سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

چطور بطری را با کاشی تزیین کنیم؟



برای ساخت این بطری تزیینی از کاشی‌های کوچک استفاده کنید. بطری کاشی شده دکور نفیسی است که تقریبا با هر سبک دکوراسیون هماهنگ است.

تزیین بطری با کاشی, تزیین بطری نوشابه ای
بیش‌تر این بطری‌ها با کاشی‌های سرامیکی یا شیشه‌ای درست می‌شوند. بسته به طرحی که در نظر دارید، با این وسایل می‌توانید بطری تزیینی منحصری به وجود آورید و از آن به عنوان جاشمعی یا ظرف مخصوص نمک حمام استفاده کنید. برای جلب توجه و سنتی‌تر به نظر آمدن کاشی‌های قدیمی را با مهره، صدف‌های کوچک، سنگ یا گلدان‌های سفالی شکسته ترکیب کنید.

برای خلق این بطری کافیست ابتدا آن را در ذهن مجسم کنید.

وسایل مورد نیاز:
*بطری شیشه‌ای تمیز
*کاغذ
*مدادهای رنگی
*کاغذ گراف (الگو)
*کاشی، شیشه و مهره
*قندشکن گازانبری
*موچین
*چسب سیلیکون
*دوغاب
*اسفنج
*دستمال نرم

1- هر گونه برچسب را از روی شیشه تمیز کنید. بطری را شسته تا غبار، کثیفی، مواد غذایی و چسب از روی آن پاک شود. بطری را کاملا خشک کنید.

2- در مورد طرح تصمیم بگیرید. اگر می‌خواهید ایده خود را به کار ببرید، از یک ورق کاغذ گراف (الگو) و مدادهای رنگی استفاده کنید. می‌توانید طرح‌های اینترنتی را مد نظر قرار دهید یا کاشی‌ها را به سبک آزاد بچسبانید. کاشی‌های کوچک 2.5 سانتی‌متری به دلیل تحدب شیشه بهتر از کاشی‌های بزرگ روی کار می‌نشینند.

3- کاشی‌های سرامیکی، تکه‌های شیشه ومهره‌ها را از قبل آماده کنید. در مورد هماهنگی میان اجسام موجود در طرح خود تصمیم بگیرید.
کاشی‌ها و سایر موارد را از پایین بطری به سمت بالا بچسبانید تا طرحتان کامل شود. برای اطمینان، بگذارید کاشی‌ها 24 ساعت کاملا خشک شوند

4- چسب سیلیکون را روی قسمت کوچکی از شیشه بمالید و کاشی‌ها را با فشار روی آن بچسبانید. چسب سیلیکون سریع خشک می‌شود بنابر لازم است در انجام کار سرعت عمل داشته باشید. همچنین می‌توانید مقدار کمی چسب پشت هر کاشی بزنید و آن را روی شیشه بچسبانید.

5- کاشی‌ها و سایر موارد را از پایین بطری به سمت بالا بچسبانید تا طرحتان کامل شود. برای اطمینان، بگذارید کاشی‌ها 24 ساعت کاملا خشک شوند.

برای آن که کاشی‌ها به اندازه و شکل دلخواه شما درآیند، از قندشکن مخصوص کاشی استفاده کنید.

6- می‌توانید کاشی‌ها را کاملا کنار هم قرار دهید تا نیازی به دوغاب نداشته باشید. در غیر این صورت فاصله 3 میلی‌لیتری بین آن‌ها را باید با دوغاب پر کنید.

7- دوغاب را روی سطح شیشه بین کاشی‌ها، شیشه‌ها و مهره‌ها پخش کنید.

8- اضافی دوغاب را با اسفنج مرطوب با دقت پاک کنید. بگذارید بطری 15 دقیقه به همین حالت باقی بماند تا خود را بگیرد. اضافه دوغاب را با دستمال نرم پاک کنید.

منبع : hamshahrionline.ir


ویدیو مرتبط :
آموزش نصب کاشی با چسب کاشی روی دیوار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تزیین گلدان با کاشی شکسته



آموزش تزیین گلدان, تزیین گلدان های ساده

با کاشی شکسته ها گلدان های زیبا بسازید


اگر به دنبال این هستید که در کمترین زمان ممکن وسیله های خانه تان را زیبا کنید، می توانید از هنر کاشی شکسته کمک بخواهید، این هنر ساده و ارزان به شما کمک می کند که حتی از زمانی هم که برا این کار می گذارید لذت ببرید. در این مقاله می خواهیم با هم نحوه کار با کاشی های شکسته و در نهایت تزیین یک گلدان به کمک آن را ببینیم. 

وسایل مورد نیاز برای تزیین گلدان با کاشی شکسته :
کاشی به رنگ های دلخواه
چکش
روزنامه
ملات آماده
چسب موزاییک
گلدان
آب
یک تکه اسفنج
دستکش


روش انجام کار :
ابتدا کاشی یا موزاییک مورد نظرتان را لای روزنامه گذاشته و با چکش به آن ضربه بزنید، بسته به این که می خواهید تکه های کاشی تان بزرگ باشد کار ضربه زدن را ادامه دهید، بدیهی است که هر قدر به ضربه زدن ادامه دهید کاشی ها ریزتر شده و زمان بیشتری باید برای انجام کار صرف کنید. بعد از آن سطح گلدان مورد نظرتان را با چسب موزاییک بپوشانید و کاشی های شکسته را روی آن بچینید، بعد از چند ساعت که کاملا خشک شدند، سطح آن را با ملات آماده بپوشانید.

 

بد از خشک شدن ملات سطح آن را با آب و اسفنج تمیز کنید، دقت کنید که اگر می خواهید کاشی های تان براق باشند، ابتدا باید آن را از نوع براق خریداری کنید و بعد هم که آن ها را روی گلدان چسباندید، موقع ریختن ملات باید دقت کنید که ملات روی آن ها نریزد تا ظاهرشان را مات نکند.

 

منبع : chidaneh.com