سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

کدام آیفون تصویری برای خانه شما مناسب است؟


آیفون تصویری به سیستم ارتباطی گفته می شود که علاوه بر ارتباط صدا، تصویر مراجعه کننده به درب منزل از طریق دوربین پنل که معروف به صفحه دم در می باشد به مانیتور داخل انتقال می دهد.

وب سایت چیدانه: آیفون تصویری به سیستم ارتباطی گفته می شود که علاوه بر ارتباط صدا، تصویر مراجعه کننده به درب منزل از طریق دوربین پنل که معروف به صفحه دم در می باشد به مانیتور داخل انتقال می دهد و حتی در مدل های حافظه دار قابلیت ضبط تصویر مانیتور امکان پذیر می باشد که معمولاً این مدل مانیتور ها در سیستم های قدیمی با اضافه شدن حافظه جانبی اجرا می شود.

کدام آیفون تصویری برای خانه شما مناسب است؟

کدام آیفون تصویری برای خانه شما مناسب است؟

شاید برای شما هم جالب باشد تا با ساز و کار بعضی از سیستم های برقی خانه آشنا شوید تا بتوانید با آن ها راحت تر کار کنید، یا اگر مشکلی برایشان پیش آمد دست کم بتوانید آن را برطرف کنید. یکی از این سیستم ها آیفون های تصویری است که داشتن اطلاعات در رابطه با آن ها می تواند کمک زیادی به شما بکند. با داشتن اطلاعات اولیه این سیستم ها ی توانید خیلی از اشکال و ایرادات آن ها را خودتان برطرف کنید. اگر مایل هستید این اطلاعات را به دست آورید

ادامه مطلب را در چیدانه بخوانید ...



۸ ایده ساده برای کروات و کمربندهای دست و پا گیر!

کدام آیفون تصویری برای خانه شما مناسب است؟

جای کراوات و کمربند های شما کجاست؟ آیا جای مشخصی را برای طبقه بندی و نظم دهی آن ها در نظر دارید؟ اگر چنین نیست با این مطلب از چیدانه همراه باشید تا ایده های بی نظیری را برای سر و سامان دادن به آن ها با شما در میان بگذاریم، با ما همراه باشید.

ادامه مطلب را در چیدانه بخوانید ...



یادگاری های خانه هما روستا برای دکوراسیون منزل شما!

کدام آیفون تصویری برای خانه شما مناسب است؟

چند وقت پیش بود که همای سینمای ایران پر کشید و به آسمان رفت. هنرمندی که سراسر شوق بود برای هر کارش، ترانه مادری اش برای همه گوش نواز بود. در کارش بی نظیر بود و بی مانند و چه حیف که ما سیراب نشده از هنرش او را از دست دادیم، گرچه فیلم هایش تا همیشه و همیشه خاطراتش را برایمان تداعی می کند اما بودنش چیز دیگری بود. به همین خاطر ما هم بر آن شدیم تا به سبک حودمان از او یادی کنیم، با بررسی نکات دکوراسیونی که او در طراحی خانه اش مد نظر داشته است. با چیدانه همراه باشید تا ببینیم هما روستا چه نکاتی را در طراحی دکوراسیون داخلی خانه اش مد نظر قرار داده است شاید شما هم بخواهید آن ها را در طراحی دکوراسیون داخلی خانه تان به کار ببرید.

ادامه مطلب را در چیدانه بخوانید ...



مصالح جدید دکوراسیون داخلی برای خاص پسندها!

کدام آیفون تصویری برای خانه شما مناسب است؟

هرچه مصالحی که در دکوراسیون داخلی استفاده می شوند، خاص تر و غیر معمولی تر باشند، فضا می تواند شخصی تر باشد. مواد و مصالح خاص نه تنها جذاب هستند، بلکه می توانند شخصیت و سلیقه ی فرد صاحب خانه را به نمایش بگذارند. برخی از این مصالحی که چیدانه در این مطلب معرفی می کند مدت هاست که وجود دارند اما تا پیش از این در بستر ها و محیط های متفاوتی استفاده شده اند؛ روش های تولیدی امروزی به مصالح ساده کمک کرده اند که به طراحی های پیچیده دست یابند. بقیه ی مصالح نیز تازه پا به عرصه ی وجود گذاشته و در حال شناخته شدن هستند.

ادامه مطلب را در چیدانه بخوانید ...



طراحی فضای سبز عمودی در مجتمع مسکونی شار تهران!

کدام آیفون تصویری برای خانه شما مناسب است؟

اصولا در طراحی های سبز، استراتژی طراحی حفظ درختان به همراه ایجاد تنوع دید و حداکثری کردن آن در واحدهای مسکونی است، پروژه ی مجتمع مسکونی شار در واقع پروژه ای است که طراحی آن در قالب یک مسابقه در آمده است و پیش تر در چیدانه رتبه ی سوم آن را درمطلب کوچه باغ های قدیمی تهران در مجتمع مسکونی شار! به شما معرفی کرده ایم امروز به معرفی رتبه ی اول طرح پیشنهادی مسابقه مجتمع مسکونی شار آن به معماری علیرضا شرافتی، پانته‌آ اسلامی از دفتر معماری استودیو ارش بعد چهارم فضا می پردازیم با ما همراه باشید تا به گوشه و کنار آن سری بزنیم.

ادامه مطلب را در چیدانه بخوانید ...


ویدیو مرتبط :
آیفون تصویری وای فای iVDP محصول جدید خانه هوشمند G4

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چیدمان مناسب برای ورودی خانه



 

 

چیدمان مناسب برای ورودی خانه

 

ورودی، پرترافیك‌ترین فضای خانه است؛ با یك چیدمان مناسب، آن را كاربردی‌تر كنید.

 

محیط داخل همه خانه‌ها ـ با هر ابعاد و وسعتی ـ از فضاهای گوناگونی ـ آن هم با تعریف‌ها و كاربردهای مختلف‌ ـ تشكیل شده است. به عنوان مثال از اتاق خواب، آشپزخانه، اتاق نشیمن، سرویس‌‌های بهداشتی و بالاخره ورودی خانه می‌توان به عنوان فضاهای مختلف مشترك در همه خانه‌ها نام برد كه هر كدام كاربردی متفاوت داشته و وجود آنها برای یك زندگی عادی ضروری است.

 

ما نیز در اینجا قصد داریم به مشخصات یك ورودی مناسب ـ به‌خصوص برای فصول سرد ـ پرداخته و با ارائه راهكارهای مختلف، راهنمایی برای تجهیز ورودی خانه شما باشیم. پیش از این لازم به توضیح است كه منظور از ورودی، فضای اطراف در ورودی در داخل خانه است؛ در واقع فضایی را كه هنگام ورود به خانه پا به آن می‌گذاریم، ورودی می‌نامند.

 

البته فرم و ابعاد این ورودی با توجه به نقشه و وسعت ساختمان متفاوت است؛ گاهی وسعتی به اندازه یك پاگرد یك یا 2 متری داشته و در شرایطی یك فضای 5 الی 6متری یا حتی بیشتر به آن اختصاص می‌یابد.

 

در بعضی از خانه‌ها نیز معمولا به دلیل كمبود فضای كافی یا حتی ضعف در سیستم نقشه‌كشی، اساسا تفكیكی با این نام و كاربرد وجود ندارد و شما مجبور هستید در صورت امكان، با چیدن اسباب و لوازم مربوطه ـ آن هم در صورت وجود جای كافی برای این منظورـ تعریفی كاربردی با همین نام (ورودی) ایجاد كنید.

 

از همه اینها كه بگذریم، ورودی یك خانه در شرایط عادی و با وسعتی حداقل 2 تا 3 متری- مانند هر فضای دیگر خانه ـ نیازمند لوازم و وسایل مربوط به آن محیط است تا نیاز افراد در آن مكان نیز برآورده شود.

 

البته در بعضی شرایط مجبور خواهیم بود كه این نیازها را اولویت‌بندی كرده و كاربردی‌ترین لوازم را برای این محیط انتخاب كنیم ولی به طور كلی در صورت مناسب بودن موقعیت، به لحاظ نقشه و وسعت، این فضا به لوازم مختلفی نیاز دارد كه مهم‌ترین آنها عبارتند از جاكفشی، رخت‌آویز، آینه و پادری كه به هر یك از آنها خواهیم پرداخت:

 

جای پاركی برای كفش‌ها

 

یكی از مهم‌ترین لوازم موردنیاز در محیط ورودی، جاكفشی است. كفش‌ها اولین پوششی هستند كه هنگام ورود به خانه از بدن جدا می‌شوند؛ در نتیجه باید در همان محیط ورودی، جایی برای قرار دادن آنها ـ تا استفاده مجدد ـ وجود داشته باشد.

 

این روزها جاكفشی‌های متعددی در مدل‌ها، رنگ‌ها و همچنین جنس‌های مختلف تولید می‌شوند كه شما می‌توانید با توجه به شرایط محیط ورودی خانه‌تان، مناسب‌ترین آنها را انتخاب كنید.

 

البته هنگام خرید جاكفشی ـ علاوه بر متناسب بودن مدل، رنگ و ابعاد آن برای فضا ـ به موارد زیر نیز توجه كنید:

 

1 ـ با توجه به اینكه كفش‌های زمستانی بیشتر به صورت چكمه‌های بلند و كوتاه بوده و ارتفاع آنها از كفش‌های معمولی بیشتر است، اگر می‌خواهید جاكفشی‌ای برای ورودی خانه‌تان تهیه كنید، حداقل ابعاد استاندارد چكمه‌های ساق كوتاه اهالی خانه را نیز در نظر بگیرید.

 

2 ـ داشتن در، یكی از مهم‌ترین ویژگی‌های جاكفشی است؛ به این ترتیب، نه تنها ظاهر فضای ورودی و حتی محیط مجاور آن با قرار دادن كفش‌های جورواجور و احتمالا گلی و خاكی درجاكفشی بدون در، نازیبا نمی‌شود بلكه بوی بد ناشی از كفش‌ها نیز در فضا پراكنده نخواهد شد؛ در ضمن كفش‌های آلوده در دسترس بچه‌های كوچك خانواده قرار نمی‌گیرد.

 

نكته: در بعضی ساختمان‌ها ـ به‌‌خصوص آپارتمان‌های كوچك امروزی ـ به جای آنكه بخشی از فضای داخل خانه و در واقع ورودی را به قراردادن جاكفشی اختصاص دهند، محل قرار دادن كفش‌ها را به پشت در هر واحد و در بیرون خانه انتقال می‌دهند در‌حالی‌كه همان‌طور كه می‌دانید، فضای بیرون از در هریك از واحدهای یك آپارتمان، محیطی مشترك بین ساكنان ساختمان محسوب شده و قرار دادن كفش‌ها بدون جایگاهی مشخص در بیرون در، كاری ناشایست و به دور از فرهنگ آپارتمان‌نشینی است.

 

از طرف دیگر، انتخاب جاكفشی‌هایی با مدل‌ها، رنگ‌ها و فرم‌های مختلف برای هر واحد نیز به لحاظ زیبایی و نظم محیط آپارتمان غیرقابل قبول است؛ در نتیجه باید برای هر واحد به صورت تكی یا برای 2 واحد همجوار به صورت مشترك، جاكفشی‌هایی متناسب با محیط، با یك مدل و رنگ برای كل طبقه‌‌های ساختمان تهیه شود.

 

به این ترتیب، نه تنها نظمی خاص در كل فضای ساختمان به وجود می‌آید بلكه برای كفش‌ها نیز جای مناسبی فراهم شده و در ضمن، فضای داخل خانه هم اشغال نمی‌شود.


جایی برای لباس‌ها

 

بعد از بیرون آوردن كفش‌ها از پا، پوشش بعدی، لباس‌های مربوط به بیرون است كه این روزها شامل پالتو، كت، بارانی، كاپشن و مانند اینها بوده و نه تنها به خاطر ابعاد بزرگ‌تر آنها نسبت به لباس‌های تابستانی بلكه به جهت اینكه احتمال خیس بودن آنها در فصول بارندگی وجود دارد، معمولا به محض ورود ما در كمد لباس‌های معمولی قرار نمی‌گیرند؛ بنابراین فراهم كردن رخت‌آویزی در ورودی خانه برای این منظور نیازی ضروری به نظر می‌رسد، زیرا در صورت نبودن مكانی مختص به آنها، لباس‌ها همواره روی دسته‌های صندلی، پشت مبل‌ها، دستگیره‌های در اتاق‌ها و كمدها آویزان می‌مانند تا خشك شوند و دوباره روز بعد مورد استفاده قرار گیرند. حالا تصور كنید چه بی‌نظمی و آشفتگی‌ای در خانه به وجود خواهد آمد.

 

علاوه بر اینها وجود جایگاهی برای آویختن لباس‌های مهمانان نیز نیاز ثانویه یك ورودی است. به این ترتیب، مهمانان به محض ورود به خانه، ابتدا لباس‌های مربوط به بیرون را روی جارختی آویخته و سپس وارد فضای مهمانخانه یا همان پذیرایی می‌شوند؛ در حالی كه در صورت نبود چنین مكانی، لباس‌های مهمانان معمولا روی تختخواب اتاق خواب یا دسته مبل و صندلی‌ها آویخته شده و ظاهر مرتب خانه را به هم می‌‌زند.

 

البته پیش از اقدام به تهیه این قبیل رخت‌آویزها، بهتر است با انواع آنها و همچنین معایب و مزایای هركدام آشنا شوید تا مناسب‌ترین نوع آن را برای ورودی فضای خانه‌‌تان انتخاب كنید.

 

در یك تقسیم‌بندی كلی، رخت‌آویزها به 3دسته كلی تقسیم می‌شوند؛ یكی از آنها رخت‌آویزهای دیواری شامل تعدادی گیره‌آویز است كه به صورت چندتایی، جدا از هم یا در یك قالب تركیبی به یكی از دیوارهای ورودی نصب شده و لباس‌ها را به آن می‌آویزند.

 

مهم‌ترین مزیت آنها هم كم‌جا بودنشان است؛ یعنی هیچ فضایی را روی زمین اشغال نمی‌كنند.

 

دومی چوب‌لباسی‌‌های پایه‌دار ایستاده از جنس فلز یا چوب است كه كاربرد آنها در قدیم نیز بسیار رایج بوده. این چوب‌لباسی‌‌ها را معمولا به صورت مجزا در گوشه‌‌ای از ورودی یا اتاق خواب قرار داده و لباس‌ها را روی آن می‌آویزند كه البته در این مورد هم ـ مانند نمونه قبلی ـ اگرچه كم‌جاست ولی با انبوهی از لباس‌های آویخته شده در مقابل دید، مواجه خواهیم شد و ظاهر ورودی را هم نازیبا می‌كند و این از جمله نقاط ضعف این مدل است؛ مگر آنكه از آن تنها برای آویزان كردن شال‌گردن، كلاه و چتر استفاده شده و لباس‌ها در جایی دیگر دور از چشم، آویزان شوند.

 

كمدهای دردار نمونه دیگری از این جالباسی‌ها برای ورودی هستند كه بهترین نیز به حساب می‌آیند. با وجود چنین فضایی، لباس‌ها در داخل كمد آویخته شده و توسط در كمد از نظرها پنهان می‌مانند. این نوع رخت‌آویز مدل‌های زیادی دارد؛ بنابراین در صورتی كه فضای ورودی خانه شما امكان اختصاص مكانی به چنین تركیبی را دارد، حتما این نوع را انتخاب كنید. خوشبختانه امروزه تنوع در لوازم دكوراسیونی، دست افراد را برای انتخاب مناسب‌ترین لوازم، بیشتر باز گذاشته است.

 

یك راهكار همیشگی: اگر در فضای ورودی خانه‌تان با مشكل كمبود جا مواجه نیستید یا اینكه در یكی از دیوارهای آن فرورفتگی‌‌ای با حداقل 30 سانتی‌متر عرض وجود دارد، دیوار را به یك كمد دیواری سراسری (از كف تا سقف) اختصاص دهید.

 

این كمد دیواری دردار نه تنها می‌تواند جایی برای آویختن لباس‌های شما و اهل خانواده باشد بلكه بسیاری از لوازم و خرده‌ریزهای گوناگون و حتی كفش‌ها را نیز می‌توان در آن جای داد؛ در ضمن با قراردادن آینه روی یكی یا همه درهای كمد می‌توانید هم آینه موردنیاز در ورودی را فراهم كرده و هم فضا را بزرگ‌تر و پرنورتر كنید.

 

فرشی به اندازه چند پا

 

یكی از نیازهای بسیار ضروری ورودی خانه ـ به‌خصوص در فصول بارندگی سال ـ و در طرفین در ورودی، پادری است.

 

البته توجه داشته باشید كه پادری انتخابی برای فضای بیرون و داخل ـ به لحاظ جنس و فرم ـ باید با هم متفاوت باشند؛ به این معنا كه پادری بیرون باید از جنس خشن‌تر، ضخیم‌تر و مقاوم‌تر باشد زیرا با كشیدن ته كفش‌ها بر آن، گل و لای آنها به راحتی كنده شده و به داخل خانه انتقال پیدا نكند ولی برای فضای داخل ورودی، پادری معمولی و پرزداری انتخاب كنید كه باقیمانده گل و لای و رطوبت حاصل از آن جذب پادری شده و ورودی را كثیف نكند؛ البته قابل شست‌‌وشو بودن و كیفیت هر دو پادری را هنگام خرید حتما موردتوجه قرار دهید.

 

پیشنهادات ابتكاری

 

1 ـ چمدانی برای كفش‌ها: در تصویر1 شما چمدان قدیمی‌‌ای را ملاحظه می‌كنید كه در فضای ورودی در زیر كنسول قرار گرفته است. این چمدان در واقع نقش جاكفشی را ایفا می‌كند. شما هم می‌توانید به جای جاكفشی در شكل‌ها و مدل‌های رایج، از صندوقچه‌ها و چمدان‌های قدیمی و حتی جدید برای این منظور استفاده كنید؛ تنها كافی است داخل آنها را با لایه‌ای از پلاستیك و سپس روزنامه بپوشانید تا قرار دادن كفش‌های نمدار، سبب آسیب‌دیدگی آنها نشود.

 

2 ـ سكویی به عنوان جاكفشی: با توجه به اینكه برای پوشیدن كفش‌ها و بیرون آوردن آنها از پا، نشستن بهترین حالت بدن بوده و به كمر نیز فشار نمی‌آورد ـ در صورت امكان ـ در فضای ورودی، یك صندلی یا مبل قرار دهید. در تصویر3، شما نمونه‌ای از یك نیمكت توخالی چوبی با عرض 35 سانتی‌متر و ارتفاع 40 سانتی‌متر و طولی به اندازه طول دیوار را ملاحظه می‌كنید كه فضای داخل آن تقسیم‌بندی شده و به عنوان جاكفشی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ در ضمن با قرار دادن چند بالشتك، سطح نیمكت نیز برای نشستن آماده شده است.