سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

چطور از کابینت های خانه نگهداری کنیم؟


با در نظر داشتن هزینه بالای خرید یا تعویض كابینت بهتر است بیشتر به فكر مراقبت و نگهداری از آنها باشید تا مدت‌ زیادی بتواند بخوبی روز اول برای شما كار كند.

جام جم آنلاین: آشپزخانه قلب هر خانه است؛ حتما شما هم بارها این جمله را شنیده‌اید و به آن اعتقاد دارید. آشپزخانه می‌تواند كوچك یا بزرگ باشد؛ همچنین قدیمی و ساده یا مدرن و مجلل. آنچه میان همه این آشپزخانه‌ها مشترك است و اهمیت دارد، چیدمان لوازم و ظروف مورد نیاز خانم خانه است، بنابراین نباید از نقش كابینت‌های آشپزخانه غافل شد. كابینت‌هایی كه می‌تواند همه ظرف‌ها را داخل خود جای دهد و كار خانم خانه را راحت‌تر كند.

البته علاوه بر این ویژگی، به تازگی كابینت‌های آشپزخانه به بخشی از چیدمان و دكوراسیون خانه هم تبدیل شده است.



در دورانی كه مادربزرگ‌های ما در آشپزخانه‌ها كار می‌كردند، خبری از كابینت‌های امروزی نبود و صندوق‌های چوبی، ظروف مختلف را درون خودشان جای می‌دادند، ولی این روزها كابینت‌های متنوع و متفاوتی در بازار وجود دارد كه تنها وظیفه جا دادن ظروف به‌عهده آنها نیست و نقش مهمی هم در زیبایی و دكوراسیون خانه دارند، بخصوص وقتی آشپزخانه اپن باشد، اهمیت رنگ و شكل كابینت در زیبایی فضای خانه دوچندان می‌شود.

مراقبت بهتر، عمر طولانی‌تر



متاسفانه بعضی از خانواده‌ها نمی‌دانند چطور باید از كابینت‌ها نگهداری كنند، بنابراین كاملا طبیعی است كه كابینت‌ در این خانه‌ها خیلی زود از كار می‌افتد و خراب می‌شود. البته با در نظر داشتن هزینه بالای خرید یا تعویض كابینت بهتر است بیشتر به فكر مراقبت و نگهداری از آنها باشید تا مدت‌ زیادی بتواند بخوبی روز اول برای شما كار كند.

اول از همه به یاد داشته باشید در صورتی كه كابینت آشپزخانه خراب شد و مشكلی برایش پیش آمد، به جای این‌كه خودتان آن را تعمیر كنید، حتما از فردی كه در این كار مهارت دارد، كمك بگیرید تا مشكل به طور كامل حل شود.

البته باز هم مانند بقیه امور زندگی و خانه، بهتر است ابتدا از ایجاد خرابی و مشكل پیشگیری كنید تا نیازی به تعمیر نباشد؛ به عنوان مثال محافظت از در و صفحات كابینت در برابر آب و حرارت نكته مهمی است كه نباید فراموش شود؛ بعضی از كابینت‌ها فلزی هستند و در مقابل آب مقاوم، ولی جنس بعضی دیگر چوبی است و اگر با آب تماس داشته باشد، خیلی زود می‌پوسد و از بین می‌رود. بنابراین اگر كابینت‌های خانه شما هم چوبی است، هیچ وقت آن را با آب تمیز نكنید. به جای این كار می‌توانید از مواد شوینده مناسب و دستمال نمدار كمك بگیرید.



همچنین بهتر است هنگام خرید یا ساخت كابینت، جنس مرغوب و مناسبی انتخاب كنید. برخی از قسمت‌ها مانند كابینت‌های اطراف سینك ظرفشویی معمولا در معرض رطوبت بیشتری قرار دارند و خیلی زود خیس می‌شوند، به همین دلیل بهتر است جنس این قسمت‌ها طوری انتخاب شود كه در برابر آب مقاوم باشد. علاوه بر این، همیشه پس از اتمام كارتان تمام قسمت‌های كابینت را خشك كنید تا آب روی آن نماند.

البته اگر صفحات كابینت ضدآب باشد، باز هم نباید به طور مستقیم روی آن آب بریزید و به این شیوه كابینت را بشویید، چون در هر صورت رطوبت، عمر آن را كم می‌كند.یادتان باشد حرارت هم عامل مهمی است كه موجب آسیب‌دیدن كابینت‌ها می‌شود. بنابراین سعی كنید قابلمه، ماهیتابه و كلا ظرف‌های داغ را مستقیم روی كابینت نگذارید و مراقب باشید صفحات آن حرارت نبیند.

گوشت، مرغ، نان و... را هم نباید مستقیم روی كابینت برش دهید. با این كار نه‌تنها روی صفحه كابینت خش می‌افتد و ظاهر نامناسبی پیدا می‌كند؛ بلكه به مكان مناسبی برای تجمع آلودگی‌های مختلف نیز تبدیل می‌شود.





آشپزخانه زیبا با كابینت‌های زیباتر

حتما شما هم تا به حال در آگهی‌های خرید و فروش خانه و آپارتمان دیده‌اید كه برای تبلیغ، درباره جنس و نوع كابینت‌های آن هم مطالبی می‌نویسند، اما آیا واقعا جنس، طرح و رنگ كابینت تا این حد در زیبایی خانه مهم است؟

پاسخ این پرسش صددرصد مثبت است؛ به این معنی كه با انتخاب رنگ و طرح مناسب می‌توان آشپزخانه‌ای كوچك و دلگیر را شاد و حتی بزرگ نشان داد یا این‌كه حس و حال متفاوتی به خانه بخشید.

به عنوان نمونه اگر آشپزخانه شما كوچك است، سعی كنید از كابینت‌هایی استفاده كنید كه رنگ تند ندارد، چون این رنگ‌ها محیط آشپزخانه را كوچك‌تر نشان می‌دهد.





كابینت‌ها را تمیز​كنید، اما...

كابینت‌ها هم مانند قسمت‌های دیگر آشپزخانه باید به طور مرتب تمیز شود، ولی حواستان باشد تمیز كردن آنها هم قانون خاص خودش را دارد؛ مثلا هیچ‌وقت نباید برای نظافت كابینت‌ها از اسكاچ‌های زبر یا سیم‌های ظرفشویی استفاده كنید، چون این لوازم باعث خش افتادن روی سطح كابینت می‌شود. به جای این كار می‌توانید از یك اسفنج نرم یا دستمال‌های مخصوص كمك بگیرید.

در ضمن اگر می‌خواهید از مواد شوینده‌ای كه در بازار وجود دارد، استفاده كنید ابتدا حتما شیوه مصرف آن را بخوانید و مطابق آن نظافت را شروع كنید.

همچنین فراموش نكنید درهای كابینت را پس از استفاده ببندید و هیچ‌وقت آنها را برای مدتی طولانی باز نگذارید؛ این كار نه‌تنها باعث می‌شود آشپزخانه زیباتر و تمیزتر به نظر برسد؛ بلكه از ورود رطوبت و بخار ناشی از پخت غذا به داخل كابینت‌ها نیز جلوگیری می‌كند. از سوی دیگر، باز ماندن درها بتدریج باعث افتادگی، لق شدن و صدا كردن آنها هنگام باز و بسته شدن می‌شود. در ضمن هیچ‌وقت روی كابینت‌ها ننشینید. تعجب نكنید، خیلی از افراد عادت دارند به جای این‌كه روی صندلی آشپزخانه بنشینند، از كابینت به عنوان صندلی استفاده ‌كنند. این كار هم باعث لق شدن پایه‌های كابینت و در نتیجه خراب شدن زودهنگام آنها می‌شود.

علاوه بر این، قسمت‌هایی از كابینت كه فضای زیر آن خالی است، نباید خیلی سنگین باشد؛ مثلا روی كابینتی را كه زیرش ماشین لباسشویی می‌گذارید به هیچ وجه نباید پر از ظرف و وسایل باشد.


ویدیو مرتبط :
کابینت آشپزخانه, کابینت mdf, دراور, کابینت ام دی اف

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روشهای نگهداری انواع گل در خانه



 

شما در این مقاله با روش نگهداری گل‌های نرگس ،شقایق ،داوودی و مینا آشنا می‌شوید :

 

 

روشهای نگهداری گل نرگس در خانه

 

 

گل نرگس :

 

این گل در آب کم عمق می‌تواند عمر بسیار درازی داشته باشد. به ویژه اگر ساقه‌های آن را به طور مکرر کوتاه کرده و آب را عوض کنید و غذای مکمل به آن اضافه نمایید. هر دو تا سه روز یکبار تنها در نیمی از گلدان آب بریزید. می‌توانید پوسته محافظ را به حال خود باقی گذاشته و یا آن را به آرامی از ساقه جدا کنید. زمانیکه ساقه‌های نرگس را کوتاه می‌کنید این پوسته‌ها از خود نوعی شیره در داخل آب ترشح می‌کنند که عمر سایر گل‌ها را کوتاه می‌کنند. برای جلوگیری از این مشکل می‌توانید پس از برش ساقه‌ها برای 12ساعت آنها را در یک گلدان مجزا قرار دهید و سپس با گل‌های دیگر در یک گلدان قرار دهید. در گل آرایی‌های جدید دیده می‌شود که گل نرگس را همراه با پیاز و ریشه آن تزئین می‌کنند. به این منظور گل روی ریشه‌ها را با آب شسته و می‌توانید از کلیه گیاه از ریشه گرفته تا ساقه و برگ و گل لذت ببرید.

 

 

روشهای نگهداری گل شقایق در خانه

 

 

گل شقایق :

 

همان مراقبت‌های متداولی که در ابتدا توضیح داده شد در مورد گل شقایق هم صدق می‌کنند، اما از آنجاییکه ساقه‌های آنها خیلی لطیف و آسیب پذیر می‌باشند، باید آنها را با ملایمت در دست گرفته و به آرامی کوتاه کنید. طبیعت حساس و لطیف گل‌های شقایق حاکی از این مطلب است که عمری بیش از3 تا5 روز ندارند.

 

 

روشهای نگهداری گل داودی در خانه

 

 

گل داودی :

 

این گل‌ها در رنگ‌ها و اشکال مختلف یافت شده و با تعداد گلبرگ‌های مجزا یافت می‌شوند. گاهی اوقات در رنگ‌های غیرمعمول دیده شده و با شکوفه‌های تکی و یا چند تایی در هر ساقه، دارای زیبایی خاصی می‌باشند. هر یک از گلبرگ‌ها که زرد شده و یا رو به پلاسیدگی می‌رفتند، باید از ساقه جدا شوند. برگ‌های این گل گاهی اوقات از گلبرگ‌ها نیز زودتر پلاسده می‌شوند. کوتاه کردن ساقه‌ها جذب مطلوب آب را افزایش داده و عمر گل را در داخل گلدان افزایش می‌بخشد. عمر متوسط گل‌های داودی در گلدان چیزی در حدود 7تا12 روز می‌باشد.

 

 

روشهای نگهداری گل مینا در خانه

 


گل مینا :

 

کلیه موارد ذکر شده برای مراقبت و نگهداری از سایر گل‌ها درمورد این گل نیز صدق می‌کند ، تنها با این تفاوت که باید به یاد داشته باشید این گل نیازمند میزان آب زیادی است به همین دلیل باید به طور مکرر گلدان را چک کنید و آن را همیشه پر از آب نگه دارید.