سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

چگونه موهای آسیب دیده را درمان کنیم؟



موهای آسیب دیده,ریزش موها,موی سر

چگونه موهای آسیب دیده را درمان کنیم؟ موی سر انسان رشته‌های طولانی می باشند كه از ساختمانی لوله‌ای شکل و مشتق از اپیدرم به نام فولیکول بوجود آمده اند.  قطر موی انسان از 40 تا120 میكرون متفاوت است و بر این اساس به سه دسته: موی نازك با ضخامت كمتر از 60 میكرون، موی متوسط با ضخامت 60 تا 80 میكرون  و موی ضخیم با ضخامت بزرگتر از 80 میكرون تقسیم بندی میشود. تعداد موهای موجود در یك سانتیمتر مربع از پوست سر را دانسیته مو مینامند.

بطور متوسط اغلب افراد بالغ بین 10000 تا 150000 مو بر روی سرشان دارند بعبارتی دیگر 175 تا 300 مو در هر سانتیمتر مربع وجود دارد. این تعداد، گستره وسیعی است كه متغیر‌های زیادی از جمله سن و ژنتیك افراد در آنها نقش دارند. علاوه بر كراتین كه 85% ساختمان مو راتشكیل می دهد ، مواد دیگری نیز در مو وجود دارد كه از آن جمله می توان به آب ،رنگدانه، عناصر معدنی مثل آهن ،كلسیم ،مس، منیزیم، منگنز و روی اشاره كرد .

موهای انسان دارای دوره‌های رشد و استراحت بوده و بعد از مدت معینی می‌ریزند. در چرخه رشد موها سه مرحله آناژن ، کاتاژن و تلوژن قابل تشخیص می‌باشد. ریزش موها بصورت طبیعی و به تعداد 50 تا 100 عدد در روز انجام میشود. این تعداد ریزش مو در روز طبیعی بوده و افزایش در تعداد از دست دادن موی سر بعنوان ریزش مو یا آلوپسی شناخته میشود. علل متفاوتی می توانند سبب ریزش مو شوند. از آن جمله می توان به این دلائل اشاره کرد: عوامل وراثتی، استرس های روحی و افسردگی، بیماری یا جراحی، داروها، کم‌خونی و اختلالات تغذیه ای، اختلالات هورمونی، کچلی قارچی سر و....

موهای آسیب دیده,ریزش موها,موی سر

آسیب های موی سر
آسیب های موی سر ناشی از عوامل فیزیكی: استفاده بیش از حد از مواد شوینده، شامپوها و نرم كننده های نامناسب و غیر استاندارد، استفاده از ابزار حالت دهنده مو مانند تل، بیگودی، بكارگیری ابزار حرارتی مانند اتو، براشینگ و سشوار كردن موها از جمله شایع ترن علت کم پشتی موها میباشد.

همچنین استفاده از مواد شیمیایی برای رنگ كردن، دكلره، مش و های لایت كردن و کراتینه کردن موها  میتواند سبب آسیب رسانی و شكستگی ساقه موی سر شود. ایجاد موخوره، خشك شدن ، شكنندگی و آسیب دیدگی موها و كاهش براقیت طبیعی آنها از جمله مهم ترین عوارض استفاده از تركیبات شیمیایی و ابزارهای حرارتی حالت دهنده موی سر میباشد. موخوره یا دو شاخه شدن انتهای مو، ناشی از آسیب فیزیکی (تروما یا حرارت) و یا آسیب شیمیایی به مو است و در خانمها شایعتر است.

لایه محافظ مو در فیبرهای انتهایی مو از بین می‌رود، در نتیجه قسمت انتهایی مو چند شاخه و شکننده می‌شود. این آسییب می‌تواند از سشوار زدن و یا اتوی  زیاد، برس زدن مکرر با برس زبر، رنگ کردن مکرر مو و دکلره کردن، شامپوهای اسیدی یا قلیایی، فر دائمی و...  ناشی شود. موهای خشک بیشتر دچار این مشکل می‌شوند.

با توجه به موارد یاد شده شرکت آراشیمی پارس یک محجموعه کامل از محصولات آی پلاس شامل شامپو مخصوص موهای رنگ شده حاوی کراتین، نرم کننده موی سر حاوی کراتین،سرم مو کراتینه و ماسک دوفازی موهای رنگ شده حاوی پروتئین ابریشم را برای محافظت کامل از موهای رنگ، مش و های لایت شده ارائه داده است.

به این ترتیب که ابتدا شستن موها با شامپو موهای رنگ شده آی پلاس با داشتن کراتین و عصاره چای سبز و فیلترهای جاذب اشعه نور خورشید و قردت شویندگی مناسب سبب تقویت ساختار موی آسیب دیده، رفع شكنندگی، كاهش وز مو و تثبیت طولانی مدت رنگ مو شده و استفاده از نرم کننده آی پلاس پس از شستشوی مو با شامپو موجب برطرف نمودن گره خوردگی موها پس از استحمام شده و آنها را نرم، انعطاف پذیر، ابریشمی و شانه پذیر می نماید. در صورت تمایل به استفاده از سشوار، اتوی مو و سایر ابزرهای حرارتی برای حالت دادن به موها، استفاده از سرم مو کراتینه آی پلاس بسیار توصیه میشود.

چگونه موهای آسیب دیده را درمان کنیم؟

این محصول با داشتن تركیبات سیلیكونی بسیار سبک بدون برجای گذاری هرگون اثر چربی و سنگینی بر روی موها از انتقال حرارت مستقیم به ساقه موی سر و ایجاد آسیب های ناشی از آن جلوگیری و با ایجاد یك لایه نازك بر روی موها علاوه بر تامین نرمی و درخشندگی موها موجب حفظ رطوبت طبیعی موها شده و از خشك شدن موها جلوگیری كرده و بویژه برای موهای فر، وزدار و خشك بسیار مناسب است. این لایه محافظ همچنین، از ایجاد گره در موها جلوگیری كرده و باعث حالت گرفتن بهتر و سربعتر موها و سهولت در شانه شدن موهای بلند، زبر، وز و فر میشود و همچنین برای استفاده موهای صاف، کوتاه و حتی موی آقایان نیز مفید است.

در صورت عدم تمایل به استفاده از ابزارهای حرارتی استفاده از ماسک دوفاز موهای رنگ شده آی پلاس بسیار موثر است. این محصول با فرمولاسیون ویژه دوفازی، دارای دوفاز آبی و سیلیكونی میباشد. استفاده از تركیبات نرم كننده بسیار موثر به همراه پلیمرهای كاتیونی در فاز آبی این فرآورده از ایجاد بار الكتریكی استاتیك كه عامل اصلی در وزدار شدن موها پس از استحمام و یا خشك كردن موها با حوله یا سشوار است جلوگیری كرده و سبب تسهیل در شانه پذیری موی سر میشود.

استفاده از پروتئین ابریشم هیدرولیز شده در این فاز نیز سبب تقویت ساختار كوتیكول موهای آسیب دیده در اثر عواملی مانند رنگ كردن، مش، های لایت و دكلره كردن موها شده و استحكام و لطافت و نرمی را به ساختار طبیعی موها بازمیگرداند. فاز سیلیكونی این محصول بدون ایجاد اثر چربی، ضمن تامین نرمی و براقیت موها با ایجاد یك لایه محافظتی از آسیب های فیزیكی به موها ناشی از سشوار و اتوی مو بخوبی جلوگیری مینماید. این محصول با داشتن تركیبات شناخته شده آنتی اكسیدانی مانند ویتامین E، با حذف رادیكالهای آزاد ناشی از تابش نور خورشید و آلودگیهای محیطی سبب از محافظت از موهای رنگ شده و جلوگیری از كاهش شدت رنگ آنها میشود.
 منبع : برترین ها

 


ویدیو مرتبط :
ماسک مخصوص موهای خشک و آسیب دیده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

موهای نازک، شکننده و آسیب دیده را چگونه درمان کنیم؟



موهای نازک,موهای شکننده,موهای آسیب دیده

 

موهای من بسیار شکننده شده و موخره دارد.برای درمان آنها چه کاری باید انجام دهم؟

 

سوال کاربر :

سلام موهای من علاوه بر اینکه خیلی وز و نازک هستند بشدت آسیب دیدگی هم دارند طوری که از موهای ۱۰سانتی من ۵ سانتش موخوره است و موهای کناره های صورتم همیشه با قد ۵ سانت هم موخوره دارند وهمیشه کوتاه هستند.

 

نمی دانم با آنها چه کنم یکبار کراتینه کردم راضی بودم ولی بعلت هزینه زیاد آن نمی توانم هر بار اینکار را بکنم. چندبار صاف کردم ولی موخوره هایش شدید تر شد و بعد از مدتی بر اثر موخوره تکه های یک سانتی مو همیشه روی لباسم میریزد، کوتاه میکنم علاوه بر حالت بدش ، نگهداریش برایم سخت است چون پف می کند.خلاصه خیلی غیر قابل تحملند به نظر شما من با این موها چه کنم؟

 

جواب :

دوست عزیز هفته ای یکبار 4 ساعت قبل از حمام کردن موهاتو به صورتی که می گم به روغن زیتون آغشته کن

اول شانه ای با دندانه های معمولی را بردارید و پنبه را در دندانه ها فروکنید و بعد روغن زیتون را روی پنبه ریخته و موها را کاملاً شانه بزنید تا همه مو چرب شود و بعد از چند ساعت با شامپوی مناسب موهای آسیب دیده سرتان را بشویید به مرور مشکلتان حل خواهد شد.

 منبع: سیمرغ