سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

چگونه یك جعبه خاطرات بسازیم؟


بسیاری از ما از كودكی عادت به جمع‌آوری عكس، كارت‌پستال و وسایل بسیار ریز و كوچكی داریم كه تماشای هر یك از آن‌ها مجموعه‌ای از خاطرات شیرین و نشاط آور را در ذهن ما زنده می‌كند.




بسیاری از ما از كودكی عادت به جمع‌آوری عكس، كارت‌پستال و وسایل بسیار ریز و كوچكی داریم كه تماشای هر یك از آن‌ها مجموعه‌ای از خاطرات شیرین و نشاط آور را در ذهن ما زنده می‌كند. خیلی از ما برای نگهداری از این وسایل ریز و درشت، جعبه‌ها و قوطی‌های كوچكی داریم كه آن را زیر تخت، داخل كمد یا كشوی لباس‌های‌مان قرار می‌دهیم ولی استفاده از جعبه خاطرات در منزل و نصب كردن آن روی دیوار اتاق یا محل كارمان می‌تواند علاوه‌بر آن‌كه جلوه‌ای زیبا و خاص به اتاق‌مان می‌دهد خاطرات شیرین و دلچسب گذشته را نیز دائم برای‌مان تازه كند





مرحله اول :  برای شروع و ساختن این جعبه خاطرات لازم است یك جعبه مستطیل شكل در ابعاد 30 در 70 تهیه كنید. این جعبه می‌تواند از جنس چوب، مقوای فشرده ضخیم یا چوب پنبه باشد. اگر به اطراف‌تان نگاه كنید شاید بتوانید یكی از این جعبه‌ها را درون انباری یا پاركینگ خانه‌تان پیدا كنید. پس از جعبه نیاز به تعدادی میخ ریز، لولا، یك قاب چوبی به ابعاد جعبه، پونزهای رنگی و تمامی عكس‌ها، نامه‌ها، كارت پستال‌ها، مدال‌ها و آویزهای ریز و درشتی دارید كه از آن‌ها سال‌هاست مراقبت می‌كنید.





مرحله دوم :اگر علاقه‌مند هستید كه برای این جعبه پوشش شیشه‌ای تهیه كنید، می‌توانید با كمك یك قاب چوبی و نصب كردن شیشه روی آن و با كمك 2 لولا یك پوشش شیشه‌ای برای جعبه خاطرات خود تهیه كنید. در غیراین صورت می‌توانید جعبه را بدون درپوش شیشه‌ای مورد استفاده قرار دهید. پس از این كار به سراغ مجموعه نامه‌ها، عكس‌ها و آویزهای‌تان بروید و متناسب با سلیقه خود به كمك پونز‌های رنگی آن‌ها را درون جعبه خاطرات نصب كنید.





مرحله سوم : در مرحله آخر جعبه كامل شده را با كمك میخ و چكش به دیوار نصب كنید. دقت كنید، جعبه در جایگاه محكمی مستقر شود تا احتمال افتادن آن صفر باشد. استفاده از جعبه خاطرات در اتاق شخصی یا اتاق كار ویژگی‌های خوبی به همراه دارد. این جعبه علاوه‌بر آن‌كه جلوه‌ای زیبا به اتاق شما می‌دهد، شما را به یاد دوستان، اقوام و همكلاسی‌های قدیمی می‌اندازد.





مرحله چهارم : اگر وسایل، كارت‌ها و عكس‌های زیادی در اختیار دارید و از داشتن جعبه خاطرات در اتاق‌تان لذت می‌برید، می‌توانید تعداد بیشتری از این جعبه‌ها درست كنید و آن را متناسب با دكوراسیون و رنگ‌بندی اتاق‌تان رنگ‌آمیزی كنید. پیشنهاد می‌كنیم كه حداكثر 3 جعبه خاطرات را رنگ‌آمیزی و آماده كرده و از آن برای تزئین اتاق و نگهداری ابزار و عكس‌های قدیمی خود استفاده كنید.


ویدیو مرتبط :
چگونه جعبه سیاه بسازیم؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پاك كردن خاطرات بد از ذهن با یك قرص



 

 

پاك كردن خاطرات بد از ذهن با یك قرص

 

از آنجا كه این پروتئین‌ها ناپایدار هستند، می‌توان آن‌ها را با دارو از بین برد و برای همیشه آن‌ها رااز ذهن پاك كرد.

 

روانپزشكان بالاخره موفق به تولید قرص شده‌اند كه می‌تواند خاطرات دردناك و بد را از ذهن پاك كند.

 

به گزارش ایسنا، متخصصان‌ آمریكایی معتقدند كه با این یك قرص می‌توانند به از بین رفتن خاطرات بد و ناگوار از ذهن افراد كمك كنند.

 

آن‌ها می‌گویند: با برداشتن پروتئین‌هایی از مركز ترس در مغز انسان می‌توانند رویدادهای مصیبت بار را از ذهن پاك كنند.

 

به گزارش پایگاه اینترنتی یان، متخصصان دانشگاه جان هاپكنیز برای تمركز روی بخشی از مغز كه با ترس در ارتباط است از موش‌های آزمایشگاهی استفاده كردند. آن‌ها متوجه پروتئین‌های گیرنده خاصی در مغز شدند كه همزمان با شكل گیری خاطرات دردناك ایجاد می‌شوند. از آنجا كه این پروتئین‌ها ناپایدار هستند، می‌توان آن‌ها را با دارو از بین برد و برای همیشه آن‌ها را از ذهن پاك كرد.

 

هر چند متخصصان در بررسی‌های خود از موش‌های آزمایشگاهی استفاده ‌كرده‌اند، اما معتقدند كه این نتایج در مورد انسان‌ها هم به همین ترتیب، صدق می‌كند./عصرایران