سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

پیشنهادهایی برای تغییر رنگ مو در نوروز 94


فرصت بسیار كمی تا نوروز باقی مانده است و احتمالا شما می‌خواهید با ظاهری متفاوت سال جدید را آغاز كنید. كارشناس مش و رنگ مو با ذکر چند نکته به شما می‌گوید چگونه در این روزها موهای‌تان را تغییر دهید تا بتوانید زیباترین عید خود را تجربه كنید.


مجله زندگی ایده آل - ساقی بیاتین: فرصت بسیار كمی تا نوروز باقی مانده است و احتمالا شما می‌خواهید با ظاهری متفاوت سال جدید را آغاز كنید. برای ما ایرانی‌ها زیبایی و آراستگی اهمیت خاصی دارد؛ به خصوص در روزهای عید چون از كودكی یادمان داده‌اند باید آراسته باشیم. اما آراستگی و زیبایی هم رازهایی دارد. عسل عرب‌زاده، كارشناس مش و رنگ مو با ذکر چند نکته به شما می‌گوید چگونه در این روزها موهای‌تان را تغییر دهید تا بتوانید زیباترین عید خود را تجربه كنید.

 اگر جز و افرادی هستید كه موهای‌شان مشكی است و دوست دارید برای این روزها تغییراتی در آنها ایجاد شود، باید بگوییم كه تغییر دادن رنگ موی مشكی كار راحتی نیست؛ اگر بخواهید كلا رنگ زمینه موی‌تان را تغییر دهید باید كل موها را دكلره یا دكوپاژ كنید تا بتوانید رنگ شرابی یا مسی به‌آنها‌دهید كه در این صورت موها آسیب زیادی می‌بینند اما اگر نمی‌خواهید دكلره كنید می‌توانید با هایلایت‌های قهوه‌ای، نسكافه‌ای، مسی، عسلی و پوست پیازی به موهای‌تان جلوه بیشتری بدهید.

پیشنهادهایی برای تغییر رنگ مو در نوروز 94

 اگر زمینه موهای‌ شما قهوه‌ای است باید بگوییم كه كارتان خیلی راحت است و می‌توانید بدون‌ آسیب رساندن به موها تغییرات زیادی در این ایام روی موهای‌تان ایجاد كنید. اگر دوست دارید موهای‌تان تناژ روشن داشته باشد می‌توانید بدون دكلره موهای‌تان را دو یا سه درجه روشن كنید. اگر دوست دارید تغییر بیشتری داشته باشید می‌توانید روی زمینه قهوه‌ای مش یا هایلایت هم انجام دهید.

پیشنهادهایی برای تغییر رنگ مو در نوروز 94

 اگر موهای‌تان قرمزی دارد یا شرابی است باید بگوییم كه مش برای این افراد اصلا مناسب نیست. اگر بخواهید كلا تغییر رنگ دهید، می‌توانید موهای‌تان را قهوه‌ای - شكلاتی پایه پنج و شش كنید اما اگر بخواهید هایلایت كنید بستگی به رنگ زمینه موی شما دارد. شرابی دارای 3 دسته است: بادمجانی، آلبالویی و مسی كه هریک از این رنگ‌ها با هایلایت‌های مختلفی زیبا می‌شود. برای رنگ بادمجانی می‌توان هایلایت بنفش كرد كه رنگ دخترانه و شیكی است. اگر آلبالویی است هایلایت دانه اناری مناسب است.

پیشنهادهایی برای تغییر رنگ مو در نوروز 94

خوش به حال شما كه موهای‌تان تناژ عسلی دارد! چون قابلیت این را دارید که موهای‌تان را روشن و تیره‌کنید. اما ما رنگ تیره را به شما پیشنهاد نمی‌كنیم. با توجه به اینكه نزدیك به تابستان هستیم و رنگ روشن در این فصل مد است، به شما پیشنهاد می‌دهیم كه برای تغییر موهای‌تان را هایلایت كرم چرك یا عسلی-طلایی كنید. اگر این كار را انجام دهید برای تابستان دیگر با مشكل مواجه نمی‌شوید و همچنان موهای‌تان روشن است.

پیشنهادهایی برای تغییر رنگ مو در نوروز 94

 اگر موهای‌تان بلوند است باید بگوییم كه ضعیف‌ترین مو را نسبت به بقیه دارید. پس مواظب موهای‌تان باشید تا در این ایام دچار مشكل نشوید. برای شما یك پیشنهاد جالب داریم. شما می‌توانید با تكنیك جدید ombre موهای‌تان را زیبا كنید؛ بدون اینكه كوچك‌ترین آسیبی به موهای‌تان وارد شود. در این روش ریشه موهای‌تان را قهوه‌ای یا عسلی كنید و ساقه مو را روشن نگه دارید. با این كار هم با مد پیش می‌روید هم به موهای‌تان كمتر آسیب وارد می‌شود.

پیشنهادهایی برای تغییر رنگ مو در نوروز 94

كسانی كه رنگ موهای‌شان زیتونی است و تناژ سبز دارد، باید بگوییم كه رنگ روبورسی نیست و طرفداران زیادی ندارد. كسانی كه این رنگ را برای موهای‌شان انتخاب می‌كنند مطمئنا از رنگ طلایی و قرمز خوششان نمی‌آید. اما با این حال اگر می‌خواهید روی موی زیتونی خود تغییری ایجاد کنید بهترین کار هایلایت یا  مش كرم است.

پیشنهادهایی برای تغییر رنگ مو در نوروز 94

اگر جزو كسانی هستید كه موهای‌شان مش است و می‌خواهید برای ایام نوروز تغییری كوچك در موهای‌تان ایجاد كنید، به شما پیشنهاد می‌كنیم كه رنگ موهای‌تان را تغییر ندهید. در این مواقع برای تغییرات كوچك آرایشگران روی موهای شما رنگساژهای تناژدار می‌گذارند تا موهای‌تان رنگ عسلی، نسكافه‌ای یا صورتی بگیرد. این رنگ‌ موها موقتی هستند و با چند بار شستن، دكلره‌ها از زیر آنها بیرون می‌زند. در این حالت با یك تیر دو نشان می‌زنید؛ هم موهایتان تغییر می‌كند هم رنگ روشن موهای‌تان را ازدست نمی‌دهید.

پیشنهادهایی برای تغییر رنگ مو در نوروز 94

 اگر زمینه موهای‌تان مسی است و دوست دارید از رنگ قرمز خارج شوید، به شما پیشنهاد می‌كنیم زمینه موهای‌تان را به سمت قهوه‌ای یا عسلی ببرید و روی آن مش یا هایلایت دربیاورید ولی اگر می‌خواهید موهای‌تان همان تناژ قرمزی را داشته باشد بهتر است آلبالویی یا بادمجانی كنید. ما برای دختران جوان كه نمی‌خواهند موهای‌شان زیاد آسیب ببیند پیشنهاد می‌كنیم كه هایلایت كنند.

پیشنهادهایی برای تغییر رنگ مو در نوروز 94


ویدیو مرتبط :
‫آموزش تغییر رنگ مو در فتوشاپ‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

10 قانون طلایی در مورد رنگ کردن مو



در حال حاضر تقریبا ۶۰ درصد زنان موهای‌شان را رنگ می‌كنند. آیا شما هم می‌خواهید رنگ روی موهای‌تان دوام و درخشندگی داشته باشد؟ این ۱۰ قانون طلایی را به كار بگیرید. مطمئنا از نتیجه كار راضی خواهید بود.

رنگ مو


۱) درست انتخاب كنید:


ابتدا این موضوع را در نظر بگیرید كه مسلما یك آرایشگر، بسیار بهتر از شما كار رنگ‌آمیزی را انجام می‌دهد اما اصول پایه رنگ‌آمیزی یكی است و شما نیز به تنهایی می‌توانید این كار را در خانه انجام دهید.

۲) لازم است بدانید كه بعضی رنگ‌ها دائمی و بعضی‌ها موقتی‌اند.


رنگ‌های دائمی، رنگ طبیعی پیگمنت‌های مو را كاملا تغییر می‌دهند. مدت دوام این رنگ‌ها دو ماه است. ریشه‌های مو را هم باید هر پنج هفته یك بار، رنگ كرد. برای رنگ‌های دائمی باید از اكسیدان و پودر دكلره استفاده كرد. رنگ‌های موقتی به شكل شامپو یا ژل و كف هستند و نیازی به اكسیدان ندارند. این رنگ‌ها پس از شش تا هشت بار شامپو كردن از بین می‌روند.


۳) رنگ مناسب را برگزینید:


رنگ مو را باید براساس رنگ چهره و رنگ اصلی مو تعیین كرد. مثلا اگر موهای شما قهوه‌ای تیره است، هرگز نباید رنگ بلوند خیلی روشن را انتخاب كنید یا اگر صورت رنگ پریده‌ای دارید و موهای‌تان خرمایی روشن است، بهتر است از رنگ‌های مسی و گرم استفاده كنید تا صورت‌تان را زیب جلوه دهد.

۴) دستورالعمل داخل جعبه رنگ را بخوانید:


۴۸ ساعت قبل از آغاز رنگ‌آمیزی، مقداری از رنگ را پشت گوش خود بمالید تا مطمئن شوید نسبت به رنگ آلرژی ندارید. سپس دستورالعمل داخل قوطی رنگ را كاملا بخوانید و اجرا كنید. به مدت زمان مكث رنگ روی مو و مقدار اكسیدان مورد نیاز در دستورالعمل قید شده، احترام گذاشته و حتما در هنگام رنگ آمیزی از دستكش استفاده كنید.

رنگ مو


۵)مراقب موهای سفیدتان باشید:


در صورتی كه ۵۰ درصد از موهای شما سفید شده است، نمی‌توانید از رنگ‌های موقتی و فانتزی استفاده كنید. تنها رنگ‌های دائمی و اصلی، سفیدی موهای شما را پوشش می‌دهند.


۶)در صورت نیاز از یك آرایشگر كمك بگیرید:

برای داشتن رنگ مناسب یا به دست آوردن بعضی رنگ‌ها مثل اكواژ یا مسی روی موهای تیره، باید از مواد دكلره استفاده كنید. پیشنهاد می‌كنیم این كار را به تنهایی انجام ندهید و حتما از یك آرایشگر كمك بگیرید.

۷) فاصله‌های زمانی را رعایت كنید:


فرقی نمی‌كند، چه یك رنگ دائمی می‌گذارید و چه یك رنگ موقتی، به هر حال بین دفعات رنگ‌آمیزی فاصله زمانی شش هفته تا دو ماه را رعایت كنید. در صورتی كه پشت سر هم موهای‌تان را رنگ كنید به این خیال كه رنگ آنها شفاف‌تر و زیباتر شود، متاسفانه تنها موهای‌تان را از بین می‌برید. در صورتی كه موهای شما آسیب دید، تنها دو راه حل دارید: یا صبر كنید تا مو رشد كرده و موهای رنگ شده و آسیب دیده را كوتاه كنید، یا نزد یك آرایشگر حرفه‌ای بروید تا به شما كمك كند.

۸) مواظب حنا باشید:

پیگمنت‌ها و رنگ دانه‌های طبیعی مو، به مو درخشش می‌دهند و جلوی صدمات خارجی را می‌گیرند. حنا قدرت پوشش دهی فوق‌العاده‌ای دارد ولی در صورتی كه مو آسیب ببیند یا رنگ مورد دلخواه به دست نیاید، كاری نمی‌توان كرد حتی نمی‌توان روی آن یك رنگ دائمی گذاشت. در این صورت باید به یك آرایشگر حرفه‌ای مراجعه كنید تا با مواد دكوپاژ كه یك دكلره قوی است، رنگ را از روی موهای‌تان پاك كند.

۹) محتاط باشید:


برای آنكه نتیجه، مورد دلخواه شما باشد، باید به بعضی قوانین احترام بگذارید. در صورتی كه سابقا موهای‌تان را دكلره كرده‌اید، روی آن یك رنگ تیره نگذارید چون در این صورت دیگر نمی‌توانید رنگ آن را روشن كنید. دكلره مجدد نیز موهای‌تان را می‌سوزاند. هرگز از مخلوط رنگی كه سابقا درست كرده‌اید برای رنگ‌آمیزی دفعه بعد استفاده نكنید. رنگ‌ها را با هم مخلوط نكنید مگر آنكه از یك خانواده باشند.

10)در صورتی كه موهای‌تان را رنگ می‌كنید، حتما برای مراقبت از آنها از شامپوهای مخصوص موهای رنگ شده و ماسك‌های تغذیه كننده استفاده كنید.‌