سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

کراوات فروشی که مالک برند شد...


رالف لورن در نیویورک متولد شد. والدین او مهاجرانی از شهر پینسک بلاروس‌ بودند. پدر او نقاش ساختمان بود. رالف از همان سنین نوجوانی بعد از مدرسه کار می‌کرد تا بتواند برای خود لباس بخرد.

وب‌سایت فرصت امروز: رالف لورن در نیویورک متولد شد. والدین او مهاجرانی از شهر پینسک بلاروس‌ بودند. پدر او نقاش ساختمان بود. رالف از همان سنین نوجوانی بعد از مدرسه کار می‌کرد تا بتواند برای خود لباس بخرد. رالف به مدرسه آکادمی‌ سالانتر و سپس به آکادمی ‌مارشا استرن تالمودیکال (ام‌تی‌ای) و پس از آن به دبیرستان دو ویت کلینتون رفت و در سال 1957 فارغ‌التحصیل شد. او در ‌ام‌تی‌ای به دوستان همکلاسی خود کراوات می‌فروخت. برادر رالف در سن 16‌سالگی او، نام خانوادگی‌شان را به لورن تغییر داد، چون نام آنها، لیفشیتز، در زبان انگلیسی با معنی بدی تلفظ می‌شد و همکلاسی‌ها آنها را مسخره می‌کردند.

کراوات فروشی که مالک یکی از بهترین برندهای لباس شد

رالف لورن به مدرسه کسب‌و‌کار و مدیریت شهری باروک در سیتی کالج نیویورک رفت و در آن جا به تحصیل رشته کسب‌و‌کار پرداخت. وی بعد از دو سال تحصیل دانشگاه را رها کرد. رالف از سال 1962 تا 1964 در ارتش ایالات متحده آمریکا به خدمت سربازی مشغول بود که پس از پایان سربازی یعنی در سال 1964 با ریکی آن لوبیر ازدواج کرد. رالف لورن مدتی را به‌عنوان فروشنده برای شرکت برادران بروکز ‌که شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای معروف پوشاک در آمریکا به شمار می‌آمد، فعالیت کرد. او در سال 1967 با تامین مالی از سوی نورمن هیلتون یک فروشگاه کراوات راه‌اندازی کرد که خود در آن به‌عنوان طراح مشغول بود و به نام تجاری «پولو» به فروش می‌رساند. او بعدها این نام را از هیلتون خرید.

وی تا سال 1969 یک بوتیک در مرکز خرید بلومینگدیل در منهتن بازگشایی کرد. 10سال نگذشته بود که این برند به یک برند جهانی و بین‌المللی تبدیل شد و نخستین فروشگاه پولو در لندن بازگشایی شد. رالف لورن یک‌سال بعد یعنی در سال 1970 موفق شد جایزه کوتی را به خاطر خط تولید پوشاک مردانه شرکتش از آن خود کند. وی تقریبا در همین زمان خط تولید پوشاک بانوان را نیز راه‌اندازی کرد. لورن در سال 1972 پیراهن‌های آستین کوتاه معروف خود را با لوگوی پولو و در 24 رنگ به بازار فرستاد که شهرت زیادی برای او کسب کرد به شکلی که توانست طراحی لباس‌های فیلم گاتسبی بزرگ را به دست گیرد.

کراوات فروشی که مالک یکی از بهترین برندهای لباس شد

خط تولید پولو اسپورت‌، برای تولید پوشاک ورزشی، در سال 1993 راه‌اندازی شد. این شرکت همچنین برای نخستین بار در سال 1997 به بازار سهام عمومی‌ نیویورک وارد شد. در حال حاضر محصولات این شرکت شامل پوشاک غیررسمی‌ آقایان و بانوان، لوازمی‌ چون کیف، عطر، برخی لوازم خانه مثل حوله و غیره می‌شود. رالف لورن تا سال 2007 بیش از 35 بوتیک در آمریکا باز کرده بود. فایننشیال تایمز درآمد این شرکت در سال 2009 را بیش از 5 ‌میلیارد دلار برآورد کرده بود. سود خالص این شرکت در سال 2009 حدود 406 میلیون دلار بود. تعداد کارمندان پولو رالف لورن در سال 2006 بیش از 12800 کارمند اعلام شده است.

رالف لورن همچنین به خاطر کلکسیون اتومبیل‌های کلاسیک شهرت خاصی دارد، وی در کلکسیون خود اتومبیل‌هایی از جمله فراری 250 جی تی او، مک لارن اف وان، بوگاتی اس سی 57، بنتلی، آلفا رومئو، پورشه و بوگاتی ویرون دارد. رالف لورن از سال 1968 تا به امروز به یک امپراتوری در عرصه مد تبدیل شده است. رالف لورن که طرح‌های او در سراسر جهان محبوبیت همگانی دارد، هرچند در ابتدا کار خود را با طراحی لباس‌های مردانه آغاز کرد اما امروزه به‌عنوان یک دیزاینر در همه عرصه‌های مد فعالیت می‌کند. برند پولو یک مجموعه تولید‌کننده لباس و محصولات لوکس و درجه یک و متعلق به طراح مد آمریکایی است.

کراوات فروشی که مالک یکی از بهترین برندهای لباس شد

این کمپانی به‌طور خاص لباس‌های نیمه‌رسمی و رسمی مردانه و زنانه همچنین زیورآلات، عطر، لوازم اتاق خواب و حوله با درجه بالای کیفیت تولید می‌کند. برند این کمپانی در سال ۱۹۶۷ توسط رالف و به کمک وام ۵۰ هزار دلاری تاسیس شد. در سال ۱۹۷۱ نخستین خط تولید لباس‌های زنانه آغاز به کار کرد و درهمان سال بوتیک فروش لباس‌های زنانه نیز در بورلی هیلز کالیفرنیا تاسیس شد. 10سال از تاسیس فروشگاه لباس زنانه رالف گذشت و برند پولو رالف لورن شهرت جهانی پیدا کرد و در سال ۱۹۸۱ نخستین شعبه خارجی پولو رالف لورن در شهر لندن افتتاح شد. خط تولید لباس‌های اسپرت پولو در سال ۱۹۹۳ آغاز به کار کرد.

سازماندهی و مدیریت رستوران آر ال در شهر شیکاگوی آمریکا نیز این روز‌ها به مجموعه فعالیت‌های این کمپانی افزوده شده است. لورن عامل موفقیت خود را چنین عنوان می‌کند: «من کارم را با فروختن کراوات شروع کردم؛ یک تکه پارچه بسیار کوچک، اما کار برایم بسیار ارزشمند بود و ادامه دادم، من یک برند را خلق کردم برای مردها، زن‌ها و کودکان. لباس‌های من تنها یک لباس مد روز نیست، در آنها سبک و روح زندگی استفاده شده است.»


ویدیو مرتبط :
خرده فروشی عمده فروشی، توزیع مویرگی،دپارتمان بازاریابی و فروش،مدیریت برند مهندسی برند برندسازی ،کلینیک برند،مرکز آموزش ب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

این 6 عامل فشار تان را بالا می برند



 

 

 

این 6 عامل فشار تان را بالا می برند


فشارخون بالا عبارت است از افزایش فشار وارده از جریان خون به دیواره رگ‌های خونی فشارخون بالا به نام قاتل خاموش هم خوانده می‌شود.

 


فشار خون این قاتل خاموش در کمین چه کسانی است؟ چون تا زمانی که آسیب جدی به بدن وارد نشده علامتی ندارد.
توجه کنید که فشارخون به طور طبیعی در اثر استرس و فعالیت بدنی هم بالا می‌رود اما فردی که دچار بیماری فشارخون بالا است، به هنگام استراحت نیز فشارخونی بالاتر از حد طبیعی دارد.

 

 

1) استرس:
وقتی در وضعیتی فوق‌العاده مانند تغییر موقعیت، اضطراب و عصبانیت قرار می‌گیریم، بدن ما فعالیت خود را با مجموعه‌‌ای از تغییرات سریع داخلی تنظیم می‌کند که یکی از مهم‌ترین آنها آزاد شدن هورمون آدرنالین از غدد فوق کلیوی است که با افزایش تعداد ضربان قلب و تنگ شدن عروق به کمک برخی ترشحات دیگر به بالا رفتن فشارخون منجر می‌شود.

 

 

 

2) رژیم غذایی:
تحقیقات نشان می‌دهد که نمک از عوامل افزایش دهنده فشارخون است. مصرف نمک زیاد از دوران کودکی پایه‌ای برای بالا رفتن فشارخون در سنین بالاتر می‌شود.پس بهتر است میزان نمک در غذای روزانه کودک، به خصوص شیرخوار محدود و یا حذف شود و در دوران بزرگسالی هم به اندازه مناسب باشد.

 

این 6 عامل فشار تان را بالا می برند

 

3) سیگار:
سیگار به دلیل اینکه به آزاد شدن هورمون آدرنالین منجر می‌شود موجب افزایش فشارخون می‌شود.

 

4) سن بالای 60 سال:
تحقیقات نشان می‌دهد که آسیب دیدن سلول‌های کلیه، مهم‌ترین علت ابتلا به فشارخون در نوار سن است. بهترین راه جلوگیری از آسیب دیدن سلول‌های کلیه، اصلاح رژیم غذایی و استفاده از میوه‌ها و انواع سبزی‌ها و غلات و حبوبات است.

 

 

5) چاقی:
فشارخون بالا در افراد چاق دو برابر افرادی است که اضافه وزن ندارند یا وزن طبیعی دارند. افراد چاق و دارای اضافه وزن در صورتی که رژیم غذایی خود را نیز تعدیل نکنند، علاوه بر ابتلا به فشارخون بالا، در معرض انواع صدمات ناشی از فشارخون مانند سکته و بیماری‌های قلبی نیز قرار دارند.

 

 

6) بیماری تصلب شرایین:
تصلب شرایین یا سختی عروق اصلی، پرفشاری مزمن خون است که عامل شروع آن، آسیب به جدار داخلی عروق است که به دنبال رسوب کلسیم و کلسترول در جدار عروق ایجاد می‌شود.