سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

کلر استخر با پوست و مو چه می‌کند؟



خشکی پوست, حساسیت‌های پوستی,نوع پوست

یک متخصص پوست و مو گفت: خشکی پوست یکی ازعوارضی است که کلر موجود در آب استخر بر بدن وارد می‌کند و تا حدی با مصرف لوسیون‌های مرطوب کننده قابل جبران است.

دکتر آزاده الیاسی اظهار کرد: حساسیت‌های پوستی نیز در اثر پوشیدن لباس‌های شنا ایجاد می‌شود، استفاده از مایوها و کلاه های شنایی که مواد نایلونی و نفتی کمتری دارند تا حدود زیادی از این عارضه پیشگیری می کند.

وی به پوست‌هایی با زمینه خشک و شدت تاثیرات کلر اشاره کرد و افزود: این نوع پوست ها علاوه بر خشکی موقتی ممکن است، پوست بدن را دچار اگزما کند که در این صورت فرد به مراجعه پزشک و درمان نیاز دارد.

الیاسی تاثیرات کلر بیش از حد استاندارد را بر پوست کودکان بیشتر دانست و عنوان کرد: والدین باید مراقب باشند تا کودکان ساعات زیادی در آب نمانند و از استخرهایی با میزان کلر استاندارد استفاده کنند.

این متخصص پوست و مو با بیان اینکه تغییر رنگ موها پس از استخر مسئله شایع بین زنان است، ادامه داد: معمولا تغییر رنگ موهای بلوند و خاکستری و دکلره شده به علت وجود یون مس در آب استخر بوده و یا ناشی از لوله‌های مسی است که آب را به استخر می رسانند که به رنگ سبز درمی آیند.

وی ادامه داد: جهت پیشگیری از این تغییر رنگ باید از کلاه‌هایی در شنا استفاده کرد که مو را از گزند یون‌های مس محفوظ کند و یا با مصرف کرم های محافظتی در استخرهای رو باز از سلامتی مو محافظت کنند.

این متخصص پوست و مو زگیل‌های متعدد در ناحیه کف دست یا پا را نیز به علت انتقال ویروس در استخر دانست و گفت: لازم است تا افراد در مکان هایی که امکان انتقال این ویروس وجود دارد از دمپایی استفاده کنند و همچنین افرادی که زگیل دارند باید تا بهبودی کامل از مراجعه به استخر جدا پرهیز کنند.

الیاسی در پایان گفت: جهت پیشگیری از انتقال ویروس باید قبل از ورود به استخر حتما پاها را در حوضچه‌های آب آهک شست و شو دهند.
منبع:ایسنا/سلامت نیوز

 


ویدیو مرتبط :
آزمایش جذب کلر توسط پوست بدن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آب کلر دار استخر برای مو ضرر دارد؟



 

  آب کلر دار استخر برای مو ضرر دارد؟

 

شنا کردن روزانه در آب کلردار باعث خشکی مو شده و می‌تواند موها را دچار مشکل‌های فراوانی از جمله شکستن موها، ژولیدگی زیاد و ظاهر تیره و غیرشفاف کند...


برای برطرف کردن کلر موجود باید روزانه از شامپو استفاده شود و البته موارد زیر نیز می‌تواند مفید باشد:

 

از شامپوهای ملایم مخصوص موهای خشک و آسیب‌پذیر استفاده کنید. بیشتر از روزی یک بار شامپو نکنید. بعد از شامپو کردن به طور کامل موها را آبکشی کرده تا هیچ‌چیز باقی نماند.

 

  بعد از هر شامپو کردن از نرم‌کننده استفاده کنید؛ زیرا باعث ایجاد یک لایه نازک روی مو شده و از خشکی موها جلوگیری می‌کند؛ درخشندگی مو را افزایش می‌دهد و شانه کردن را آسان‌تر می‌کند.

 

موها را با شانه‌ای که فاصله دندانه‌های آن زیاد و نوک آنها گرد است به آرامی شانه کنید. هرگز موهای خیس را برس نزنید. در‌هم رفتگی موها را با شانه کردن ملایم از نوک مو به طرف ریشه آن برطرف کنید.

 

از یک مدل موی ساده و کوتاه که کمترین دستکاری را احتیاج دارد استفاده کنید. اگر قصد دارید موهایتان را رنگ کرده یا به طور شیمیایی صاف ‌کنید برای به حداقل رساندن صدمه به موها به یک فرد با تجربه مراجعه کنید. موهای آسیب‌دیده در اثر مواد رنگ یا دکلره، بیشتر و سریع‌تر دچار صدمه می‌شوند.

 

 بعضی‌ها عادت دارند هر روز برای خشک کردن سریع‌تر موهایشان پس از خروج از استخر یا دوش گرفتن از سشوار استفاده کنند. بهتر است بدانید خشک کردن موها به وسیله سشوار، به شرط آنکه از حرارت کم یا بدون حرارت و با سرعت ورزش پایین باشد، حتی اگر روزانه مورد مصرف قرار گیرد به موها‌ آسیبی نمی‌رساند. شما باید سشوار را در فاصله 15 تا 30 سانتی‌متری موها گرفته و جریان باد را روی موها متمرکز کنید. برای جلوگیری از سوختن پوست سر، سشوار را مدت طولانی روی یک قسمت خاص سر نگه ندارید. مواظب باشید موها را بیش از اندازه خشک نکنید چرا که موها برای نرمی احتیاج به رطوبت بیشتر دارند.

منبع : salamat.ir