سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

چگونه رنگ موی مناسب پوست مان را انتخاب کنیم؟



رنگ مو,رنگ موی مناسب پوست,انتخاب رنگ مو

اگر رنگ پوستتان متمایل به زرد است، باید به سراغ رنگ‌های گرم بروید و درصورتیکه رنگ پوستتان متمایل به صورتی است، رنگ‌های سرد بیشتر مناسب شماست

رنگ مویی به شما می آید که مکمل ته رنگ پوست شما باشد. چند شیوه آسان  زیر را برای پیدا کردن رنگ موی مناسب پوست خود بکار ببرید.

ته رنگ پوستتان را در نظر بگیرید
اگر رنگ پوستتان متمایل به زرد است، باید به سراغ رنگ‌های گرم بروید و درصورتیکه رنگ پوستتان متمایل به صورتی است، رنگ‌های سرد بیشتر مناسب شماست. تقریبا همه‌ی ما این قانون کلی را بارها و بارها شنیده‌ایم اما معنای دقیق این قانون چیست؟
مثلاً اگر یک لیوان آب پرتقال بنوشیم پوستمان زرد رنگ می‌شود؟ یا با یک نرمش صبحگاهی صورتی می‌شود و هرچه زمان بیشتری در آفتاب باشیم پوستمان تیره تر می‌شود؟ واقعا چگونه بفهمیم؟ پاسخ دقیق به این پرسش، چرایی نامناسب بودن رنگ موی برخی افراد را توضیح می‌دهد.

اینجا به ترفندی اشاره می‌کنیم که به محدود شدن انتخاب‌ها کمک می‌کند: به مچ دستتان نگاه کنید! اگر رگ‌های شما آبی رنگ بود، ته رنگ پوستتان سرد است و رنگ‌های سرد به شما بیشتر می‌آید. اگر رگ‌ها متمایل به سبز بود، رنگ‌های گرم بیشتر مناسب شماست. اگر هم رگ‌هایتان سیاه بود هرچه زودتر به بیمارستان مراجعه کنید!

رنگ های سرد در مقابل رنگ‌های گرم
حالا که ته رنگ پوستتان را فهمیدید، باید بدانید چه رنگ موهایی گرم و کدام سرد هستند. توصیه‌ی ما مشورت با متخصصان است اما همین الان هم نکات مفید زیادی در دسترس شماست. وب‌سایت‌های زیادی وجود دارند که با آپلود کردن عکس خود می‌توانید تاثیر رنگ موهای مختلف را بر روی چهره‌تان ببینید.
حتی می‌توانید کلاه گیسی به رنگ موردنظرتان را امتحان کرده و ببینید آیا این رنگ به شما می‌آید یا نه و واکنش دوستانتان را ارزیابی کنید.

تصمیم‌گیری برای انتخاب رنگ مو
رنگ مویی را انتخاب کنید که صورتتان را خیلی بی روح نکند. به میزان ماندگاری رنگ مو هم توجه داشته باشید. آیا توانایی رنگ کردن موهایتان هر ۴ تا ۶ هفته یکبار را دارید؟ انتخاب رنگ مویی که با رنگ موی طبیعیتان تفاوت زیادی دارد نیاز به سعی و کوشش بیشتری از جانب شما دارد. چون هنگامی که ریشه‌ی موها شروع به درآمدن می‌کند، تفاوت رنگ زیاد بین رنگ طبیعی موها و رنگ مورد استفاده، خیلی به چشم می‌آید.

گاهی شکستن قانون اشکالی ندارد!
ما از نژادهای مختلفی هستیم. کلا قانون سرد و گرم بیشتر شبیه یک راهنماست. کیت لینینگتون که از کارمندان شرکت آناستازیا بورلی هیلز است می‌گوید: «در واقع همه‌ی خانم‌ها می‌توانند از همه‌ی رنگ‌ها استفاده کنند. قوانین، برای شکستن وضع شده‌اند!»
ما عاشق چنین نگرش‌هایی هستیم! اگر رنگ موی فوق العاده‌ای را انتخاب کردید و روی موهای شما بد از آب درآمد، می‌توانید رنگ موی دیگری را امتحان کنید یا اصلا موهایتان را کوتاه کنید.
دوباره به عقب برگردید و دوباره امتحان کنید. این یکی از همان ویژگی‌های جالب است که فقط مخصوص خانم‌هاست!
منبع : سرخاب سفیداب

 


ویدیو مرتبط :
مهمترین نکات انتخاب رنگ مناسب برای رنگ آمیزی اتاق

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتخاب رنگ مناسب برای آرایش پوست



 

 

انتخاب ذرنگ مناسب برای آرایش پوست

 

قبل از شروع به آموختن آرایش صحیح لازم است کمی درباره رنگ و انتخاب رنگ مناسب برای پوست اطلاعاتی داشته باشیم. معمولا رنگ پوست را در آرایش به رنگهای روشن، پریده، متوسط و تیره طبقه بندی میکنیم و با توجه به آن رنگهای مناسب را برای آرایش در نظر میگیریم، البته با در نظر گرفتن هماهنگی با رنگ چشم و مو.


رنگ پوست معمولا به رنگهای زیر طبقه بندی میشود:

 

۱ - پوست سفید: پوستی است بدون ماده رنگی. این نوع پوست بسیار سفید و شیری رنگ است و رگهای زیر آن قابل رویت هستند. موها سفید و بیرنگ هستند و عنبیه چشم معمولا صورتی یا آبی و حدقه چشم قرمز پررنگ است که البته این نوع پوست بسیار نادر است.

 

۲ - پوست روشن: پوستی است که کمی صورتی به نظر میرسد. اشخاص صاحب این نوع پوست معمولا بلند قد با موهای بلند هستند و بیشتر در کشورهای شمال غربی اروپا زندگی میکنند.

 

۳ - پوست طلایی: این نوع پوستها اگز روشن باشندزرد و اگر کمی تیره باشند، ته رنگ طلایی دارند. دارنده این نوع پوستها را معمولا زردپوست میخوانیم که این امر همیشه درست نیست. بیشتر مردم پوست زرد با ته رنگ طلایی دارند.

 

۴ - پوست خرمایی (گندمی): گاهی افرادی را میبینیم که میتوانیم بگوییم رنگ پوستشان خرمایی است. این پوست میتواند قهوه ای روشن یا تیره باشد با ته رنگ زرد یا قرمز.

 

۵ - پوست آبنوسی: آبنوس نام چوبی است که تقریبا سیاه استولی نه خیلی سیاه. انواع پوتهای بسیار تیره مثلا زیتونی تیره، زرد و قهوه ای را در این رده قرار میدهیم.

 

۶ - پوست زیتونی: این رنگ پوست را بیشتر شبیه رنگ زیتون میدانند و معمولا رنگی است زرد مایل به سبز با ترکیبی از قهوه ای و افرادی با رنگ پوست معمولا موهای تیره دارند. با توجه به رنگ پوستهای مختلف باید کمی هم ترکیب رنگ را بدانیم تا انتخاب رنگ مواد آرایش برایمان ساده تر باشد.