سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

چگونه چشمانی زیبا داشته باشیم!



 

 

چگونه درسنین مختلف چشمانی زیبا داشته باشیم

 

بعضی افراد بر این عقیده‌اند كه چشمان هر شخصی، دریچه‌ای به سوی دورن وی است، اما برای آن كه به این نتیجه منحصر به فرد دست پیدا كنیم، بهتر این است كه از این دو گوی بلورین بینایی نهایت مراقبت را به جا بیاوریم.

 

برای دستیابی به بهداشت و زیبایی چشمان در سنین مختلف باید چند راهكار را مدنظر قرار دهیم.

 

دكتر «دیوید ای. بانك» متخصص زیبایی چشم و صورت در آمریكاست. وی در مصاحبه‌ای با خبرگزاری آسوشیتدپرس، گفت: هنگامی كه با گودی، سیاهی و چین و چروك دور چشم مواجه هستید، تنها دلیل آن می‌تواند كم خوابی باشد. برای آن كه این نواقص را از چشمان خود دور كنید، بهتر این است كه مدت زمان خواب و استراحت خود را بیشتر و یا متعادل كنید. از استعمال دخانیات دوری كرده و مواد غذایی سالم مصرف كنید.

 

این متخصص زیبایی چشم و صورت در ادامه افزود: دومین روش و راهكار این است كه حین خروج از منزل و محل كار و با دانستن این موضوع كه بیشتر وقت خود را تحت اشعه خورشید و یا لامپ‌های مهتابی سپری كنید، از كرم‌ها و پوشش‌های ضد اشعه ماورای بنفش و مضر خورشید استفاده كنید. روش‌های ذكر شده برای افراد در سنین 20 سالگی است. پس از آن یعنی در سن 30 سالگی باید از راهكارهایی متفاوت بهره جست.

 

بر اساس تحقیقات صورت گرفته این موضوع مشخص شد كه بالا رفتن سن، اولین اثر خود را بر چشم‌ها می‌گذارد. به همین روی، بهترین راه این است كه از پیرشدن آن‌ها جلوگیری كنیم. بینایی انسان‌ها به چشمانشان بستگی دارد. باید از راهكارهایی برای حفاظت از این گوی‌های بلورین استفاده كرد.

 

دكتر «دیوید ای. بانك»‌ معتقد است كه تزریق ژل‌های طبیعی و كرم‌های چشمی حاوی كلرید سدیم بهترین راهكار است. این مواد طبیعی از خشك شدن پوست اطراف چشم‌ها و از بین رفتن سلول‌ها جلوگیری به عمل می‌آورند. در این سن باید از خط چشم‌های سیاه رنگ خودداری كنید؛ چرا كه مواد داخل این خط چشم‌ها می‌توانند بخش‌های نرم و سلول‌های زنده دور چشم را از بین ببرند، اما می‌توانید این خط چشم‌ها و سرمه‌ها را در خارج از چشم و برای زیبایی به كار ببرید.

 

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دكتر «بانك» در ادامه افزود كه برای سنین 40 سالگی بهترین روش هیدراته كردن یا آب رسانی به پوست اطراف چشم است. در این سنین سلول‌های پوست به ویژه در اطراف چشم رو به خشك شدن گذاشته و پیر شدن چشم را سرعت می‌بخشند. خشك شدن پوست باعث ایجاد پف و ورم در اطراف چشمان می‌شود؛ چرا كه توكسین پوست از بین می‌رود.

 

در سن 50 سالگی به بالا هم كه چین و چروك‌های صورت به ویژه در اطراف چشم بیش از پیش نمایان می‌شود، بهترین راه استفاده از ویتامین A است. این ویتامین سلول‌های مرده پوست را بار دیگر به تحرك مجبور می‌كند و كالوژن جدید می‌سازد كه برای درخشندگی و بینایی فرد مفید هستند.

 

بر اساس تحقیقات دكتر «بانك» و گروهی از پژوهشگران دانشكده حفاظت از پوست آمریكا، مرطوب كردن پوست و استفاده از كرم‌های مخصوص شب و عدم استفاده از لوازم آرایشی در مدت زمانی طولانی همگی به حفظ زیبایی چشم در این سن می‌افزاید.

منبع : isna.ir


ویدیو مرتبط :
گربه ای زیبا دارای چشمانی با دو رنگ متفاوت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پرنده ای «فشن»با چشمانی زیبا! +عکس


پرنده ای "فشن" بنام توراکوی ساکن گینه، بدون شک یکی از زیباترین چشمها را در بین پرندگان دارد.

خبرآنلاین: پرنده ای "فشن" بنام توراکوی ساکن گینه، بدون شک یکی از زیباترین چشمها را در بین پرندگان دارد.

توراکو، فاخته مناطق گرمسیری است که مژه هایش منحصربفرد بوده و در کنار چشمان باطراوتش، خود را بی همتا کرده و فقط باید گفت: جل الخالق!

به او توراکوی سبز نیز می گویند که در جنگلهای غرب و مرکز افریقا هم زندگی می کند و هم زمان روی دو تخم می خوابد. حداکثر طول توراکوی گینه، به 43 سانتی متر رسیده و ناخن های درازی هم دارد. صدایی با مضمون cawr-cawr از خود در می آورد.