سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

چطور طبق درآمدتان زندگی کنید؟


بعضی‌ها یعنی درواقع خیلی‌ها اینطورند، بیشتر از درآمد و مقدار پولی که پس‌انداز می‌کنند، خرج می‌کنند و هر روز بیشتر و بیشتر خودشان را بدهکار می‌کنند. افتادن در دام چنین عادتی خیلی آسان است و بیرون آمدن از آن نیاز به کمی برنامه‌ریزی و نظم دارد.

وب سایت مردمان: بعضی‌ها یعنی درواقع خیلی‌ها اینطورند، بیشتر از درآمد و مقدار پولی که پس‌انداز می‌کنند، خرج می‌کنند و هر روز بیشتر و بیشتر خودشان را بدهکار می‌کنند. افتادن در دام چنین عادتی خیلی آسان است و بیرون آمدن از آن نیاز به کمی برنامه‌ریزی و نظم دارد. اولین قدم ایجاد یک میزان بودجه است. بااینکه ممکن است ناخوشایند به نظر برسد، برای تعریف کردن بودجه مشخص باید درآمد و هزینه‌هایتان را بررسی کنید تا بفهمید چه میزان پول در می‌آورید و چقدر خرج می‌کنید.

چطور طبق درآمد تان زندگی کنید

وقتی درک مشخصی از بودجه کنونی‌تان به دست آوردید، چالش بعدی این است که نقطه‌هایی را پیدا کنید که بتوانید کمتر خرج کرده یا بیشتر پول درآورید تا بتوانید به اهداف مالی‌تان دست پیدا کنید. در زیر به چند نکته برای رسیدن به این هدف اشاره می‌کنیم:

۱. نیازها و خواسته‌هایتان را دریابید

چه می‌خواهید؟ واقعاً به چه چیزهایی نیاز دارید؟ وضعیت مالی کنونی‌تان را ارزیابی کنید. به تصویر بزرگتر نگاه کنید، دو لیست تهیه کنید: یکی لیست نیازهایتان  و یکی لیست خواسته‌هایتان. برای درست کردن این لیست، از خودتان سوال کنید:

– چرا این را می‌خواهم؟

– اگر این را داشته باشم چه تغییری در زندگی‌ام ایجاد می‌شود؟

– چه چیزهایی واقعاً برایم مهم هستند؟

– آیا این با ارزش‌هایم تطابق دارد؟

۲. راهبرد ایجاد کنید

همه ما بر طبق نیازها و خواسته‌هایمان بودجه‌ای داریم. ولی جدول بودجه‌ای که در آخر آورده‌ایم به شما نشان می‌دهد که چه درصد از درآمد باید به هزینه‌های مختلف اختصاص یابد. البته می‌توانید برحسب نیازهایتان نغییراتی در آن ایجاد کنید اما یادتان باشد هزینه‌هایی که اضافه می‌کنید باید از درصد اختصاص ‌یافته به سایر موارد کسر شود.

۳. بررسی کنید، کم کنید و به هدف بزنید

وقتی شروع به بررسی کردن می‌کنید، ممکن است متعجب شوید وقتی بفهمید صدها هزار تومان را در ماه فقط برای خورد و خوراک و هزینه‌های قابل‌تغییر دیگر خرج می‌کنید. خیلی از این هزینه‌ها را می‌توانید به سادگی کم کنید. کم کردن معمولاً استراتژی بهتری نسبت به قطع کردن است. باید واقعبین باشید. اینکار باعث می‌شود برای هزینه‌های غیرقابل‌پیشبینی آمادگی بیشتری داشته باشید.

راه هوشمندانه برای کم کردن هزینه‌ها

برای پیدا کردن راهی برای کم کردن هزینه‌های قابل‌تغییر، خیلی خوب است که هدفی در ذهن داشته باشید و هر ماه طبق آن پس‌انداز کنید. برای داشتن چنین هدفی باید هوشمندانه رفتار کنید:

خاص و مشخص اهداف هوشمندانه به اندازه خاص و مشخص هستند که بتوانند عملی را پیشنهاد دهند. مثلاً، «به اندازه‌ای پس‌انداز کن که بتوانی برای ماه‌عسل به ایتالیا بروی»، نه اینکه فقط «پس‌انداز کن». قابل اندازه‌گیری باید بدانید که کی به هدفتان رسیده‌اید یا چقدر به آن نزدیک شده‌اید. مثال: سفر به ایتالیا ۲۰۰۰ دلار هزینه دارد و تا امروز ۸۰۰$ پس‌انداز کرده‌اید. قابل حصول قدم‌هایی که به سمت رسیدن به هدفتان برمی‌دارید باید منطقی و امکانپذیر باشند. مثال: می‌دانم که می‌توانم برای رفتن به آن سفر به ایتالیا هر هفته به اندازه کافی پول پس‌انداز کنم. مرتبط بودن هدفتان باید عقلانی باشد. مطمئناً نمی‌خواهید به سمت هدفی حرکت کنید که با نیازهایتان همخوانی ندارد. مثال: می‌خواهیم در سفر ایتالیا در هتل چهارستاره اقامت کنیم.

زمانبندی باید یک زمان هدف مشخص تنظیم کنید. مثال: تابستان آینده میخوام به سفر ایتالیا بروم. جدول زیر راهبردهایی از چگونگی تقسیم درآمد شما بین هزینه‌های مختلف را نشان می‌دهد. اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که هزینه ایاب و ذهاب بالاتر از حد طبیعی است یا اجاره بالاتر است، می‌توانید اصلاحاتی در آن انجام دهید. همچنین می‌توانید بخشی برای هدایا به آن اضافه کنید که با توجه به آن باید از درصد سایر موارد کم کنید.

چطور طبق درآمد تان زندگی کنید


ویدیو مرتبط :
افاده ها طبق طبق

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زندگی در پایتخت داعش، چگونه می گذرد؟ / اینجا همه باید طبق دکترین ابوبکر البغدادی عمل کنند



اخبار,اخباربین الملل,داعش


 اخبار بین الملل   - ایندپندنت گزارش داد:
زندگی در پایتخت داعش، چگونه می گذرد؟ / اینجا همه باید طبق دکترین ابوبکر البغدادی عمل کنند

شلاق زدن در انظار عمومی- مثلا صد ضربه شلاق به عنوان مجازات برای طیف وسیعی از جرائم- امری عادی است. جنگ و ظهور داعش باعث شده است ساختارهای اجتماعی از هم بپاشد. در سوریه تعداد گدایان بسیار زیاد و پول کمیاب شده است. صف ها برای دریافت کمک های غذایی، طولانی و فعالیت سازمان های کمک رسانی ممنوع شده است. همچنین شایعاتی درباره رواج واحد پول داعش نیز به گوش می رسد.

ایندیپندنت نوشت: تحت حاکمیت گروه تروریستی داعش زندگی جریان دارد، اما ضرب و جرح و مجازات های وحشیانه به موضوعی عادی تبدیل شده است.

به گزارش انتخاب ، شهر غبار گرفته و چند صد هزار نفری رقه، اکنون پایتخت داعش است. این شهر از هجده ماه پیش و پس از خارج شدن از کنترل دولت بشار ارسد رئیس جمهور سوریه، به نمونه ای از خلافتی تبدیل شده است که قرار است در آینده تشکیل شود- خلافتی که بر اساس ادعای جهادی ها قرار است در سرتاسر خاورمیانه و حتی فراتر از آن گسترده شود.

پس از سقوط رقه هزاران نفر از شهروندان آن به کمپ های مهاجران در ترکیه و لبنان گریختند و کسانی که در این شهر ماندند باید براساس دکترین ابوبکر البغدادی رئیس داعش زندگی کنند. به گفته گروه کوچکی از فعالان تعداد زیادی در شهر و استان رقه در سکوت و به گونه ای وحشیانه قتل عام شدند.

پلیس داعش در خیابان ها گشت می زند، ضرب و شتم امری عادی است و به طور مرتب رخ می دهد و مجازات ها سریع و وحشیانه است. سربریدن در ملا عام کاملا عادی و هشداری است برای کسانی که جرات می کنند به حاکمیت شبه نظامیان داعش اعتراض کنند. علاوه بر این حملات ائتلاف جهانی به رهبری آمریکا نیز پیوسته ادامه دارد به گونه ای که مقامات آمریکایی ادعا کرده اند در روزهای اخیر چندین حمله به شهر رقه انجام داده اند.

تصور می شود خلبان اردنی ستوان معاذ الکساسبه در عملیاتی در همکاری با این ائتلاف جهانی در نزدیکی رقه دچار حادثه شده و در شب کریسمس هواپیمایش سقوط کرده و خود به اسارت دولت اسلامی درآمده است. اردن یکی از اعضای این ائتلاف جهانی علیه دولت اسلامی است. داعش ادعا می کند یک جنگنده اف شانزده را با موشک هدف قرار داده است که اردن و آمریکا این ادعا را رد می کنند.

گزارش های تایید نشده از رقه حاکی از این است که گروهی دو بار تلاش کرده اند این خلبان را نجات دهند که در نتیجه آتش داعش این عملیات با شکست مواجه شده است. فعالان می گویند در این تلاش برای نجات خلبان، نیروهای ائتلاف حملات خود را به شهر رقه افزایش داده اند. در واکنش به این تلاش ها، گشت زنی نیروهای داعش در شهر نیز افزایش یافته است.

نیروهای آمریکایی اعلام کرده اند تا کنون هیچ حمله زمینی یا دیگر اقداماتی را که نیروهای ویژه آمریکایی در آن ها شرکت داشته باشند، برای نجات خلبان اردنی انجام نداده اند. این در حالی است که نیروهای ضربت مشترک نیز گفته است هیچ اطلاعاتی درباره عملیات نجات یا هر گونه عملیاتی که آمریکا یا نیروهای ائتلاف انجام داده باشند، ندارد.

این روزنامه انگلیسی در ادامه مقاله خود با نقل قول درباره اوضاع زندگی مردم تحت حکومت داعش و نوع مجازات های آنها برای متخلفان، می نویسد، در ماه اوت داعش موقعیت خود را در بخش های شمالی سوریه با تسخیر پایگاه هوایی طبق در نزدیکی شهر رقه مستحکم تر کرد. برآورد شده است مبارزه طولانی مدت میان نیروهای دولتی و شبه نظامیان داعش جان پانصد نفر را گرفته است. مدت کوتاهی پس از تسخیر شهر در پایان ماه اوت، گزارشگران خبر اعدام سربازان سوریه را به دست نیروهای داعش مخابره کردند.

شلاق زدن در انظار عمومی- مثلا صد ضربه شلاق به عنوان مجازات برای طیف وسیعی از جرائم- امری عادی است. جنگ و ظهور داعش باعث شده است ساختارهای اجتماعی از هم بپاشد. در سوریه تعداد گدایان بسیار زیاد و پول کمیاب شده است. صف ها برای دریافت کمک های غذایی، طولانی و فعالیت سازمان های کمک رسانی ممنوع شده است. همچنین شایعاتی درباره رواج واحد پول داعش نیز به گوش می رسد.

بر اساس برآوردهای انجام شده در شهر رقه، تعداد مبارزان خارجی داعش بین هشتاد تا نود درصد مبارزان را در سوریه تشکیل می دهند. این مبارزان یمنی، عراقی، سعودی، انگلیسی، آمریکایی و حتی فرانسوی و روسی هستند. همه آنها سرباز قلمداد می شوند و حقوق خود را به دلار دریافت می کنند.
با وجود سرکوب های شدید علیه هرگونه نشانه های مربوط به غرب، همچنان برنامه عرب آیدل- یک برنامه تلویزیونی عرب زبان- امکان پخش دارد و بسیار پرطرفدار است. با وجود این هیچ کس نمی تواند در شهرهای تحت اختیار داعش با هیچ زنی جز همسر، دختر یا مادرش در خیابان ها راه برود. نتیجه این قانون شکنی شلاق است.

یکی از شهروندان ساکن در رقه در پاسخ به این سوال که دوست دارد در حاکمیت داعش یا اسد زندگی کند، جواب داد هیچ یک زیرا در حاکمیت هر دوی این دولت ها، هر اشتباه حتی کوچک می تواند به قیمت جانت تمام شود.


 اخبار بین الملل  - انتخاب