سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

کاربرد های جالب آینه در دکوراسیون منزل


اگر آینه در جای درست استفاده شود، نور بیشتری در اتاق فراهم می کند و حس روشنی و جاداری بیشتری می دهد. آینه بهترین دوست دکوراتورها است و دلیل خوبی هم دارد. آینه ای که در جای درست و مناسبی نصب شود، بیشتر نور طبیعی را برای اتاق فراهم می کند.





صبح بخیر: اگر آینه در جای درست استفاده شود، نور بیشتری در اتاق فراهم می کند و حس روشنی و جاداری بیشتری می دهد. آینه بهترین دوست دکوراتورها است و دلیل خوبی هم دارد. آینه ای که در جای درست و مناسبی نصب شود، بیشتر نور طبیعی را برای اتاق فراهم می کند و دید را افزایش می دهد. فضاهای کوچک را باز می کند و به دکور سرزندگی و عمق می دهد.

در زیر به 15 روش استفاده از آینه در منزل اشاره می کنیم.

1. آینه تمام قد بین دو پنجره. قرار دادن آینه بین دو پنجره موجب گول زدن چشم می شود و گویی پنجره دیگری بین این دو پنجره وجود دارد و نور طبیعی بیشتری راه می یابد. معمولاً قرار دادن یک آینه تمام قد کنار دیوار، حالت آرامش بیشتری برای اتاق می آورد.




2. آینه با قاب چوبی در آشپزخانه. با قرار دادن این نوع آینه در آشپزخانه حالت خودمانی تری بوجود می آید. چه کوچک باشد چه بزرگ، چه روی تاقچه قرار داشته باشد چه به دیوار آویزان باشد، نتیجه مثبتی ایجاد می کند. نکته اینجاست که آینه ای انتخاب کنید که گویی متعلق به اتاق نشیمن یا اتاق خواب است.




3. آینه دیواری پشت کمد. با قرار دادن آینه سقف تا کف کنار دیوار این حالت را ایجاد می کنید که گویی فضای بیشتری پشت آن قرار دارد. این تکنیک برای آپارتمان های کوچک مناسب است.




4. آینه باریک در کنار تابلوهای هنری. این مدل آینه را چه بالای کنسول نصب کنید چه در ورودی منزل یا بالای بوفه در اتاق نشیمن، این ترکیب شما را ناامید نخواهد کرد. آینه ای مستطیلی انتخاب کنید و دو جفت تابلوی کوچک و قاب دار دور آن نصب کنید. نکته مهم در تقارن است. قاب های هم اندازه انتخاب کنید و آنها را به دقت نصب کنید.




5. آینه خورشیدی بالای کنسول. آیا میز کنسولی دارید که بالای آن خالی است؟ آینه خورشیدی شیکی بخرید و آن را بالای کنسول نصب کنید.




6. آینه خورشیدی بالای تخت. آینه های خورشیدی دکورهای زیبایی ایجاد می کنند. اگر نمی دانید در اتاق خواب بالای تخت چه چیزی نصب کنید، آینه خورشیدی را پیشنهاد می کنیم.




7. آینه های زیبا پشت آباژورهای پاتختی. درست است که نمی توانید خودتان را در این آینه ها ببینید، ولی نکته اینجاست که با قرار دادن این آینه ها پشت آباژور، روشنایی اتاق را دوچندان می کنید.




8. دو آینه روی دیوارهای مجاور. آیا می خواهید اتاقی منحصر بفرد داشته باشید؟ روی دو دیوار کنار هم، دو آینه نصب کنید تا هم نور بیشتری فراهم شود و هم فضای اتاق بزرگتر به نظر برسد. البته یادتان باشد که تصاویر متعددی که در اثر کنار هم قرار گرفته دو آینه دیده می شود، می تواند سرگیجه آور شود.




9. قرار دادن آینه کنار پنجره. با قرار دادن آینه بزرگی درست کنار پنجره، نور و دید را برایتان افزایش می دهد. انعکاس منظره های زیبا چیز ایده آلی است، ولی قرار دادن آینه کنار پنجره، نور بیشتری هم برای اتاق فراهم می کند.




10. پس زمینه آینه ای. با استفاده از دیوار یا پس زمینه آینه به عنوان کاشی پشت سینک یا اجاق، آشپزخانه های کوچک را بزرگتر نشان دهید. فقط یادتان باشد که آینه های آنتیک بهتر است آینه های صاف، اثر لک را پنهان می کنند.




11. آینه گرد داخل قفسه کتاب. با قرار دادن یک آینه گرد در میان قفسه های کتابخانه می توانید به اتاق عمق بدهید. این بهترین روش برای تبدیل کاربری محل تلویزیون به چیزی جالب و شیک است.




12. آینه بسیار بزرگ بالای شومینه. کل فضای بالای شومینه را با آینه ای سفارشی و شیک و مدرن پر کنید تا نور بیشتری جذب شود و حالت جادارتری به فضا داده شود.




13. آینه های تمام قد در سالن ورزش خانگی. آینه های سقف تا کف با آنکه کاربردی هستند ولی به خانه شما حالت باشگاه عمومی می دهند. چند آینه تمام قد به دیوار نصب کنید یا به دیوار تکیه دهید و سعی کنید فضای خانگی را حفظ کنید.




14. آینه گرد بالای روشویی. می توانید از آینه هایی به شکل های مختلف بالای روشویی استفاده کنید، ولی آینه گرد چیز دیگری است و حالت خطوط راست و زوایای تیز کابینت و روشویی را می شکند.




15. آینه های کوچک چیده شده روی تاقچه. این آینه ها را کنار هم بگذارید یا کنار یک سری تابلوهای نقاشی، همیشه سه آینه کوچک بالای تاقچه ای باریک، نمای شیک و زیبایی ایجاد می کند و هر وقت خواستید می توانید ترتیب آنها را عوض کنید. این مدل را در سرویس بهداشتی پیاده کنید.



ویدیو مرتبط :
دکوراسیون داخلی منزل - مراحل تغییر دکوراسیون - دیزاینی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کاربرد لامپ های LED در دکوراسیون منزل



مزایای لامپ های led,دکوراسیون با لامپ های led
امروزه لامپ های ال ای دی کاربردهای مختلف و نقش مهمی در دکوراسیون منزل دارند. فضای تک تک اتاق ها را می توان با استفاده از این لامپ ها تغییر داد.
این روش برای مدرن کردن یک خانه و تغییر جو آن بسیار جالب است. به خصوص اگر امکان تغییر رنگ دیوارها وجود ندارد، به راحتی و با تغییر برنامه می توان به رنگ دلخواه دست یافت.
نه تنها تغییر رنگ دیوارها با این لامپ ها امکان پذیر است بلکه در هر جای خانه می توان از آن ها استفاده کرد. از دستگیره در گرفته تا تغییر رنگ آب دوش یا شیر دستشویی و پشت دکورها و حتی وان حمام.
با توجه به سلیقه خود یکی از رنگ های مختلف و متنوع بنفش، آبی، سبز، قرمز، نارنجی، سفید و غیره را به صورت دستی یا با کنترل انتخاب کنید و فضای سرد خانه را گرم یا برعکس کنید. مطمئنا این روش، راه حل خوبی در فصل های مختلف است.
به مناسبت های مختلف در مراسم شام و میهمانی هایی چون عروسی، تولد، اعیاد، جشن ها، سالگرد و غیره از این امکان بهره ببرید.
این لامپ ها هدیه ای مناسب برای افراد مورد علاقه است.
در اتاق کودک و پذیرایی به طور اتوماتیک رنگ ها را یکی بعد از دیگری امتحان و رنگ مورد علاقه و مناسب را انتخاب کنید.
با دگمه تنظیم با نور سفید، حتی امکان کم رنگ یا پررنگ تر کردن رنگ مورد نظر وجود دارد.
نوار با رنگ های متنوع را پشت دکور هم می توانید قرار دهید.
در آشپزخانه با قرار دادن آن ها کنار هود، آشپزی را متنوع تر و با تغییر رنگ شیر آب، میهمان ها را متعجب کنید.
لامپ های قرمز و سبز در دستگیره سرویس های بهداشتی، می تواند نشانه اشغال بودن یا نبودن آن ها باشد.
هنر دیگر این چراغ ها در دکوراسیون مدرن، توانایی تغییر رنگ با تغییر درجه حرارت آب است. با تکنولوژی بالا و سیستم کنترل نور، همزمان با تغییر درجه آب از سرد به گرم، رنگ نور می تواند از آبی به قرمز تغییر پیدا کند.
می توان همزمان با ریزش آب، رنگ روشویی را تغییر داد یا حتی بدون آب، روشویی های شیشه ای را رنگی و متفاوت کرد.
با استفاده از این لامپ ها در حمام در ۸ رنگ مختلف، بارانی رنگی خواهید داشت. به خصوص اگر آن را با رایحه دلپذیر اسپری های خوشبوکننده همراه کنید، تجربه خوبی در استحمامی آرامش دهنده خواهید داشت که خستگی شما را چند برابر کمتر می کند.
تغییر رنگ وان برای کودکان سرگرم کننده و حمام کردن آن ها را آسان تر می کند.
از فرش های LED در جاهای تاریک استفاده کنید.
در فضای بیرون خانه، مانند پاسیو یا بالکن هم می توانید با تاباندن نور به نیمکت فضای دلنشینی ایجاد نمایید.
علاوه بر زیبایی از مزایای این لامپ ها آن که:
بادوام، مقرون به صرفه و ارزان است.
نقش مهمی در کاهش هزینه برق دارد.
کمتر پیش می آید که بسوزد.
به طور متوسط ۱۰۰.۰۰۰ ساعت عمر می کند.
در این لامپ ها %۹۰ انرژی تبدیل به نور می شود در حالی که در لامپ های معمولی %۹۰ انرژی تبدیل به گرما و فقط %۱۰ به نور تبدیل می شود.
بعضی از انواع آن ها تا ۴۰ سال عمر می کنند.
ایمن است.
میزان ولتاژ و برق مصرفی آن پایین است.
گرم نمی شود و هنگام دست زدن دست را نمی سوزاند.
حتی هنگام روز، نور آن مشخص است.
بعضی از آن ها حتی با باتری کار می کنند.
منبع : hamshahri online.com