سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

پیشنهادات استادانه برای خرید مبل راحتی



راهنمای خرید مبل,خرید مبل راحتی


اگر می‌خواهید یک کاناپه راحتی واقعا راحت داشته باشید، ‌این پیشنهادها را از دست ندهید.

دکوراتورهای برجسته‌ای ایده‌هایشان را برای اینکه یک راحتی چقدر باید راحت باشد، چه رنگی باشد، چند جای نشستن داشته باشد و... با هم به اشتراک گذاشته‌اند...


درازا
بیشتر مشتری‌ها می‌خواهند که مبل راحتی برای یک چرت کوتاه به اندازه کافی دراز باشد، بنابراین من برای آنها یک مبل 2 متر و 30 سانتی‌متر یا حتی بزرگ‌تر می‌سازم، البته اگر اندازه اتاق اجازه بدهد.

ابعاد
یک مبل راحتی کامل، ‌یک متر عمق، یک و نیم‌متر درازا، حدود 90 سانتی‌متر ارتفاع کلی دارد و ارتفاع جای نشستن آن با زمین هم نیم‌متر است. من برای مبل راحتی‌های مدرن، یک زیردستی مربع دوست دارم در مدل‌های کلاسیک، زیر دستی مدور خوب است.

ترکیب رنگ
برای اینکه همه چیز منظم به نظر برسد، من مبل راحتی را هماهنگ با رنگی که دیوارها و پرده دارند طراحی می‌کنم .

اول امتحان کن
قبل از اینکه مبل راحتی را بخرید، یک تکه کاغد بزرگ بردارید، ‌اندازه‌های راحتی را در اتاقی که می‌خواهید آن را بگذارید، شبیه‌سازی کنید و ببینید که چطور می‌شود.

روکش
همیشه از روکش‌های تیره استفاده کنید تا وقتی که کفش به آن می‌خورد، رد آن را نشان ندهد.

کوسن
من هرگز از دو کوسن استفاده نمی‌کنم، برای اینکه آن وقت 3 نفر روی یک مبل راحتی نمی‌نشینند. اگر راحتی به اندازه کافی دراز باشد، از 3 کوسن استفاده می‌کنم ولی اگر مبل کوچک‌تر باشد‌، از یک کوسن استفاده می‌کنم .

نسبت ارتفاع سقف
اگر سقف خانه کوتاه است، باید مبلی انتخاب کنید که ارتفاع پشتی آن کم باشد تا این طور نشان بدهد که سقف بلند‌تر از چیزی است که هست. در یک خانه با سقف بلند، باید یک مبل با پشتی بلند داشته باشید تا حضوری سنگین در خانه داشته باشد.

الگوی رنگ
من هرگز سعی نمی‌کنم رنگ بدنه مبل ام را با رنگ محیط هماهنگ کنم. در این صورت، تغییر مداوم رنگ محیط یا مبلمان کار سختی است اما اگر کوسن‌ها را با رنگ محیط هماهنگ کنیم، می‌توانید هر وقت که خواستیم، ترکیب رنگ را تغییر دهیم.

راحتی سالم
پدر من که یک مهندس بود به من یاد داده است برای اینکه مطمئن شود یک مبل خوب و سالم ساخته شده از سمت چپ یا راست مبل را حدود 10 یا 15 سانتی‌متر بالا ببرم، اگر آن سمت دیگر هم بالا آمد، یعنی اینکه بدنه کاملا سالم است.

راحتی در آپارتمان
کسانی که در آپارتمان زندگی می‌کنند هرگز نباید این نکته کلیدی را فراموش کنند درازای مبل شما هرگز نباید از ارتفاع آسانسور بیشتر باشد. یک بار اندازه بگیرید و دوباره اندازه بگیرد و اصلا شک نکنید که بار سوم هم اندازه بگیرید.

منبع : salamat.ir


ویدیو مرتبط :
هوم مبل-مبل راحتی مدل کارینا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رمضان؛ زمان طلایی خرید مبل



 

چند کلمه کلیدی

 

 

کسادی بازار مبل در ماه رمضان باعث شده فروشندگانی که تا چندی پیش کمترین تخفیف را به مشتریان نمی‌دادند، حالا برای خرید لوازم چوبی و دکوراسیون منزل شرایط ویژه‌ای را در نظر بگیرند

ماه رمضان امسال و کم شدن خرید و جشن‌های عروسی عامل مهمی ‌بود تا بازار مبل، تابستان کسادی را داشته باشد. نکته قابل توجه اما تخفیف‌ها و کنار‌آمدن غیرقابل باور فروشندگان با مشتری‌های هر‌چند گذری است. اگر این روزها گذرتان به یکی از بازارهای مبل خورده باشد، حتما اصرار فروشندگان برای خرید و ارائه تخفیف‌های عجیب و غریب آنها را از نزدیک دیده‌اید. اگر به دنبال یک فرصت مناسب برای خرید بوده‌اید، این روزها بهترین زمان خریدهای به‌صرفه است. برای رفتن به بازار مبل یافت آباد باید جزئیاتی را از چگونگی انتخاب کالا، نوشتن فاکتور و نحوه تحویل‌کالا بدانید

قبل از رفتن باید بدانید

رفتن به بازار مبل آدابی دارد که آشنا نبودن با آنها قطعا باعث دلخوری و در‌نتیجه پشیمان شدن از خرید می‌شود. قبل از هر‌چیز انتخاب یک مرکز خرید یا فروشگاه مناسب است که این موضوع با مشخص‌شدن بودجه همراه است. یافت آباد مراکز خرید و فروشگاه‌های متعددی دارد که می‌توانید مناسب‌ترین را با توجه به بودجه انتخاب کنید.

بازار مبل یافت آباد کلکسیونی از برندهاست که اگر دستتان در‌ خرج کردن باز است و مشکلی از نظر هزینه ندارید، می‌توانید مستقیم به آنجا بروید. اگر هم زمانتان به شما اجازه می‌دهد، بد نیست به‌مرکز خریدهای اطراف و فروشگاه‌های دیگر‌سری بزنید و مدل‌ها و قیمت‌های آنها را نیز از نزدیک ببینید.

اگر خیلی در‌بند کلاس کاری نیستید و کیفیت‌کالای خریداری شده را مهم‌تر از شیکی فروشگاه مورد نظر می‌دانید، انتخاب‌های بیشتری برایتان وجود‌دارد. در خیابان اصلی یافت آباد تعدادی گاراژ قدیمی ‌وجود دارد که در آنها فروشگاه‌های کوچک و بزرگ لوازم چوبی منزل را تولید و عرضه می‌کنند.

انواع مبلمان و سرویس خواب تا میز تحریر و تلویزیون و ناهارخوری را می‌توانید در این فروشگاه‌ها در دسترس داشته باشید. قبل از انتخاب کالا در مورد مدت ضمانت محصول و خدمات پس از فروش آنها مخصوصا در مورد کاناپه‌های پارچه‌ای و چرمی ‌پرس و جو کنید. قیمت این لوازم بسته به نوع و اندازه بدون شک ارزان‌تر از قیمت آنها در مراکز خرید و فروشگاه‌های لوکس‌است.

فاکتور دریافتی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد

خرید از بورس مبل فروشی یافت‌آباد و هر جای دیگر معمولا به این شکل است که در فروشگاه نمونه یک محصول را می‌بینید و آن را سفارش می‌دهید. کالای سفارشی پیش فاکتور‌ می‌شود و یک نسخه از آن در فروشگاه می‌ماند و نسخه دیگر را به خریدار تحویل می‌دهند. این فاکتور باید چند ویژگی مهم داشته باشد تا بعد از به‌وجود آمدن هر‌گونه مشکل، سند معتبری در دست شما باشد. در سفارشی که از طرف شما به فروشگاه داده می‌شود، ممکن است رنگ، پارچه و در کل تغییر کوچکی را روی محصول داشته باشید.

فراموش نکنید که هرگونه تغییر با جزئیات در هر دو فاکتور ثبت شود. تاریخ سفارش و تاریخ تحویل مورد بعدی مهم در فاکتور است که حتما باید قید شود.

در بیشتر موارد مشتریان پس از دادن سفارش با بدقولی فروشگاه مواجه می‌شوند که ثبت این تاریخ می‌تواند مدرک ‌معتبری باشد در‌ مواقعی که مشکل اینچنینی پیش‌ می‌آید. بد نیست اگر فروشنده را راضی کنید که در فاکتور قید کند در صورت داشتن مشکل فنی کالا، آن را پس بگیرد.
 

 

ایرادات فنی قبل و بعد از تحویل کالا

به نفعتان است اگر از یک کالایی در یک فروشگاه خوشتان آمد، فروشنده را راضی کنید و همان کالا را در لحظه خریداری‌کرده و با خود ببرید. با این حساب مشکلات تحویل و اتفاقات بعدی را فاکتور می‌گیرید اما برای قبل از پرداخت هزینه،‌ لازم است که تمام زیر و بم‌های کالا را بررسی کنید. برای مبل‌هایی که در آنها از چوب استفاده شده، بهتر است تمام بخش‌هایی که به وسیله چسب و میخ به هم متصل شده اند را بررسی کنید. در قسمت‌های اتصال تشک و پشتی به‌مبل نیز میزان مقاومت و چگونگی اتصال آنها یکی‌از مهم‌ترین مسائل است. نوع کلاف‌هایی که زیر نشیمن مبل‌ها و کاناپه‌ها استفاده شده از مهم‌ترین نکات است.

در مبلمان و کاناپه‌های مدرن برای بعضی از اتصالات از سوزن‌های منگنه استفاده می‌شود. این سوزن‌ها به هیچ وجه از روی کار نباید دیده شوند که در این صورت اشکال فنی بوده و می‌توانید به آن اعتراض‌کنید. در‌مورد کمدها و انواع لوازم چوبی در‌دار مثل بوفه‌ها باید توجه داشته باشید که در‌آنها را چند بار باز و بسته کنید. این درها که فرقی نمی‌کند معمولی باشند یا ریلی، باید بدون هیچ مشکلی باز و بسته شوند. اگر در کمد یا بوفه بعد از باز شدن به سمت پایین کشیده شود یا موقع بستن در به لبه پایینی کمد‌گیر کند، از ایراداتی است که باید آن را نادیده نگیرید. بعد از تحویل کالا در منزل یا محل‌کار بهتر است فورا کالا را چک‌کنید و در صورت مشاهده هرگونه ایراد با فروشنده تماس بگیرید. برای تحویل کالاهای خریداری شده به نفعتان است تا تمام آنها را با یک ماشین به محل مورد نظر بیاورید. با این کار به‌جای پرداخت هزینه‌های مختلف، می‌توانید تمام تاریخ‌های تحویل را در یک روز قرار بدهید و آنها را یکجا بار بزنید.

قیمت انواع مبلمان در‌ این روزها

اگر قیمت مبلمان را قبل از ماه رمضان داشته باشید به‌راحتی متوجه اختلاف قیمت‌ها خواهید شد. هر چند در بازار مبل هیچ‌خبری از حراج و تخفیف نیست اما برای نمونه وقتی از یک فروشگاه، یکی از کالاها را قیمت می‌کنید متوجه تخفیف‌ها و پایین‌آمدن قیمت‌ها می‌شوید. این روزها و در یافت‌آباد برای خرید یک سرویس خواب بزرگسال از جنس mdf می‌توانید از 500 هزار تومان به بالا حق انتخاب داشته باشید. این مبلغ برای ست کامل تخت، دوعدد پاتختی و میز آرایش است. در صورتی که همین سرویس خواب را می‌توانید در روزهای معمولی با حداقل 700 هزار تومان‌خریداری کنید. برای خرید انواع میز تلویزیون و جاکفشی یا خرده ریزهای اینچنینی بهتر است فروشگاه‌های متفرقه را در اولویت قرار‌دهید.  قیمت این قبیل کالاها در این فروشگاه‌ها بسیار به‌صرفه‌تر واقتصادی‌تر است.

تولیدکنندگان داخلی‌‌که مواد اولیه خود را از ترکیه تهیه می‌کنند، محصولات خود را با مبلغ بیشتری به‌فروش می‌رسانند. این تفاوت هزینه به جهت کیفیت و هزینه‌های مربوط به گمرک است. البته برندهای معروف و معتبر نیز که جایگاه خود را در بازار پیدا کرده‌اند، قیمت‌های بیشتری روی اجناسشان گذاشته‌اند. این قیمت بیشتر هزینه برند است تا مواد مصرفی برای هر‌کالا. برندهای معتبر نیز تخفیف‌های 10 تا 30 درصدی را این روزها برای کالاهای خود در نظر‌گرفته‌اند. هر‌چند با وجود این تخفیف‌ها باز هم قیمت کالاهایشان بالاست و خرید آنها برای همه ممکن نیست .

 

منبع : bartarinha