سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

چگونه موهای‌ خودتان‌ را كوتاه‌ كنید



 

 

چگونه موهای خود را کوتاه کنید

 

شاید در شرایطی‌ قرار بگیرید كه‌ بخاطر مسائل‌ مالی‌ یا حتی‌ بی‌حوصلگی‌، دوست‌ نداشته‌ باشید به‌ آرایشگاه‌ بروید و زیر دست‌ كسی‌ قرار بگیرید كه‌ قرار است‌ موهایتان‌ را بی‌توجه‌ به‌ چیزی‌ كه‌ می‌گویید، كوتاه‌ كند.

 

شاید كوتاه‌ كردن‌ مو در ایران‌ چندان‌ گران‌ نباشد اما اگر در اروپا یا امریكا زندگی‌ می‌كنید با صرفه‌ جویی‌ در رفتن‌ به‌ آرایشگاه‌ می‌توانید مبلغ‌ قابل‌ توجهی‌ را پس‌انداز كنید.

 

برای‌ كوتاه‌ كردن‌ موی‌ خود به‌ چند وسیله‌ ساده‌ نیاز دارید؛ دو آینه‌ قدی‌ روبروی‌ هم‌، یك‌ آینه‌ كوچك‌ دستی‌، قیچی‌ و چند گیره‌ مو.

 

اگر قصد دارید پشت‌ موها را بلند نگه‌ دارید، در مورد اندازه‌ آن‌ تصمیم‌ بگیرید چون‌ باید بر اساس‌ میزان‌ بلندی‌ پشت‌ مو، به‌ جزییات‌ سر توجه‌ كنید.

 

بخشی‌ از مو را تا بالای‌ گوش‌ به‌ سمت‌ بیرون‌ بین‌ دو انگشت‌ بگیرید و به‌ كمترین‌ میزان‌ از بین‌ انگشتان‌ رد كنید. وقتی‌ به‌ اندازه‌ مورد نظر رسیدید و در مورد میزان‌ كوتاهی‌ مو تصمیم‌ گرفتید، به‌ این‌ فكر كنید كه‌ اگر فقط‌ یك‌ سانتیمتر از موی‌ خود را كوتاه‌ كنید، ممكن‌ است‌ بسیار كوتاه‌ تر از چیزی‌ باشد كه‌ در نظر داشتید. به‌ همین‌ دلیل‌ بهتر است‌ كه‌ برای‌ راه‌ افتادن‌ دست‌هایتان‌ هم‌ كه‌ شده‌، میلیمتری‌ جلوبروید و با خساست‌ كوتاه‌ كنید.

 

برای‌ اولین‌ فشار قیچی‌، زمانی‌ كه‌ تصمیم‌ گرفتید مثلا دو سانتیمتر از مویتان‌ را كوتاه‌ كنید، ابتدا نیم‌ سانتیمتر را بین‌ انگشتان‌ گرفته‌ و تصمیم‌ بگیرید. آنقدر كه‌ بقیه‌ مو بار دیگر بین‌ دو انگشت‌ جا شود و بتوانید با آنها همان‌ كار را بكنید. این‌ طرح‌ را بر اساس‌ چیزی‌ تعیین‌ كنید كه‌ می‌تواند نشانه‌ مشخصی‌ باشد؛ مثلا تا بالا یا دقیقا زیر لاله‌ گوش‌ یا بالای‌ خال‌ یا جوش‌ روی‌ گردن‌ و صورت‌. حالا وقت‌ چیدن‌ است‌. وقتی‌ اولین‌ دسته‌ مو را به‌ شكل‌ منظم‌ چیدید، همین‌ روش‌ را برای‌ بقیه‌ مو تكرار كنید و دقت‌ كنید كه‌ اندازه‌ و طول‌ آن‌ دقیقا مثل‌ هم‌ باشد.

 

وقتی‌ اندازه‌ مو در دو طرف‌ سر با هم‌ برابر شد، دست‌ نگه‌ دارید و به‌ دقت‌ به‌ سرتان‌ نگاه‌ كنید؛ راست‌، چپ‌، بالا و پایین‌ را در دو آینه‌ قدی‌ دقیقا بررسی‌ كنید. شاید چند تار از دستتان‌ در رفته‌ باشد كه‌ نیاز به‌ چیده‌ شدن‌ دارد یا فقط‌ یك‌ میلیمتر لازم‌ باشد از پشت‌ مو كم‌ شود.

 

اگر نیاز به‌ آراستن‌ دور گوش‌ یا پشت‌ گردن‌ دارید، می‌توانید با ماشین‌ ریش‌ تراش‌ درجه‌دار یا تیغ‌ برقی‌ درست‌ كار كنید. بعد می‌توانید اندازه‌ واقعی‌ و درست‌ را در دو طرف‌ درآورید. بالای‌ سر باید با قیچی‌ كوتاه‌ شود. اول‌ با آینه‌ دستی‌ به‌ دقت‌ به‌ آن‌ نگاه‌ كنید و اندازه‌ مورد نظرتان‌ را با همان‌ روش‌ قبلی‌ پیدا كنید. دستتان‌ را روی‌ طول‌ مورد نظر برای‌ كوتاه‌ كردن‌ ثابت‌ نگه‌ دارید و وقتی‌ مطمئن‌ شدید، آینه‌ را بگذارید و قیچی‌ را بردارید. باز هم‌ با خساست‌ كوتاه‌ كنید و دوباره‌ با آینه‌ چك‌ كنید.

 

این‌ روش‌ را روی‌ بقیه‌ بخش‌های‌ بالا و پشت‌ سر پیاده‌ كنید. بخش‌هایی‌ از مو را كه‌ مزاحم‌ كار می‌شوند و هنوز نوبت‌ كوتاه‌ شدنشان‌ نرسیده‌ با گیره‌ مو جمع‌ كرده‌ و جایی‌ بگذارید كه‌ وسط‌ كار لابه‌ لای‌ دست‌ و قیچی‌ نیایند.

منبع:hamparvaz.com


ویدیو مرتبط :
السا با موهای كوتاه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فیلیپین کشوری كه نباید فرصت دیدن آن را از خودتان دریغ كنید!



 فیلیپین كه در شرقی‌ترین لبه آسیا قرار گرفته یكی از دیدنی‌ترین كشورهایی است كه نباید فرصت دیدن آن را از خودتان دریغ كنید! سفر به فیلیپین یعنی سفر به دنیای جزیره‌ها. دنیایی با هفت‌هزار جزیره كوچك و بزرگ كه با هیچ كشوری مرز زمینی ندارد!

سفر به فیلیپین,گردشگری فیلیپین

 فیلیپین در شرقی‌ترین لبه آسیا قرار گرفته و یكی از دیدنی‌ترین كشورهای جهان است

 
هنگام سفر به فیلیپین به جای سفر به شهرهای بزرگ و توریستی مثل داوائو سیتی و. . . یك راست بزنید به دل جزیره‌هایی چون پوئرتوگارلا، بوراكای، باتان، ال نیدو، اپو و. . . كه تصویری متفاوت از طبیعت را مقابل چشمانتان ترسیم می‌كنند.

اینجا فهرستی از دیدنی‌های فیلیپین است:

مقصد اول مانیل
مانیل یا به زبان خود فیلیپینی‌ها مترومانیالا پایتخت فیلیپین و در حقیقت مجموعه ای است از شهرهای به هم پیوسته. در سفر به مانیل بهتر است حواستان به جیب‌تان باشد چرا كه مراكز خرید متنوع و مگامال های متنوع این شهر ساعت‌ها و حتی روزها می‌توانند شما را به خودشان مشغول كنند! پیشنهاد می كنیم در دیدار از این شهر در میان مال‌گردی‌های‌تان سری هم به مال اف‌ایشیا كه از بزرگ ترین مراكز خرید مانیل است بزنید.

سفر به فیلیپین,گردشگری فیلیپین

مانیل، پایتخت فیلیپین و در حقیقت مجموعه ای است از شهرهای به هم پیوسته است

 
جزیره مالاپاسكوا
ساحل شنی سفید، آب‌های بسیار شفاف با درخت‌های نارگیل و باغ‌های مرجانی رنگارنگی كه دورتادور آن را پوشانده‌اند تصویری رویایی است كه با ورود به جزیره مالاپاسكوا فیلیپین با آن روبه‌رو می‌شوید. تنها جزیره‌ای در دنیا كه در آن، هر روز می‌توانید شاهد سفره‌ماهی، كوسه سرچكشی و دم‌دراز باشید!

رودخانه زیرزمینی پورتوپرنسس
رودخانه زیرزمینی پورتو پرنسس رودخانه ای طبیعی است كه با سفر به داخل آن با كمك قایق‌های پارویی می‌توانید تصویری متفاوت از تونل‌های سنگی را همراه با پرواز خفاش‌ها درست مقابل چشم‌های تان ببینید! این رودخانه یكی از عجایب طبیعی و طولانی‌ترین رودخانه زیرزمینی قابل قایق‌رانی در جهان است.

شالیزارهای پلكانی بانائو
حدود 2هزار سال پیش اهالی قبیله ایفوگائو برای كاشت شالی‌های برنج در دامنه‌ كوه، شالیزارهایی شبیه به پلكان‌هایی بسیار بزرگ كندند؛ این شالیزارها كه تا دل آسمان كشیده شده‌اند منظره ای طبیعی را ترسیم كردند كه امروز از آن به عنوان یكی از شگفت انگیزترین پروژه‌های كشاورزی جهان یاد می‌شود. 

فیلیپین,کشور فیلیپین

شالیزارهای پلكانی بانائو یكی از شگفت انگیزترین پروژه‌های كشاورزی جهان می باشد

 

دونسول
كافی است خودتان را روی یك قایق تصور كنید كه در امتداد رودخانه دونسول از میان جنگل‌های حرا و خرما در حال حركت است؛ آن هم در حالی كه میلیون‌ها كرم شب‌تاب به فضا روشنایی خیره كننده ای داده‌اند. . . این رویایی است كه با سفر به سواحل بكر روستای ماهیگیری دونسول به حقیقت بدل می‌شود. البته باید به این تصویر، آبشارهای خیره كننده، غارهای ناشناخته و تماشای كوسه‌نهنگ در فاصله چند قدمی‌تان را هم اضافه كنید!

تپه‌های شكلاتی
هزار و ششصد و شصت تپه‌ مخروطی شكل همسان و البته بلند با سطحی پوشیده شده از درختان و گیاهانی كه در فصل‌های كم‌باران به رنگ قهوه‌ ای یك دست در می‌آیند باعث شده تا طرفداران طبیعت، جزیره بهل در مركز فیلیپین را به نام تپه‌های شكلاتی بشناسند. نمایی متفاوت از طبیعت كه فقط در سفر به فیلیپین می‌توانید تجربه‌اش كنید و بس!  فیلیپین,کشور فیلیپین

جزیره بهل در مركز فیلیپین را به نام تپه‌های شكلاتی می شناسند

 
ویگان
سفر به ویگان یعنی سفر به دل تاریخ و دیدار با معماری سبك باروك! ویگان از معدود شهرهای فیلیپین و حتی جهان است كه هنوز چهره تاریخی‌اش را حفظ كرده... وجود خیابان‌های سنگفرش، كلیساهای سبك باروك، عمارت‌های اسپانیایی و. . . در این شهر باعث شده تا ویگان در فهرست میراث جهانی یونسكو ثبت شود.   

فیلیپین,کشور فیلیپین

ویگان از معدود شهرهای فیلیپین و حتی جهان است كه هنوز چهره تاریخی‌اش را حفظ كرده

 
منبع:مجله زندگی ایده آل