سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

چگونه یک آشپزخانه تمام عیار داشته باشیم؟


به‌ عنوان قلب خانه همیشه محل اتفاق‌های گوناگون است. این فضا می‌تواند برای سرگرم‌کردن خانواده، پخت غذاهای مخصوص روزهای تعطیل، و یا خوردن غذاهای عادی مورد استفاده قرار بگیرد.

چیدانه: به‌عنوان قلب خانه همیشه محل اتفاق‌های گوناگون است. این فضا می‌تواند برای سرگرم‌کردن خانواده، پخت غذاهای مخصوص روزهای تعطیل، و یا خوردن غذاهای عادی مورد استفاده قرار بگیرد. بسته به اولویت‌ها و ترجیحات شما، می‌توانید آشپزخانه ای تمیز و مرتب با انتخاب دکوراسیون مناسب داشته باشید. خوش‌بختانه، با اندکی سازمان‌دهی و خرید تعدادی وسیله باکیفیت می‌توان آشپزخانه را تبدیل به فضایی ایده‌آل کرد که هم مناسب پخت وپز است و هم سرگرمی.

۱. ابزار های پخت‌وپز و کیک‌پزی را به‌دقت در آشپزخانه سازمان‌دهی کنید.

آشپزخانه تمام عیار، به این ۵ نکته توجه کنید!

اگر آشپزخانه شما دارای کابینت‌ها و دراورها ی پیش‌ساخته نیست نگران نباشید. برای سینی‌های پخت‌وپز از میله‌ها و تقسیم‌کننده‌ها استفاده کنید. می توانید از ایده های نو برای نظم دهی به وسایل آشپزخانه استفاده کنید. مثلا برای ظرف‌های درجه‌دار و کوچک‌تر از تقسیم‌کننده‌های کابینتی یا جعبه‌های نگهدارنده پلاستیکی مختلف استفاده کنید.

آشپزخانه تمام عیار، به این ۵ نکته توجه کنید!

و برای نگهداری از قابلمه‌ها و ماهی‌تابه‌ها از کابینت‌های کشویی و میله‌های نگهدارنده بهره ببرید. وقتی تعداد کافی سازمان‌دهنده‌ در اختیار ندارید می‌توانید برای پیداکردن راحت وسایل آن‌ها را در کنار هم بچینید.


۲. از خرید وسایل بزرگ ارزان‌قیمت در آشپزخانه پرهیز کنید.

آشپزخانه تمام عیار، به این ۵ نکته توجه کنید!

اگرچه پیداکردن وسایل با قیمت خوب حس خوبی را در ما برمی‌انگیزد، اما بعضی از وسایل ارزش سرمایه‌گذاری دارند. کیفیت وسایل بزرگ آشپزخانه به دلیل استفاده مداوم و قیمت زیادشان، موضوع بسیار مهمی است. آن‌ها حتما نباید بهترین مارک بازار باشند، اما یک یخچال، ماشین ظرف‌شویی، فر، و اجاق‌گاز رومیزی باکیفیت برای سال‌ها عمر می‌کنند و نیازی به تعویض مداوم آن‌ها نیست. قیمت وسایل کوچک‌ برقی مانند مایکروفرها و قهوه‌سازها، زیاد نیست و به همین دلیل تعویض آن‌ها دردسر زیادی ایجاد نمی‌کند.

آشپزخانه تمام عیار، به این ۵ نکته توجه کنید!

اگر فضای داخلی آشپزخانه تان کوچک است برای کاربردی تر شدن آن ها می توانید از پیشنهادهایی برای داشتن یک آشپزخانه‌ هیجان انگیز استفاده کنید. برای یکپارچه و زیباتر شدن آشپزخانه تان می توانید مانند عکس بالا همه ی وسایل برقی بزرگ آشپزخانه مثل گاز، یخچال و ماشین ظرف شویی، ماشین لباسشوییو هود را می توانید به صورت تو کار تهیه کنید.


۳. یک میز غذاخوری برای آشپزخانه در نظر بگیرید.

آشپزخانه تمام عیار، به این ۵ نکته توجه کنید!

یک آشپزخانه سرگرم‌کننده حتما باید دارای یک میز غذاخوری باشد، جایی که دوستان و خانواده بتوانند در آن بنشینند، غذا بخورند، و یا قهوه بنوشند. اگر فضای کافی در اختیار دارید، استفاده از یک جزیره راهی بسیار مناسب برای دست‌یابی به این هدف است. حتما می پرسید چرا یک جزیره در آشپزخانه طراحی کنیم؟ وقتی مشغول آشپزی هستید، جزیره می‌تواند یک سطح اضافی برای شما باشد، و هنگام غذاخوردن صندلی اُپن هایی که در طراحی دکوراسیون آشپزخانه از آن ها استفاده می کنید.این فضا را تبدیل به یک میز غیرسنتی می‌کند.

آشپزخانه تمام عیار، به این ۵ نکته توجه کنید!

اگر به گوشه‌ای مخصوص صرف صبحانه نیاز دارید، یک میز با اندازه معمولی برای وعده‌های غیررسمی‌تر انتخاب کنید. اگر فضای شما برای داشتن چنین میزی کوچک است یک میز کوچک گِرد نیز همان کارکرد را دارد.


۴. سطح پیش‌خان آشپزخانه را برای اشیای مهم نگه دارید.

آشپزخانه تمام عیار، به این ۵ نکته توجه کنید!

اگرچه ممکن است وسوسه‌کننده باشد، اما با میل به نمایش‌گذاشتن همه لوازم‌تان مقابله کنید؛ مقداری از سطح پیش‌خان را برای آشپزی ذخیره کنید. می‌توانید به  راحتی تمامی وسایل کوچک و لوازم جانبی آشپزخانه ، مانند تستر و قهوه‌ساز، را در این فضا بگذارید.

آشپزخانه تمام عیار، به این ۵ نکته توجه کنید!

اما اگر فضایتان کوچک است بهتر است تخته خردکردن و مخلوط‌کن را در انبار نگه دارید. در عوض، به فضاهای نگهدارنده جای‌گزین فکر کنید. وقتی نوبت به قفسه ادویه‌جات می‌رسد می‌توانید از کابینت‌ها یا قفسه‌های کشویی و یا قفسه‌های دیواری استفاده کنید. اگرچه ظرف‌ها و چاقوها بسیار مناسب نمایش هستند اما بهتر است در فضاهای نگهدارنده نگهداری شوند.


۵. به فضای داخلی آشپزخانه رنگ اضافه کنید.

آشپزخانه تمام عیار، به این ۵ نکته توجه کنید!

نباید از تاثیر رنگ آشپزخانه در روحیات شما غافل شد. مصالح آشپزخانه معمولا رنگی خنثی دارند، اما این به این معنی نیست که آشپزخانه جایی کسل‌کننده است. به‌جای استفاده از رنگ‌های سنتی بژ و سفید در سطح پیش‌خان، با انتخاب رنگ‌های آبی و سبز فضا را جذاب کنید؛ حتی یک سطح چوبی می‌تواند گرما و رنگ به یک آشپزخانه تماما سفید ببخشد.

آشپزخانه تمام عیار، به این ۵ نکته توجه کنید!

هنگام انتخاب مواد و مصالح دیوار بالای سینک ظرفشویی و پیش‌خان، به رنگ‌ آن‌ها فکر کنید. کاشی‌ها در رنگ‌های متنوعی هستند، بنابراین بهترین راه برای اضافه‌کردن ته‌مایه‌ای از قرمز و زرد بدون تحت‌الشعاع قرار دادن فضاهای دیگر هستند. حتی لوازم ارزان‌قیمت مانند کاسه‌ها، تسترها، و چای‌سازها نیز می‌توانند در ایجاد فضایی جذاب کمک کنند.


ویدیو مرتبط :
آشپزخانه تمام عیار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نکته های طلایی برای تمیزکردن آشپزخانه!



 

 

نکته های طلایی برای تمیز کردن آشپزخانه!

 


برای از بین بردن جرم آهکی داخل سماور و کتری مخلوطی از سرکه و آب را به نسبت مساوی در آن بریزید و به مدت نیم ساعت بجوشانید، خواهید دید که جرم ها از دیواره کنده خواهد شد. روش دیگر برای از بین بردن جرم آهکی این است که چند دقیقه سماور یا کتری را بدون آب حرارت دهید، سپس داخل آن را با آب سرد پر کنید. آب و جرم های جدا شده را خالی کرده و داخل آن را بشویید.

 


روی پیشخوان کابینت و سایر وسایلی که در آشپزخانه هستند با یک محلول ملایم و ساده ضد عفونی شوند.

 


برای تمیز کردن کارد و چنگال میوه خوری هرگز آنها را در آب خیس نکنید و همراه ظرف های دیگر شستن آن را به بعد موکول نکنید، زیرا تیغه و دسته آن زیبایی خود را پس از مدتی از دست خواهد داد. پس از هربار استفاده آن را با آب ولرم و مایع ظرفشویی و اسکاچ نرم شستشو دهید و بلافاصله به طور کامل خشک کنید.

 


از آنجا که بر اثر رطوبت ، گرما و تاریکی در جاهای مختلف قارچ رشد می کند و باعث بیماری می شود باید هر چند وقت یک بار روی پیشخوان کابینت و سایر وسایلی که در آشپزخانه هستند با یک محلول ملایم و ساده ضد عفونی شوند.

 


برای تهیه این محلول مقداری آب گرم را در ظرفی بریزید و در آن یک قاشق چایخوری جوش شیرین ریخته سپس به آن یک قاشق غذاخوری صابون مایع و یک قاشق الکل سفید اضافه نمایید
. حال با یک ابر این محلول را به روی سطوح مختلف بکشید . چند دقیقه صبر کنید و با شستن همان ابر مواد را روی سطوح کاملا پاک کنید و بلافاصله با استفاده از یک پارچه نخی که آب را خوب به خود جذب کند روی تمام سطوح را کاملا خشک کنید، چرا که رطوبت عامل ایجاد قارچ ، کپک و رشد باکتری هاست. جهت انجام این کار می توانید از 72 پیمانه بوراکس که آن را در یک گالن آب داغ ریخته اید هم استفاده کنید.