شکسته و با نمک، فلفل و ادویه خوب به هم بزنید و سپس آرام آرام کاهو و جعفری خورد شده را به آنها اضافه کرده، خوب مخلوط نمایید.در تابه ای نچسب روغن ریخته و پس از داغ شدن کامل روغن مواد را در آن ریخته و درب آن را بگذارید و صبر کنید تا یکطرف آن خوب سرخ شود، سپس آن را برگردانید تا طرف دیگر نیز سرخ شودبهتر است برای بچه ها مثل پیتزا مثلثی شکل برش داده و بگذارید آن را هر طور که دوست دارند، به تنهایی یا با نان امتحان کنند، حتما خوششان می آید.

 

 


ویدیو مرتبط :
‫فیلم آموزشی طرز تهیه کوکوی عدس به همراه کاهو و ماست‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ترفندهایی برای بچه‌های بد غذا


یكی از مشكلات همیشگی مادران غذا دادن به بچه‌هاست. بچه‌های بد غذا هر غذایی را نمی‌خورند و برای خوردن غذا بهانه می‌گیرند اما یكی از روش‌هایی كه با آن می‌شود تقریبا هر غذایی را به بچه‌ها داد، بازی است.







یكی از مشكلات همیشگی مادران غذا دادن به بچه‌هاست. بچه‌های بد غذا هر غذایی را نمی‌خورند و برای خوردن غذا بهانه می‌گیرند اما یكی از روش‌هایی كه با آن می‌شود تقریبا هر غذایی را به بچه‌ها داد، بازی است. شما می‌توانید با انجام روش‌هایی، غذا خوردن را تبدیل به بازی و غذا‌ها را تبدیل به اسباب‌بازی كنید. برای این كار، كمی سلیقه لازم دارید باید ببینید كدام غذا با چه تزئین خاصی به یك شیء جالب تبدیل می‌شود. مثلا می‌توانید نان‌های كوچك فانتزی را طوری برش دهید كه شبیه دمپایی شوند و از بچه‌ها بخواهید با این دمپایی‌ها بازی كنند و بعد آن‌ها را بخورند. همین نان‌ها را می‌توانید به شكل قایق درآوردید و از بچه‌ها بخواهید توی قایق‌شان مربا بریزند و بعد آن را بخورند یا مثلا می‌توانید با سیب‌زمینی سرخ شده یا تكه‌های خیار و هویج الاكلنگ درست كنید. كمی سس هم 2 طرف آن بریزید و اجازه دهید بچه‌ها تا جایی كه می‌خواهند با خوراكی‌های‌شان بازی كنند و بعد آن را بخورند. می‌توانید با برنج شكل قلعه درست كنید و همچنین خوراكی‌های دیگر را به شكل‌های ابتكاری تزئین كنید.