سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

چیدمان منزل عروس خانم ها!


مطلبی برای تازه عروس و دامادهای عزیز در زمینه ی خرید مناسب جهیزیه آماده نمودیم. این مطلب را با یک دنیا آرزوی خوشبختی و شادکامی برایتان فراهم کردیم با ما همراه باشید.

وب سایت چیدانه: چندی است برای یکی از عزیزانم در تکاپوی مراسم عروسی هستیم و جنجال های همیشگی این مراسم دوست داشتنی را مزه مزه می کنم، از رزور تالار مناسب تا خرید دم کنی برای جهیزیه! همه و همه چالش هایی است که یا پشت سر گذاشتیم یا دیر یا زود باید پشت سر بگذاریم!

هر آنچه برای چیدمان منزل عروس باید بدانید!

چیدمان منزل عروس خانم ها!

در همین راستا بر آن شدیم تا مطلبی برای تازه عروس و دامادهای عزیز در زمینه ی خرید مناسب جهیزیه آماده کنیم. چیدانه این مطلب را با یک دنیا آرزوی خوشبختی و شادکامی برایتان فراهم کرده است با ما همراه باشید.

ادامه مطلب را در چیدانه بخوانید ...



دکوراسیون منزل صبا و رامین، تلفیقی از چوب و نور


آدم‌ها در مواجهه با خانه رامین و صبا سه دسته‌اند؛ دسته اول آن‌هایی هستند که  وقتی وارد خانه می‌شوند، تصور می‌کنند وارد کافه‌ای زیبا و عجیب شده‌اند، گروه دوم در بدو ورود فکر می‌کنند دارند بخشی از یک کشتی زیبا را می‌بینند و گروه سوم قبل از هر فکری مجذوب نورهای طبیعی این خانه می‌شوند. در خانه رامین و صبا، نور‌ها اجازه دارند از هر گوشه‌ای که دل‌شان می‌خواهد وارد شوند و خودشان را‌‌ توی گوشه و کنار زندگی این زوج جوان رها کنند، گل‌ها حق دارند هرکدام از برگ‌های‌شان را که می‌خواهند در معرض باریکه‌های نوری که توی خانه پخش شده قرار دهند و قلمه‌های جوان می‌توانند تن باریک‌شان را به‌راحتی به دست این حجم از نور طبیعی بسپارند.

چیدمان منزل عروس خانم ها!

این اولین خانه رامین و صبا نیست. دومی‌اش هم نیست. شاید باورتان نشود اما حتی سومی‌اش هم نیست ولی آنها هنوز مثل‌‌ همان اولین خانه‌ای که ۱۰ سال پیش زندگی مشترک‌شان را در آن آغاز کردند، برای چیدن این خانه ذوق دارند و انگیزه؛ همان‌طور که برای همه خانه‌های قبلی داشتند؛ خانه‌هایی زیبا که به همه اجزایش علاقه و دلبستگی دارند؛ وسایلی که به زندگی آن‌ها روح داده‌اند. ساختمان‌هایی که معماریشان خیلی عجیب و غریب نیست اما مثل آهنربا تو را جذب چیزهای کوچک و با ارزش داخلشان می‌کنند.

ادامه مطلب را در چیدانه بخوانید ...



راه های جدید تقسیم فضا در طراحی داخلی آشپزخانه


بسیاری از طراحان، دکوراسیون آشپزخانه را بر اساس مثلث کاربردی سنتی یعنی با چیدمان یخچال، اجاق گاز و سینک در شکلی تقریبا مثلثی طراحی می کنند. این نوع چیدمان در دهه ی ۱۹۴۰ میلادی به منظور کاهش فاصله ی غیرلازم بین لوازم خانگی و بهبود کارایی آشپزخانه پدید آمد.

چیدمان منزل عروس خانم ها!

این شیوه ی سنتی در حالی که ممکن است مؤثر باشد، محدودیت هایی دارد و برای هر آشپزخانه ای مناسب نیست. این شیوه هم چنین بر فرض سه لوازم خانگی اصلی (یخچال، اجاق گاز و سینک) استوار است، در حالی که بیشتر آشپزخانه های مدرن امروزه شامل لوازم خانگی های بیشتری هستند. پس اکنون زمان آن رسیده که به راه های جایگزین برای برنامه ریزی فضایی آشپزخانه هایمان نگاهی بیندازیم تا به طراحی داخلی کامل و اثربخشی دست یابیم. با چیدانه همراه باشید...

ادامه مطلب را در چیدانه بخوانید ...



شمعدان لاله عباسی، اصالت گذشته در دکوراسیون امروزی


تا به حال به لوازم و وسائل دکوری که قدیمی ها در خانه های شان استفاده می کرده اند، نگاه کرده اید؟ من به شخصه وقتی به آن ها نگاه می کنم تازه می فهمم که چرا خانه های قدیمی آنقدر حال و هوای خوبی داشتند. دلیلش این بوده که این خانه ها خالی از هر گونه تجمل گرایی بوده اند، همه چیز ساده ولی زیبا بوده. سر طاقچه ها یا با قاب عکس ها پر می شد که با خودشان کلی خاطره به همراه داشتند یا با یک رحل قرآن و دو عدد شمعدان لاله عباسی که وقتی خانه تاریک می شد با روشن کردن شمع در آن ها نور و روشنی همه جا را فرا می گرفت.

چیدمان منزل عروس خانم ها!

خلاصه اش را بگویم همه چیز به واسطه سادگی اش زیبا بود. سادگی ای که ما شاید کمتر در طراحی دکوراسیون داخلی خانه های امروزی به آن بر می خوریم. باید سعی کنیم دوباره این المان های زیبای منحصر به فرد معماری ایرانی را به خانه های مان بیاوریم و از آن ها بهره ببریم. امروز می خواهیم راجع به همین شمعدان های لاله عباسی صحبت کنیم. اگر این موضوع برای تان جالب است پس تا انتهای این مطلب با چیدانه همراه باشید.

ادامه مطلب را در چیدانه بخوانید ...



ساختمان مسکونی اندرزگو، کیفیت فضای داخلی با طراحی نمای متحرک


چیدمان منزل عروس خانم ها!

همواره در طراحی ساختمان ها و به طور کل معماری هر بنایی دو موضوع حائز اهمیت است، نخست کیفیت فضای داخلی و دیگری کیفیت نمای ساختمان در کنار سایر عناصر شهری، به زبان ساده تر همان عدم ایجاد اختشاش بصری در پهنه ی شهری که به حق بسیاری از معماران برجسته به این دو موضوع نگاه ویژه ای داشته اند و در این عرصه خوش درخشیدند. پروژه ی ساختمان مسکونی اندرزگو از دفتر معماری آیینه به معماری علی دهقانی و علی سلطانی و عاطفه کرباسی نیز یکی از همان پروژه هایی است که در این عرصه خوش درخشیده است. با چیدانه همراه باشید تا باهم به گوشه و کنار آن سری بزنیم.

ادامه مطلب را در چیدانه بخوانید ...


ویدیو مرتبط :
چیدمان فضاهای کوچک منزل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

یه جهیزه جالب واسه عروس خانم ( کاریکاتور )



 

چه جهیزه جالب و ارزشمندی واسه عروس خانم

 

منبع:فان تفریخی