سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

چگونه می‌توانیم یك خوش شانس باشیم؟!


چقدر به شانس اعتقاد دارید؟ حتما از خودتان بارها سوال كرده‌اید كه چرا بعضی آدم‌ها خوش‌شانس به دنیا آمده‌اند و بعضی‌ها جز بدبیاری روی دیگری از زندگی را ندیده‌اند؟





صبح بخیر: چقدر به شانس اعتقاد دارید؟ حتما از خودتان بارها سوال كرده‌اید كه چرا بعضی آدم‌ها خوش‌شانس به دنیا آمده‌اند و بعضی‌ها جز بدبیاری روی دیگری از زندگی را ندیده‌اند؟ شاید در تنهایی‌تان بارها از پرسیدن این سوال خجالت‌زده شده‌اید و با خودتان زمزمه كرده‌اید« شانس؟ این غیرمنطقی‌ترین چیزی است كه می‌تواند وجود داشته باشد چون اصلا منصفانه نیست!» من هم با جرات به شما می‌گویم كه اگر واقعا موضوعی به نام شانس در زندگی وجود می‌داشت، غیرعادلانه‌ترین پدیده روی زمین نام می‌گرفت اما وقتی خوب به اطراف خودمان دقت می‌كنیم، می‌فهمیم در زندگی بعضی از آدم‌ها كه جزو معدودی از جامعه را تشكیل می‌دهند، تفاوت‌های بسیاری با زندگی معمولی خودمان دارند. یك دسته از افراد همیشه با فرصت‌های خوب و استثنایی روبه‌رو می‌شوند و به‌اصطلاح عامیانه همیشه درهای شانس و اقبال به سمت‌شان باز بوده است اما در مقایسه با آن افراد وقتی نگاهی گذرا به زندگی خودتان می‌كنید، جز كلمه بدشانسی چیز دیگری به ذهن‌تان نمی‌رسد و در این شرایط سعی می‌كنید كه تسلیم شوید و شاید حتی به‌خودتان زحمت پرسیدن سوال را هم ندهید اما من اینجا هستم تا بزرگ‌ترین سوال زندگی‌تان را با همدیگر فریاد بزنیم؛ این‌كه چرا در وضعیت معمولی زندگی شخصی و شغلی‌مان، در حال درجا زدن هستیم و چرا هیچ فرصتی به سمت ما نمی‌آید؟ من برخلاف شما نام این وضعیت را بدشانسی نمی‌گذارم و در عوض تمركز خود را روی این موضوع می‌گذارم كه به‌دنبال دلایل اصلی شرایط ناخوشایند شما باشم. فكر می‌كنید در نخستین واكنش من به سوال شما، چه دلیلی را برای شرایط نامناسب و معمولی زندگی‌تان خواهم آورد؟ قدری فكر كنید. ببینید می‌توانید خودتان حدس بزنید؟





عشق شرطی

اگر همچنان در حال فكركردن به جواب این سوال هستید و به نتیجه‌ای نرسیدید نگران نباشید، چون جواب سوال شما در چیزی است كه شاید اصلا به فكرتان هم نرسد. «ترس» دلیل اصلی تمام بلاتكلیفی‌ها و شكست‌ها و ناكامی‌های شما در زندگی است و با داشتن معنای ساده‌ای كه می‌شود از این كلمه استنباط كرد، مفهوم‌های پیچیده‌تری را در خودش جای داده است. بگذارید مفهوم ترس را با مثالی از دوران كودكی‌تان شروع كنم. وقتی كوچك هستید و وابستگی زیادی را به خانواده و به خصوص مادر و پدرتان حس می‌كنید، در همان دوران كودكی و ناپختگی به موضوع مهمی دست پیدا می‌كنید. شما عاشق مادر و پدرتان هستید، چون در آغوش آن‌ها احساس امنیت می‌كنید و این موضوعی است كه از دید والدین شما هم پنهان نیست. شما متوجه می‌شوید هر زمان‌كه كاری خوب و خوشایند سلیقه والدین‌تان انجام دهید موجب خوشحالی و تشویق آن‌ها می‌شوید و آغوش گرم باز هم خودش را برای شما باز خواهد كرد اما با همان ذهن كوچك‌تان به این حقیقت هم دست پیدا كرده‌اید كه مجموعه‌ای از كارها باب میل پدر و مادرتان نیست و وقتی آن كارها را انجام می‌دهید موجب عصبانیت و دلخوری آن‌ها می‌شوید و اینجاست كه متوجه یك نوع محبت و عشق شرطی از سمت خانواده نسبت به‌خودتان می‌شوید و ترس را با همه وجود حس می‌كنید. بعد از این‌كه این ترس سراغ‌تان آمد، قوه خلاقیت تا حدود زیادی از شما گرفته می‌شود و شما در تمام لحظات تنها به‌دنبال كارهایی هستید كه رضایت خانواده را به دست بیاورید و از انجام دادن كارها و تجربیات جدید دوری می‌كنید. متاسفانه این نوع ترس همزمان با بزرگ‌تر شدن شما رشد بیشتری پیدا می‌كند و تا آنجا پیش می‌رود كه یك مانع بزرگ برای انجام فعالیت‌های شما قرار می‌گیرد. ترس از والدین جای خودش را به ترس از رئیس، كارفرما و معلم می‌دهد و ترس‌های شما به فراخور موقعیت‌هایی كه در آن قرار می‌گیرید بزرگ‌تر می‌شود و نتیجه این می‌شود كه شما به جای انجام دادن تجربیات جدید، همواره از قرار گرفتن در موقعیت‌های جدید طفره می‌روید و این یعنی همان شانسی كه از آن صحبت می‌كنید هرگز جرات وارد شدن به زندگی‌تان را ندارد.





من نمی‌توانم

ترس از دست دادن پول، ترس مواجه‌شدن با شكست، ترس از دست دادن امنیت شغلی و مالی، ترس مورد تمسخر قرارگرفتن، ترس نه شنیدن و... می‌شود هزاران نمونه دیگر از ترس را برای‌تان نام ببرم كه همگی آن‌ها بازدارنده‌های قوی برای پیشرفت نكردن شما هستند. رایج‌ترین واكنشی كه هنگام روبه‌روشدن با موقعیت‌های جدید با آن روبه‌رو می‌شوید؛ به زبان آوردن این جمله است«من نمی‌توانم» در این مواقع درست مثل حیوانی كه در یك جاده تاریك با اتومبیلی برخورد می‌كند، از شدت هیجان نه می‌توانید فرار كنید و نه می‌توانید واكنش درستی نسبت به موضوع داشته باشید. گاهی اوقات این نوع احساس ترس با نشانه‌های فیزیكی مثل خشك‌شدن گلو، درد شكم و تپش قلب همراه است. در واقع شما با دست‌های خودتان مانعی بزرگ را به‌وجود آورده‌اید. وقتی می‌ترسیم یعنی آنقدر‌ها كه باید به‌خودمان اهمیت نداده‌ایم. اگر واقعا برای خودتان ارزش قائل هستید باید بی‌باكانه از شرایطی كه برای‌تان به‌وجود می‌آید استقبال كنید. شكسپیر یك جمله معروف دارد:« وقتی آغوشت را در مقابل شكست‌ها باز كنی همه آ‌ن‌ها به سرعت ناپدید می‌شوند» پس بدون ترس و بدون این‌كه اصلا به آن‌ها فكر كنید، آغوش‌تان را باز كنید و با ترس‌های‌تان روبه‌رو شوید. ترس‌های‌تان را در یك ورق كاغذ بنویسید و به جای فرار با آن‌ها روبه‌روشوید.



یك تصویر كامل بساز

من یك تكنیك خوب در مورد مقابله با ترس برای‌تان دارم كه اگر با دقت آن را انجام دهید تاثیراتش را به‌زودی در زندگی‌تان خواهید دید. قبل از هرچیز یك موقعیت كه از آن می‌ترسید را در ذهن‌تان تصویر‌سازی‌ كنید. مثلا ترس قرار گرفتن با هم كلاسی‌های زورگو، ترس مسخره شدن در محیط كارتان؛ ترس طردشدن از سمت خانواده و دوستان، ترس خراب‌كردن یك سخنرانی خیلی مهم و خلاصه هر نوع ترسی كه در حال حاضر از آن رنج می‌برید را در ذهنت تجسم كنید و بعد از آن خودتان را برخلاف انتظاری كه همیشه از خودتان در آن موقعیت مشابه داشتید، تصویرسازی كنید. خودتان را ببینید كه با اعتماد به نفس و شجاعت كامل از عهده همه كارها برآمده‌اید. تكرار این كار ترس را از شما دور خواهد كرد. این یك تكنیك برگشتی است و در آن باید برخلاف واكنشی كه همیشه انجام داده‌اید عمل كنید. اگر ترسو هستید، وانمود كنید كه فرد شجاعی هستید و به‌تدریج رفتار شما موجب به‌وجود آمدن حسی قوی در شما می‌شود؛ حسی كه به‌دنبال آن ترس را از شما دور خواهد كرد. سعی كنید تمام جزئیات را رعایت كنید و نوع قدم‌زدن و صحبت‌كردن خود را هم تغییر دهید. این یك قانون طبیعی و جهانی است. قانونی كه به شما می‌آموزد هرگاه از حسی ناخوشایند در عذاب هستید، سعی كنید برخلاف آن حس فعالیتی را انجام دهید و این كار به برگشتن حالت شما به وضعیتی مطلوب كمك می‌كند. ترس‌های شما در هر قدم كوچك و كوچك‌تر می‌شود و به همان اندازه شجاعت شما بیشتر و برجسته‌تر. نكته مهمی كه دوست دارم آن را با شما در میان بگذارم؛ اهمیت شجاعت در زندگی است. تنها افرادی می‌توانند به موفقیت برسند كه از رویارویی با مشكلات ترسی نداشته باشند. این افراد موقعیت‌های خوب را شكار می‌كنند و به جای گفتن «من نمی‌توانم» به ذهن‌شان عادت داده‌اند كه در هر كاری وانمود كنند كه می‌توانند حتی اگر در عمل قادر به انجامش نباشند باز هم دلسرد نمی‌شوند. همین حالا دست به كار شوید و ترس‌های‌تان را در آغوش بگیرید. این تنها راه زنده ماندن است.


ویدیو مرتبط :
خوش شانس،خوش شانس و باز هم خوش شانس!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فیلم: دیوانه خوش شانس!


 
 


دیوانه خوش شانس!



برای مشاهده ویدئو در گجت های اندرویدی و ios در صورت بروز مشکل هنگام پخش و دانلود ویدئو بر روی PC بر روی دکمه زیر کلیک کنید.


در صورت بروز مشکل در دانلود ویدئو بر روی دکمه کلیک راست کرده و گزینه Save Link as و یا Save target as را انتخاب کنید.