سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

کلمپه شیرینی مناسب عید نوروز



 

 

کلمپه شیرینی مناسب عید نوروز

 

 

مواد لازم:

 

 

آرد
یک کیلو
روغن جامد یا کره
400 الی 500 گرم
تخم مرغ
2 عدد
شکر
200 گرم
شیر به همراه کمی آب نصف لیوان
هل و وانیل به میزان لازم

 


مواد لازم : برای وسط کلمپه

 

 

خرمای بدون هسته
400 گرم
مغز گردوی خورد شده
200 گرم
هل، قلمفور و جوزهندی
به میزان لازم
بادیون و زنجبیل
به میزان لازم
پودر پسته برای تزیین به میزان لازم

 


طرز تهیه :

 


ابتدا دو عدد تخم مرغ را به همراه هل و وانیل خوب زده، سپس روغن را اضافه کرده و پس از آن شکر و آرد . این مواد را خوب مخلوط کنید و بعد از آن مخلوط شیر و آب را بیا فزایید تا خمیر لطیف و نرمی به دست آید.

 


مواد داخل کلمپه را کاملا یکدست با هم مخلوط کرده و کنار بگذارید.

 


به دو روش می توانید کلمپه را قالب زده و آماده کنید:

 


روش اول :
خمیر را با وردنه روی سطحی صا ف پهن کرده و با ته فنجان یا لیوان به شکل دایره های هم اندازه در آورید و پس از آن که مواد خرمایی که به شکل گلوله های کوچک در آورده اید را وسط آن گذاشتید یک دایره ی خمیری را روی آن قرار داده و دور آن را ببندید و مثل خمیر قطا ب بپیچید.

 


روش دوم: خمیرها را با دست گلوله ای شکل کرده، کف دست پهن کنید و مواد خرما را وسط آن قرار داده و اطراف آن را ببندید و سپس با استفاده از قالبهای مخصوص کلمپه روی آن را قالب بزنید .

 

 

وقتی همه ی کلمپه ها پیچیده و آماده شدند آنها را داخل سینی فر چیده و در طبقه ی وسط و با دمای 180 درجه به مدت 15 تا 20 دقیقه گذاشته و پس از پخته شدن روی آن را با پودر پسته تزیین کنید و بگذارید سرد شده ، سپس نوش جان کنید.

 


ویدیو مرتبط :
‫طراحی و نقاشی روی شیرینی مخصوص عید نوروز 1396‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شیرینی گردویی مینیاتوری مناسب عید نوروز



شیرینی گردویی مینیاتوری, درست کردن شیرینی گردویی


مواد لازم :

 آرد  ۲۲۵ گرم
 کره  ۱۸۵ گرم
  شکر ۱۱۰ گرم
 زرده تخم مرغ  یک عدد
 وانیل شکری  نصف ق چ
گردوی چرخ شده ۵۰ گرم
 بیکینگ پودر یک  قاشق غذا خوری


طرز تهیه :
کره نرم شده را با وانیل شکری و شکر و زرده تخم مرغ با همزن برقی هم می زنیم.  آرد و بیکینگ پودر را از الک رد می کنیم و گردوی چرخ شده را اضافه می کنیم. خمیر را در ظرفی گذاشته و در یخچال به مدت ۳۰ دقیقه قرار می دهیم.

 

سپس فر را با حرارت ۲۰۰ درجه سانتیگراد گرم کرده و خمیر را به صورت توپ های کوچک در می آوریم و سینی فر را چرب می کنیم یا کاغذ روغنی میندازیم و شیرینی ها را به فاصله ۴ سانتی متر کنار هم می چینیم.


مدت پخت مدت ۱۲ الی ۱۵ دقیقه می باشد.

نکته :
می توان از قیف خامه پاش و ماسوره استفاده کرد . اندازه شیرینی ها مینیاتوری و ریز هستند . این خمیر هرچه بماند و زمان استراحتش بیشتر باشد , رنگ خمیر و شیرینی ها تیره تر میشود.

منبع : sofrehkhune.com