سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

کمد دیواری را سر و سامان دهید!


با توجه به نوع وسایلی که باید داخل کمد دیواری قرار گیرد، آن را با طرحی خاص طوری سفارش دهید که تمام وسایل با نظمی خاص داخل آن قرار گرفته، دسترسی به آن‌ها آسان باشد.

همشهری آنلاین: با توجه به نوع وسایلی که باید داخل کمد دیواری قرار گیرد، آن را با طرحی خاص طوری سفارش دهید که تمام وسایل با نظمی خاص داخل آن قرار گرفته، دسترسی به آن‌ها آسان باشد.

با استفاده از تصاویر زیر:

* داخل کمد جایی خاص برای دراور، قفسه‌ها، جاکفشی و کشوها در نظر بگیرید.

* اگر اهل استفاده از کلاه‌های مختلف هستید، می‌توانید از در کمد دیواری برای قرار دادن کلاه استفاده کنید. از یک جای پارچه‌ای برای قرار دادن کلاه‌ها استفاده نمایید. کلاه‌های بزرگ‌تر را به قلاب‌های پایین آویزان کنید.

* کمربندها و جوراب‌ها را داخل یک کشوی بزرگ تقسیم‌بندی شده قرار دهید تا ظاهر منظمی پیدا کنند.

* یک جای مخفی را به لباس‌های کثیف اختصاص دهید. این کار را با استفاده از دو در به هم چسبیده که از پایین باز می‌شوند، انجام دهید. در داخل آن، سبد فلزی متحرک قرار دهید. در طبقه بالای این کمد برای دسترسی راحت‌تر، وسایل شوینده قرار دهید.

* اگر فضای زیادی برای کمد دیواری دارید، از کف تا سقف را تقسیم‌بندی کنید. طبقات مربع شکل را به کیف‌ها اختصاص دهید.

*  جعبه‌های مکعبی با طرح‌های مختلف، وسایل ریز را در خود جا می دهند و ظاهر کمد بسیار تمیزتر معلوم می‌شود.

* لباس‌های ضخیم را به صورت تاشده روی قفسه‌ها بگذارید.

* برخی چوب‌لباسی‌ها مخصوص قرار دادن روسری است. 10 تا روسری را به راحتی می‌توانید داخل چوب‌لباسی سوراخ‌دار قرار دهید. به این ترتیب از به هم ریختن روسری‌ها داخل کشو جلوگیری می‌شود.

* در قسمت پایین کمد، یک جاکفشی چند طبقه در نظر بگیرید. با این نوع جاکفشی صبح‌ها مشکل انتخاب و پیدا کردن کفش نخواهید داشت.

* با استفاده از باکس‌های پارچه‌ای زیپ‌دار؛ پتو، بالش‌ و ملحفه‌های اضافی را داخل آن‌ها بگذارید. برای دسترسی آسان‌تر به نوع قرار دادن آن‌ها داخل باکس توجه کنید.

* از دو ردیف چوب‌لباسی استفاده کنید. پیراهن‌های مردانه را بالا و لباس‌های بلند را در قسمت پایین بگذارید.

* داخل طبقات از جعبه‌های مناسب با اندازه قفسه‌ها استفاده کنید و وسایل مختلف را داخل آن‌ها قرار دهید.

* داخل یکی از قفسه‌های بلند یک آینه، عطرها و اودکلن‌های مورد نظر، جعبه جواهرات و یک قاب‌عکس قرار دهید.

* با استفاده از برچسب‌های حروف آماده، محتویات داخل هر کشو را روی آن بنویسید تا وقت اضافه‌ای بابت پیدا کردن وسایل از شما گرفته نشود.

* با قرار جای مخصوص داخل کشو زیورآلات، آن‌ها را از هم تفکیک کنید.

* در داخل کمد، جای مجزا و باریکی را به اتو و میز آن اختصاص دهید. در بالای این قسمت یک میله متحرک برای قرار دادن لباس‌های اتو شده در نظر بگیرید.

* از میله‌های موازی در پایین کمد دیواری برای قرار دادن شلوارها استفاده نمایید. روی هر میله به راحتی دو شلوار و در مجموع 10 عدد جا خواهد گرفت. این چوب‌لباسی متحرک بوده و پیدا کردن شلوارها از طریق آن بسیار آسان است.

* با انتخاب چوب‌لباسی‌های چرخشی امکان استفاده از لباس‌ها، بدون چروک شدن آن‌ها فراهم می‌شود. این چوب‌لباسی‌ها با یک دگمه و در واقع با باتری کار می‌کنند.

* کشو کوچکی را برای قرار دادن موبایل، شارژر، ساعت، عینک و غیره به تفکیک اختصاص دهید. با تعبیه یک شیار در داخل کشو می‌توانید سیم شارژر را از داخل به برق وصل کرده و به راحتی موبایل خود را در جایی ثابت شارژ نمایید. 

























ویدیو مرتبط :
کمد دیواری ام دی اف|کمد دیواریmdf| سرویس خواب عروس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ابزارهای خیاطی خود را سر و سامان دهید



 

 

ابزارهای خیاطی

 

 

اگر خیاطی را تا حدود زیادی یاد گرفته‌اید و به اندازه رفع نیاز لباس‌های خانه خود و فرزندتان را می‌دوزید و برای لباس‌های راحتی همسرتان هم فكری كرده‌اید، بد نیست برای سر و سامان دادن وسایل خیاطی خود هم چاره‌ای بیندیشید. یك دیواركوب چند منظوره برای این كار به دردتان می‌خورد. برای ساختن این وسیله جمع‌آوری و طبقه‌بندی وسایل خیاطی، به توری نازك یا مشمع شفاف كه برای كاور رومیزی و روكش كردن وسایل چوبی به كار می‌رود، نیاز دارید. اندازه آن را بزرگی دیواركوبتان تعیین می‌كند.

 

وسیله دیگری كه لازم دارید، یك چوب لباسی استیل یا مفتولی است كه باید آن را از قسمت وسط پایین ببرید و به دو سمت باز كنید. این كار را می‌توانید به یك آهنگری بسپارید. آنها خیلی راحت فرم لازم را به آویز لباس شما می‌دهند.



حالا به چند متر سجاف و یك تا یك متر و نیم پارچه نیاز دارید. به اندازه آن نیز لایی چسب برای چسباندن به دیواركوب.


رنگ پارچه را متناسب با وسایل اتاق انتخاب كنید. حالا اندازه دلخواهتان را با توجه به وسایل خیاطی خود در نظر بگیرید و این دیواركوب را به ابعاد مورد نیاز ببرید.



‌ یك مربع فرضی یك متر در یك متر را در نظر بگیرید‌. حالا برای در آوردن الگوی این دیواركوب 50 سانت وسط بالای الگو را در نظر گرفته، از آن 15 تا 20 سانت خارج شوید و بخش گردن و شانه‌های دیواركوب كه قرار است چوب لباسی در آن قرار بگیرد را گرد كنید. مطابق شكل گوشه‌های پایین كار را نیز گرد كنید.

 

سپس از روی الگوی به دست آمده 3 دیواركوب ببرید. یكی برای آستری، یكی برای رویه و یكی از لایی چسب.


خیلی تمیز لایی چسب را به كار بچسبانید.


نوارهایی كه از مشمع شفاف برای جیب‌های آن برش می‌زنید به تعدادی باشد كه بتوانید خرده‌ریزهای خیاطی، خط‌كش‌ها، متر، كش، توری‌های تزیینی، سوزن‌ها و سنجاق‌ها، قیچی و ژورنال‌ها، سی‌دی‌های آموزشی خیاطی و... همه را در آنجا دهید. شاید من برای دیواركوب خودم به 3 ردیف جیب مشمعی نیاز داشته باشم، اما تصویر یك دیواركوب بلندتر با 4 جیب را نشان می‌دهد.



دوخت نوارهای سلفونی و مشمعی به پارچه با همه چرخ‌ها راحت نیست. وقتی شما 2 لبه مشمع‌های بریده شده را نواردوزی كنید، این كار براحتی صورت می‌گیرد. برای این كار از نوار اریب استفاده كنید كه هر دو طرف مشمع قرار گیرد. سپس جیب‌ها را سر جای خود سنجاق بزنید و به كار چرخ كنید.

 

برای هر یك از جیب‌ها كه بزرگ‌تر است می‌توانید از 2 تا 4 سانت پیلی استفاده كنید كه در پایین ثابت و در بالا باز بوده و به شما فضای بیشتری می‌دهد. كش‌دوزی لبه باز جیب‌ها نیز امكان‌پذیر است. می‌توانید برای بعضی قسمت‌ها از قطعات كشی استفاده كنید كه برخی ابزارها مثل مداد و صابون خیاطی و رولت و... در آن جا بگیرد. وقتی كارتان با دیواركوب تمام شد لایه آستری را در پشت آن قرار دهید و لبه‌های كار را خیلی مرتب با نوار اریب بپوشانید و سنجاق بزنید و چرخ كنید. نتیجه شبیه دیواركوبی كه در تصویر می‌بینید، خواهد بود.