سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

کرم‌ها تاثیری بر درمان ترک‌های پوست ندارند



 

 

 

 

یک متخصص پوست و مو گفت: کرم‌های موجود در بازار در پیشگیری یا درمان استریا(خطوط ناشی از کشیدگی پوست) ندارند چراکه این امر به میزان مقاومت پوست و ژنتیک افراد بستگی دارد.

 

مجتبی امیری در گفت‌وگو با فارس در مورد علل ایجاد ترک‌های ناشی از باز شدن پوست بدن (استریا) اظهار داشت: قسمت اصلی پوست که درم( Derm) نامیده می‌شود از دو عنصر کلاژن و الاستین تشکیل شده که کلاژن اسکلت اصلی پوست را تشکیل می‌دهد و الاستین خاصیت کششی پوست را حفظ می‌کند.

 

وی افزود: در برخی مواقع با کشیده شدن بیش از حد پوست مانند هنگام بارداری و یا چاقی مفرط این الاستین‌ها پاره شده و ترک در پوست ایجاد می‌شود.

 

این متخصص پوست و مو اضافه کرد: این شرایط در حالت عادی به وفور در خانم‌های باردار به دلیل اتساع غیرعادی شکم، در حوالی سن بلوغ در ناحیه ران، باسن و سینه، در آقایان به دلیل قد کشیدن ناگهانی در ناحیه کمر و ستون مهره‌ها و در ورزشکاران به دلیل رشد ناگهانی ماهیچه در بازوها ایجاد می‌شود.

 

امیری یکی دیگر از علت‌های ایجاد ترک در پوست را مصرف داروهای کورتون عنوان کرد و گفت: داروهای کورتون که هم به صورت خوراکی و هم موضعی برای زیبایی‌های خاص و به‌طور خودسرانه مصرف می‌شود اینگونه عوارض را در پی دارد.

 

وی در مورد نحوه درمان این ترک‌ها گفت: این خطوط در افراد سفیدپوست ابتدا به شکل خطوط قرمزرنگ و گاها همراه با خارش یا سوزش شروع می‌شود و پس از ۶ ماه به خطوط سفید تبدیل می‌شود اما در افراد تیره‌تر این خطوط نیز تیره‌تر است.

 

امیری افزود: برای درمان این خطوط به شرطی که تازه ایجاد شده باشد می‌توان از لیزر PDL و یا کرم‌های ترتینوئین برای کاهش این خطوط استفاده کرد ولی این خطوط کاملا از بین نمی‌رود.

 

این متخصص پوست و مو اذعان داشت: در فازی که خطوط قدیمی شده و به خطوط سفیدرنگ تبدیل شده‌اند از لیزرهای فراکشنال CO2 نتیجه بهتری می‌توان گرفت و غیر از این روش‌ها کرم‌های موجود در بازار هیچ تاثیری بر بهبود این خطوط ندارند.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه بقیه‌الله در پاسخ به اینکه در خانم‌های باردار کرم‌های ضد ترک برای شکم بسیار تجویز می‌شود گفت: حتی استفاده از این کرم‌ها برای پیشگیری از ایجاد ترک مؤثر نیست. چرا که ایجاد ترک بسته به نوع پوست و میزان مقاومت الاستین آن دارد.

 

امیری در پایان به افرادی که در سن بلوغ هستند توصیه کرد تا خوراک و نحوه تغذیه خود را کنترل کنند چرا که چاق شدن ناگهانی در ایجاد ترک پوستی بسیار مؤثر است.

منبع:صدف نیوز


ویدیو مرتبط :
درمان ترک خوردگی پوست

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بهترین کرم ها برای درمان ترک پا


ترك خوردن قسمت‌هایی از پوست پا به دلیل خشكی و گاهی اگزما مشكل شایع و مشتركی میان خانم‌ها و آقایانی است كه مدت‌های زیادی سر پا هستند یا از كفش‌های نامناسب استفاده می‌كنند. اما از هر كجا كه سر و كله این خشكی‌ها پیدا ‌شود دیگر مهم نیست.


مجله سیب سبز - شقایق جعفری: ترك خوردن قسمت‌هایی از پوست پا به دلیل خشكی و گاهی اگزما مشكل شایع و مشتركی میان خانم‌ها و آقایانی است كه مدت‌های زیادی سر پا هستند یا از كفش‌های نامناسب استفاده می‌كنند. اما از هر كجا كه سر و كله این خشكی‌ها پیدا ‌شود دیگر مهم نیست. پس به فكر چاره باشید چون پزشكان متخصص سیب سبز معتقدند كه این ترك‌ها برای بهتر شدن نیاز به رسیدگی دارند. در این شماره ، همراه با دكتر هومن رفیعی و دكتر نگار كریمی، متخصصان پوست بازار زیبایی سیب سبز موثرترین كرم‌های پا را پیش روی‌تان قرار داده‌ایم.

خواص گل‌ها روی پاشنه

شست‌وشوی بیش از اندازه پا و استفاده از كفش‌های نامناسب از مهم‌ترین عللی است كه پوست شما را برای خشكی و ترك‌های عمیق تحریك می‌كند. اما برای اینكه بتوانید جلوی آسیب و زخم‌های احتمالی را زودتر بگیرید، باید انتخاب مناسبی از كرم‌های بهداشتی داشته باشید. كرم ترك پای سینره با تركیب گیاهانی مانند روغن گل رز وحشی، راعی و آلانتونین ضمن از بین بردن درد و سوزش ناشی از این ترك‌ها خشكی و آثار آن را محو می‌كند.

مجموعه‌ای قابل اطمینان از محبوب‌ترین كرم‌های ضدترك و مرطوب‌كننده پوست پاشنه پا

به اعتقاد پزشكان بازار زیبایی وجود مواد لایه‌بردار در این محصول لایه‌های آسیب‌دیده پوست را به سرعت از پوست جدا كرده و جای خود را به پوست تازه می‌دهد و پس از مدتی ترك‌های عمیق پا به سرعت از بین می‌روند. این كرم با پوشانندگی مناسب باعث می‌شود پوست پا برای مدتی طولانی نرم و مرطوب باقی بماند و از ایجاد ترك‌های احتمالی بعدی پیشگیری می‌كند.

قیمت: 15 هزار تومان


پوست پاها را از نو بسازید

درست از زمانی كه ترك‌ها روی پاشنه و قوزك پا جاخوش می‌كنند دیگر زمان برای پیشگیری از دست رفته است پس بهتر است به فكر درمان باشید. اما برای شروع درمان سراغ محصولاتی بروید كه ضمن بازسازی و نوسازی پوست پای شما در مدت كوتاهی نرمی و لطافت را به آن بازمی‌گردانند؛ این همان دو فاكتوری است كه در كرم ضد ترك پا QV رعایت شده و مشتریان به موثر بودن آن اعتماد دارند. این كرم با خاصیت نرم‌كنندگی و بازسازندگی كه دارد پاهای زبر، خشك و ترك‌دار را ترمیم و از بروز خشكی و حساسیت در نواحی مستعد ترك جلوگیری می‌كند.

مجموعه‌ای قابل اطمینان از محبوب‌ترین كرم‌های ضدترك و مرطوب‌كننده پوست پاشنه پا

به گفته متخصصان پوست سیب سبز در فرمولاسیون این محصول از تركیب مفید و موثر اسیدلاكتیك و سدیم لاكتات به جای اوره برای درمان ترك‌های عمیق كف پا و رفع خشكی آن استفاده شده است كه می‌توان از آن جهت رفع پینه دست، آرنج و زانو هم استفاده كرد.

قیمت: 36 هزار تومان


مرهمی ابدی روی خشكی پا

شاید استفاده از روغن‌های گیاهی و درمان‌های خانگی برای از بین بردن مشكلات كوچك پوستی مانند ترك خوردن و خشكی پا موثر باشد اما اگر می‌خواهید مشكل‌تان را ریشه‌ای حل كنید بهتر است خودتان را به محصولات مورد تایید و توصیه شده متخصصان پوست بسپارید. محصولاتی مانند كرم‌های نرم‌كننده بدن كلینیك با هزار و یك امتیاز. این كرم با تركیبی منحصر به فرد مخصوص قسمت‌های خشك بدن از جمله زانو، آرنج و پاشنه پا است كه با تسكین دادن التهاب و ترك‌های عمیق، رطوبت پوست را افزایش می‌دهد و خشكی و زبری را برطرف می‌كند.

مجموعه‌ای قابل اطمینان از محبوب‌ترین كرم‌های ضدترك و مرطوب‌كننده پوست پاشنه پا

این محصول پس از هر بار مصرف احساس آرامش عمیقی به پوست القا می‌كند و پوست را در تمام طول روز شاداب و لطیف نگه می‌دارد. اما به گفته تیم پزشكی بازار زیبایی اتمام طول درمان و استفاده مداوم از این محصول در مدت كوتاهی سلامت پوست پاهای‌تان را بازمی‌گرداند و شما را از استفاده از دیگر محصولات بی‌نیاز می‌كند.

قیمت: 130 هزار تومان


پوستتان را تقویت کنید

پاهای شما هم مانند دست و صورت‌تان نیاز به رسیدگی و رطوبت‌رسانی دارد پس بهتر است بعد از هر بار شست‌وشو یا استحمام آنها  را با كرم‌های متناسب با پوست‌تان ماساژ دهید. كرم مراقبت از پا اوریفلیم غنی از مواد طبیعی و گیاهی است كه با القای حس آرامش خستگی روزانه را به‌راحتی از پاهای شما خارج می‌كند و از آنها در برابر بروز خشكی و پینه مراقبت می‌كند. این محصول كه تركیبی از عصاره اكالیپتوس، بابونه و پامچال است ضمن لایه‌برداری پوست رو و كف پای شما لایه‌های زمخت شده آن را برداشته و به آسانی گردش خون را در میان بافت‌های پوست شما تحریك می‌كند.

مجموعه‌ای قابل اطمینان از محبوب‌ترین كرم‌های ضدترك و مرطوب‌كننده پوست پاشنه پا

متخصصان بازار زیبایی بر این باورند كه عصاره اكالیپتوس موجود در این كرم از بروز هر گونه ترك و خشكی جلوگیری كرده و به كمتر عرق كردن پای شما در روزهای گرم تابستان كمك وِیژه‌ای می‌كند. نرم و شاداب شدن پاها و شكسته نشدن ناخن‌های پا از تاثیراتی است كه با چند بار مصرف این کرم به آن خواهید رسید.

قیمت: 28 هزار تومان


معجزه موم عسل و گیاه شی باتر

پاهای ما در طول روز ساعت‌ها در كفش‌هایی كه منبع رشد میلیون‌ها باكتری و قارچ است جاخوش می‌كند و در مدت كوتاهی پاهای سالم و یكدست پر از پوست‌های اضافی و در نهایت ترك‌های عمیق می‌شود. پس تا دیر نشده به كمك كرم‌های رطوبت‌رسان پا بعد از هربار شست‌وشو از تجمع قارچ و آلودگی‌های احتمالی پیشگیری كنید. كرم‌هایی مانند كرم پا شون بعد از درمان خشكی باكتری‌های پوست را از بین برده و با خاصیت تسكین‌دهندگی، التهاب‌های پوستی را درمان می‌كند. به گفته تیم پزشكی بازار زیبایی این محصول آنتی‌باكتریال بوده كه برای رطوبت‌رسانی قسمت آرنج، زانو و قوزك هم بسیار مناسب است.

مجموعه‌ای قابل اطمینان از محبوب‌ترین كرم‌های ضدترك و مرطوب‌كننده پوست پاشنه پا

كرم پا شون كه تركیبی از عصاره موم زنبور عسل، گیاه شی‌باتر و اسطوخودوس است، در درمان خشكی، ترك پا و درمان زخم‌های عمیق معجزه می‌کند. اسطوخودوس هم كه در طب سنتی به گیاهی آرامش‌بخش معروف است خاصیت ضد التهابی و ضد میكروبی بالایی دارد كه تمام خواسته‌های شما از یك كرم را برطرف می‌كند.

قیمت: 24 هزار تومان


رفت و روب پینه‌های پا

یكی از شایع‌ترین مشكلاتی كه بعد از ظاهر شدن خشكی و ترك پا به وجود می‌آید تیرگی نواحی زبر شده قوزك و پاشنه پاست. پس برای اینكه بتوانید با یك تیر دونشان بزنید و هر دو مشكل‌تان را درمان كنید سراغ كرم ضد ترك و مرطوب‌كننده اوریاژ بروید و تمام آثار پیری و بدشكل شدن ظاهر پوست‌تان را از بین ببرید. این كرم با رفع زبری و كاهش تیرگی پوست روی زانو و قوزك پا، ظاهر آن را همانند روز اول جوان و شاداب كرده و در كمترین زمان آن را از نو می‌سازد.

مجموعه‌ای قابل اطمینان از محبوب‌ترین كرم‌های ضدترك و مرطوب‌كننده پوست پاشنه پا

این محصول همچنین پینه‌هایی كه در اثر فشار، تحریك مداوم و خشكی ضخیم شده است را درمان می‌كند و با از بین بردن برجستگی‌های آن، پوست را صاف و یكدست می‌كند. متخصصان بازار زیبایی بر این باورند كه این كرم ضدحساسیت بوده و با هر نوع پوستی سازگاری دارد. 

قیمت: 30 هزار تومان