سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

چگونگی آموزش کارمندان تازه وارد


با توصیه‌های زیر، موفقیت بیشتر خود را در استخدام‌های بعدی سازمان تضمین کنید. در اینجا تجربیات خود را درباره نحوه برنامه‌ریزی رسمی آموزش برای کارمندان جدید با شما در میان می‌گذاریم.

دنیای اقتصاد: با توصیه‌های زیر، موفقیت بیشتر خود را در استخدام‌های بعدی سازمان تضمین کنید.

بسیاری از سازمان‌های کوچک، کارمندان تازه وارد خود را با کار در «زیر دست» کارمندان مجرب‌تر آبدیده می‌کنند. شاید این روش در سازمان‌های کوچک یا شرکت‌های نوپا کارآیی داشته باشد، اما زمانی که تعداد کارمندان شرکت به بیش از 25 نفر برسد، مساله بسیار مشکل خواهد شد.

در اینجا تجربیات خود را درباره نحوه برنامه‌ریزی رسمی آموزش برای کارمندان جدید با شما در میان می‌گذاریم.

چگونگی آموزش کارمندان تازه وارد

1- یک هفته کامل را برای آموزش کارمندان جدید در نظر بگیرید.

شاید این فرآیند در ابتدا برای کارفرمایان ملال آور باشد چرا که آنها می‌خواهند کارمندانشان هر چه زودتر به بهره‌وری برسند. اما همین سرمایه‌گذاری کوچک، نه تنها باعث می‌شود کارمندان جدید شما بهره‌وری بیشتری داشته باشند بلکه به حفظ بهره‌وری کارمندان دیگر نیز خواهد انجامید؛ چرا که دیگر لازم نیست کارمندان، ساعت کاری خود را به آموزش کارمند جدید اختصاص دهند. ما به این نتیجه رسیده ایم که معرفی کامل کارمندان به سازمان و درک کامل برند یک هفته طول می‌کشد.



2- آموزش برند، صادقانه باشد.

آموزش برند یک گام مهم در جهت حفظ ثبات سازمان است.این کار باعث می‌شود کارمندان جدید بتوانند از صمیم قلب درباره برند صحبت کنند، در حالی که تصور عمومی این است که این ویژگی فقط در کارمندان با سابقه وجود دارد. آموزش صادقانه برند به کارمندان جدید این امکان را می‌دهد كه به صورت هوشمندانه درباره برند شما صحبت کنند و حتی قادر خواهند بود برای اضافه کردن مطالب جدید به سایت شرکت‌ایده‌های جدید بدهند.

ابتدا به طور مدون یک راهنمای برند تهیه کنید که شامل شرح جزئیات برند شما باشد، مثل خط مشی شرکت، دیدگاه‌ها، ارزش‌ها و شخصیت سازمان. همچنین جزئیاتی را درباره پیام برند خود در آن بگنجانید، برای این کار از «ایده بزرگ» خود شروع کنید و خلق ارزش، تاریخچه برند و جزئیات درباره «افراد خود» و مشتریان ‌ایده‌آل را به آن اضافه کنید.

باید یکی از اعضای مشتاق و مجری در واحد منابع انسانی این راهنما را برای فرآیند آموزش برند سازمان شما تهیه کند.

چگونگی آموزش کارمندان تازه وارد



3- کارمندان طراز اول خود را به عنوان مربی به کار گیرید.


برای شرکت‌هایی با کمتر از 100 نفر کارمند، داشتن یک کادر آموزشی تمام وقت برای آموزش افراد جدید ضروری نیست. اغلب کارمندان طراز اول در هر واحد قادر به آموزش افراد جدید هستند. از هر واحد، مشتاق‌ترین، سرگرم‌کننده‌ترین، مجرب‌ترین و علاقه‌مندترین کارمند طراز اول خود را انتخاب کنید. این کار برای سازمان شما خلق ارزش به دنبال خواهد داشت.



4- معرفی افراد جدید به هر واحد، جداگانه صورت پذیرد.


ما دریافتیم زمانی که کارمندان جدید را آموزش نمی‌دادیم، بسیاری از این کارمندان حتی پس از گذشت ماه‌ها، اطلاعات کمی درباره سایر واحدها در سازمان داشتند. این عدم ارتباط، باعث بروز انزوا در سازمان می‌شود که می‌تواند به کاهش همکاری منجر شود. بنابراین طی فرآیند آموزش، افراد را به واحدهای مختلف معرفی کنید و اجازه دهید کارمندان تازه وارد درک کنند در کجای تصویر کلی سازمان قرار گرفته‌اند.

نماینده هر واحد باید عملکرد، اهداف و موضوعات کلی آن واحد را به کارمندان جدید معرفی کند. وقتی این اطلاعات با آموزش برند ترکیب می‌شود، یک دیدگاه روشن از سازمان برای کارمند جدید ایجاد می‌شود.

چگونگی آموزش کارمندان تازه وارد



5- در آموزش‌های خود رویکردهای نوآورانه داشته باشید.

آموزش کارمندان جدید می‌تواند هم سودمند و هم الهام بخش باشد. این کار می‌تواند با ترکیب موضوعات، آزمون و فیدبک در کل فرآیند آموزش صورت گیرد تا کارمندان جدید احساس مسوول بودن و هیجان نسبت به کار داشته باشند. در سازمان ما، در روز آخر آموزش یک بازی ترتیب داده می‌شوداین بازی یا چالش، یک روش توام با سرگرمی برای امتحان کردن کارمندان درباره ارزش‌های برند و فرآیندهای واحد‌ها است.

اکنون ما اطمینان حاصل می‌کنیم که به کارمندان جدید اطلاعات لازم داده شده و آنها مشتاق پیوستن به تیم هستند. اگر شرکت شما تازه تاسیس یا در حال رشد است، زمان و تلاش برای آموزش کارمندان جدید به آنها کمک می‌کند به سرعت و به طور کارآمد فعالیت خود را دنبال کنند.


ویدیو مرتبط :
حادثه در حین اموزش اتشنشانی به کارمندان تاره وارد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آموزش چگونگی بازنویسی فضای آزاد و ایمن در ویندوز



 

بازنویسی فضای آزاد, سطل آشغال ویندوز

اطلاعات شما بسیار مهم است اما هر کدام از ما شاید روزی اطلاعات غیر ضروری خود را به دست سطل آشغال ویندوز بسپاریم تا آنها را برایمان پاک کند و اثری از آن باقی نماند اما این سپردن اطلاعات به دست سطل آشغال ویندوز پایان ماجرا نیست ! و به این معنا نیست که این فایل ها و اطلاعات حذف شده شما قابل باز یافت نیست!

توجه : آموزش امروز ؛ بر روی هر دو ویندوز  ۷ و ویندوز ۸ قابل اجراست.
» بازنویسی امن و آزاد :
هنگامی که شما یک فایل را که در داخل “سطل آشغال” ویندوز قرار دارد را حذف می کنید ؛ درواقع شما به جای اینکه فایل واقعی (فایل حقیقی) را حذف کنید ؛ فضایی که آن فایل اشغال کرده است را حذف می نمایید و یک بلوک از آن بر روی هارد دیسک شما قرار می گیرد و شما می توانید بعدا در جهت بازیافت آن فایل از این بلوک استفاده نمایید.یکی از بهترین راه هایی که شما می توانید از قابل بازیافت نبودن فایل های حذفی خود اطمینان حاصل کنید ، این است که در یک روشی ساده ، شما با استفاده از تعریف داده های تصادفی (random data) به بازنویسی فضای آزاد بپردازید. برای این کار ؛ کافیست ابتدا بر روی منوی شروع (Start) کیلیک نمایید و از منوی مربوطه ؛ “command prompt” را اجرا نمایید ( همانند عکس زیر )

بازنویسی فضای آزاد, سطل آشغال ویندوز

پس از باز شدن “خط فرمان” یا همان “command prompt” ؛ داخل آن اقدام به تایپ عبارت زیر فرمایید :

cipher /w:F

در این دستور تایپ شده از طرف شما ،بیانگر درایو مورد نظر شماست که می خواهید به صورت امن ، فضای آزاد آن را بازنویسی نمایید.

بازنویسی فضای آزاد, سطل آشغال ویندوز

این فضای آزاد را به سه حالت و به نوعی می توان گفت با سه عبور ؛ (همان طور که در تصویر بالا دیده می شود ) انجام می دهد:

ابتدا بوسیله “عدد های صفر”  ۰×۰۰
دوم بوسیله ۲۲۵ ها !
۲۵۵’s, – ۰xFF
ودرنهایت هم بوسیله اعداد تصادفی

به طور میانگین ؛ مدت زمانی که به طول می انجامد تا ۵۰ گیگابایت فضای آزاد ؛ بازنویسی شود چیزی در حدود بیست و پنج دقیقه است ( البته این نتیجه روی سیستم من بدست آمده و در سیستم های دیگر فرق دارد ).

» SDelete :
اگر شما مایلید تا از ابزار های دیگری جهت انجام این کار بهره ببرید ، می توانید از روش SDelete استفاده نمایید.تنها کافیست فایل را دانلود نموده و آن را استخراج (extract) نمایید.

بازنویسی فضای آزاد, سطل آشغال ویندوز

پس از استخراج ؛ پوشه مورد نظر را باز نمایید و در نوار ناوبری (navigation bar) ، عبارت “cmd” را تایپ کنید و در نهایت از روی کیبرد کلید “Enter” را فشار دهید.

بازنویسی فضای آزاد, سطل آشغال ویندوز

در گام بعدی ؛ دستور زیر را تایپ نمایید :

    SDelete –c F:

در این دستور تایپ شده از طرف شما ،بیانگر درایو مورد نظر شماست که می خواهید به صورت امن ، فضای آزاد آن را بازنویسی نمایید.

بازنویسی فضای آزاد, سطل آشغال ویندوز

منبع:gooyait.com