سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

چگونه ذهنی آرام داشته باشیم؟


در این مطلب تمرینات مفیدی برای تغییر دیدگاه مغزی به شما ارایه داده ایم که باعث می شود تا مثبت تر بیندیشید و از همه اعمال و افکار خود آگاه باشید، بتوانید تمرکز بیشتر داشته باشید، انعطاف پذیری و کنترل واکنش های خود را بهبود ببخشید.





صبح بخیر:

تغییر ذهن، تغییر زندگی


ریچارد ودیویدسون، پروفسور و نویسنده کتاب «زندگی احساسیِ مغز شما» می گوید: شخصیت، الگوهای فکری و واکنش های احساسی ما همه در مغز ما شکل می گیرند. اما انسان قادر است مغز و ذهن خود را تغییر دهد. در این مطلب تمرینات مفیدی برای تغییر دیدگاه مغزی به شما ارایه داده ایم که باعث می شود تا مثبت تر بیندیشید و از همه اعمال و افکار خود آگاه باشید، بتوانید تمرکز بیشتر داشته باشید، نشانه های اجتماعی را بهتر درک کنید و انعطاف پذیری و کنترل واکنش های خود را بهبود ببخشید.

دید مثبت به خانه و محل کار خود داشته باشید

پروفسور دیویدسون پیشنهاد می کند برای اینکه یددگاه مثبتی به کار و زندگی خود پیدا کنید، خانه و محل کار را با انواع خاطراه ها و لحظه های شاد همچون عکس هایی شاد از مسافرت های خانوادگی پر کنید. برای اینکه پس از مدتی این عکس ها برایتان تکراری نشوند و اثر خود را از دست ندهند، هر چند وقت یکبار آنها را عوض کنید.



سپاسگزار باشید

پروفسور دیویدسون اعتقاد دارد انسان ها با نشان دادن مراتب تشکر و سپاسگزاری خود به دیگران می توانند به محیط اطراف و انسان های دیگر احساس مثبت و خوبی داشته باشند. برای این منظور، در چشمان مخاطب خود نگاه کنید و به او بگویید: «متشکرم». سپس همه رویدادهای و کارهای مثبت خود را در دفتری به طور روزانه یادداشت کنید.

از دیگران تعریف کنید

با یافتن و کشف کردن موقعیت های مختلف برای تحسین و تعریف کردن دیگران به مغز خود یاد می دهید تا خوبی های دیگران را ببینید و این در زندگی فردی شما نیز تاثیر شگرفی دارد و همین انرژی مثبت به ذهن و قلب شما نیز وارد می شود.

مدیتیشن کنید

پروفسور دیویدسون اعتقاد دارد، انسان ها برای آگاهی از درون خود به مکاشفه و اندیشه عمیق فکری نیاز دارند. هنگامی که کاملا هوشیار هستید و به اصطلاح ذهنتان باز است، صاف  بنشینید، روی تنفس خود تمرکز کنید، به پاسخ های اعضای بدن خود دقت کنید و اگر به هر دلیلی حواستان پرت شد، دوباره با تمرکز بیشتر ذهنتان را به نفس کشیدن خود متمرکز کنید.

به زبان بدن خیلی توجه کنید

پروفسور دیویدسون می گوید، اگر دوست دارید در اجتماع خوب ظاهر شوید و ارتباط درستی با مردم داشته باشید خوب است به رفتارها و واکنش های بدن مردم در موقعیت های مختلف دقت کنید و با خود حدس بزنید او اکنون چه احساسی دارد. سپس این تمرین را روی زبان بدن دوستان و همکاران خود تمرین کنید و ببینید به واسطه حدسی که زده اید، آنها چگونه پاسخ می دهند.

روزانه 10 دقیقه تمرکز کنید

اگر دوست دارید قدرت تمرکز و دقت خود را افزایش دید، هر روز 10 دقیقه در اتاقی ساکت روی زمین بنشینید، چشمان خود را باز نگه دارید و روی سوژه خاصی همچون لامپ روبه رو یا تابلوی نقاشی تمرکز کنید. سعی کنید همه حواس و تمرکز شما روی همان سوژه واحد باشد و با چشم نیز آن را نگاه کنید. اگر ذهنتان به هر دلیلی از موضوع پرت شد، دوباره با نگاه عمیق به سوژه حواس خود را به آن برگردانید. این تمرین را هر روز 10 دقیقه روی سوژه های مختلف انجام دهید.



محرک های احساسی را شناسایی کنید

اگر دوست ندارید بر اساس هیجانات و احساسات خود واکنش نشان بدهید و تمایل دارید همیشه متعادل و منطقی برخورد کنید، باید برای خود فهرستی از رویدادهای خاص را یادااشت کنید که باعث تحریک احساسات شما شده اند. سپس چند نفس عمیق بکشید و در حالی که آرام و ریلکس هستید، حدود 15 دقیقه زمان بگذارید و به واکنش های خود در رابطه با آن موضوع فکر کنید. 

مجسم کردن مهربانی و همدردی

پروفسور دیویدسون پیشنهاد می دهد اگر دوست دارید در زندگی مهربان، شفیق و انعطاف پذیر باشید این تمرین را 4 تا 5 بار در هفته به مدت 5 تا 10 دقیقه انجام دهید: تصور کنید یکی از دوستان یا همسایه های شما در زندگی زناشویی خود با مشکل روبه رو شده است و شما به او دلداری می دهید و سعی در آرام کردن او دارید. در هر دم خود به او دلداری دهید و در بازدم های خود تصور کنید درد او کمی تسکین یافته است. این باعث می شود تا دردهای بشری تا اندازه ای آرام شوند.


ویدیو مرتبط :
‫دستیابی به ذهنی آرام با پالایش اطلاعات‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خواص دارویی و آرام بخش ذرت






خواص ذرت

 


ذرت كه به فارسی بلال نیز نامیده می شود، گیاهی است یك ساله و یك پایه دارای ساقه ای راست كه ارتفاع آن تا چهار متر می رسد. ذرت گیاه بومی آمریكای مركزی و مكزیك است و از آنجا به نقاط دیگر دنیا راه یافته است . برگ های ذرت متناوب و دراز می باشد . گل های نر ذرت بصورت خوشه ای بوده كه مركب از سنبل های قرمز روشن می باشد . گل های ماده آن از 2 تا 4 گل تشكیل شده که در كنار برگ های ذرت قرار دارد .

 

 

غشایی كه روی بلال را می پوشاند، سبز رنگ می باشد . دانه های كروی شكل ذرت در اطراف محور مركزی بلال قرار گرفته اند . این دانه ها به رنگ زرد یا قهوه ای می باشند .

 

 

ذرت دارای ارزش غذایی فراوانی است، ولی بعلت نداشتن گلوتن ( ماده چسب مانند گندم ) قابلیت تهیه نان را ندارد . بنابراین برای تهیه نان ذرت ، آرد آن را با آرد سایر غلات مخلوط می كنند .

 

ذرت از نظر طب قدیم ایران سرد و خشك است .

 

 

سایر خواص آن عبارتند از :

 

 

- پماد ذرت خشك كننده زخم ها می باشد .

 

- ذرت غذای خوبی برای پیشگیری از سرطان است.

 

- استفاده مداوم از ذرت از پوسیدگی دندان جلوگیری می كند .

 

- روغن ذرت كلسترول خون را پائین می آورد .

 

- روغن ذرت برای درمان اگزما و بیماری های پوستی مفید است.

 

 

خواص درمانی كاكل ذرت

 

 

خواص کاکل ذرت

 


كاكل ذرت را قبل از رسیدن كامل میوه یعنی قبل از پژمرده شدن آن می چینند و به سرعت خشك می كنند . كاكل ذرت بعد از خشك شدن رنگ قهوه ای پیدا می كند .

 

 

برای درست كردن دم كرده كاكل ذرت ،‌مقدر 30 گرم از آ ن را در یك لیتر آب جوش ریخته و به مدت پنج دقیقه دم کنید .

 

 

- كاكل ذرت دارای مقدار زیادی پتاسیم است، به همین دلیل دم كرده آن ادرار آور است و آرام كننده دستگاه ادراری است .

 

 

- درد و ناراحتی های دستگاه ادراری را تسكین می دهد .

 

 

- سنگ مثانه ،‌التهاب و درد مثانه را از بین می برد .

 

 

- كاكل ذرت بطور كلی دستگاه ادراری را تمیز می كند .

 

 

به غیر از كاكل ذرت از برگ ، ریشه وساقه بلال نیز استفاده طبی به عمل می آید .

 

 

- جوشانده ساقه وسط بلال خونریزی بینی را بند می آرود.

 

 

- برای دفع سنگ مثانه از جوشانده برگ های ذرت استفاده كنید .

 

 

- جوشانده ریشه ذرت برای سوزش مجاری ادراری مفید است .

 

 

- جوشانده وسط ذرت درد شكم و معده را از بین می برد .

 

 

- در قدیم برای معالجه سوزاك از جوشانده ساقه بلال استفاده می كردند .