سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

چه نوع کفپوشی برای حمام مناسب است؟


در اینجا انواع کفپوش ها را معرفی کرده ایم تا بتوانید مناسب ترین گزینه را برای خانه خود انتخاب کنید.






صبح بخیر: کفپوش های متعدد و مواد مختلفی برای حمام وجود دارند. سرامیک، چینی (پورسلین) و کاشی های وینیل (نوعی پلاستیک) نخستین مواردی هستند که به ذهن می رسند. البته این مواد واقعا هم مناسب و عمری هستند و به همین دلیل محبوبیت بسیاری نیز دارند. اما این روزها انتخاب دیگری نیز در این زمینه وجود دارد از جمله می توان به چوب، چوب پنبه، سنگ و شیشه اشاره کرد.

در اینجا انواع کفپوش ها را معرفی کرده ایم تا بتوانید مناسب ترین گزینه را برای خانه خود انتخاب کنید.



1. کاشی های وینیل

از جمله رایج ترین کاشی های حمام انواع وینیل هستند زیرا قیمت پایین و کیفیت بالا دارند. این نوع کاشی ها برای انواع مختلف حمام ها مناسب هستند. در ضمن بسیار بادوام نیز هستند. نصب آسان دارند و در انواع رنگ ها و شکل های متنوع فروخته می شوند. مواد سازنده این کاشی ها چسب داخلی دارند و می توان با چاقوی بسیار تیز آنها را برش داد.





2. کاشی های سرامیکی و پورسلین

هیچ کفپوشی بهتر از سرامیک و چینی نیست. این نوع کاشی ها در رنگ و طرح های متنوع وجود دارند. به طوریکه می توان با طرح چوب یا سنگ این نوع کاشی ها به کف، نمای چوبی یا سنگی بخشید. البته برای پا برهنه راه رفتن چندان خوب نیستند و برای این منظور وینیل انتخاب مناسب تری است. البته این مشکل را می توان با نصب سیستم گرمایشی از کف جبران کرد. اما زمینی که سفت است سفت است و کاری نمی توان کرد. نصب سرامیک به آسانی وینیل نیست و حتما باید متخصص آن را نصب کند. سرامیک ها به دلیل لعاب زیادی که دارند در برابر خراش و استهلاک مقاوم هستند. کاشی های چینی (پورسلین) محکم تر از کاشی های سفالی هستند و رنگ آنها داخلی است و در نتیجه مشکل پوسته پوسته شدن ندارد.





3. کاشی لمینیت پلاستیکی

کاشی های ورقه ای پلاستیکی که اصولا به صورت تخته ای موجود هستند نیز انتخاب خوبی به شمار می روند. همچون ورقه های فلزی که برای کانتر آشپزخانه استفاده می شوند، این کاشی ها باعث افزایش ارتفاع سطح زمین نمی شوند. و خیلی راحت نیز می توان از اتاقی به اتاق دیگر آنها را منتقل کرد. با اینکه این لمینیت ها بادوام هستند و نگهداری آسانی نیز دارند اما در برابر رطوبت کمی مشکل پیدا می کنند. اگر آب روی آنها بماند ممکن است داخل هسته ورقه ها نفوذ کند و باعث چروکیدگی ورقه ها می شود. هنگام استفاده از لمینیت باید همه فاصله بین دیوارها، اطراف شیر آب و دیگر فاصله ای هایی که احتمال نفوذ آب وجود دارد را پوشاند. تنوع رنگ و شکل این ورقه ها همچون سرامیک یا وینیل نیست.





4. کاشی های سنگی

اصولا از کاشی های سنگی برای راهرو یا لابی استفاده می کنند. اما امروزه از آنها در داخل ساختمان و حمام نیز استفاده می کنند. این کاشی ها از انواع سنگ آهک، مرمر، گرانیت تهیه می شوند و در رنگ های مختلف از کرم گرفته تا آبی، قرمز و طلایی وجود دارند. بافت این سنگ ها شامل ترک خورده، سندبلاست و حکاکی شده وجود دارند. البته باید بدانید کاشی های سنگی بسیار گران تر از کاشی های سرامیکی یا پورسلین هستند.





5. کاشی های چوبی

استفاده از چوب فقط برای افراد نترس توصیه می شود. آب داخل پرداخت نهایی چوب نفوذ و لکه ایجاد می کند. در طول نصب، پارکت های چوبی باید به درستی و با دقت به لبه های دیوار نصب شوند. پرداخت نهایی چوب باید با پلی یورتان باشد و این کار باید دوبار انجام شود تا مشکلی ایجاد نشود. از کفپوش های چوبی برای فضای زیر دوش و جایی که همیشه آب جریان دارد نمی توان استفاده کرد. فقط بهتر است در قسمت رختکن از آن استفاده کنید.





6. کاشی های لینولئوم

کاشی های لینولئوم از روغن برزک، براده چوب، پودر چوب پنبه، سنگ آهک و رنگ تهیه می شود. این کفپوش برای خانه های قدیمی بسیار استفاده می شده است و اکنون برای حمام گزینه مناسبی است. این نوع کفپوش ار رشد میکروب و ویروس جلوگیری می کند و مانع از نفوذ گرد و خاک می شود و رنگ آن همیشه ثابت است. نصب این نوع کاشی بسیار آسان است. البته باید بدانید قیمت گرانی دارد.





7. کاشی های چوب پنبه ای

چوب پنبه ذات گرمی دارد و می توان بدون مشکل با پای برهنه روی آنها راه رفت. در ضمن، این نوع کاشی ها رنگ ها و طرح های متنوعی نیز دارند. نصب آنها آسان است. البته اگر کاشی های پرداخت نشده خریداری کنید باید حتما روی آنها را با دو لایه پلی یورتان بپوشانید.





8. کاشی های شیشه ای

کفپوش های شیشه ای تنوع بسیاری دارند. اگر این نوع کاشی ها بافت داشته باشند بهتر است زیرا مانع از لیز خوردن می شود. کاشی های شیشه ای کوچک با فاصله های دوغاب کاری شده نیز مانع از لیز خوردن می شوند.


ویدیو مرتبط :
چه نوع قاشقی برای غذا پزی مناسب است

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چه نوع یوگایی برای شما مناسب است ؟



 

 

 

یوگا

 

 

می خواهیم درباره ی یوگا به عنوان روشی برای تغییر نگرش ،‌ اندام و زندگی شما صحبت کنیم و اگرفقط بیش از یک زنگ تفریح کوتاه یوگا ، وقت بگذارید دلتان می خواهد کلاس تمام وقت آن را نیز تجربه کنید .



با وجود تنوع زیاد گزینه هایی که می توانید انتخاب کنید ، یوگینی چطور است ؟ در اینجا لیستی از رایج ترین روش های آن را تهیه کرده ایم .

 

 

انوسارا :


اگر فکر می کنید که یک کلاس یوگای خوب و کامل کلاسی است که شامل فلسفه و ژست باشد ، انوسارا مورد مناسبی برای شما است .
انوسارا ، به معنی " لبریز از موهبت" را فردی به نام جان فرند در سال 1997 کشف کرد و تمرینات آن بر اساس فعالیتهای قلبی است بدین معنی که در حین یادگیری عقایدی که بر خوبی و الطاف موجود درانسانها ، تأکید دارند می توانید فعالیت هایی داشته باشید که باعث باز شدن قلب و عروق بشوند .

 

 

اشتانگا :


اگر به دنبال روشی برای تقویت عروق خود هستید ، سالمترین و کاملترین تمرین برای شما اشتانگا است . این تمرین باستانی را کی .پتهابی جویس برای نسل امروز باب کرد و طرفداران لاغر و خوش اندامی مانند گوینت پلتو و مدنا آن را گسترش دادند . "سبک مایسور" یک روش سنتی تمرین اشتانگا است . به محض اینکه اصول آن را یاد گرفتید ، کلاس دیگر بر عهده ی خود شماست تا بتوانید به طور مستقل خودتان کار کنید .

 

 

بیکرم :


اگر به تمرینات روتین ، تمرکز شدید و عرق کردن زیاد علاقه مندید باید از روش بیکرم استفاده کنید . چاودهاری بیکرم ،‌ این سبک از یوگا را پس از صدمه ای که در وزنه برداری به زانویش وارد شد ، طراحی کرد . پزشکان گفتند که او هرگز نمی تواند راه برود . او تعلیمات خودش را گسترش داد تا جایی که بیش از 5000 مربی را در ایالات متحده تربیت کرد و به آنها مدرک داد . شما دقیقاً می دانید که در کلاسهای بیکرم چه حرکاتی انجام می شوند . هر کلاس ژست های مشترک با روشهایی عین هم را دنبال می کند و اتاق با بخار 105 درجه گرم شده است .

 

 

هاتا :


اگر کلاسی به نام یوگا ی هاتا دیدید مطمئن باشید که شرکت کنندگان این سالن به وسعت یک شبکه هستند . مثل باشگاهی که کلاسهای بدنسازی را تبلیغ می کند . هاتا به معنی تمرینهای بدنی یوگا است برخلاف جنبه ی روحی و روانی و فلسفی یوگا . مطمئن باشید که این کلاسها آهسته و گام به گام پیش رفته و نسبتاً آرام ند . ضمناً هماهنگی و اتحاد درستی بر آن حاکم است . اگر در یوگا مبتدی هستید این روش می تواند شروع خوبی برای شما باشد .

 

 

اینگار:


اگر شخصیت شما به گونه ای است که به جزئیات توجه بیشتری دارید و کارهای خود را آهسته و با طمئنینه انجام می دهید ، اینگار روش مناسبی از یوگا برای شما خواهد بود .
این روش را بی . کی . اس اینگار تعلیم داده و کل تمرینات آن بر اساس نظم و هماهنگی در حرکات و یادگیری قرار گرفتن موقعیت درست بدن در هر ژست است . اغلب ژست ها توسط افراد حرفه ای مانند کسانی که دارای کمربند هستند نظارت می شوند و برخلاف انجام حرکاتی که در اشتانگا داشتیم و از یک ژست به ژست بعدی می رفتیم ، در دوره های طولانی مدت برگزار می شوند .

 

 

کریپالو :


قطعاً گاهی احساس می کنید دوست دارید در طول زندگیتان فقط بخوابید و همه چیز گرفته به نظر می آید . اگر نیاز به یک تلنگر دارید تا به احساس اعجاب انگیز" من زنده هستم و آن را دوست دارم " ، بازگردید ، کریپالو می تواند کمک خوبی باشد . این کلاسها شامل ژست ها ، حرکات تنفسی ، مدیتیشن و تکنیک های ریلکسیشن هستند که در تمام آنها چشم شما را به سوی زندگی باز می کنند و می توانند به شما کمک کنند تا در هر مرحله از زندگی پیشرفت و ترقی کنید . این کلاسها می توانند فعالیتهای آرام یا سخت داشته باشند بنابراین بهتر است از خود سالن بپرسید .

 

 

کوندالینی :


اگر مصرف کننده مواد مخدری هستید که می خواهید خودتان ترک کنید ، کوندالینی می تواند پاسخی به ندای قلب شما برای رسیدن به هدفتان باشد . کوندالینی در زبان سانسکریت به معنی "جمع شده" است و این تمرین کلاً برای آزاد کردن انرژی به عنوان روشی برای شروع ایجاد تغییر است . در کلاسهای آن سرود خوانی ، آواز ، مدیتیشن در کنار فعالیت و ژست هایی همراه با حرکت انجام می گیرد .