سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

کمدهایتان را در شش قدم منظم کنید


در دسترس بودن لباس‌ها، لوازم شخصی، كیف و كفش در اتاق خواب و نوع چیدمان آنها یكی از بزرگ‌ترین دغدغه خانم‌های خانه‌دار است.



 صبح بخیر: در دسترس بودن لباس‌ها، لوازم شخصی، كیف و كفش در اتاق خواب و نوع چیدمان آنها یكی از بزرگ‌ترین دغدغه خانم‌های خانه‌دار است. آنچه می‌خوانید ساده‌ترین و كاربردی‌ترین نكاتی است كه با كمك آن می‌توانید به اتاق خواب و كمد لباس‌هایتان سامان ببخشید.



  •  از هر فضای خالی باید به نحو احسن استفاده كرد. بنابراین در اتاق خواب فضای خالی زیر تخت بهترین محیط برای نگهداری برخی از وسایل، لباس‌ها و ملحفه‌هاست. تنها كافی است با كمك سبدها، كشوها یا جعبه‌های چوبی كوچك فضایی مناسب و امن برای این وسایل زیر تخت در نظر گرفت.
  •  برای جمع آوری لباس‌ها و ملحفه‌هـــای كثیف و استفاده‌شده، بهترین كار آویزان كردن كیسه‌ای پارچه‌ای پشت در اتاق خواب است تا لباس‌های پوشیده شده را درون آن گذاشته و هر هفته آنها را برای شست‌وشو جمع‌آوری كنیم.
  •  پشت در اتاق خواب از گیره‌های S مانند برای آویزان كردن كلاه و چترهای مردانه، زنانه و كودكانه‌ای كه در خانه دارید، استفاده كنید.
  •  اگر همسرتان علاقــه زیادی به دستمال گـردن، و كمربند داشته و انواع و اقسام آنها را در كمد لباس‌ دارد، بهترین راه برای نظم بخشیدن به آن استفاده از یك جعبه مشبك است كه هر یك از دستمال‌ها یا کمربندها را تا كرده و مرتب درون یكی از شبكه‌های آن قرار دهید. به این ترتیب دستمال‌ها یا كراوات‌ها چروك نشده و دسترسی به آنها نیز آسان‌تر می شود.
  •  اگر در خانه پارچه‌های قدیمی و بدون استفاده دارید از آنها برای دوختن كیف‌های پارچه‌ای استفاده كنید و از این كیف‌ها برای تمیز نگاه داشتن كفش‌ها و كیف‌های دستی خود استفاده كنید.
  •  اگر در اتاقتان آرشیوی از روزنامه یا مجله‌های مختلف دارید، توصیه می‌كنم برای هر یك از آنها فولدر یا پوشه‌ای تهیه كنید و آنها را با سلیقه در قفسه‌ها قرار دهید.



ویدیو مرتبط :
آلمانی قدم به قدم / شهلا صدری . ویژه مبتدیان درس سوم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چرازنان افغانی۵ قدم از همسرانشان ...



 

زن افغانی

 

خانم باربارا والترز كه از مجریان بسیار سرشناس تلویزیون های معتبر آمریكاست سالها پیش از شروع مبارزات آزادی طلبانه افغانستان داستانی مربوط به نقشهای جنسیتی در كابل تهیه كرد. در سفری كه به افغانستان داشت متوجه شده بود كه زنان همواره و بطور سنتی ۵ قدم عقب تر از همسرانشان راه می‌روند.

 

خانم والترز اخیرا نیز سفری به كابل داشت ملاحظه كرد كه هنوز هم زنان پشت سر همسران خود قدم بر می‌دارند و علی رغم كنار زدن رژیم طالبان، زنان شادمانه سنت قدیمی‌را پاس می‌دارند.

 

خانم والترز به یكی از این زنان نزدیك شده و می‌پرسد: چرا شما زنان اینقدر خوشحالید از اینكه سنت دیرین را كه زمانی برای از میان برداشتنش تلاش می‌كردید همچنان ادامه می‌دهید؟

 

این زن مستقیم به چشمان خانم والترز خیره شده و می‌گوید: بخاطر مین‌های زمینی!!

 

▪ نتیجه اخلاقی این داستان: مهم نیست كه به چه زبانی حرف بزنید و یا به كجا بروید پشت سر هر مردی یك زن باهوش قرار دارد.

پورتال سیمرغ (ww.seemorgh.com)