سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

چگونه توطئه ها علیه خودمان را خنثی کنیم؟


راه‌هایی هست که بتوانید دسیسه‌های دیگران را خنثی کنید و آنها را متوجه این موضوع کنید که حواس‌تان به زندگی‌تان هست و برای آن ارزش قائلید. اکثر افرادی که پی‌ نقشه‌کشی برای دیگران هستند از حس حسادت رنج می‌برند. پس باید جلوی اعتماد بدون شناخت را بگیرید.

مجله زندگی ایده آل: در روابط گروهی (دوستی – کاری) معمولا این مشکل برای آدم‌ها پیش می‌آید که قربانی نقشه‌های دیگران می‌شوند.  این دسیسه‌ها یا افرادی که برای‌مان نقشه می‌کشند را چگونه می‌توانیم تشخیص دهیم و با آنها مقابله کنیم؟

افرادی هستند که قسمتی از کار روزانه‌شان حول نقشه کشیدن برای دیگران می‌چرخد.  اینها ممکن است از نزدیک‌ترین تا دورترین افراد نسبت به ما باشند. بسیاری از دوستان و آشنایان‌مان را می‌شناسیم که در دام نقشه‌های دیگران افتاده‌اند و قربانی دسیسه‌های آنها شده‌اند. افرادی هستند که زندگی خود را به علت اعتماد بیش از حد و شناخت ناکافی نسبت به اطرافیان از دست داده‌اند و شکست خورده‌اند.

تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که چرا اجازه می‌دهید دیگران برای زندگی‌تان نقشه بکشند و آن را عملی کنند؟ چرا اجازه دخالت بی‌مورد را به آنها می‌دهید، بدون اینکه به عواقب آن فکر کنید؟



راه‌هایی هست که بتوانید دسیسه‌های دیگران را خنثی کنید و آنها را متوجه این موضوع کنید که حواس‌تان به زندگی‌تان هست و برای آن ارزش قائلید. اکثر افرادی که پی‌ نقشه‌کشی برای دیگران هستند از حس مخرب حسادت رنج می‌برند که در بعضی افراد به صورت بیمارگون وجود دارد. پس باید جلوی اعتماد بدون شناخت را بگیرید.

به این موارد دقت کنید و آنها را در زندگی به کار برید:

1. برای زندگی خود ارزش قائل باشید حتی اگر مشکلی وجود دارد آن را در جمع بازگو نکنید زیرا همیشه کسانی در اطراف‌تان هستند که از این موقعیت‌ها به نفع خود استفاده کنند.

2. از حرافی زیاد بپرهیزید.  لزومی ندارد همه مسائل را بازگو کنید، چه مسائل مثبت و چه منفی!

3. در برابر سؤال‌هایی که احساس می‌کنید خصوصی هستند و به خودتان مربوط است پاسخ‌های کوتاه بدهید فقط در حدی که احترام فردی که سؤال پرسیده را حفظ کرده باشید.

4. همیشه وقتی افراد اطلاعات زیادی از شما دارند می‌توانند برای شما و زندگی‌تان نقشه بکشند پس با توضیح کم و مختصر و کم حرف زدن می‌توانید تا حدی جلوی کارشان را بگیرید.

5. سعی کنید قوی و مسلط باشید و با مشکلات و مسائلی که با آنها روبه‌رو هستید قرص و محکم برخورد کنید و تا جایی که می‌توانید خودتان آنها را حل کنید. فقط با افرادی که به آنها اعتماد دارید، مسائل‌تان رامطرح کنید نه اینکه به هر کسی که می‌رسید شروع به صحبت با او کنید و از مشکلات‌تان بگویید.  این کار به آنها اجازه دخالت بی‌مورد را می‌دهد و این دخالت‌ها در اکثرمواقع به ضرر شما و زندگی‌تان است.

6. حسادت دیگران را بیدار نکنید. لزومی ندارد از هر اتفاق مثبتی که برای‌تان می‌افتد صحبت و آن را بزرگ کنید.

7. حواس‌تان به اتفاق‌هایی که در اطراف‌تان می‌افتد باشد. به قول معروف سرتان را در برف فرو نبرید.



8. هیچ کس کامل نیست، همه افراد نقاط مثبت و منفی در شخصیت‌شان دارند.  سعی کنید آنها را ببینید و میزان صمیمیت خود را بر اساس آن نقاط پیش ببرید.

9. دهن بین نباشید و زندگی خود را بر اساس معیار‌های دیگران بنا نکنید و به روحیات و نوع زندگی که خودتان دوست دارید  توجه کنید و به دیگران هم این را بفهمانید که سرشان را در زندگی شما نکنند هر چند که در این کار هیچ‌گاه نمی‌توانید صددرصد موفق شوید اما باز هم سودمند است.

10. سعی کنید متوجه این باشید که چه کسی در زندگی شما تنش ایجاد می‌کند و چه کسی باعث آرامش در زندگی‌تان می‌شود.  از افرادی که به شما استرس می‌دهند و افکارتان را بر هم می‌زنند دوری کنید چون ممکن است این قسمتی از برنامه شان باشد.

11. اگر با مشکل جدی در زندگی خود مواجه هستید به روانشناس و مشاور مراجعه کنید نه به خانم همسایه ، دوست و آشنا... .

12. از پنهان‌کاری بپرهیزید و مسائل مهمی را که فکر شما را درگیر کرده با شریک زندگی‌تان یا افراد درجه یک خانواده تان در میان بگذارید.

13. همیشه حریم خصوصی برای خودتان و زندگی‌تان حفظ کنید که این کار بسیاری از دسیسه‌ها را خنثی می‌کند.

14. به حرف‌هایی که پایه و اساسی برای آنها وجود ندارد بها ندهید زیرا بعضی افراد هستند که به همین طریق قصد بر هم زدن آرامش و زندگی شما را دارند، پس گاهی باید یک گوش‌تان در باشد و دیگری دروازه...

15. همیشه اعتماد کورکورانه مخرب است و مشکلات زیادی را در پی دارد.

16. این را بدانید که شما تنها کسی هستید که روی خودتان کنترل دارید پس با بینش به این موضوع می‌توانید قدرت بیشتری را در کنترل مسائل زندگی در دست بگیرید که این خود باعث خنثی کردن نقشه‌های دیگران می‌شود.

پس با در نظر گرفتن این موارد می‌توانید زندگی آرام‌تری داشته باشید و برای هر موضوع مختصری و نقشه‌هایی که دیگران برای‌تان می‌کشند دچار تنش و بر هم ریختگی نشوید.


ویدیو مرتبط :
امام خامنه ای-خنثی سازی توطئه دشمن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توطئه علیه علیرضا حقیقی خنثی شد!



 اخبارورزشی ,خبرهای ورزشی,علیرضا حقیقی

 دروازه بان تیم ملی در شرایطی اولین بازی خود را انجام داد که ماریتمو در شرایط سختی قرار داشت.

  علیرضا حقیقی در فوتبال اروپا بازی کرد. آخرین بار او با پیراهن پنافیل در لیگ پرتغال بازی کرده بود و این بار پیراهن تیم جدیدش را به تن داشت؛ ماریتیمو. علیرضا البته در نیم فصل اول هم یک بار برای روبین کازان روسیه به میدان رفت اما برایش کافی نبود. او در نیم فصل تمام تلاش خود را کرد تا با وجود تمام بد قلقی های روس ها، بتواند سرانجام رضایتنامه اش را بگیرد و جدا شود. او سال گذشته وقتی در لیگ حرفه ای پرتغال به میدان می رفت که بازیکن روبین بود اما یکشنبه شب او دیگر بازیکن روبین نبود، بازیکن ماریتیمو به حساب می آمد.


تلاش برای پیشرفت
از روز اول حضور در این باشگاه بزرگ پرتغالی، نلو وینگادا سرمربی نام آشنای تیم به او گفت که باید دو چندان تلاش کند. باید بجنگد و مطمئن باشد که به حقش خواهد رسید. این بود که او فشار تمریناتش را دو چندان کرد. علیرضا در سرش یک نقشه داشت، اینکه به خاطر درخشش در تیم ملی مثل جام جهانی 2014، فیکس بازی کند. به همین خاطر بود که از کازان جدا شد. او قبل از ترک روبین به خبرورزشی گفته بود: «بزرگترین مشکلم این است که بازی نمی کنم. بازی کنم اعتماد به نفسم بالا می رود.»


یک اتفاق عجیب
یکشنبه شب او در بد مسابقه ای فرصت بازی یافت. در دقیقه 40 بازی با براگا، یکی از قدرت های لیگ پرتغال، دروازه بان فرانسوی این تیم آسیب دید. سلین که در گذشته هم دقیقا در شرایطی که ماریتمو در زمین بازی در بحران بود، ناگهان مصدوم شده بود. این بار هم وقتی او خودش را به زمین انداخت، بازیکنان تیم حدس می زدند که دیگر بلند نشود. او سه گل خورده بود و هر لحظه شرایط بحرانی تر می شد.

 

حالا تصور کنید در این شرایط حقیقی به میدان می رفت، بازیکنی که برای او یک خطر است. روز اولی که علیرضا به ماریتیمو رفت رسانه های پرتغالی نوشتند او رقیبی سرسخت برای سلین است. این گلر فرانسوی هم احتمالا یکشنبه شب با خود تصور کرده بود، حالا که تیم سه گل خورده و 10 نفره است، خودش را به مصدومیت بزند تا حقیقی به میدان برود و در همان بازی اول چند گل بخورد تا پرونده اش بسته شود! اما این توطئه در پایان بازی نقش بر آب شد چراکه علیرضا هیچ گلی دریافت نکرد و تازه بعد از ورود او به زمین، تیم یک گل هم زد.


علیرضا فیکس شد؟
رفتار عجیب گلر فرانسوی ماریتیمو باعث شد تا حالا پیش بینی ها از نیمکت نشینی ها بگوید. این بازیکن چون در گذشته هم سابقه چنین رفتاری داشته، در مظان اتهام قرار گرفته است. با این شرایط به نظر می رسد باید منتظر فیکس بودن علیرضا حقیقی در بازی های بعدی ماریتیمو بود.


 اخبار  ورزشی  -  خبر  انلاین