سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

چرا نباید جلوی در خانه بخوابید؟!


شما می‌توانید بسته به نیاز و شرایطی که دارید از توصیه‌های فنگ‌شویی بهره ببرید. این اصول ساده که اجرای آنها برای هر کسی امکان‌پذیر است، زندگی شما را دگرگون خواهد کرد.



مجله سیب سبز: اصول و قواعد فنگ‌شویی، قانون‌های بسیار گسترده‌ای هستند که می‌شود چندین کتاب درمورد آنها نوشت. خیلی از مردم دنیا با پایبندی به این اصول خانه‌ای برای خود طراحی می‌کنند اما امکان ساخت خانه‌ای با نقشه‌ای معین در جایی خاص برای خیلی‌های دیگر امکان‌پذیر نیست. شما می‌توانید بسته به نیاز و شرایطی که دارید از توصیه‌های فنگ‌شویی بهره ببرید. این اصول ساده که اجرای آنها برای هر کسی امکان‌پذیر است، زندگی شما را دگرگون خواهد کرد.



جلوی در کار کنید

قوانین فنگ‌شویی می‌گوید بهتر است جلوی در نخوابید چون انرژی وارد شده مزاحم آرامش شما در خواب می‌شود. اما جلوی در به دلیل همین جریان زیاد انرژی بهترین بخش برای کار کردن است. پس میز کارتان را طوری قرار دهید که موقع کار روی شما به در باشد و چشم‌های شما با در، در یک خط مستقیم قرار بگیرند. این باعث می شود موقع کار احساس راحتی و آرامش بیشتری داشته باشید.

نور طبیعی را ببلعید

شما باید تا جایی که می‌توانید در خانه از نور طبیعی به جای نور مصنوعی استفاده کنید. بدترین کار داشتن پرده‌های ضخیم در خانه و روشن کردن چراغ است. پرده‌های نازک در خانه نصب کنید و با باز کردن آنها در روز بیشترین استفاده را از نور طبیعی ببرید. این کار روحیه شما را بالا می‌برد.

خلوتی خوش‌شانسی می‌آورد

یک میز تحریر شلوغ که روی آن پر از کاغذ و کتاب است و به مونیتور کامپیوتر آن کلی کاغذ یادداشت چسبیده، آشپزخانه‌ای که تمام وسایل برقی و ملاقه‌ها در آن روی کابینت‌هاست، یک میز وسط هال که پر از بشقاب‌های پیش‌دستی و ظرف‌های شکلات است، همه و همه از وجود خوش‌شانسی در محل کار و خانه شما جلوگیری می‌کنند.

تیزی ممنوع!

همانطور که قبلا خوانده‌اید، قوانین فنگ‌شویی می‌گویند لبه‌های تیز حامل انرژی منفی در خانه هستند. اگر قصد خرید میز دارید، سعی کنید نوع گرد آن یا حداکثر نوعی که لبه‌های آن منحنی است، انتخاب کنید. این قانون برای وسایل دیگر هم صدق می‌کند. به علاوه بهتر است گوشه‌های اتاق را با وسیله پر کنید تا تیزی آن کمتر به چشم بیاید.

از کار راه‌آب‌ها مطمئن شوید

هر چند وقت یک بار چاهک‌ها و راه‌آب‌ها را چک کنید و مطمئن شوید که گرفتگی در آنها نیست و درست کار می‌کنند. انرژی منفی در خانه شما از این چاهک‌ها بیرون می‌رود و گرفتگی آنها باعث خارج نشدن و در نتیجه جریان انرژی منفی در خانه شما می‌شود.

راحت دور بریزید

هر وسیله‌ای را که شکسته یا خراب شده و قابل تعمیر نیست یا ارزش تعمیر ندارد یا از آن بدتان می‌آید یا یک سال شده که از آن استفاده نکرده‌اید، دیگر لازم ندارید. این یک اصل کلی است. تمام این وسایل را باید از خودتان دور کنید تا انرژی مثبت و خوشبختی بتواند به جای آن دور و برتان جریان پیدا کند.

هر چیزی جایی دارد

در قوانین فنگ‌شویی هر بخشی از خانه کارکرد جداگانه‌ای دارد. در راستای همین اصل، بهتر است وسایل الکترونیکی مثل تلویزیون، کامپیوتر و وسایل برقی دیگر را از اتاق خوابتان به اتاق پذیرایی منتقل کنید. همانطور که قبلا خواندید، این وسایل امکان یک خواب راحت را از شما می‌گیرند.

رنگارنگ نباشید

هر چند که فنگ‌شویی تعادل و هارمونی رنگ‌ها را توصیه می‌کند اما اگر می‌خواهید دیوارهای منزل خود را رنگ‌آمیزی کنید و رنگ‌های اصلی ساختمان را تعیین کنید، بهتر است از بیش از سه رنگ اصلی در دکوراسیون استفاده نکنید. در واقع بهتر است تم کلی را با تعداد رنگ‌های کمتری دکور کنید و بقیه رنگ‌ها را خیلی کم وارد کنید.

در حمام را ببندید

اگر توالت یا حمام شما کنار اتاق خوابتان قرار دارد، بهتر است در آن به ویژه موقع شب بسته باشد. این کار باعث می‌شود انرژی و عملکرد دو فضا کاملا از هم جدا شود. البته به طور کلی توصیه می‌کنند در خانه در توالت را همیشه بسته نگه دارید.


ویدیو مرتبط :
شما نباید بخوابید .....

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

7روزهفته و7راه برای نظم بخشیدن به خانه



 

نظم دادن به خانه در 7روز هفته

 


ساده ترین راه این است که ساعت را به عقب بکشانید.

یک هفته را به نظم دادن کارهایتان اختصاص دهید و ببینید چگونه زندگی تان را تغییر می دهد. اگر هفت روز متوالی خیلی زیاد است و برای تمیز کردن خیلی زود است، شنبه های هر هفته به کارهایتان رسیدگی کنید.

 


شنبه:


جعبه داروهایتان را مرتب کنید: جعبه داروهایتان را طبق داروهایی که دکتر برایتان تجویز کرده مرتب کنید. داروهای تاریخ گذشته را دور بریزید و لوسیون ها و لوازم آرایش هایی را هم که چندماهی است از آنها استفاده نکرده اید را دور بریزید.

 


یکشنبه:


میز آرایشتان را مرتب کنید: همه وسایل مانند هم را در یک طبقه بگذارید. مثلا حوله ها را داخل یک طبقه بگذارید و آنها را برحسب شکل و ظاهرشان بچینید. لیف حمام، حوله حمام، و... را هم به همین ترتیب بچینید. لباسهای کهنه تان را از لباسهای نو جدا کنید. همه وسایل آرایش مو مانند سشوار، اتوی مو، بابیلیس را در یک طبقه کمد بگذارید و لوازم آرایشتان را هم درطبقه دیگر.

 

 

دوشنبه:


صندوق ایمیل های دریافتی تان را تمیز کنید: پوشه های الکترونیکی تان را بر حسب تماس ها، پروژه ها و ملاقات هایتان تنظیم کنید. آنها را به ترتیب حروف الفبا مرتب کنید سپس ایمیل هایتان را داخل پوشه های مناسب خودش بگذارید یا آنها را پاک کنید. این کار به شما کمک می کند در آینده و در مواقع لزوم راحت تر بتوانید از آنها استفاده کنید و فقط به یک کلیک نیاز دارد.

 


سه شنبه:


کابینت های شلوغ آشپزخانه را منظم کنید: دو جعبه مقوایی بردارید. وسایلی را که زیاد استفاده نمی کنید داخل آن و در قسمت انتهایی جعبه بگذارید. به جای آن، قوطی چای، قند و شکر و وسایلی که مورد نیازتان است را داخل کابینت بگذارید. قوطی هایی که بی استفاده هستند را دور بریزید. حبوبات، آرد و شکر را داخل قوطی های پلاستیکی شفاف بریزید تا آنها را تازه نگه داشته و از هرگونه حشره ای به دور باشند.

 

 

چهارشنبه:


جاکفشی را تمیز کنید: کفش هایتان را جفت کنید و در کمدتان بگذارید. وسایل ورزشی تان را هم داخل سبد چوبی بزرگی گذاشته و آن را داخل پارکینگ بگذارید. کتانی های به درد نخورتان را هم دور بریزید. وسایل مانند هم مثل چترهای مختلف را که به صورت فصلی استفاده می شود را داخل یک جعبه قرار دهید.

 


پنج شنبه:


اعضای خانواده را انتخاب کنید و برای هر کدام از آنها برنامه بریزید: برنامه تمیز کردن هفتگی و ماهانه تان را تنظیم کنید و برای هر یک از اعضای خانواده وظیفه ای مشخص کنید. آنها را تشویق به انجام این کار کنید: مثلا امروز به نظافت خانه می رسیم هفته دیگر پارک می رویم. کارها را بین اعضای خانواده تقسیم کنید: جارو کردن، گردگیری کردن، لباس شستن و دور ریختن روزنامه های تاریخ گذشته. بعداز ظهر که کارها تمام شد استراحت کنید.

 


جمعه:


برای لذت بردن از تعطیلات برنامه ریزی کنید: تمام امروز مختص شماست. موسیقی مورد علاقه تان را گوش دهید. در یک لیست موارد مورد نیازتان را یادداشت کنید: کتاب، مجله، فیلم، رستوران هایی که دوست دارید بروید، حتی تماس با دوستان قدیمی تان را یادداشت کنید. دوستان و مکان هایی که دوست دارید ببینید را یادداشت کنید. سپس تقویم را بردارید و طبق تقویم برنامه ریزی کنید.