سبک زندگی
2 دقیقه پیش | شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداریبچه ها به سرعت بزرگ میشوند، زودتر از چیزی که فکرش را میکنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ... |
2 دقیقه پیش | فیلم: تزیین اتاق کودک با گلهای مقواییهمین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ... |
کمبود کورتیزون شما را به جهنم می فرستد!
هیتلر، استالین، موسولینی، پینوشه، قذافی... تعدادشان زیاد است. با دوره های زمانی مختلف. همه آنهایی که با سلاح فاشیسم جلو رفتند و با هنر آدم کشی حکومت کردند. تاریخ دنیای سیاست پر است از این دست آدم ها. با عنوانی مشترک که همه شان به دنبال می کشند؛ «دیکتاتور» و البته ویژگی هاییی که رد همه شان یکی است...
درست مانند معمر قذافی رهبر سابق لیبی که این روزها بعد از 42 سال روانکاوها هم جرات تجزیه و تحلیل شخصیت او را پیدا کرده اند. بعد از ماجراهای اخیر، مجله ساینتیفیک آمریکن درباره شخصیت قذافی و باقی دیکتاتورهای دنیا با جرالد پاست استاد روان شناسی سیاسی دانشگاه جورج واشنگتن صحبت کرده است. هرچند که پاست هم مانند باقی روان شناس ها مورد قذافی را یک مورد نادر با روان پریشی های ناب خودش می داند اما از خصوصیت هایی حرف می زند که در او و همه دیکتاتورهای شناخته شده دنیا مشترک است.
ویدیو مرتبط :
درمان کمبود آلبومین خون (کمبود پروتیین خون)
خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :
شیعه در جهنم نمی سوزد!
مرحوم ثقة الاسلام کلینی در کتاب شریف" الروضة من الکافی" روایتی درربار از امام صادق علیه السلام نقل می کند که مشروح آن چنین است:
عَلِیُّ بْنُ مُحَمَّدٍ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ عَنْ عُثْمَانَ بْنِ عِیسَى عَنْ مُیَسِّرٍ قَالَ دَخَلْتُ عَلَى أَبِى عَبْدِ اللَّهِ ع فَقَالَ كَیْفَ أَصْحَابُكَ فَقُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاكَ لَنَحْنُ عِنْدَهُمْ أَشَرُّ مِنَ الْیَهُودِ وَ النَّصَارَى وَ الْمَجُوسِ وَ الَّذِینَ أَشْرَكُوا قَالَ وَ كَانَ مُتَّكِئاً فَاسْتَوَى جَالِساً ثُمَّ قَالَ كَیْفَ قُلْتَ قُلْتُ وَ اللَّهِ لَنَحْنُ عِنْدَهُمْ أَشَرُّ مِنَ الْیَهُودِ وَ النَّصَارَى وَ الْمَجُوسِ وَ الَّذِینَ أَشْرَكُوا فَقَالَ أَمَا وَ اللَّهِ لَا تَدْخُلُ النَّارَ مِنْكُمُ اثْنَانِ لَا وَ اللَّهِ وَ لَا وَاحِدٌ وَ اللَّهِ إِنَّكُمُ الَّذِینَ قَالَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ وَ قالُوا ما لَنا لا نَرى رِجالًا كُنّا نَعُدُّهُمْ مِنَ الْأَشْرارِ أَتَّخَذْناهُمْ سِخْرِیًّا أَمْ زاغَتْ عَنْهُمُ الْأَبْصارُ إِنَّ ذلِكَ لَحَقٌّ تَخاصُمُ أَهْلِ النّارِ ثُمَّ قَالَ طَلَبُوكُمْ وَ اللَّهِ فِى النَّارِ فَمَا وَجَدُوا مِنْكُمْ أَحَداً
میسر گوید: بر امام صادق علیه السلام وارد شدم، فرمود: یارانت(شیعیان) چگونه اند؟
عرضه داشتم: فدایت شوم! ما نزد ایشان (اهل تسنن) از یهود، نصاری(ترسا)، گبر و مشرک بدتریم.
راوی گوید: حضرتش (به مجرد شنیدن این سخن) در حالی که تکیه کرده بود برخاست و نشست و فرمود: چه گفتی؟
گفتنم: بخدا سوگند ما شیعیان در نزد مخالفان از جهود و ترسا و گبر و مشركان بدتریم!
فرمود: هان! به خداوند سوگند! که از شما دو تن، هرگز حتی یک نفر هم به جهنم نمی رود، بخدا شما همانهایى هستید كه پروردگار در باره ایشان فرموده:
وَقَالُوا مَا لَنَا لَا نَرَى رِجَالًا كُنَّا نَعُدُّهُمْ مِنَ الْأَشْرَارِ(ص/62)
آنها میگویند: «چرا مردانی را که ما از اشرار میشمردیم (در اینجا، در آتش دوزخ) نمیبینیم؟!
أَتَّخَذْنَاهُمْ سِخْرِیا أَمْ زَاغَتْ عَنْهُمُ الْأَبْصَارُ(ص/63)
آیا ما آنان را به مسخره گرفتیم یا (به اندازهای حقیرند که) چشمها آنها را نمیبیند؟!
البته نباید هر کسی را به صرف عنوان شیعه، مصداق اینگونه روایات به شمار آورد بلکه باید حساب شیعیان از دوست داران اهل بیت علیهم السلام و نیز شیعیان شعاری جدا شود. توضیح بیشتر اینکه در روایتی از امام حسن عسکری به نقل از پیامبر گرامی اسلام؛ شیعیان و دوستداران حضرات معصومین(علیهم السلام) به چند دسته تقسیم شدهاند، گروهی که گناهان آنها کم است در دنیا و یا هنگام مرگ با سختیهایی روبه رو میشوند و تصفیه میگردند؛ برخی نیز که گناهانشان سنگینتر است، کارشان به بعد از مرگ میانجامد و در مراحل بعدی (برزخ و قیامت) تصفیه میشوند، عده ای دیگر که گناهان سنگینی دارد کارشان به جهنم میکشد.
اینان به طبقه بالای جهنم وارد شده و پس از تصفیه و پاک شدن بیرون آمده و به بهشت میروند. به فرموده پیامبر(صلی الله علیه و آله وسلم) اینان "شیعه" نیستند، بلکه دوستداران و علاقهمندان اند. در ادامه حدیث آمده است: شخصی از پیامبر(صلی الله علیه و آله وسلم) سؤال کرد: فلانی به ناموس همسایهاش نگاه میکند و اگر برای او ممکن شود، از گناه ابایی ندارد. پیامبر(صلی الله علیه و آله وسلم) غضب کرده، فرمودند:او را نزد من بیاورید! شخص عرض کرد: او از شیعیان و معتقدان به شما و علی است و از دشمنان شما بری است! حضرت فرمود: اگر او از شیعیان ما است که این دروغ است؛ شیعه ما کسی است که (علاوه بر پیروی در اعتقادات) در اعمال نیز از ما پیروی کند و آنچه که از او نقل کردی، جزو اعمال ما نیست.[(تفسیر امام حسن عسکری(ع)، ص 306 ـ 307)
________________________________
الروضة من الکافی، کلینی محمد بن یعقوب