سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

چگونه شمع‌های شناور بسازیم؟



 

 

چگونه شمع‌های شناور بسازیم؟

 

 

شمع‌های شناور مناسب مراسم عروسی، میهمانی‌ها و مناسبت‌های خاصند به خصوص اگر در یك ظرف بلور همراه با چندغنچه گل طبیعی تزیین شوند.

 


شمع‌های شناور را می‌توانید به راحتی درست كنید.

 


آن‌چه نیاز دارید یك قالب مقاوم در برابر حرارت است كه مانند قالب كیك یا ژله پهن و كوتاه باشد.

 

مقداری موم را با گرمای زیاد حرارت دهید و گه‌گاه آن را هم بزنید.


گلیسیرین را اضافه كرده، با قاشق چوبی هم بزنید.


دما را با حرارت‌سنج مخصوص شیرینی چك كنید و زمانی كه به 180 درجه فارنهایت (82.22 درجه سانتی‌گراد) رسید، آن را خاموش كنید.

 

رنگ و مواد معطر را اضافه كنید و خوب هم بزنید.


حالا زمان ریختن موم داخل قالب است. قالب را خیلی پر نكنید.

 

زمانی كه موم سفت‌تر شد، با كمك وسیله‌ای میله مانند، فتیله را داخل آن قرار دهید. فتیله باید تا بالای شمع ادامه یابد.

 


بگذارید شمع سرد شود. سپس آن را از قالب در‌‌‌‌آورید.

 

فتیله را 1.5 سانتی‌متر نگه داشنه، اضافه آن را ببرید.

 

حالا می‌توانید شمع شناور را داخل ظرف كریستال قرار دهید.

 

برای زیبایی بیشتر و تزیین تعدادی گل تازه را به ظرف اضافه كنید.

 

 


ویدیو مرتبط :
شمع بدون پارافین و شناور در اب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شمع گرانی روشن می‌ماند.




 

شمع گرانی می سوزد

 

 

بازار در روزهای آینده تلاطم دارد/ به عقیده كارشناسان اقتصادی روند صعودی قیمت طلا بار دیگر در هفته‌های آینده آغاز خواهد شد/ یورو نیز در بازار یكه‌تازی می‌كند و به هزار و ۴۴۴ تومان رسیده است.

 

 

انجام اصلاحات در چارچوب برنامه بلند مدت دولت امریکا برای بهبود اقتصاد آن كشور، باعث شده‌است که طی روزهای گذشته بازار سهام این کشور از رونق قابل توجه‌ای برخوردار شود به گونه‌ای که سایر بخش‌های اقتصادی آن نیز از جمله بانک‌های خصوصی، حجم داد و ستدهای خود را افزایش داده‌اند.

 


این موضوع موجب تقویت ارزش دلار در بازارهای جهانی و به تبع آن کاهش نسبی قیمت طلا و نفت در بازارهای بین‌المللی شده ‌است.

 


به گزارش ایلنا، در بازارهای داخلی اما سكه و طلا نشان داده‌اند كه چندان مطابق اتفاقات بین‌المللی پیش نمی‌روند. هرچند كه قیمت طلا و سكه در ایران تابعی از نرخ جهانی طلا است اما در مواقعی مناسبت‌های داخلی، تقاضا را افزایش می‌دهد و قیمت‌ها از كنترل خارج می‌شود. این اتفاق حدود دو ماه قبل رخ داد و عرضه سكه توسط بانك مركزی را موجب شد. عدم ثبات اقتصادی و امنیت مالی در كشور نیز از عوامل بروز بی‌ثباتی فصلی در بازار است.

 


عدم سود دهی و بازدهی بازار سهام در كشور و بدهی‌های بانكی و همچنین ركود اقتصادی حاكم بر كشور باعث شده‌ است كه حجم تقاضا برای خرید طلا و سكه طی ماه‌های گذشته افزایش‌ یابد.

 


هر چند كه بازار طلا در خارج از مرزهای كشور در ماه‌های دسامبر و ژانویه همیشه با نوساناتی همراه بوده‌ است.

 


قیمت طلا و سكه در بازار داخلی، طی یك هفته گذشته نشانه‌های افزایش قیمت را بروز داده است. به عقیده كارشناسان اقتصادی روند صعودی قیمت طلا بار دیگر در هفته‌های آینده آغاز خواهد شد.

 


به گفته كارشناسان اقتصادی، سرمایه‌گذاران داخلی به دلیل عدم امنیت سرمایه‌ای و ریسك بالای تولید و تجارت در اقتصاد كشور ترجیح داده‌اند كه سرمایه خود را به خرید طلا و سكه در بازار اختصاص دهند و همین امر باعث افزایش تقاضا در بازار شده‌است. این موضوع در حالی است كه بانك كارگشایی نیز از حراج سكه دست كشیده است.

 


بازار سكه و طلا به اعتقاد فعالان آن طی روزهای آینده در تلاطم خواهد بود و روند صعودی خود را ادامه می‌دهد.

 

 


● افزایش قیمت دلار و یورو

 


بازار ارز داخلی كشور نیز مانند بازار طلا و سكه حال و روز خوشی را طی نمی‌كند وفعالان بازار شاهد افزایش قیمت ارزهای متفاوت هستند.

 


افزایش قیمت دلار در طی ۸ روز گذشته و رسیدن آن به مرز یك هزارو ۴ تومان نشان از افزایش قیمت دلار در بازارهای جهانی و داخلی است.

 


یورو نیز همچنان گوی سبقت را از دیگر مدعیان ربوده ‌است و در بازار ارز داخلی كشور یكه تازی می‌كند به گونه‌ای كه در پایان معاملات دیروز هر یورو به یك هزار و ۴۴۴ تومان رسید.

 


كاهش قیمت نفت و رشد نسبی اقتصاد اغلب كشورهای صنعتی طی ۲ ماه اخیر و همچنین اجرای برنامه‌های گسترده برای اصلاحات اقتصادی در این كشورها باعث افزایش ارزش ارزهای آنان شده‌است و بازار داخلی ارز كشور را دستخوش تغییرات اساسی به ویژه طی ۸ روز گذشته كرده است.

 

 


● قیمتهای طلا وسكه و ارز

 


بر این اساس قیمت هر سكه تمام بهار آزادی طرح قدیم دیروز و در پایان معاملات بازار داخلی ۲۶۷ هزار تومان نیز به فروش رسید.

 


طرح جدید آن اما با اندكی اختلاف به قیمت ۲۶۵ هزار تومان به بازار عرضه شد.

 


هر نیم سكه بهار آزادی نیز اكنون ۱۳۴ هزار تومان و ربع سكه ۶۷ هزار و ۵۰۰ تومان در بازار عرضه وجود دارد.

 


در بازار طلای كشور نیز قیمت‌ها نسبت به روزهای گذشته با تغییراتی همراه بود كه امروز این تغییرات به اوج خود رسید.

 


هر مثقال طلای ۱۷ عیار ۱۱۳ هزار و ۴۰۰ تومان در بازار داخلی به فروش رسید و هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با ۷ هزار تومان افزایش نسبت به ۱۷ عیار آن، ۱۲۰ هزارو ۶۴۰ تومان به فروش رسید.

 


هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار طلای كشور ۲۶ هزارو ۱۸۰ تومان عرضه شد.

 


هر مثقال طلای ۱۹ عیار و هر گرم آن نیز به ترتیب ۱۲۷ هزار و ۷۰ تومان و ۲۷ هزار و ۶۲۰ تومان در پایان معاملات دیروز در بازار طلای كشور عرضه شد.

 


اكنون در بازار ازر داخلی نیز هر دلار امریكا یك هزار و ۲ تومان خریداری و با ۲ تومان افزایش به قیمت یك هزار و۴ تومان به فروش می‌رسد.

 


هر دلار كانادا نیز ۹۶۸ تومان خریداری و ۹۷۲ تومان به فروش می رسد.

 


یورو نیز در پایان معاملات دیروز با جهشی بی‌سابقه با قیمت یك هزار و ۴۴۴ تومان به فروش رسید در حالی كه خرید آن یك هزار و ۴۴۱ تومان بود.

 


پوند انگلیس نیز در پی ثبات یك هفته‌ای كه در بازار سهام آن به وجود آمد نیز با روند افزایش مواجه شد به گونه‌ای كه اكنون هر پوند به قیمت یك هزار و ۶۱۴ تومان خریداری و یك هزارو ۶۲۰ تومان به فروش رفت.

 


به نظر می‌رسد در آستانه سال نو میلادی، بازار داخلی سكه و طلا باید به انتظار روزهای پر تلاطم باشد.