سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

چه بخوريم تا چشم‌هايمان زيباتر بمانند؟



طولاني از چشم‌هاي خود استفاده مي‌کنند و يا در محيط‌هاي پر نور و کم نور کار مي‌کنند، ضروري است. جهت سلامت چشم‌ها يک رژيم متعادل شامل شير، کره، ميوه‌ها، سبزي‌هاي سبز و پروتئين‌ها بايد مصرف شود. هر يک از مواد غذايي مورد نياز براي بدن در سلامت و زيبايي چشم‌ها موثر است.

 

جريان طبيعي اشک يا سلامت غشاء‌هاي مخاطي جهت درخشندگي چشم‌ها نقش تعيين‌کننده‌اي دارد. جهت سلامت بافت‌هايي که در بخش داخلي مجاري اشکالي يا غدد اشکي قرار مي‌گيرد و تحت عنوان غشاء‌هاي مخاطي ناميده مي‌شود، مصرف يک رژيم غذايي مناسب ضروري است.

 

يک رژيم غذايي ايده‌آل شامل غذاهاي طبيعي و نپخته است. ميوه‌هاي تازه مانند پرتقال، سيب، انگور، هلو و انار؛ سبزي‌هاي سبز مانند کاهو، کلم، اسفناج؛ سبزي‌هاي ريشه‌اي مانند سيب‌زميني، شلغم، هويج، پياز، چغندر؛ غلات، ميوه‌هاي خشک و محصولات لبني از موارد ضروري محسوب مي‌شوند.

 

مصرف مقادير بيش از اندازه مربا، کيک، شيريني، شکرسفيد، نان سفيد، چاي و قهوه به همراه گوشت و ماهي مي‌تواند روي نحوه هضم غذا و سلامت بدن اثر منفي بگذارد.

 

غذاهايي که سبب يبوست شده و يا در دستگاه‌ گوارش گاز ايجاد مي‌کنند و مواد مسکر مضر بوده و از مصرف آنها اجتناب‌ بايد کرد.مصرف ويتامين‌‌هاي گروه A و Bجهت دستيابي به سلامت بينايي ضروري است. سبزي‌ها، شير، پنير، تخم‌مرغ، ميوه، موز، گوجه‌فرنگي، مخمرها و دانه آفتابگردان و روغن بادام منابع ارزشمند اين ويتامين‌ها محسوب مي‌شوند. کاهش ديد مي‌تواند در اثر نقص ريبوفلاوين ايجاد شود که با مصرف آن قابل حل است.

 

هويج خام حاوي اين ويتامين‌ها است و به سلامت و درخشندگي چشم کمک مي‌کند. بنابراين مقاديري زيادي از آنها را بايد مصرف کرد.

 

چشم های زیبا

 

اثر ويتامينA

 

ضروري‌ترين ترکيب جهت سلامت چشم‌ها ويتامين A است. بنابراين مصرف مقادير قابل توجه از اين ويتامين را بايد در رژيم غذايي قرار داد. روغن کبد ماهي، شير، کره، زرده تخم‌مرغ، کدوتنبل، هويج، سبزي‌هاي سبز، گوجه‌فرنگي، پرتقال و ليمو منابع ارزشمند اين ويتامين محسوب مي‌شوند.

 

در صورتي که ميزان ويتامين A در رژيم غذايي کم باشد، ممکن است حساسيت به نور در چشم‌ها، پرش در ديد و خستگي در چشم‌ها ايجاد شود و در موارد کمبود شديد ويتامينa اين حالات تشديد مي‌شود.

 

جهت زيبايي سلامت و درخشندگي چشم‌ها مصرف 10000 واحد ويتامين A در روز براي بزرگسالان ضروري است.

 

چشم های زیبا


ميوه و سبزي‌ها جهت تامين ويتامين‌ث

 

گوشت بدون چربي، مرغ ماهي، غلات و سبزي‌هاي تيره جهت تامين ويتامين‌هاي گروه ب،غذاهاي دريايي و غلات جهت تامين روي،دانه‌هاي روغني و آووکادو جهت تامين ويتامين Eهويج سيب‌زميني سبزي‌ها تيره جهت تامين بتاکاروتن

 

 

 


ویدیو مرتبط :
برای کسانی که میخواهند سلامت بمانند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گریم چشم ها



 

چشم ها قسمتی از صورت هستند که دارای خلقت فوق العاده زیبا و عجیبی می باشند. بر عکس لب ها که شما می توانید تغییر شکل کمی به آن دهید، برای چشم ها واقعا محدودیتی وجود دارند. شما می توانید با استفاده از انواع سایه ها، مدادها ویا خط چشم ها، بسته به شکل صورت وانتخاب شما، مدل مختلفی به آن بدهید.

 

بهتر است لنز چشمی را قبل از آرایش از چشم ها خارج کرده وپس از اتمام آرایش مجددا در چشم ها قرار داد.

 

گریم

 

شکل های مختلف سایه چشم


انواع مهتلف سایه چشم در بازار وجود دارد که هر کدام می توانند حالت کاملا متفاوتی را به وجود آورند.تقریبا استفاده از اغلب آنها بسیار ساده است؛ بجز تعداد معدودی که کمی پیچیده تر است هستند. اما به یاد داشته با شید که باید زیاد تمرین کرده وبا علاقه پافشاری کنید. برای آسان شده کار، من حالت های مختلفی که با سایۀ چشم شکل می گیرند را به شش دسته تقسیم کرده ام؛ حلقه ای؛ رنگی؛ دودی؛ خمار؛ بادامی؛ گربه ای. شما می توانید بنا بر سلیقه وحالت چشم هایتان هر یک از این مدل ها را انتخاب کنید.

 

گریم

 

مدل حلقه ای


ابتدا مقدار کمی پوشش دهنده روی صورت زده وسپس با اسفنج پودر زنی(مخملی نباشد) پودر غیر فشرده را روی آن بزنید.(به زیر چشم ها پودر بیشتری بزنید تا سایۀ حلقه سیاه آن گرفته شود.)

 

حاشیه داخلی بالا وپایین چشم را با خط چشم مدادی به رنگ سیاه بکشید(با این خط چشم داخل خط مژه را هم بکشید).

 

سایۀ چشم پودری به رنگ سیاه را با برس با سر اسفنجی به بالای حلقۀ کشیدۀ قبل تا بزنید تا شکل دودی در اطراف چشم ایجاد شود. برای گرفتن نتیجه بهتر باید در هر بار از مقدار کمی سایه استفاده شود. می توان به پایین چشم ها سایه نزد ویا سایۀ کمتری زد.

 

با استفاده از برس با سر اسفنجی یا برس سایۀ چشم(بسته به انتخاب شما) خط کشیده شده را پخش کنید تا یک حلقه سیاه در اطراف چشم به وجود آید. در مرحلۀ بعد، با استفاده از برس سایۀ چشم و سایۀ چشم پودری به رنگ سیاه، یک هلال روی چین پلک از گوشه خارجی به طرف گوشه داخلی، همچنین زیر چشم ها بزنید(سایۀ چشم درنیمه خارجی چشم ها باید پر رنگ تر باشد).