سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

ژله خامه ای



 

 

ژله خامه ای

 

 

مواد لازم:

 

ژله=1 بسته هر رنگی که دوست دارید من از رنگ سبز استفاده کردم.

وانیل=نصف قاشق چایخوری

خامه ای که نه سفت باشد نه آبکی=1 لیوان البته به جای 1 لیوان خامه از 1 لیوان بستنی وانیلی یا 1 لیوان ماست هم میتوانید استفاده کنید ولی خود من از یک لیوان خامه استفاده کردم.

 

 

طرز تهیه در داخل ایران:

 

ابتدا پودر ژله سبز رنگ را در ظرف ریخته و 1 لیوان آب جوش روی آن ریخته و با همزن دستی یا چنگال بزنید تا خوب پودر در آب جوش حل شود و بعد بگذارید تا مخلوط ژله و آب خنک شود،نه در یخچال درهمان جایی که هست،و بعد،وانیل و 1 لیوان خامه(خامه را از 10 تا 20 دقیقه قبل از یخچال بیرون بگذارید،که با حرارت ژله یکی شود و باعث بریده شدن خامه نشود)را داخل آن ریخته و هم بزنید تا با هم خوب مخلوط شوند و در آخر کمی از آن را مزه کنید،اگر به نظرتان شکرش کم بود کمی دیگه شکر به آن اضافه کنید و دوباره خوب هم بزنید که شکر درش حل بشه البته فقط این کار برای خامه هستش و بعد در ظرف مورد نظر ریخته و بگذارید در یخچال تا خودش را کاملا بگیرد.

اگر ظرفتان مخصوص برای ژله بود منظورم از این ظرفهای طرح دار،جنس فلز هست، خواستید آن را برگردانید بعد از اینکه کاملا خود را گرفت آن را برای یک لحظه در آب نیم گرم قرار میدهیم و بعد روی آن را بشقاب یا ظرف مورد نظر را گذاشته و برمیگردانیم،دقت کنید که فقط یک لحظه چون اگر بیشتر باشد باعث آب شدن ژله میشود،اگر دیدید که از ظرف جدا نشد دوباره این کار را تکرار کنید.

در آخر هم میتوانید با پاستیل های رنگی دورشو تزئین کنید.

 

 

طرز تهیه در خارج از ایران : البته شاید فقط در آلمان اینطور باشد و جاهای دیگه ژله ها به صورت دیگه تهیه شوند.

مواد لازم،همان چیزهایی بود که در بالا ذکر شد فقط به جای 1 لیوان خامه ، schlagsahne) 250) میلی لیتر خامه.

ژله هایی که در آلمان وجود داره فقط پودر ژلاتین هست با پودر رنگ،شکر را باید خودمان اضافه کنیم.

 

 

طرز تهیه:

 

ژله سبز رنگ را در 250 میلی لیتر آبجوش و 8 قاشق غذاخوری شکر حل کنید و بگذارید تا خنک شود، نه در یخچال در همان جایی که هست،بعد از خنک شدن،وانیل و 250 میلی لیتر خامه را داخل آن ریخته و هم بزنید تا با هم خوب مخلوط شوند و بعد در ظرف مورد نظر ریخته و داخل یخچال بگذارید تا خودش را کاملا بگیرد.

اگر ظرفتان مخصوص برای ژله بود منظورم از این ظرفهای طرح دار،جنس فلز هست، خواستید آن را برگردانید بعد از اینکه کاملا خود را گرفت آن را برای یک لحظه در آب نیم گرم قرار میدهیم و بعد روی آن را بشقاب یا ظرف مورد نظر را گذاشته و برمیگردانیم،دقت کنید که فقط یک لحظه چون اگر بیشتر باشد باعث آب شدن ژله میشود،اگر دیدید که از ظرف جدا نشد دوباره این کار را تکرار کنید.


ویدیو مرتبط :
‫طرز تهیه کیک خامه ای با ژله انار‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دانستنيهايي درباره ژله





ژلاتین، نوعی فراورده پروتئینی است که از هیدرولیز جزئی کلاژن تهیه می‌شود . کلاژن را از پوست، استخوان، غضروف و دیگر اتصالات بدن حیوانات استخراج می‌کنند. ژله یا لرزانک نوعی غذای ژل مانند شور یا شیرین است که معمولاً با اضافه نمودن ژلاتین و یا پکتین (ژلاتین گیاهی) تهیه می‌شود.

ژله

غذاهای ژل مانند شیرین عبارت‌اند از:دسرهای ژلاتینی، مثل خوراک ژله، بلنک مانژ (Blancmange) یا مربا.

غذاهای ژل مانند شور عبارت‌اند از: aspic یا ژلاتین ساده. ژله سلطنتی نوعی ژله است که زنبورها آن را می‌‌سازند. اگر این ماده غذایی را به لارو زنبور بدهند، تبدیل به زنبور ملکه می‌شود.از انواع شیرینی‌های ژلاتینی می‌توان ژله‌های کوچک و یا پاستیل‌های خرسی که مخصوص کودکان است را نام برد.

ژلاتین چیست؟ ژلاتین، ماده جامد ترد و نیمه شفافی است که بی رنگ یا زرد خیلی روشن است و معمولاً بی بو و بی مزه است. این ماده از حرارت دادن طولانی مدت بافت ملتحمه حیوانات به دست می‌آید. ژلاتین، نوعی فراورده پروتئینی است که از هیدرولیز جزئی کلاژن تهیه می‌شود. کلاژن را از پوست، استخوان، غضروف و دیگر اتصالات بدن حیوانات استخراج می‌کنند. وقتی ژلاتین حرارت ببیند ذوب شده و زمانی که آن را دوباره سرد کنند، جامد می‌شود. ژلاتین همراه با آب، حالت نیمه جامدی را ایجاد می‌کند..

ژله

در مقیاس صنعتی، ژلاتین از فراورده‌های فرعی صنعت گوشت و چرم می‌‌باشد. بر خلاف تصور عمومی، از شاخ و پنجه حیوانات در تولید ژلاتین استفاه نمی‌شود. برای خارج نمودن کلاژن از بدن حیوانات، از روش‌های مختلفی همچون قرار دادن در اسید یا محیط‌های قلیایی گاهی تا چند هفته استفاده می‌کنند. تولید ژلاتین در سراسر جهان، سالانه ۲۵۰۰۰۰ تن می‌‌باشد.

ژلاتین برای مصارف خانگی معمولاً به صورت ورقه ای، دانه و یا پودر عرضه می‌شود. برخی از آنها را می‌توان مستقیماً به غذای مورد نظر اضافه نمود. برخی دیگر را قبل از مصرف باید در آب خیس کرد. گیاه خواران از مواد گیاهی همچون آگار به جای ژلاتین استفاده می‌کنند.

البته به خاطر داشته باشید که به آگار ژلاتین نمی‌گویند؛ چون ژلاتین تنها از حیوانات به دست می‌آید و منشا گیاهی ندارد. گاهی به انواع ژل و ژله‌ها هم ژلاتین می‌گویند. اما ژلاتین تنها به فراورده اطلاق می‌شود که از پروتئین حیوانات به دست می‌آید. پس از به وجود آمدن بیماری جنون گاوی، نگرانی‌هایی ایجاد شد مبنی بر این که ژلاتین به دست آمده از حیوانات مبتلا به این بیماری، ممکن است عاملی برای انتقال این بیماری به انسان باشد.

رشد