سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

چطور خرید ارزان تری برای خونه انجام بدم؟


برای ما ایرانی ها یک بخش مهم و ویژه خرج ها مربوط به تهیه مواد غذایی و خورد و خوراک مون میشه مخصوصا اگر شما اجاره نشین نباشین بین ۲۰ تا ۵۰ درصد هزینه ها به این بخش اختصاص پیدا میکنه.

دو نفره: خوب همه ما میدونیم که امروز در کشورمون مشکل بالا رفتن هزینه مواد غذایی مورد نیاز خونه که معمولا باید از سوپرمارکت ها خریداری بشه وجود داره. همه ما با همین پولی که الان خرج میکنیم در سالهای قبل میتونستیم دو تا سه برابر بیشتر خرید کنیم. حالا بحث ما سر اینه که چه تکنیک هایی رو یاد بگیریم تا بتونیم هزینه ها رو کاهش بدیم و حتی پس انداز هم بکنیم.

برای ما ایرانی ها یک بخش مهم و ویژه خرج ها مربوط به تهیه مواد غذایی و خورد و خوراک مون میشه مخصوصا اگر شما اجاره نشین نباشین بین ۲۰ تا ۵۰ درصد هزینه ها به این بخش اختصاص پیدا میکنه. این مقدار هزینه از مجموع درآمد خانواده عدد قابل توجهیه که میشه با تکنیک های زیر کنترلشون کرد:

چطور خرید ارزان تری برای خونه انجام بدم؟

لیست خرید تهیه کنید

مهمترین و اولین قدم تهیه لیست خرید هست، این لیست به شما کمک میکنه که بی هدف و بادی به هر جهت برای خرید اقدام نکنید به هر مغازه ای سر نزنید و در نهایت خریدهای اضافه و غیر ضروری نداشته باشین. لیست ها به شما کمک میکنند تعداد و مارک مواد رو از قبل تعیین کنید.

یادتون باشه لیست ها رو نگه دارین و بعد از خرید هزینه هر دسته مواد رو کنارش یادداشت کنید. این به شما کمک میکنه در عرض کمتر از ۲ ماه بدونین چه موادی بیشترین هزینه ها رو دارن؟ آیا لازم و ضروری هستن؟ نمیشه به روش ارزانتری تهیه کرد؟ کجا به صورت عمده عرضه میشوند؟

یکباره خرید کنید

این روش بسیار خوبی است که یکباره خرید کنید، خیلی از خانواده ها مخصوصا کارمند جماعت سر ماه خرید های زیاد انجام میدهند. این یکی از تکنیک های مهم است البته با رعایت دو تا شرط یکی اینکه لیست رو تهیه کرده باشین و هدفمند یکباره خرید کنین و دوم اینکه انتخاب درست داشته باشین که از کجا خرید میکنین.

معمولا وقتی کم کم به سوپرمارکت میرین هر دفعه چشمتون به چیزهای غیر ضروری میافته، یکی دو تا خوراکی و تنقلات اضافی هم برمیدارین همین یعنی اضافه هزینه و اضافه وزن!!

میادین و بازارچه ها

در انتخاب محل خرید بسیار دقت کنین میادین میوه و تره بار بسیار عالی و فوق العاده هستند که میوه، سبزی، گوشت، مرغ، تخم مرغ، حبوبات، روغن و بسیاری مواد لازم خونه را با قیمت های بسیار ارزانتر از بیرون عرضه میکنند. اخیرا فروشگاه های زنجیره ای ۸ درصد مالیات بر ارزش افزوده میگیرند که توصیه میشه سعی کنین بهشون سر نزنین!

چطور خرید ارزان تری برای خونه انجام بدم؟

در هر یکی دو ماه معمولا بازارچه های محلی با تخفیف های خوب برگزار میشه که خوبه با لیست تون بهشون سر بزنید. البته باید دقت کنید چون بعضی افراد سودجو نه تنها ارزانتر نمیدن بلکه جنس های بی کیفیت هم ارائه میکنن.

قانون صرفه به مقیاس

یک مثال ساده از این قانون اینکه مثلا خود من معمولا وقتی سر کار هستم از بسکوییت یا کیک با چایی استفاده میکنم که هر روز  هزینه ای حدود ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ تومن داشته ولی جدیدا بسته های بزرگ بیسکوییت های خوشمزه با کنجد و سبزی معطر خریدم حدودا ۶۰۰۰ تومن که بیشتر از یک ماه استفاده کردم! این یعنی حدود ۲۰ هزار تومان ذخیره نقدی و کلی ذخیره زمان :) شما هم برای بچه ها در خونه همین کار رو انجام بدین البته اگر جای تنقلات در دسترس نیست!

قانون صرفه به مقیاس میگه اگر بتونی خریدهای بیشتری انجام بدی میتونی با چانه زنی، گرفتن تخفیف و کاهش هزینه های جانبی به صرفه تر خرید کنی. مثلا اگر شما بتونین چهار خانواده با هم برنج بخرید حتما تخفیف میگیرین و هزینه های حمل و رفت و آمدتون هم کاهش پیدا میکنه. فروشنده هم به شما اعتبار میده و سعی میکنه محصولات بهتری را دفعه های بعد در اختیارتون قرار بده.


ویدیو مرتبط :
توضیح بگو تا انجام بدم ( با انجام دادن پارسا )

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

باهنر:جلوی نماینده ها در زمان خانه نشینی احمدی نژاد را گرفتیم و الا می خواستند کارهای سنگین تری انجام دهند



 

 

باهنر:جلوی نماینده ها در زمان خانه نشینی احمدی نژاد را گرفتیم و الا می خواستند کارهای سنگین تری انجام دهند

 

محمدرضا باهنر، نایب‌رئیس‌ مجلس شورای اسلامی در واكنش به برخی انتقادات از عملكرد هیات رئیسه در خصوص طرح سوال از رئیس‌جمهور گفت: این هفته در هیات رئیسه با نماینده افرادی كه به دنبال سوال از رئیس‌جمهور هستند، جلسه‌ای می‌گذاریم و با چك كردن امضاهای باقی‌مانده، وضعیت سوال از رئیس‌جمهور را روشن می‌كنیم

باهنر با تاكید بر این‌كه سوال از رئیس‌جمهور به هیچ‌وجه تابو نیست، افزود: سوال از رئیس‌جمهور فرآیندی عادی است كه در قانون اساسی آمده و اصلا به نظر من، این سوال می‌تواند منتج به تبیین برخی مسائل شود و ممكن است به نفع رئیس‌جمهور شود و برخی از كارهای رئیس‌جمهور را روشن كند.

وی با بیان این‌كه ما در مجلس به دنبال رعایت دقیق آیین‌نامه هستیم، گفت: اگر ما سوال از رئیس‌جمهور را مطرح بكنیم و دو روز بعد، یك عده بیایند و بگویند مثلا ما 15 نفر امضایمان را پس می‌گیریم، این حركت قابل دفاع نیست.

نایب رئیس‌مجلس افزود: در مورد سوال از رئیس‌جمهور یك عده‌ای به ما مراجعه كردند و گفتند ما این سوال را زمانی به جریان انداختیم كه آقای احمدی‌نژاد رفت و خانه‌نشینی را انتخاب كرد و معلوم هم بود كه به چه دلیل این كار را انجام داد.

باهنر با تاكید بر این‌كه آن دلیل، به هیچ وجه برای نمایندگان قابل تحمل نبود، افزود: آنها حتی می‌خواستند در زمان خانه‌نشینی رئیس‌جمهور كارهای سنگین‌تری انجام دهند كه ما با خواهش و تمنا آب روی آتش آنها ریختیم و آنها را نگه داشتیم و گرنه اگر نمایندگان را رها می‌كردیم من فكر می‌كنم آنها یك هفته هم به رئیس‌جمهور مهلت نمی‌دادند كه بخواهد آن كار را انجام دهد. باهنر افزود: الان هم بحث همین است و عده‌‌ای می‌گویند ما زمانی این سوال را امضا كردیم كه آقای رئیس‌جمهور قهر كرده بود اما حالا كه ایشان سر كارش برگشته است ما هم اصراری بر ادامه سوال نداریم.

وی با اشاره به ادامه اصرار برخی نمایندگان بر سوال از رئیس‌جمهور گفت: چون این موضوع چندین بار هم تكرار شده است ما حتما در هیات رئیسه در این هفته جلسه‌ای تشكیل می‌دهیم و نماینده سوال‌كنندگان را اگر آقای مطهری یا فرد دیگری است دعوت می‌كنیم و با هم می‌نشینیم و امضا‌ها را چك می‌كنیم. وی افزود: البته برخی از آقایان سوال‌كننده، امضای خود را پس گرفته‌اند اما نمی‌خواهند اسمشان در رسانه‌ها منتشر شود، این حق نماینده است و دوستان باید تعهد بدهند پس از اطلاع از اسامی افرادی كه امضای خود را پس گرفته‌اند، آنها را رسانه‌ای نمی‌كنند.

باهنر با بیان این‌كه اگر بروند این اسامی را در سایت‌هایشان منتشر كنند، كم‌لطفی است، گفت: اما اگر بیایند و بنشینند تعهد بدهند كه فقط برای قانع شدن خودشان می‌خواهند آن وقت ما به آنها می‌گوییم چه كسانی امضای خودشان را پس گرفته‌اند. وی ادامه داد: بنابراین ما این هفته می‌نشینیم و امضاها را چك می‌كنیم اگر تعداد امضاكنندگان بیشتر از حدنصاب كه 74 امضاست رسید سوال از رئیس‌جمهور را به جریان می‌اندازیم. باهنر تاكید كرد: ممكن است ما الان این سوال را به مصلحت ندانیم، ولی قطعا اجرای آیین‌نامه مصلحت بالاتری از آن چیزهایی است كه ما تشخیص می‌دهیم.

علی مطهری، نماینده مردم تهران در مجلس كه یكی از بانیان طرح سوال از رئیس‌جمهور است چند روز قبل با اعتقاد به این كه هیات رئیسه مجلس با تعلل در این زمینه دچار تخلف شده است، اعلام كرده بود كه در صورت ادامه چنین روندی از نمایندگی مجلس استعفا می‌دهد...../تحلیل:عصرایران