سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

چطور از كسب و كار نوپای خود بیشترین سود را ببرید؟


راه‌اندازی شغل شخصی دردسرهای خاص خودش را دارد اما پاداش و درآمد حاصل از این کار ارزشش را دارد كه این ریسك را بپذیریم. لازمه این کار وقت، تمرکز و البته کمی هم سرمایه است.




صبح بخیر: اگر هنوز هم دنبال كار مورد علاقه خود هستید یا اینكه مشغول به كاری هستید كه دوستش ندارید، بهتر است به نصیحت قدیمی‌ها گوش كنید و با تجریه یا دانشی كه دارید، كسب‌وكار هرچند كوچك خود را راه بیندازید. شك نكنید، شجاع باشید و به نصیحت پدربزرگ‌ها كه می‌گویند: «رئیس و مرئوس خودت باش» گوش دهید. راه‌اندازی شغل شخصی دردسرهای خاص خودش را دارد اما پاداش و درآمد حاصل از این کار ارزشش را دارد كه این ریسك را بپذیریم. لازمه این کار وقت، تمرکز و البته کمی هم سرمایه است. ابتدا باید تلاش کنید تا شغل جدید را سرپا نگه دارید ولی بعد از مدتی که کار راه افتاد، دغدغه شما هم کمتر می‌شود. عده‌ای به‌ کار برنامه‌ریزی‌شده اعتقاد دارند، به این شکل که ابتدا در مورد شغل تحقیق و برنامه کاری را تهیه و در یک کلام کار سازماندهی می‌كنند، در حالی که گروهی معتقدند، باید کار را به سرعت شروع و سپس سعی کرد از آن پول درآورد. اگر جزء دسته دوم هستید كه برایتان نصیحتی نداریم اما برای گروه اول 10 نكته را از زبان اقتصاددانان می‌گوییم تا موفق شوند یك كار سازماندهی‌شده راه بیندازند.پس اگر از گروه دوم هستید پله پله با ما پیش بروید تا كسب و كارتان رونق بگیرد.






به مشکلات روزانه فکر کنید و بیندیشید که چطور می‌توان از شر آنها خلاص شد.

به این باور برسید.  چیزی هست که می‌توانید با دست‌های خود بعضی ابزارهای ساده را بسازید یا انجامش بدهید. در حقیقت اول باید بدانید كه در چه كاری بیشتر از هرچیز مهارت دارید و از دیگران یك سروگردن بالاتر هستید.



طرح بازاریابی اولیه خود را تهیه کنید.

 بازاریابی همیشه هزینه زیادی نمی‌خواهد. بعضی شغل‌ها به سرمایه اولیه كمی برای بازاریابی نیاز دارند. برای مثال در بسیاری از مشاغل خدماتی، مثل خرده‌فروشی لباس، فن بیان و روابط عمومی فروشنده تا حد زیادی نیاز بازاریابی شما را برآورده می‌کند. همچنین می‌توانید در انجمن و سایت‌های رایگان عضو شوید تا با تبلیغات خود در آن شبكه‌های اجتماعی، دیگران از تجارت شما باخبر شوند. درنظر داشته باشید که بازاریابی بخش بسیار مهمی از کار شماست. طرح اقتصادی شما (محصول، مشتری، رقبا) به شما کمک می‌کند تعیین کنید از چه نوع بازاریابی‌ای استفاده کنید. در تجارت‌های بزرگ‌تر، بازاریابی از طریق پخش تراکت، بازاریاب، پیامك، ای‌میل، تبلیغ در سایت‌ها، تلویزیون، نمایشگاه‌ها و... یا ترکیبی از این موارد را در دستور کارتان قرار دهید.



با ایده خود شروع کنید.

لزومی ندارد که ایده شما مربوط به یک محصول یا خدمت جدید و بکر باشد. در حقیقت بسیاری از تجارت‌های کوچک و موفق راهی را یافته‌اند که یک سرویس یا محصول موجود را به صورت کاراتر و اقتصادی‌تر ارائه بدهند یا محصول موجود را سفارشی کرده و برای گروهی خاص ارائه دهند تا بتوانند قسمتی از بازار را از آن خود کنند. بازاریابی مهم‌ترین بخش كار شماست، لازم نیست قدم بزرگ بردارید، قدم كوچك هم كافی است به شرطی كه محكم باشد.



ابتدا زیرساخت‌‌های خود را بسازید.

 البته این به معنی ساخت یک کارخانه بزرگ یا ساختمان اداری مجلل نیست بلکه ثبت دقیق رویدادهای کاری و ارتباط با مشتری، مجموعه مرتبی از دفاتر به روز و در صورت لزوم یک زیرساخت تکنولوژیک مانند کامپیوتر و اینترنت است. یکی از دلایل شکست تجارت‌های کوچک این است که نمی‌دانند سودشان منفی است یا مثبت و چون هر روز درآمد، سود و زیان‌شان را ثبت نمی‌كنند، یادتان باشد ثبت وقایع روزانه باعث می‌شود تا شما شناخت مناسبی از مشتری‌های ثابت خود پیدا كنید و این در روند كاری شما فوق‌العاده موثر است. این‌كار یك سود دیگر هم دارد و این است كه شما با داشتن آماری دقیق از مشتریان خود می‌توانید در آینده كسب و كار خود را با قیمت بالاتری به دیگران واگذار كنید.



یک طرح اقتصادی تهیه کنید البته لازم نیست که صدها صفحه و هزاران بخش داشته باشد بلکه می‌تواند شامل تحقیقاتی ازاین قبیل باشد.

 اینکه چقدر می‌توان به ازای هر محصول یا سرویس از مشتری پول گرفت، هزینه تولید و تحویل چقدر است (شامل هزینه‌های ثابت و متغیر) یا میزان بازار بالقوه (تعداد مشتریان) به چه صورت است. این طرح باید رقبای شما را ارزیابی کند؛ اینکه چه تعداد رقیب وجود دارد، قدرت آنها چقدر است، کجا هستند، نقاط ضعف و قدرتشان چیست و شما چطور می‌توانید رقابت کنید. در واقع این طرح باید بگوید چه چیزی برای ورود به این بازار لازم است، موانع ورود به بازار مانند هزینه اولیه یا مقررات دولتی و محلی ومجوز گرفتن، چه چیزهایی هستند.



رو به جلو حرکت کرده و به محض اینکه دریافتید که می‌توانید سوددهی داشته باشید، آغاز به کار کنید.


 در کنار فراهم کردن ملزومات کار و تبلیغات، برای واحدهای اقماری آینده خود نیز طرح بریزید. اگر در کسب و کار شما برخلاف رستوران، نیازی نیست که منتظر مشتری برای ورود به محل کارتان شوید، سعی کنید حساب‌های بانکی بیشتری، از آنچه در حال حاضر به نظر می‌رسد، برای جلوگیری از دست دادن مشتریان احتمالی ایجاد کنید. تمرکز و فکر خود را ابتدا روی روش‌های کسب درآمد قرار دهید و تا جایی که ممکن است از خرج کردن بی‌مورد بپرهیزید. هر‌قدر بتوانید بدون خرج کردن، پول بیشتری به دست آورید، سوددهی بالاتری خواهید داشت.



مشخص کنید که نیاز به چه مقدار سرمایه اولیه دارید.

 طرح اقتصادی شما شامل بخشی برای سرمایه لازم خواهد بود. چگونه هزینه‌های شروع و ادامه کار را پرداخت می‌کنید؟ آیا به وام بانکی نیاز دارید؟ تا چه حد قادرید سرمایه‌گذاری شخصی انجام دهید؟ نیاز به سرمایه‌گذار خارجی دارید‌؟ چقدر باید به کارکنان‌تان حقوق بدهید؟ و البته یادتان نرود پولی که برای گذران زندگی در ابتدای راه‌اندازی شغل نیاز دارید را هم لحاظ کنید.



پرداخت‌های مشتریان‌تان را راحت کنید.


امروزه مردم به دلیل خطر و دشواری حمل پول نقد ترجیح می‌دهند پرداخت‌هایشان را با کارت اعتباری انجام دهند. حتما به دستگاه‌های کارت خوان مجهز شوید، آن هم نه یکی، بلکه بیشتر که در صورت بروز مشکل در یکی از حساب‌هایتان، دیگری قادر به سرویس‌دهی باشد. در صورتی که فروش اینترنتی هم دارید، باید امکان خرید برای کارت‌های عضو شبکه شتاب از طریق درگاه بانک ملت، پارسیان، سامان و... فراهم آورید.



توصیه

از منابع رایگان استفاده کنید. اولین كار این است كه سراغ هم صنف‌های خود بروید و وضعیت كاری را جویا شوید. البته لازمه این كار این است كه روابط‌عمومی قوی داشته باشید واز در دوستی وارد شوید تا اطلاعات دقیقی هم بگیرید. کتابخانه محلی شما هم حاوی مراجع متعددی در زمینه تاسیس شرکت، نوشتن طرح اقتصادی، بازاریابی و اطلاعاتی در مورد شغل مورد نظر شماست. اینترنت، اتحادیه‌های شغلی، اتاق بازرگانی، وزارت صنایع و معادن و  ... همگی شامل اطلاعاتی در خصوص آموزش، چگونگی شروع، تامین مواد، ارتباط با سایر شرکت‌های تامین کننده و مشتری و البته گاهی تامین مالی کسب و کار شماست.

 به یاد داشته باشید هر تجارتی برای رسیدن به سوددهی زمان می برد. بیشتر کسب و کارها ابتدای کار سوددهی ندارند، پس با این دید زندگی شخصی خود را در اوایل شروع کار برنامه‌ریزی کنید. در هر صورت درآمد بالای آن در سال‌های بعد و تبدیل شدن به رئیس ارزش این فداکاری را دارد.

هشدار

  •  اداره کسب و کار شخصی بسیار زمان بر است. از آنجا که شما رئیس هستید، به سختی وقت ترک کردن کار را خواهید یافت.
  •  سعی کنید از هر زمان خالی برای رسیدگی به زندگی شخصی و خانواده خود استفاده کنید، چون با داشتن تجارت شخصی، چنین زمان هایی واقعا نایاب می‌شوند.
  •  حین انجام کار به هر نحوی برای خود لحظات شاد و لذت بخش ایجاد کنید.




ویدیو مرتبط :
كسب و كار و درآمد خود را متحول كنید:

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فال كسب و كار



 

 

 

فال كسب و كار

 

آیا می دانید چه شغلی برای شما مناسب تر است و چه کارهایی را می توانید بهتر از سایرین  انجام دهید؟

در این مقاله می خواهیم ببینیم که هر کدام از متولدین ماه های مختلف، برای چه شغل هایی مناسب هستند. پس اگر دوست دارید بدانید که حرفه ی نجومی شما چیست، در این مقاله با ما همراه شوید!

 

برج حمل (فروردین)

متولدین این ماه دوست دارند زندگی، کار، تفریح و...همه چیز خود را متنوع و مهیج کنند. از آنجا که عاشق تنوع و هیجان هستند، برای کارهایی مثل تبلیغات، رسانه های گروهی، طراحی مُد، و معماری مناسب هستند. متولدین فروردین در کارهایی که نیازمند خلاقیت است بسیار موفق خواهند بود.

 

برج ثور  (اردیبهشت)

متولدین این ماه دریای صبر و بردباری هستند. فقط کافی است منابع و فرجه کاری را به آنها بدهید تا سر موقع کار را به خوبی برایتان انجام دهند، و اصلاً هم برایشان مهم نیست که آن کار چقدر خسته کننده  ملالت آور بوده. این افراد بانکدارها، دانشمندها، حسابدارها و معلم های خوبی خواهند شد، چون اینکارها نیازمند صبر و استقامت است.

 

برج جوزا (خرداد)

متولدین این ماه منبع انرژی هستند، و از صبر کردن هم خسته نمی شوند (مثل متولدین ماه اردیبهشت). از اینرو نیازمند حرفه هایی هستند که در آن فرد باید روی پای خود بایستد. آنها مکتشفین، مترجمین، و هتلدارهای خوبی می شوند چون این کارها مستلزم انرژی و نیروی فراوان است. این افراد حتی اگر 5 سال هم از شروع کار یک پروژه بگذرد، انرژی خود را از دست نمی دهند.

 

برج سرطان (تیر)

متولدین این ماه شنوندگان بسیار خوب و برای دردودل فوق العاده هستند. این افراد طبیعتاً برای شغل هایی که نیازمند ارائه ی پند و اندرز است مثل مشاوره، حقوق، روانشناسی، روانپزشکی و تدریس بسیار مناسب هستند. اینها افرادی احساساتی هستند، به همین دلیل نسبت به احساسات دیگران نیز حساس می باشند و هر کاری از دستشان برمی آید برای رفع درد و رنج دیگران انجام می دهند.

 

برج اسد (مرداد)

بشاشیت و جمع گرایی بیش از حد، و توانایی متولدین این ماه برای القای زندگی و حیات حتی در کسل کننده ترین موقعیت ها، باعث می شود بتوانند رهبران فوق العاده ای شوند. این افراد همچنین در شغل هایی که در آن نیاز به تحرک، انگیزش و خلاقیت زیاد است هم موفق خواهند شد. رسانه های گروهی، تدریس، هنر، و تبلیغات از جمله کارهایی است که به خوبی از عهده ی آن برمی آیند. آنها همچنین می توانند رئیس جمهور، مدیر و رئیس و ویراستارهای فوق العاده ای شوند.

 

برج سنبله (شهریور)

تکیه کلام متولدین این ماه "تجزیه و تحلیل کن!" است. با توجه به همین علامت کارهایی به آنها داده شود تا بتوانند این نیاز درونی خود را برای تحقیق و تحلیل ارضاء کنند. تحقیقات، اکتشاف، آزمایشات و تحقیقات پزشکی بهترین شغل های مناسب برای آنهاست.

 

برج میزان (مهر)

این افسونگران خوش زبان در زمینه هایی قابلیت دارند که بتوانند از این سرمایه ی خدایی خود استفاده کنند. متولدین این ماه بهترین سیاستمداران، مشاوران تحصیلی و آموزشی، دلالان، و مشاوران خواهند بود. آنها افرادی منصف و بااخلاق هستند، و در شغل های که نیازمند قضاوت و انصاف است نیز بسیار موفق خواهند شد.

 

برج عقرب (آبان)

متولدین این ماه افرادی بسیار فردگرا هستند. آنها دوست دارند به سبک و مرام خود کار کنند و کسی در کار آنها دخالت نکند. به طور خلاصه بگویم، از رئیس و آقا بالا سر داشتن متنفرند. آنها می توانند موسسان شرکت، تاجران، مدیران، مشاوران خوبی باشند.

 

برج قوس (آذر)

متولدین این ماه عاشق مسافرت و دوستیابی هستند و بسیار خوش صحبت هستند. به خاطر همین خصوصیات و ویژگی ها می توانند در کارهایی مثل فروشندگی موفق شوند. آنها همچنین برنامه ریزان و بازاریابان موفقی خواهند بود. در هر کاری که با مشتری و ارباب رجوع سروکار داشته باشد، آنها موفق خواهند بود.

 

برج جدی (دی)

متولدین این ماه اشتیاق چندانی برای انجام کارهای بزرگ ندارند، و دوست دارند به حال خود باشند. آنها با اشیاء و لوازم بیجان رابطه ی بهتری برقرار می کنند تا آدم ها. شغل های مورد علاقه ی آنها کارهای نرم افزاری کامپیوتر، و مهندسی فناوری اطلاعات است. آنها مکانیک ها و تعمیرکارهای خوبی خواهند شد.   

 

برج دلو (بهمن)

متولدین این ماه افرادی ترقی خواه، پیشرو و آینده نگر هستند. بهتر است آنها در قسمت برنامه ریزی و سرپرستی شرکت به کار گمارده شوند. علاوه بر اینها، آنها ستاره شناسان، فالبینان، و طالع بینان بسیار خوبی خواهند شد. بله، آنها بیش از سایر مردم می توانند آینده نگری کنند.

 

برج حوت (اسفند)

متولدین این ماه دنباله روهای بسیار خوبی هستند. آنها می توانند با کمک گرفتن و پیروی از کتاب راهنما، دشوارترین کارها را هم انجام دهند. آنها نایب رئیس جمهور، نایب وزیر و نایب رئیس و معاونان خوبی خواهند شد