سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

کدام بیمه حوادث برای شما مناسب است؟


بیمه حوادث طراحی شده تا به طور کلی هزینه های ناشی از فوت، نقص عضو، از کار افتادگی و صدمات جراحت بر اثر حادثه را پوشش دهد. این بیمه نامه برخی خطرها را در دسته خطرهای اصلی و برخی دیگر را در دسته خطرهای فرعی قرار داده به طوری که خطر فوت و نقص عضو به عنوان پوشش های اصلی و خطرات از کارافتادگی موقت و بستری در بیمارستان و هزینه های پزشکی ناشی از صدمات و جراحات به عنوان خطرات تیمی پوشش داده می شود.




روزنامه هفت صبح: بیمه حوادث طراحی شده تا به طور کلی هزینه های ناشی از فوت، نقص عضو، از کار افتادگی و صدمات جراحت بر اثر حادثه را پوشش دهد. این بیمه نامه برخی خطرها را در دسته خطرهای اصلی و برخی دیگر را در دسته خطرهای فرعی قرار داده به طوری که خطر فوت و نقص عضو به عنوان پوشش های اصلی و خطرات از کارافتادگی موقت و بستری در بیمارستان و هزینه های پزشکی ناشی از صدمات و جراحات به عنوان خطرات تیمی پوشش داده می شود.

کدام بیمه حوادث برای شما مناسب است؟

بیمه گروهی کوتاه مدت


ویژگی مهم این بیمه نامه این است که متقاضیان می توانند براساس نیاز خود زمان بیمه نامه را مشخص کنند. در این بیمه هر گروهی می تواند اعضای خود را در قبال حوادث 24 ساعته شغلی و غیرشغلی یا خطرات شخصی برای بازه های کوتاه مدت بیمه کند.

در این قرارداد تعهدات اصلی و تبعی عبارتند از فوت، نقص عضو جزیی و کلی دائم، از کارافتادگی، هزینه پزشکی و غرامت روزانه از کار افتادگی در اثر حادثه.

حق بیمه براساس طبقه شغلی اکثریت افراد و با در نظر گرفتن تعرفه های کوتاه مدت تعیین می شود. این بیمه نامه برای گروه های کوهنوردی و تورهای دوستانه و ... مناسب است.

بیمه حوادث خانواده

یکی از اواع نسبتا جدید این بیمه نامه، بیمه حوادث خانواده است. در این بیمه نامه سرپرست خانواده با پرداخت حق بیمه، کلیه افراد خانواده را در مقابل حوادث در تمام ساعات شبانه روز در داخل و خارج از کشور بیمه می کند. در هر مسافرتی خانواده بهتر است قبل از حرکت به سوی مقصد یک بیمه حوادث خانواده یکماهه بخرند. در این نوع بیمه نامه تعهدات بیمه گر شامل فوت، نقص عضو و از کارافتادگی دائم (کلی و جزیی) ناشی از حوادث برای همه اعضای خانواده است.

کدام بیمه حوادث برای شما مناسب است؟

بیمه حوادث انفرادی


در این بیمه شخص می تواندخود را در قبال حوادث 24 ساعته شغلی و غیرشغلی یا خطرات شخصی برای مدت یک سال بیمه کند. در این بیمه نامه تعهدات اصلی و تبعی عبارتند از فوت، نقص عضو جزیی و کلی دائم، از کار افتادگی، هزینه پزشکی، غرامت روزانه و از کار افتادگی در اثر حادثه و حق بیمه در این بیمه نامه براساس شغل افراد تعیین می شود.

حادثه گروهی بلندمدت

بیمه حوادث گروهی برای تعداد بیش از 10 نفر صادر می شود و شرایط آن با توجه به نیاز بیمه گذار تنظیم خواهد شد. در این بیمه، بیمه گذار می تواند افرادی را در قبال حوادث 24 ساعته شغلی و غیرشغلی برای مدت یک سال بیمه کند.

بیمه کارکنان دولت

در این نوع بیمه، کارکنان دولت در مقابل حوادث 24 ساعته شغلی و غیرشغلی برای مدت یک سال بیمه می شوند. حق بیمه این بیمه براساس بخشنامه های صادره از طرف دولت تعیین می شود. معمولا کارکنان دولت از این بیمه برخوردار هستند اما توصیه می شود برای ارتقای سقف بیمه نامه به صورت انفرادی هم در این زمینه اقدام کنند.

بیمه دانشجویان

در این نوع قرارداد، دانشجویان براساس توافق نامه منعقد شده بین شرکت بیمه و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تحت پوشش بیمه حوادث قرار می گیرند. شرایط ذکر شده در این توافق نامه تعیین کننده شرایط و حق بیمه است که شباهت های کلی با بیمه دانش آموزی دارد.


ویدیو مرتبط :
بیمه حوادث انفرادی و خانواده بیمه ملت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پاسکاری بیمه و بیمارستان با مصدومان حوادث کار!



اخبار ,اخبار اجتماعی ,بیمه حوادث کارگری

اخبار اجتماعی - پاسکاری بیمه و بیمارستان با مصدومان حوادث کار!

بیمه حوادث کارگری جز بیمه‌های است که کمتر توجهی به آن می‌شود، سالانه بیش از 30 هزار نفر در کشور بر اثر سوانح کاری به بیمارستان‌های کشور مراجعه می‌کنند، اما به دلیل برخی مشکلات بیمه‌ای تا زمانی که وضعیت بیمار از لحاظ مالی مشخص نشود، توسط بیمارستان‌ها و مراکز درمانی پذیرش نمی‌شوند.

افزایش بلیت قطار این بار با چه بهانه‌ای خواهد بود؟مشکلات بیمه‌ای کشور آن قدر زیاد است که به نظر می‌رسد به این زودی‌ها کسی توان سازمان دهی و برنامه‌ریزی برای مدیریت آن را ندارد، بیمه کارگری، بیمه درمان، و بیمه‌های شخص ثالث همگی دارای ایراداتی هستند، اما به نحوی از طریق رسانه‌ها و مسئولان مورد توجه هستند و گه گاهی تصمیمات مفیدی در مورد آن‌ها اتخاذ می‌شود.

به گزارش تابناک، اما در این بین بیمه حوادث کارگری جز بیمه‌های است که کمتر توجهی به آن می‌شود، سالانه بیش از 30 هزار نفر در کشور بر اثر سوانح کاری به بیمارستان‌های کشور مراجعه می‌کنند، اما به دلیل برخی مشکلات بیمه‌ای تا زمانی که وضعیت بیمار از لحاظ مالی مشخص نشود، توسط بیمارستان‌ها و مراکز درمانی پذیرش نمی‌شوند.

این کار باعث می‌شود تا زمان زیادی از زمان بیمار برای مداوا به هدر برود و در اصطلاح زمان طلایی مداوا که باید در لحظات اول صورت گیرد از دست می رود، کارفرما انتظار دارد که هزینه‌های درمان توسط بیمه تأمین شود، بیمه‌ها نیز به دلیل برخی مشکلات از جمله معوقه، از پرداخت هزینه درمان طفره می روند، بنا بر قانون بیمه کردن کارگر باید توسط کارفرما صورت گیرد و غالباً این کار در کشور انجام می‌شود، اما استفاده از این بیمه نیاز به مقدماتی دارد و زمان زیادی را از بیمار و درمانگر می‌گیرد.

در گذشته بیمه حوادث رانندگی نیز این گونه بود و مرکز درمانی رفتارهای مشابهی با مصدومان حادثه‌های رانندگی داشتند و گاهی شرایط به گونه‌ای می‌شد که مراکز درمانی بیماران را به خاطر مسائل درمانی پذیرش نمی‌کردند، اما اکنون قانونی برای این کار وضع‌شده که منابع کافی برای درمان این بیماران را جدا از تمام مسائل بیمه‌ای در اختیار بیمارستان‌ها و مراکز درمانی قرار می‌دهد.

به نظر می‌رسد که برای جلوگیری از تلفات حوادث کار باید چنین راهکاری برای بیمارانی که در زمان کار دچار حادثه می‌شود منظور گردد، تا بیماران زمان‌های اولیه درمان را از دست ندهند. نکته‌ای که در اینجا وجود دارد این است که غالباً، کارگران از اقشار کم درامد هستند و حوادثی که برای این افراد اتفاق می‌افتد اکثراً آن‌ها را دچار مشکل می‌کند و باعث می‌شود که این افراد که نان‌آور یک خانواده‌ای هستند برای مدتی زمین‌گیر شوند.

زمین‌گیر شدن این کارگران که در غالب اوقات به صورت روزمزد کار می‌کنند، خسارت‌های زیادی برای این افراد به وجود می‌آورد و گاهی ممکن است ارتزاق یک خانواده را دچار مشکل کند، شوکت رئیس صنف کارگران ساختمانی پیشنهاد تأسیس صندوقی همانند صندوق حمایت از بیماران ناشی از حوادث رانندگی را داده است.

علیرضا محجوب عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با استقبال از این موضوع اظهار داشت: قطعاً ما در مجلس شورای اسلامی این موضوع را مورد بررسی قرار خواهیم داد، این موضوع در مجلس مطرح‌شده و ما این آمادگی را داریم که با حمایت از این موضوع این فکر را عملیاتی کنیم.

وی گفت: من معتقد هستم به دلیل ضایعات زیادی که در این‌گونه موارد وجود دارد و همچنین به دلیل وجود برخی از مشکلاتی که در مورد بیمه‌ها وجود دارد باید هر چه سریع تر این کار تصویب شود، و مجلس شورای اسلامی نیز با قاطعیت از نمایندگان حمایت خواهد کرد تا هر چه سریع تر این کار انجام شود.

اخبار اجتماعی - تابناک