سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

چطور یك جاظرفی خوب انتخاب كنیم؟


برای راحت كردن كار پردردسر شست‌وشوی ظرف‌ها شما به چند عامل نیاز دارید.





صبح بخیر:  برای راحت كردن كار پردردسر شست‌وشوی ظرف‌ها شما به چند عامل نیاز دارید. آب گرم، اسكاچ و مایع ظرف‌شویی خوب، سینك بزرگ و جادار و جاظرفی مناسب برای گذاشتن ظرف‌ها. برای این‌كه جاظرفی را درست انتخاب كنید تا كار شست‌وشوی ظروف را راحت‌تر انجام دهید، این نكات را درنظر بگیرید:

  •   قبل از هر چیز جاظرفی را به دقت بررسی كنید تا ببینید ظروف راحت در آن جا می‌گیرند یا نه. بعضی از جا ظرفی‌ها محل قرار گرفتن بشقاب‌های‌شان بالاست و با این روش جای كمتری اشغال می‌كنند اما از فضای زیر بشقاب‌ها دیگر نمی‌توان استفاده كرد.
  •   دارا بودن جا برای ظروف مختلف را درنظر بگیرید. جاظرفی شما باید محلی برای گذاشتن لیوان، بشقاب، قاشق و چنگال و محل دیگری برای قرار دادن ظروفی مثل كاسه و چیزهای دیگر داشته باشد. با این روش، دیگر بعد از شستن ظرفی سرگردان نخواهید بود كه آن را كجا بگذارید.
  •   به اندازه جاظرفی دقت كنید. قبل از خرید رفتن، عرض سینك و جایی كه برای جاظرفی در آشپزخانه درنظر گرفته‌اید را اندازه بگیرید و با توجه به آن خرید كنید. مدل‌های بزرگ‌تر همیشه جادارتر و راحت‌تر هستند اما شاید برای ابعاد آشپزخانه شما مناسب نباشند.
  •   اگر جا ظرفی را روی كابینت می‌گذارید باید مطمئن باشید كه آب از زیر آن به كابینت نشت نمی‌كند. برای این كار باید جاظرفی شیب مناسب و جای مناسبی برای خالی كردن آب داشته باشد. در غیراین صورت آبی كه از ظرف‌ها می‌چكد در آن می‌ماند و باعث انتقال كپك و آلودگی به محیط آشپزخانه می‌شود.


ویدیو مرتبط :
چگونه از یك تبلت ساده یك تبلت گرافیكی درست كنیم؟ :D

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چگونه یك ضد آفتاب مناسب انتخاب كنیم؟



 

 

ضد آفتاب مناسب

 

ضد آفتاب مناسب - اكثر ما می‌دانیم كه در روزهای آفتابی به ویژه در فصل تابستان قبل از خارج شدن از ساختمان باید با استفاده از كرم ضدآفتاب از پوست خود محافظت كنیم اما نكته مهم دیگری كه باید از آن مطلع باشیم، انتخاب ضدآفتاب مناسب و كاربرد صحیح آن است.

 

آكادمی درماتولوژی آمریكا در گزارش جدیدی اعلام كرد: مصرف‌كنندگان ممكن است در میان انبوهی از محصولات ضدآفتاب موجود در بازار سرگردان شوند و در نتیجه به طور كلی از مصرف آنها منصرف می‌شوند كه پیامد آن تماس زیاد با اشعه فرابنفش خورشیدی و آفتاب‌ سوختگی است.

 

پایگاه اینترنتی هلث‌می‌آپ (HealthMeUp) در گزارشی در این‌ باره آورده است، متخصصان پوست می‌توانند اطلاعات مورد نیاز مصرف‌كنندگان را در این زمینه و به منظور كمك برای انتخاب مناسب و هوشمندانه این محصولات در اختیار آنها قرار دهند.

 

متخصصان این آكادمی تاكید دارند كه مصرف‌كنندگان بیش از استفاده از محصولات فوق باید برچسب‌های روی آنها را مطالعه كنند و فقط ضدآفتاب‌هایی را انتخاب كنند كه دارای ویژگی‌های زیر هستند:

 

• پوشش‌دهی طیف وسیعی از تشعشعات خورشیدی كه معمولا با واژه‌هایی چون «Broad spectrum»، «محافظ در برابر UVA/UVB» یا «UVA/UVB protection» مشخص می‌شود.

 

• دارا بودن اس.پی.اف 30 یا بیشتر

 

• ضد آب بودن

 

این كارشناسان همچنین توصیه می‌كنند، اگر در فضای باز و خارج از ساختمان هستید، هر دو ساعت یك‌بار باید ضدآفتاب خود را تمدید كنید، بیشتر در سایه قرار بگیرید، پوشش مناسب شامل لباس رنگ روشن و آزاد با آستین و پاچه‌های بلند بپوشید و كلاه لبه‌دار و عینك ضدآفتاب را نیز فراموش نكنید.

منبع:صدف نیوز