سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

چگونه قبض آب را ارزان كنیم؟


هر خانواده‌ای در تابستان بیشتر آب مصرف می‌كند. برای این‌كه بتوانید در مصرف آب صرفه‌جویی كنید و با دیدن قبض آب منزل‌تان شوكه نشوید، از این روش‌ها استفاده كنید



  •   زمان مسواك زدن شیر آب را ببندید: لازم نیست شیر آب در چند دقیقه‌ای كه شما مسواك می‌زنید باز باشد. با این كار شما چندبرابر آب مصرف می‌كنید. شما فقط در انتهای مسواك زدن به آب نیاز دارید.
  •  همراه‌تان آب ببرید: خرید یك بطری آب معدنی هر روز هزینه‌ای روی دست شما می‌گذارد. به جای این كار می‌توانید یك قمقمه برای خودتان بخرید، آن‌را پر از آب كرده و در فریزر بگذارید. با این روش شما در تمام روز آب خنك دارید.
  •  شیر آب كم‌مصرف نصب كنید: در بازار دوش‌ها و شیرهایی هست كه آب را با هوا قاطی می‌كنند و بیرون می‌دهند. با خرید آن‌ها شما تا حد زیادی در مصرف آب صرفه‌جویی می‌كنید.
  •  صبح زود به گیاهان آب دهید: اگر سر ظهر باغچه یا گلدان‌های‌تان را آب دهید، مقدار زیادی از آن سریع تبخیر می‌شود. بهتر است كارهای آبیاری‌تان را اول صبح یا آخر شب انجام دهید و برای آبیاری به جای شلنگ از آب‌پاش استفاده كنید.


ویدیو مرتبط :
رایگان شدن قبض آب و برق

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قبض‌های جدید آب پیش از توزیع رصد می شود



 

 

قبض‌های جدید آب پیش از توزیع رصد می شود

 

گزارش ایرنا از شركت مهندسی آب و فاضلاب كشور حاكی است، 'مسعود خشایی' در همایش 'هماهنگی سیاست‌های هدفمند كردن یارانه‌ها در بخش آب' اظهار داشت: صدور اولین سری از قبض‌های جدید آب پس از هدفمندی یارانه‌ها از اهمیت و حساسیت ویژه‌ای برخوردار است و در صورت بروز اشتباه در آن، تبعات جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت.

وی افزود: با توجه به تاكید وزیر نیرو بر اعتمادسازی، قبض‌های جدید آب بسیار ساده طراحی شده‌ تا تمام مشتركان با هر رده تحصیلی و شغلی بتوانند آب بها خود را محاسبه كنند.

خشایی یادآور شد: در قبض‌های جدید آب مواردی مانند آبونمان، تبصره سه و سایر موارد دیگر حذف شده و تنها یك عدد در آنها درج می شود، ضمن آنكه در نظر داریم تا در سراسر كشور قبض‌های یكسانی صادر شود.

این مقام مسوول ادامه داد: ضرورت دارد در تمام شركت‌های آب و فاضلاب زمینه‌ای فراهم شود تا مشتركان در صورت درخواست برای تفكیك كنتور و دارا بودن شرایط لازم با پاسخ منفی مواجه نشوند.

مدیركل روابط عمومی و امور بین الملل شركت مهندسی آب و فاضلاب كشور نیز در این همایش با بیان اینكه اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها كار بزرگی در حوزه اقتصادی كشور بشمار می رود، گفت: این قانون علاوه بر تاثیرات اقتصادی، دارای تاثیرات فرهنگی و اجتماعی نیز خواهد بود و در نهایت منجر به نهادینه شدن مصرف بهینه در جامعه ایران می‌شود.

'احد جاودانی' افزود: در راستای شفاف سازی و تنویر افكار عمومی بروشورهای واحدی در سراسر كشور همراه با قبض اولیه آب در اختیار مشتركان قرار خواهد گرفت.

جاودانی اظهار داشت: اجرای هر قانون نیازمند تغییر در جامعه است و اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها نیز به یك تغییر بزرگ در جامعه منجر خواهد شد و از این رو ضروری است اطمینان خاطر در مردم به عنوان ركن اصلی اطلاع رسانی ایجاد شود..../ تحلیل :ایرنا