سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

چه بخریم: سهام، دلار یا سکه؟


برای خیلی از سرمایه گذاران سه نصیحت کلی وجود دارد اول ضرر نکنید دوم ضرر نکنید و سوم ضرر نکنید. درواقع این نصیحت یک واقعیت در خود دارد و آن لزوم حفظ وضعیت فعلی و سپس حرکت به سوی افزایش دارایی و سود است.


ویدیو مرتبط :
چگونه در ...v سهام بخریم؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دلار و سکه بخریم یا نخریم؟


دلار ۱۲۵۰ تومان بود که محمود احمدی نژاد رئیس جمهور در جمع مردم همدان به بحث بازار ارز و فعالیت‌های عده‌ای در این بازار اشاره کرده و گفته بود:‌ "در بازار ارز نیز این کار را (اخلال در بازار) می‌کنند.

دلار ۱۲۵۰ تومان بود که محمود احمدی نژاد رئیس جمهور در جمع مردم همدان به بحث بازار ارز و فعالیت‌های عده‌ای در این بازار اشاره کرده و گفته بود:‌ "در بازار ارز نیز این کار را (اخلال در بازار) می‌کنند.

ما آن‌قدر ذخیره ارزی داریم که تمام نیازهای کشور، ‌تمام واردات کشور و مسافرت‌های کشور را به خوبی انجام دهیم، به خدا اگر این زشت‌کاری‌ها و خودخواهی‌ها نباشد قیمت ارز باید پایین بیاید.

الان یک دلار آمریکا در اقتصاد ما به اندازه ۹۰۰ تومان هم نمی‌ارزد. آن‌ها وارد می‌شوند و هرچه بانک مرکزی می‌ریزد می‌خرند و فضاسازی می‌کنند و می‌گویند قیمت ارز باید بالا برود چرا؟"

این اظهاراتی است که رئیس دولت دهم در 13 مهر ماه مطرح کرد.امروز 3 ماه از این اظهارات گذشته است و قیمت دلار در بازار 1780 تومان است و در این میان مردم سرگردان مانده اند که چه چیز هایی را در این آشفته بازار ارز باید خرید و چه چیزهایی را نباید خرید؟!

نكته اینجاست كه این روزها حتی در برخی مبادلات داخلی ریال حذف شده و فروشندگان برای فروش كالاهای خود " دلار " طلب می كنند تا جایی که مبادلات کالاهای وارداتی و لوکس و حتی طلاهای خارجی در بازار و بسیاری از فروشگاه‌های لوکس فروشی با دلار انجام می‌شود و به این شکل دلار در مبادلات داخلی جایگزین ریال شده است.

در هر حال، اما و اگر ها درباره این سوال بسیار زیاد است چراکه نوسان لحظه ای بازار سکه و ارز جایی برای پیشبینی باقی نمی گذارد .

در این میان با شرایط فعلی مردم ترجیح می دهند ریال خود را تبدیل به یك ارز خارجی یا طلا و سكه و یا دیگر كالاهایی كنند كه با جهش های تورمی از ارزشش آنها کاسته نشود اما آیا مساله صحیح است یا خیر؟ در این میان تکلیف بازار لوازم خانگی ، لب تاپ و مبایل چیست؟

نکته اول درباره قیمت سکه و هجوم مردم برای خرید سکه است که منجر به ایجاد صف های طولانی پشت درهای بانک شد و موجب شد بانک مرکزی سیاست پیش فروش سکه را در پیش بگیرد اما نه تنها حباب سکه نشکست بلکه قیمت سکه تمام به 621 هزار تومان رسید تا باز هم مردم به دنبال خرید سکه باشند.

 اما با توجه به کاهش ارزش طلای جهانی و پایین آمدن قیمت طلا، مسلما این حباب ماندنی نخواهد بود و باید دقت شود تا با قدم گذاشتن به این بازار دچار ضررهای عظیم مالی نشد.

نکته دوم درباره خرید و فروش ارز به خصوص دلار است.این روزها اگر به صرافی ها مراجعه کنید با تابلوی "فروش نداریم" مواجه خواهیم شد.این مساله نشان دهنده این است که صرافی ها همچنان بالارفتن نرخ ارز را پیشبینی می کنند.

همین مساله باعث می شود همزمان با کاهش ارزش پول ملی، تقاضا برای تبدیل آن به ارزهای رایج بیشتر شود اما از آنجا که نوسنات قیمت ارز لحظه ای است، هر لحظه امکان سقوط قیمت دلار وجود داردکما این که این اتفاق دیروز افتاد و قیمت دلار به 1580 تومان سقوط کرد یعنی نزدیک به 200 تومان افت قیمت داشت ، پس سرمایه گذاری در بازار دلار هم می تواند برای کسانی که تا به امروز از این بازار چیزی نمی دانسته اند بسیار خطرناک باشد وباعث از بین رفتن سرمایه آنها شود.

نکته سوم اینکه خرید و فروش لوازم خانگی، لب تاپ و موبایل نیز این روزها به دلیل نوسانات دائمی بازار ارز راکد است . از بازار خبر می رسد بسیاری از برند ها با توجه به وضعیت دلار فروش را تعطیل کرده اند و منتظر افزایش قیمت ارز هستند تا نرخ را همراه با آن بالا ببرند.

این در حالی است که گفته شده در برخی موارد فروشنده از خریدار دلار می خواهد و نه ریال.به این ترتیب به نظر می رسد بازار خرید فروش موبایل و لب تاپ و در برخی موارد لوازم خانگی دچار رکود شدید شده و مردم ترجیح می دهند فعلا خرید نکنند.

از سوی دیگر، با توجه به وضعیت بازار و وعده های محقق نشده دولتی ها و بانک مرکزی به نظر می رسد اعتماد مردم نسبت به سیاست ها کمرنگ شده و افکار عمومی دیگر به بازار اعتمادی ندارد که همین مساله باعث می شود، آسمان اقتصاد کشور طوفانی تر شود.

طبیعتا اگر ارزش پول ملی همچنان پایین بیاید و وضعیت بازار به همین منوال باشد، علاوه بر تمام هشدارها و بیم ها ، سرمایه گذا ی به سوی بازار سکه و ارز (به خصوص ارز) سرازیر خواهد شد که نتیجه ای جز رکود و گرانی برای دیگر بازارها و در نهایت ضرر و زیان برای خود مردم نخواهد داشت.


منبع: آفتاب نیوز