سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

چگونه یک بالکن زیبا داشته باشیم ؟


داشتن یک بالکن سرسبز و زیبا در میان آجرها و سنگ های یک مجتمع آپارتمانی واقعاً یک نعمت است. اگر در یک آپارتمان کوچک زندگی می کنید و ناچار در مورد اندازه و تعداد وسایل خانه با احتیاط عمل می کنید، ایده های خلاقانه خود را صرف تزیین بالکن کنید و از داشتن یک بالکن زیبا و خاص لذت ببرید.

 
 


صبح بخیر : داشتن یک بالکن سرسبز و زیبا در میان آجرها و سنگ های  یک مجتمع آپارتمانی واقعاً یک نعمت است. اگر در یک آپارتمان کوچک زندگی می کنید و ناچار در مورد اندازه و تعداد وسایل خانه با احتیاط عمل می کنید، ایده های خلاقانه خود را صرف تزیین بالکن کنید و از داشتن یک بالکن زیبا و خاص لذت ببرید.



لازم نیست هزینه یا انرژی زیادی صرف کنید. کافی است گیاهان و وسایلی را که با آنها هماهنگ هستند به بالکن خانه بیاورید و با استفاده از قدرت خلاقیت خود، آنها را به گونه ای زیبا و متناسب بچینید.

اگر بالکنتان کمی بزرگ باشد می توانید قسمتی از آن را برای پرورش گیاهان خوراکی (مثلاً فلفل یا سبزی) در نظر بگیرید و صندلی های کوچکی برای صرف صبحانه در آن جا قرار دهید. نگران کوچک بودن بالکنتان نباشید چون همیشه راهی برای ایجاد  فضا هست!



بالکن شما می تواند هم نقش باغچه را بازی کند و هم محلی برای صرف صبحانه، عصرانه و چای باشد. اگر بالن کوچک است از صندلی ها تاشو استفاده کنید. حتی می توانید تلویزیون را نزدیک بالکن خانه قرار دهید تا بتوانید آن را بچرخانید و رو به بالکن قرار دهید، و موقع صرف غذا برنامه موردعلاقه تان را تماشا کنید. همین طور بالکن جای خوبی برای مطالعه و تفکر است، و خوابیدن در بالکن در شب های تابستان هم که جای خود دارد!

البته استفاده از بالکن بستگی به  شرایط آب و هوایی دارد. همین طور بعضی بالکن ها رو به شمال ساخته شده اند و نور کافی به آنها نمی تابد. اگر بالکن شما رو به شمال ساخته شده است، باید طریقه تابش آفتاب را در اوقات مختلف روز مورد توجه قرار دهید. بعضی بالکن ها هم توسط ساختمان ها احاطه شده اند و نور کافی نمی گیرند.



برای تزیین بالکن، گل و گیاه توصیه می شود، اما بقیه چیزها به سلیقه خودتان بستگی دارد. مثلاً می توانید مجموعه ای از چیزهای سبز رنگ (از جمله گل و گیاه) را برای تزیین بالکنتان انتخاب کنید.

گیاهانی که می توانید در بالکنتان پرورش دهید عبارتند از: اسطوخودوس، جعفری، ریحان، نعناع، پونه، آویش، پیاز موسیر، کلم زینتی و... .













ویدیو مرتبط :
نحوه بازو بسته شدن شیشه بالکن-شیشه بالکن سهند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بالکن کوچک خانه تان را زیبا کنید



تزئین بالکن ها همانند انتخاب متریال درست و هماهنگ برای نما می تواند بر زیبایی بصری ساختمان شما تاثیر گذار باشد. در این روزهای پر هیاهوی نزدیک به نوروز که مشغول تغییر دکوراسیون داخلی منزلتان هستید بهتر است فکری هم برای بالکن منزلتان بکنید.بالکن ها می توانند معرف اتفاقاتی باشد که در روزهای بهاری قرار است در خانه تان رخ دهد. فرقی نمی کند بالکن خانه شما کوچک باشد یا بزرگ ما برای هر دو نوع این بالکن ها ایده هایی داریم.

دکوراسیون حیاط خلوت, تزیین بالکن


استفاده از تک صندلی های چوبی می تواند فضایی را برای آرامش گرفتن شما محیا کند. فضایی که از دریچه آن بتوانید به منظره ی بهاری بیرون نگاه کنید و از هوای مطبوع بهاری لذت ببرید. برای تزئین این صندلی ها هم می توانید از کوسن ها و رویه های پارچه ای با طرح ها و رنگ های شاد استفاده کنید و اطراف صندلی را پر کنید از گلدان های بهاری.

 

دکوراسیون حیاط خلوت, تزیین بالکن


اگر بالکن های بزرگی دارید علاوه بر صندلی می توانید از شومینه های سیار هم در بالکن های خود استفاده کنید. این شومینه ها قابلیت جابه جایی دارند و شما می توانید از آن ها را در هر گوشه ای از بالکن ها که خواستید استفاده کنید.

دکوراسیون حیاط خلوت, تزیین بالکن


دیوار های بالکن خود را فراموش نکنید. وقتی تصمیم میگیرید دکوراسیون داخلی منزل خود را تغییر دهید قطعا دیوار ها برایتان در اولویت هستند ، سعی می کنید با رنگ زدن یا استفاده از کاغذ دیواری در آن ها تغییر ایجاد کنید. پس چرا وقتی این قدر به دیوارهای داخلی اهمیت می دهید از دیوار بالکن خود غافل هستید. برای تزئین دیوار های بالکن می توانید از تعدادی از گلدان های تان استفاده کنید. از همسرتان بخواهید تا بست های فلزی را برایتان روی دیوار نصب کند و بعد از آن گلدان هایتان از این بست ها آویزان کنید. می توانید از رنگ های شاد برای گلدان هایتان استفاده کنید تا رنگ و بوی بهاری بیشتری به خود بگیرند.

دکوراسیون حیاط خلوت, تزیین بالکن


می توانید رنگ کف بالکن خود را نیز با مبلمان به کار رفته در آن هماهنگ کنید. حتی می توانید جنس کف پوش بالکن خود را نیز تغییر دهید. رنگ گلدان ها ، کف ، رویه صندلی ها و حتی کوسن ها را از یک پالت رنگی انتخاب کنید و گل ها را به گونه ای انتخاب کنید تا رنگ آن ها مکمل رنگ گلدان باشد. این کار طراوت بسیاری را به بالکن شما می بخشد.

دکوراسیون حیاط خلوت, تزیین بالکن


شما حتی می توانید نرده های بالکن خود را نیز تزئین کنید ، برای انجام این کار کافی است گشتی در فروشگاه های متخصص در این زمینه بزنید و گلدان های خلاقانه ای که به منظور طراحی شده اند را بررسی کنید و تعدادی از آن ها را خریداری کنید و در طراحی دکوراسیون بالکن خود از آن ها استفاده کنید. بهتر است گلدان ها با رنگ نرده ها هماهنگ باشند.

دکوراسیون حیاط خلوت, تزیین بالکن


این هم نمونه ی دیگری از گلدان های خلاقانه که به منظور تزئین نرده ها استفاده می شوند. ما پیشنهاد می کنیم که گلدان ها را رنگارنگ انتخاب کنید و مطابق با رنگ گلدان ها ، رنگ نرده را نیز تغییر دهید.

منبع : chidaneh.com