سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

پیشنهادهای حدیث میرامینی، یك عطرباز حرفه‌ای


این روزها بوی عطر شما به نوعی به شناسنامه شما تبدیل می‌شود و قطعا خانواده، اطرافیان، دوستان و همكاران‌تان، چشم‌بسته می‌توانند شما را از روی بوی عطرتان شناسایی كنند چرا كه حالا استفاده از عطر نه تنها برای خودتان، بلكه برای اطرافیان‌تان هم مهم شده است.

مجله زندگی ایده آل - محمد حسین‌زاده، مصطفی رفعت: این روزها بوی عطر شما به نوعی به شناسنامه شما تبدیل می‌شود و قطعا خانواده، اطرافیان، دوستان و همكاران‌تان، چشم‌بسته می‌توانند شما را از روی بوی عطرتان شناسایی كنند چرا كه حالا استفاده از عطر نه تنها برای خودتان، بلكه برای اطرافیان‌تان هم مهم شده است.

اینكه چه عطری با سلیقه شما جور است و چه عطری با جیب شما همخوانی دارد، نكته‌ای است كه به شخص بازمی‌گردد؛ به همین دلیل این روزها انتخاب یك عطر خوب، به یك موضوع مهم در استایل هر شخصی تبدیل شده است.

برای این موضوع سراغ یكی از هنرمندان جوان سینما و تلویزیون یعنی حدیث میرامینی رفته‌ایم كه اتفاقا دنیای عطر را دوست دارد. او ضمن معرفی چند عطر به شما می‌گوید كه نباید در خرید عطر ولخرجی كرد و نباید اسیر برندهای گران‌قیمت شد، بلكه باید به ذائقه و احساسات درونی خود احترام گذاشت چرا كه می‌‌توان آدم‌ها را از روی رایحه عطرشان شناسایی كرد.

پیشنهادهای حدیث میرامینی كه یك عطرباز حرفه‌ای است

هدیه‌ای در 15 سالگی


رابطه من با عطر و دنیای عطرها بسیار خوب است و اصولا استفاده از عطر را دوست دارم. یادم نمی‌آید از چه زمانی عطر زدن برای من جدی شد، فقط می‌دانم 15 ساله بودم كه از یك دوست، عطر هدیه گرفتم و این هدیه برای من احساس بسیار خوشایندی داشت و از آن زمان استفاده از عطر تبدیل به عادتی ثابت برای من شد.

خرید عطر در زمان نیاز

تنها زمانی‌كه عطرم تمام بشود، نیاز به خرید آن را احساس می‌كنم. البته به قواعدی مانند شروع فصل جدید و تغییر عطرها و رایحه‌ها توجه دارم اما اصولا هم این شكلی است كه بیشتر اوقات تقریبا شیشه عطرم با تمام شدن هر فصلی تمام می‌شود! ضمن اینكه شرایط دیگری هم ممكن است مرا برای خرید عطر ترغیب كند؛ مثلا گاهی پیش می‌آید رایحه‌ای به مشامم می‌رسد كه سال‌ها پیش از آن عطر استفاده می‌كردم و حالا با این تجدیدخاطره احساس می‌كنم چقدر خوب است، دوباره آن عطر را تهیه كنم. . .

عطر با رایحه گل‌ها

دوست دارم از عطرهایی استفاده كنم كه از تركیب رایحه گل‌ها ساخته می‌شود چرا كه به نظرم رایحه دلنشین‌تری نسبت به عطرهای دیگر دارند. ضمن اینكه این عطرها برای فصول گرم مانند تابستان انتخاب مناسب‌تری هستند.

 پای ثابت عطرهای من

عطر محبوب من «Lanvin Eclat» است. در واقع عطر ثابت من است كه همیشه آن را شارژ می‌كنم. آشنایی من با این عطر بازهم به شكل هدیه‌ای از یك دوست عزیز بود. در واقع علاقه‌ای كه به آن دوست داشتم با علاقه‌ای كه به آن عطر پیدا كردم، همراه شد تا در این سال‌ها پای ثابت عطرهای مورد استفاده من باشد.

رایحه چوب، ناب‌ترین رایحه

اساسا شامه بسیار تیزی دارم و به همین علت رایحه‌های مختلف طبیعی روی من تاثیر می‌گذارند. به نظرم رایحه چوب، ناب‌ترین رایحه طبیعت است و در كنار آن به عطر گل‌ها علاقه ویژه‌ای دارم. روی همین اصل عطری چون «Narcisse»  را كه رایحه گل‌نرگس است خیلی دوست دارم یا عطری از «Marc Jacobs» به نام «Daisy» كه رایحه گل‌یاس دارد.

اهمیت  ماندگاری عطر

هنگام خرید عطر جدای از توجه به موارد مورد علاقه‌ام، ماندگاری عطر برایم اهمیت زیادی دارد اما راستش با این قیمت‌های نجومی غیرمنطقی كه عطرها دارند، بسیار دوست دارم عطرهای محبوبم را با شرایطی ارزان‌تر تهیه كنم. در این میان عواملی چون شكل شیشه عطر یا دیزاین و بسته‌بندی آن برایم مهم نیست.

پیشنهادهای حدیث میرامینی كه یك عطرباز حرفه‌ای است

یافتن وجه اشتراك

هر زمان احساس كنم شخصی عطری زده كه از آن خوشم بیاید، نامش را می‌پرسم و به نظرم بعضی عطرها حسی را در آدم ایجاد می‌كنند كه فكر می‌كنی آن شخص چه انتخاب هیجان‌انگیزی داشته است. گاهی پیش آمده وقتی دیده‌ام كسی از عطرهای مورد علاقه من استفاده كرده، پیش خودم فكر می‌كنم چقدر جالب است. احتمالا من و او وجه اشتراكی داریم.

عطرهایی كه دوست ندارم

عطرهایی كه در آن از عصاره‌های گیاهی استفاده ‌شود، باعث سردرد من می‌شود؛ برای مثال تركیب رازیانه را در عطر دوست ندارم. گاهی ممكن است همین عصاره‌های گیاهی در تركیب با اسانس عطرهایی كه دوست دارم، باعث شود سراغ آن عطر نروم.

عطر با رعایت

من استفاده از عطر را در تمام طول روز بسیار دوست دارم و استفاده از آن را ملزم به موقعیت خاصی نمی‌كنم؛ البته بسیار رعایت می‌كنم كه عطر من باعث آزار دیگران نشود؛ مثلا در محیط‌های بسته، عطرهای خیلی تلخ، تند یا گرم استفاده نمی‌كنم.

حدیث آمده، حدیث رفته!

این موضوع برایم جالب است كه وقتی از جایی می‌روم، رایحه عطر من مانند ردپا آنجا بماند. مخصوصا در سر كارم بارها این اتفاق افتاده كه وقتی وارد می‌شوم یا از آنجا می‌روم، همه می‌گویند «حدیث آمده است یا حدیث رفته است!».

احساس شادابی و طراوت

درست است كه عطرها و مخصوصا عطرهای خوب، قیمت‌های بالایی دارند ولی توصیه می‌كنم كه هر كسی در حد بضاعت خود، عطری تهیه و مخصوصا در اماكن و وسایل نقلیه عمومی از عطر استفاده كند چون عطر به جز بوی خوش، احساسی از شادابی و طراوت را همراه می‌آورد.

Daisy by Marc Jacobs

پیشنهادهای حدیث میرامینی كه یك عطرباز حرفه‌ای است

این عطر هنگام انتخاب محصولات با رایحه گل، ناخودآگاه شما را به خودش جذب می‌كند و تركیبی جذاب از عصاره‌های گل و میوه مثل برگ‌های بنفشه، توت‌فرنگی، گل یاس و گاردنیا دارد كه می‌تواند حس و حال شما را شاداب نگه دارد.

ECLAT by Lanvin

پیشنهادهای حدیث میرامینی كه یك عطرباز حرفه‌ای است

خانم‌های علاقه‌مند به رایحه گل‌ها حتما از این عطر استقبال خواهند كرد. پایه عطر را رایحه‌ای از اسانس یاس سبز و دانه مركبات تشكیل می‌دهد و در لایه‌های بعدی به رایحه ملایم شكوفه هلو، گل صد تومنی قرمز، چای سبز، اسمانتوس هندی و گیاهان متعدد جنگل می‌رسیم.

Narcisse by Chloe

پیشنهادهای حدیث میرامینی كه یك عطرباز حرفه‌ای است

سال 1992 بود كه ورود این عطر به دنیای مد باعث شد خانم‌ها با رایحه ای جذاب روبه‌رو شوند كه تا امروز یكی از بهترین‌هاست. این عطر خارق‌العاده هنگام اسپری كردن رایحه‌ای شاداب و شرقی دارد كه شامل شكوفه پرتقال، گل نرگس، گل همیشه بهار است.

Pleasures by Estee Lauder

پیشنهادهای حدیث میرامینی كه یك عطرباز حرفه‌ای است

این عطر یكی از نمونه‌های شاهكار عطرهای فلورال است كه رایحه‌ای دلنشین و عاشقانه دارد و هنگام اسپری كردن همچون نسیمی لطیف و ملایم در ذهن شما حك می‌شود. در تركیبات آن از عصاره گل زنبق سفید، برگ‌های بنفشه، یاس وحشی موسوم به یاس بنفش سیاه و سفید و پئونی سفید استفاده شده است.

Flowerbomb by Viktor & Rolf

پیشنهادهای حدیث میرامینی كه یك عطرباز حرفه‌ای است

این عطر مانند نامش انفجاری از رایحه گل‌هاست كه فضا را آكنده از حس و حال باغی پر گل می‌كند. وقتی آن را اسپری می‌كنید، تركیب جادویی این عطر برای شما فاش می‌شود كه آمیزه‌ای از اركیده ارغوانی آمریكایی، یاس سامباك، سنتیفولیا رز و اسمانتوس هندی است.

Flora  by Gucci

پیشنهادهای حدیث میرامینی كه یك عطرباز حرفه‌ای است

فلورا عطری جوان پسند است كه از گل پئونی، اسمانتوس، گل‌های چینی و رز در ترکیب آن استفاده شده. پایه ماندگار و با روح كار نیز تركیب چوب صندل و نعناع هندی است كه ساعت‌ها به ماندگاری عطر كمك می‌كند.

Rose by Paul Smith

پیشنهادهای حدیث میرامینی كه یك عطرباز حرفه‌ای است

قطعا این عطر از برند پل اسمیت با آن عطرافشانی منحصر به فرد خود از رمانتیك‌ترین گل جهان بهترین انتخاب است. تركیب شاداب آن مخلوطی از رز، مگنولیا، گل‌سرخ، گل بنفشه و سدر است كه اتفاقا دوام بسیار بالایی هم دارد. این عطر به نسبت مدل‌های معمول با اسانس گل‌سرخ، حالتی بسیار مدرن و شیك دارد.


ویدیو مرتبط :
حدیث میرامینی در رادیو هفت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چگونه مثل یك حرفه‌ای در گوگل جستجو كنیم



 

چگونه مثل یك حرفه‌ای در گوگل جستجو كنیم

 

حرفه‌ای گوگل كنید

گوگل پس از این كه موتور جستجوی وب را ساخت، یكی از بهترین نرم‌افزارهای ایمیل و نقشه‌یابی را نیز طراحی كرد. ولی همان طور كه انتظار داشته‌ایم، این سرویس‌ها در بردارنده قابلیت‌های جالبی است كه چندان به‌ چشم نمی‌آیند. در این مقاله سعی شده است روش‌هایی را برای جستجو، استفاده از جی میل و نقشه‌یابی كه توسط كاربران استفاده می‌شود، به شما نشان دهیم.

 

جستجوكنندگان

ممكن است بدانید چطور می‌شود از گوگل برای كسب اطلاعات مربوط به یك پرواز، یافتن یك تعریف یا حل یك مساله ساده ریاضی استفاده كنید؛ ولی در اینجا فهرستی از چند روشی كه حرفه‌ای‌ها برای جستجو در گوگل از آنها استفاده می‌كنند، آورده شده است.

 

جستجو برای یك نمودار مقایسه‌ای درباره یك موضوع خاص: وارد حساب گوگل خود شوید و سعی كنید در Google Squared به‌دنبال مجموعه‌ای از اطلاعات بگردید. برای مثال در Google Squared عبارت «رولر كوستر» (Roller Coaster) را جستجو كنید تا نموداری از بیست رولر كوستر بلند جهان را ببینید.

 

پیدا كردن آنچه را كه قبلا در گوگل یافته‌اید: در تاریخچه جستجوی گوگل خود بگردید. وارد حساب گوگل خود شوید و تاریخچه وب (Web history) را فعال كنید. جستجوهای خود را انجام دهید سپس برای دیدن پیشینه جستجوهای خود و بررسی دوباره آنها نگاهی به www.google.com‌/‌history بیندازید. اگر می‌خواهید تاریخچه جستجو به دستگاه موبایل شما نیز وصل شود، وقتی درحال حركت هستید، كلمه‌های جستجو را به‌جای تایپ كردن، بگویید. جستجوی صوتی گوگل، نرم‌افزاری طراحی شده برای گوشی‌های آی‌فون، بلك‌بری و نوكیا S60 V3 است كه می‌توانید براحتی آن را دانلود و نصب كنید.


در یك بازه زمانی خاص به‌دنبال اطلاعات می‌گردید: گزینه خط زمانی (Timeline واقع در نوار ابزار سمت چپ) به‌شما اجازه می‌دهد روی هر محدوده‌ای از زمان متمركز شوید و اطلاعات جمع‌آوری شده از منابع مناسب را ببینید. نتایج خود را در تصاویر گوگل فیلتر كنید. كلمه‌‌ای را جستجو كنید كه تعداد زیادی تصویر برای شما بازگرداند (مثلا صخره یا دشت). در قسمت پایین سمت چپ نوار كناری در تصاویر گوگل، گزینه‌ای اختصاصی برای دیدن انواع خاص تصویر مثل هنری و عكس خواهید دید.

 

به‌دنبال نوع خاصی از فایل هستید: گوگل تنها برای محتوای HTML نیست؛ هرچیزی را كه به‌دنبال آن هستید، بنویسید سپس نوع فایل را به‌صورت filetype:tag در آخر آن اضافه كنید. برای مثال عبارت «filetype:doc» تنها فایل‌های سند (.doc) را به‌عنوان نتیجه برای شما برمی‌گرداند. این قابلیت جستجو از PDF، فرمت‌های مایكروسافت آفیس، SWF و انواع بسیار بیشتری پشتیبانی می‌كند. نتایج پیشنهادی مختلف گوگل را كنار یكدیگر مقایسه كنید. به Web Seer سری بزنید تا یك مقایسه تصویری از دو جستجو را ببینید. شاید Web Seer یك محصول گوگل به‌نظر نیاید، ولی توسط دو جستجوگر حرفه‌ای ساخته شده است و نتایج جالبی درباره نتایج گوگل ارائه می‌كند. در URL جستجو كنید. اگر رشته خاصی از حروف یا كلماتی از URL صفحه‌ای را می‌دانید كه به‌دنبالش هستید، می‌توانید از «inurl» برای یافتن آن استفاده كنید. مثلا اغلب وب‌سایت‌هایی كه وب‌كم عمومی ارائه می‌كنند، عبارت view‌/‌view.shtml را در URL خود دارند؛ بنابراین جستجوی عبارت inurl:view‌/‌view.shtml می‌تواند URL وب‌كم‌های مختلفی را از سراسر جهان برگرداند.

 

می‌خواهید انواع خاصی از سایت‌ها را جستجو كنید: شما می‌توانید انواع گوناگونی از سایت‌ها را با وارد كردن یك علامت كوچك‌تر (») قبل از نوع سایتی كه می‌خواهید، جستجو كنید. برای مثال عبارت penguins site:».edu كلمه پنگوئن را در تمام سایت‌های .edu جستجو می‌كند.

 

یك نینجای جی میل شوید

جی میل، برنامه‌ای گسترده با فوت و فن‌های زیاد است. درواقع گوگل كاربران جی میل را در 4 دسته قرار داد؛ كمربند سفید، كمربند سبز، كمربند مشكی و استاد. مشخصات هر رده را می‌توان در سایت «Become a Gmail Ninja» گوگل یافت. حتی یك راهنمای قابل چاپ نیز وجود دارد تا نینجاهایی كه فنونشان را فراموش كرده‌اند، از آن استفاده كنند! این بلاگ جالب 10 روش را برای استفاده از جی میل در محل كار به شما نشان می‌دهد.

 

استفاده از جی‌میل در حالی كه اتصال به وب ندارید: یك نرم‌افزار برای این كار وجود دارد. جی میل آفلاین نرم‌افزاری مربوط به كروم است كه برای شرایطی طراحی شده كه شما نیاز دارید ایمیل‌های خود را بخوانید، پاسخ دهید، سازماندهی یا آرشیو كنید بدون این كه به اینترنت وصل باشید.

این نرم‌افزار HTML5 براساس نرم‌افزار وب جی میل برای تبلت‌ها طراحی شده كه برای عملكرد بدون درنظر گرفتن دسترسی وب ساخته شده است. بعد از نصب نرم‌افزار جی میل آفلاین از فروشگاه وب كروم، می‌توانید زمانی كه اتصال خود را از دست دادید، به‌وسیله كلیك روی آیكون جی میل آفلاین در صفحه «New tab» كروم، استفاده از جی میل را ادامه دهید.

 

مهارت‌هایی برای نقشه‌یاب‌ها

بررسی وضعیت هوا: چه بخواهید سفری به سواحل دریا داشته باشید یا به یك پیك‌نیك ساده در یك پارك محلی بروید، به یك برنامه‌ریزی نیاز دارید كه برای این منظور دانستن وضعیت هوا ضروری خواهد بود. شما می‌توانید دمای هوا و وضعیت‌های چند روز آینده را با انتخاب «لایه هوا» از ویجت گوشه بالا و سمت راست نقشه ببینید. می‌توانید برای دیدن شرایط در شهرهای خاص، نقشه را بزرگنمایی یا برای دیدن پوشش ابر در یك منطقه، آن را كوچك‌نمایی كنید. زمین گوگل (Google Earth) پیمایش سه‌بعدی در جهان را برای شما به ارمغان آورده است. شما می‌توانید از خارج جو تا خیابان‌های شهرها را ببینید.

 

دانستن قیمت هتل‌ها: دیگر نیازی به كپی كردن نشانی از یك سایت دیگر در نقشه برای دیدن منطقه آن نیست. Google Maps به شما این امكان را می‌دهد تا جستجو كنید و اطلاعاتی را به دست آورید. جذابیت‌های نزدیك هتل‌تان را می‌توانید به‌وسیله دیدن تصاویر سطح زمین 360 درجه كه در 30 كشور جهان دردسترس است، پیدا كنید. مثلا می‌توانید براحتی محیط اطراف هتل پلازا در نیویورك را بگردید. زمانی كه در محل ناآشنایی قرار دارید و می‌خواهید مكانی برای غذا خوردن پیدا كنید، كافی است نوع غذا و اسم شهر یا كد پستی را وارد كنید تا گوگل نتایج را در یك نقشه سودمند در اختیارتان قرار دهد و مسیرهای رسیدن به آن را برای شما مشخص كند.

 

برنامه‌ریزی مسافرت با نقشه‌های نشانه‌گذاری شده: یكی از قابلیت‌های نقشه‌های گوگل این است كه به‌شما اجازه می‌دهد یك نقشه را با اضافه كردن آیكون‌های مد نظرتان شخصی كنید. قبل از سفر می‌توانید از این ابزار برای نشانه‌گذاری تمام هتل‌هایی كه می‌خواهید در آنها اقامت داشته باشید و تمام مكان‌هایی كه قصد دیدن آنها را دارید، استفاده كنید سپس تصمیم بگیرید كدام‌یك در منطقه مناسب‌تری قرار دارد. همچنین می‌توانید نقشه‌های خود را با دوستان و اعضای خانواده به ‌اشتراك بگذارید و زمانی كه سفر تمام شد، می‌توانید نقشه را به‌عنوان یك سابقه مجازی برای خود نگه‌ دارید. حتی می‌توانید متن، تصویر و ویدئو را در نقشه‌تان قرار دهید تا خاطرات‌تان زنده بماند.

منبع:jamejamonline.ir