سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

پیاز داغ و سیر داغ فریزری، خوب یا بد؟



خواص پیاز داغ فریزری, خواص سیر داغ
پیازداغ‌ها و سیرداغ‌هایی که برای استفاده ماهانه فریز می‌شوند، فقط کمی از عطر پیاز و سیر را در خود نگه می‌دارند و موادمغذی آنها نسبت به پیاز و سیر تازه یا حتی آنهایی که تازه به تازه سرخ و مصرف می‌شوند .
این روزها خیلی از خانم‌های خانه‌دار یا شاغل، اقدام به سرخ کردن پیاز یا حتی سیر در حجم زیاد و نگهداری آن در فریزر می‌کنند تا مجبور نباشند هر روز برای تهیه غذاهای مختلف پیازداغ و سیرداغ درست كنند .
هر فرآیندی روی مواد غذایی و خوراکی تازه‌ انجام شود، باعث می‌شود میزان مواد مغذی موجود در آن کاهش ‌یابد. هرچقدر این فرآیند بیشتر و شدیدتر باشد، افت ارزش تغذیه‌ای آن خوراکی خاص بیشتر خواهد بود. این موضوع در مورد سیر و پیاز هم صدق می‌كند؛ وقتی یک بار سیر یا پیاز خام و تازه سرخ شود، بخش مهمی از مواد مغذی، ویتامین‌ها و املاح آن از بین می‌رود و وقتی که پیازداغ و سیرداغ برای مدت طولانی فریز شوند و پس از مدتی برای مصرف دوباره، از حالت یخی خارج شوند، بخش دیگری از مواد مغذی موجود در آنها از بین می‌رود.
پیازداغ‌ها و سیرداغ‌هایی که برای استفاده ماهانه فریز می‌شوند، فقط کمی از عطر پیاز و سیر را در خود نگه می‌دارند و موادمغذی آنها نسبت به پیاز و سیر تازه یا حتی آنهایی که تازه به تازه سرخ و مصرف می‌شوند، به شدت پایین می‌آید. ضمن اینکه عطر و طعم این محصولات یخی هم با انواع تازه‌شان تفاوت چشمگیری دارد.
اگر سیر و پیازی که قرار است سرخ و فریز شوند، سالم باشند و با روش صحیحی سرخ و فریز شوند، هیچ ماده سمی و مضری در آنها آزاد نخواهد شد اما مصرف چنین محصولاتی دیگر ارزش تغذیه‌ای خاصی برای بدن نخواهد داشت.
منبع : salamatnews.com


ویدیو مرتبط :
داغ داغ داغ داغ!تریلر بتمن و سوپرمن طلوع عدالت لو رفت!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روزهای خوب موسیقی،از کنسرت «شجریان» تا مجوزهای داغ


پیش‌بینی اتفاقات مهم حوزه موسیقی کشور در سالی که به نام «اقتصاد و فرهنگ» لقب گرفته است؛

موسیقی ما: شادی‌بخش‌ترین لحظه تحویل سال نوروز 93 بدون‌شک نامگذاری سال جدید به عنوان «اقتصاد و فرهنگ» بود که از همین ابتدای آغاز سال جدید، می‌تواند دلگرمی ویژه‌ای باشد برای اهالی فرهنگ در کشور و به‌خصوص آنهایی که در سال‌های گذشته در این وادی، نتوانسته‌اند آن‌چنان که باید و شاید فعالیت کنند.

مدت زیادی است که توجه ویژه به امور فرهنگی و سرلوحه قرار گرفتن این وادی در میان دغدغه‌های مسئولین نظام، یکی از خواست‌های عمده مردم و فعالین حوزه فرهنگ و هنر است و حالا امید می‌رود در سال جدید، شاهد بازنگری اساسی در این بخش باشیم. این نگاه امیدوارانه در روزهای اخیر و در میان اهالی فرهنگ و هنر رو به گسترش بوده، تا جایی که افراد بدبین‌تر نیز با نگاهی خوش‌بینانه در پی فعالیت بیشتر در این حوزه هستند.

در این گزارش قرار است به پیش‌بینی اتفاقات برجسته موسیقی ایران در سال 1393 بپردازیم. اگرچه اظهارنظر در خصوص رویدادهای آینده نیازمند گذر زمان است، اما شاید بد نباشد که با این گزارش همراه باشید.

آواز مرغ خوشخوان

از آخرین باری که سایت‌های بلیت‌فروشی کنسرت، بر اثر هجوم هواداران خسرو آواز ایران دچار اختلال شدند، 6-7 سال می‌گذرد و حالا به نظر می‌رسد که باید برای تکرار چنین اتفاقی آماده باشیم. گزارش‌ها حاکی از آن است که تور جهانی کنسرت‌های استاد «شجریان» از ماه‌های آینده در اقصی نقاط جهان آغاز خواهد شد و قرارداد این کنسرت‌ها هم میان یک تهیه‌کننده جوان و سرشناس داخلی با یک کمپانی بین‌المللی منعقد شده است.



اگرچه استفاده از صدای «شجریان» بزرگ در فیلم تبلیغاتی رئیس‌جمهور منتخب امیدواری‌های فراوانی به وجود آورد تا صدای ایشان بار دیگر در سالن‌های کنسرت داخلی طنین‌انداز شود، اما تا پایان سال 92 که چنین اتفاقی رخ نداد. ظاهراً تلاش‌های زیادی از سوی مسئولین فرهنگی کشور صورت گرفته تا مقدمات برگزاری کنسرت‌های استاد در ایران فراهم شود. به گفته شاهدان، جلساتی نیز برای وقوع این مهم برگزار شده و نتایجی مثبت نیز از دل آنها بیرون آمده است.

«گلِ یخ» جوانه می‌زند

تیتر خبر این است: «آلبوم جدید "کوروش یغمایی" با اخذ همه مجوزهای لازم به زودی وارد بازار موسیقی کشور می‌شود». اصلاً شاید ظرف همین چند هفته آینده این تیتر را در بخش خبر یک «موسیقی ما» دیدید. خبر هم تأیید شده و حتی مذاکره‌هایی نیز با شرکت‌های تولیدکننده CD صورت گرفته است. هیجان این خبر زمانی مضاعف می‌شود که بدانید «کاوه یغمایی» هم موفق به گرفتن مجوز انتشار آلبوم و برگزاری کنسرت‌اش شده و دوستداران موسیقی راک باید خود را برای اجراهایی شگفت‌انگیز حاضر کنند.



خاندان «یغمایی» که از آنها به عنوان بزرگان راک فارسی یاد می‌شود، در سال جدید قرار است اتفاق بزرگ حوزه موسیقی کشور باشند. چهره‌هایی که در سال‌های گذشته بالا و پایین‌های زیادی در داخل و خارج کشور تجربه کرده‌اند و حالا با تجربه‌ای بیشتر و نگاهی پخته‌تر قرار است یکی از حوادث بزرگ موسیقی ایران در سال 93 لقب بگیرند.

آقای همیشه غایب

هیچ‌کس نمی‌داند که در ساختمان سه‌طبقه حوالی یکی از بیمارستان‌های غرب تهران چه خبر است. ساختمانی که ریتم ضربان قلب خیلی از هواداران محسن چاوشی در طبقه اول آن تعیین می‌شود. اینجا استودیو 103 record است. با یک تابلوی سفید که حالا دیگر آبیِ آبی شده و همه کسانی که پایشان به آنجا باز شده، یادگاری‌ای را برای «محسن چاوشی» با ماژیک آبی روی این تابلو نوشته و امضا کرده‌اند.کمی جلوتر از تابلوی یادگاری‌ها، استودیوی بزرگی است که با یک شیشه بزرگ، با اتاق فرمان در ارتباط است. «بهروز صفاریان» و «محسن چاوشی» در خفا و در حالی که از شدت شوخی ریسه می‌روند، در حال برنامه‌ریزی برای کنسرتی هستند که هیچ‌کس از جزئیات آن خبر ندارد. حرف و حدیث‌ها در مورد کنسرت «محسن چاوشی» در سال 93 زیاد است.



در سال‌های گذشته بسیاری دیگر هم با این قبیل ادعاها سعی کردند که وارد گود شوند، ولی تجربه نشان داده که تا زمانی که «محسن چاوشی» میکروفن به دست روی صحنه نیامده، نباید در مورد این قبیل ادعاها اظهارنظر کرد. برای ادامه ماجرا باید تا پایان جام جهانی برزیل صبر کنید ولی... خبر آمده که خبری در راه است...

زیرزمینی‌ها و مجوزهایی داغِ داغ!

این اسامی را مرور کنید: «سیامک عباسی»، «سینا حجازی»، «کاوه آفاق»، «رستاک حلاج»، «عماد طالب‌زاده»، «سعید کرمانی»، «نریمان»، «سامان جلیلی»، «متین معارفی» و... تقریباً همه این افراد آثارشان را در سال 93 وارد بازار خواهند کرد. «سیامک عباسی» مجوز نشر آلبومش را در دست دارد و «سینا حجازی» حتی در حال برنامه‌ریزی برای کنسرت‌هایش است.



«کاوه آفاق» آلبومی راک را تولید کرده و بقیه هم در آخرین خوان اخذ مجوز قرار دارند. حالا با ورود این همه چهره محبوب به عرصه مجاز، باید شاهد تنوع بیشتری برای سلیقه‌های مختلف موسیقیایی علاقه‌مندان بود.

 برج میلاد، همچنان تعطیل!



مسئولین برج میلاد ظاهراً هنوز تمایلی برای تجدیدنظر در تصمیم خود مبنی بر ممانعت از برگزاری کنسرت‌های پاپ در سالن اصلی این مجموعه ندارند. ظاهراً سیاست‌گذاران این مجموعه فعلاً قصد دارند که همایش‌های علمی و پژوهشی در سالن اصلی این مجموعه برگزار شود و آنها هم بدون دردسر برنامه‌هایشان را پیش ببرند. به‌هرحال کنفرانس‌های صدنفره و کم‌مخاطب قطعاً دردسر کمتری نسبت به کنسرت‌هایی دارد که معمولاً چیزی حدود دوهزار نفر را به مجموعه می‌کشاند. در روزهای آینده این موضوع را جدی‌تر پیگیری می‌کنیم.

آه «لس‌آنجلسِ» مغموم!

در دوره هشت ساله دولت قبلی، چهره‌های زیادی از خوانندگان لس‌آنجلسی برای فعالیت در داخل کشور، جلساتی را با مسئولین ارشد فرهنگی برگزار کردند. جلساتی که عمدتاً در تهران و کیش برگزار شد و شنیده شد که چهره‌های سرشناس دیگری نیز به صورت حضوری و تلفنی شرایط بازگشت‌شان را بررسی کردند.



البته به جز «حبیب» و «سامان» در حال حاضر هیچ کدام از چهره‌های مذکور در ایران حضور ندارند و حرف و حدیث‌های زیادی هم بر سر زبان‌هاست که قرار است اتفاقات عجیبی در سال «اقتصاد و فرهنگ» رخ دهد. این پاراگراف هم از همان خط‌قرمزهایی است که بیشتر از این نمی‌شود جلو رفت، اما در سال جدید اگر شب خوابیدید و صبح بیدار شدید و دیدید آلبوم دو تن از چهره‌های آکادمی موسیقی معروف در ایران منتشر شده، زیاد تعجب نکنید...

چشم‌هایت را ببند



دومین جشن سالانه «موسیقی ما» قرار است به یاری خدا در اواخر بهار برگزار شود. اگر همه‌چیز خوب پیش برود، یک ماه قبل از آغاز جام‌جهانی برزیل این جشن با شکوهی دو چندان برگزار می‌شود و برنامه‌ریزی دست‌اندرکاران برگزاری آن و حمایت‌های مسئولان به نحوی است که شاید یکی از اتفاقات بزرگی که در پاراگراف‌های بالا به آنها اشاره شد، در انتهای این جشن رخ دهد. سوای این ماجرا برنامه‌هایی برای این مراسم تدارک دیده شده که قطعاً سوپرایزتان خواهد کرد و فقط شما را دعوت می کنیم به صبر برای این رویداد هنری و فرهنگی.

بازگشایی ارکستر سمفونیک‌ها


شرایط تعطیلی ارکسترها در سال‌های گذشته و بدهی‌های فراوان این تشکیلات به قدری شرایط را پیچیده کرده که سال گذشته راه حلی برای احیای این ارکسترها پیدا نشد. هرچند که این قضیه جزو شعارهای رئیس جمهور هم بود. حالا دیگر باز‌گشایی ارکستر سمفونیک‌ها مسئله حیثیتی برای اهالی موسیقی شده است. به نظر می‌رسد یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های معاونت هنری در سال جدید راه‌اندازی و سرسامان دادن مجدد ارکستر ملی ایران و ارکستر سمفونیک تهران باشد.



طرح‌ها و برنامه‌هایی مطرح شده و قول‌هایی هم داده شده تا خیلی زود شاید همین ماه‌ها ابتدایی سال شاهد اجرای ارکستر ملی ایران به رهبری یکی از موزیسین‌های صاحب نام این عرصه باشیم.