سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

چگونه میز شام را به مناسب ترین شکل بچینیم؟


هرچند چیدن میز شام اصلاً کار سختی به نظر نمی رسد اما راه هایی برای هرچه بهتر چیدن آن وجود دارد. به خصوص وقتی مهمانی ما رسمی باشد و یا رابطه مان با مهمان ها بیشتر بر پایه احترام باشد تا صمیمیت.

 
 


صبح بخیر: هرچند چیدن میز شام اصلاً کار سختی به نظر نمی رسد اما راه هایی برای هرچه بهتر چیدن آن وجود دارد. به خصوص وقتی مهمانی ما رسمی باشد و یا رابطه مان با مهمان ها بیشتر بر پایه احترام باشد تا صمیمیت. با رعایت نکات زیر می توانید مطمئن باشید که میز شامتان مناسب و زیبا است و نظرمثبت مهمان ها را جلب می کند:

بشقاب ها و زیربشقابی ها را در فاصله یک اینچی لبه های میز بچینید.

زیر بشقابی ها و بشقاب ها را طوری روی میز بگذارید که فاصله شان با لبه های میز حدود یک اینچ (تقریباً 2.54 سانتی متر) باشد. اگر از زیر بشقابی استفاده می کنید آن را در فاصله یک اینچی لبه میز بگذارید و سپس بشقاب را در وسط آن قرار دهید. اگر از زیربشقابی استفاده نمی کنید، بشقاب ها را در فاصله یک اینچی لبه میز قرار دهید.


قاشق، چنگال و کارد هریک جای مخصوص خود را دارند.

هریک از این وسایل با توجه به کاربردی که دارند روی میز چیده می شوند. چنگال در سمت چپ بشقاب و قاشق و کارد در سمت راست بشقاب قرار می گیرند. اگر برای سوپ و دسر هم قاشق جداگانه ای در نظر گرفته اید (قاشق دسر معمولاً کوچک تر است)، باید کارد را نزدیک بشقاب، قاشق دسر را در وسط و قاشق غذا و سوپ را بعد از قاشق کوچک قرار دهید. اگر میز را برای صرف صبحانه می چینید کارد کره خوری را بر لبه بشقاب نان قرار دهید.

دیس ها و کاسه ها را می توانید در وسط میز قرار دهید.

دیس ها، بشقاب های سالاد و کاسه های سوپ باید در وسط میز قرار بگیرند، و ترتیب چیدن آنها به این صورت است: کاسه سوپ، دیس سالاد، و دیس های غذا. به این ترتیب مهمان ها به راحتی می توانند اول سوپ را صرف کنند، سپس سالاد میل کنند و در آخر به سراغ غذای اصلی بروند. اگر ترجیح می دهید همه این موارد را همزمان سرو کنید، همه آنها را در کنار هم و در وسط میز قرار دهید.


لیوان ها را نزدیک گوشه راست میز قرار دهید.

بشقاب نان را نزدیک گوشه چپ میز قرار دهید.

دستمال سفره را در وسط بشقاب یا در سمت چپ آن قرار دهید.

جای قرار دادن دستمال سفره بستگی به سلیقه شما دارد. می توانیدآن را در وسط بشقاب یا در سمت چپ آن، بعد از چنگال بگذارید.

مسلماً روش های مختلفی برای چیدن میز وجود دارد ولی آنچه در اینجا گفته شد معمول ترین روش است.امیدواریم این نکات به شما کمک کنند تا در مهمانی های خود میزی آراسته و زیبا داشته باشید.



ویدیو مرتبط :
میز شام

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ابداع سریعترین میز شام جهان + عکس



 

 

ابداع سریعترین میز شام جهان

 

مدیر یک شرکت خودروسازی با هدف شکستن رکورد پرسرعت ترین مبلمان خانگی در جهان میز نهارخوریسریع السیری ساخته است که علاوه بر سرعت بالا تمامی لوازم موجود بر روی یک میز غذا را نیز به همراه دارد.

 

به گزارش خبرگزاری مهر، "پری واتکینز" مدیر فروش شرکت سازنده کوچکترین و کوتاهترین خودروهای استاندارد شهری در بریتانیا برای شکست رکورد پرسرعت ترین مبلمان در جهان که به یک مبل راحتی موتوردار با سرعتی برابر ۱۴۸ کیلومتر بر ساعت تعلق دارد میز نهار خوری را طراحی و تولید کرده است که می تواند با سرعت ۲۰۹ کیلومتر بر ساعت حرکت کند.

 

وی برای شکستن رکورد پرسرعت ترین مبلمان جهان میز نهارخوری را انتخاب کرده است زیرا به اعتقاد وی سوار کردن یک میز ناهار خوری بر روی خودرویی کوچک و سریع کار ساده تری است. وی در ابتدا خودرویی قدیمی را خریداری کرد و بدنه فایبرگلاس آن را از موتور و کف جدا کرد.

 

ابداع سریعترین میز شام جهان

 

سپس سیستم تزریق نیتروژنی را برای افزودن به قدرت خودرو به آن متصل کرد. با وجود اینکه واتکینز انتظار بروز مشکلاتی را داشت فکر نمی کرد موتور این میز بتواند به کارکرد مناسبی دست بیابد. طی اولین دور از آزمایش موتور بیش از اندازه داغ شد و بخشهایی از پیستون را ذوب کرد.

 

در ادامه واتکینز بدون تامل موتور دیگری را یافته و به میز نصب کرد. خودرویی که در نهایت خلق شد "غذای سریع" نامیده شده و توانست دراولین آمایشها با سرعتی برابر ۱۸۳ کیلومتر بر ساعت رکورد پرسرعت ترین میز ناهارخوری جهان را پشت سر بگذارد!

 

ظاهر این خودرو نیز به تنهایی بسیار شگفت انگیز است زیرا واتکینز یک ماشین ظرفشویی واقعی را به آن وصل کرده و بر روی میز نیز یک سفره کامل شام چیده شده است. برای مثال ظرفی از آبگوشت مصنوعی با استفاده از رزین فایبرگلس بر روی میز به چشم می خورد.

 

براساس گزارش پاپ ساینس، عمر مفید این خودروی عجیب و غریب یکسال و قیمت آن هفت هزار و ۸۰۰ دلار تعیین شده است./خبرگزارى مهر