سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

پول برق تان کم می شود اگر ...



 

 

 

پول برق

 


اگر شما هم از آن دسته افرادی باشید که موضوعات مرتبط با هدفمند کردن یارانه ها و واقعی شدن قیمت های آب و برق را دنبال می کنند، به طور قطع قبل از اجرای این قانون به سراغ شیوه هایی خواهید رفت که بتوانید تا حداقل ممکن، قیمت قبوضتان را کنترل کنید و اجازه دهید تا سهمی اندک را برای پرداخت بهای آب و برق در سبد هزینه های مصرفی خانوار خود در نظر بگیرید.

 

در این جا است که کم کم به سراغ شیوه ها و ابزارهایی می روید که به ساده ترین روش بتوانند تاثیر بسزایی در قبوض آب و برق شما داشته باشند.

 

یکی از این راهکارهای ساده، کنترل و نحوه انتخاب سیستم های گرمایشی و سرمایشی منزل است.

 

باید توجه داشت که برای سرمایش و گرمایش محیط، باید انرژی و هزینه بیشتری نسبت به سایر سیستم‌های برقی خانگی به كار برد. برای نمونه، 44 درصد از مبلغ قبوض خصوصا در تابستان و زمستان، مربوط به فرایند سرمایش و گرمایش است.


این مسأله كه شما از چه نوع سیستم گرمایش، تهویه و هواساز در منزل استفاده می‌كنید اهمیت چندانی ندارد؛ زیرا می‌توانید با نگهداری درست و ارتقای تجهیزات خانه، آسایش خود را بالا برده و در هزینه صرفه‌جویی كنید.

 

اما به خاطر داشته باشید كه در مقایسه با سیستم‌های كلی خانگی یك دیگ با كاركرد بهینه، به تنهایی نخواهد توانست مخارج انرژی را كاهش دهد. بنابراین، با انجام كارهایی نظیر نگهداری خاص از سیستم‌ها، ارتقای سیستم با عایق‌های ویژه، هوابندی و تنظیم ترموستات شما خواهید توانست مبلغ صورت حساب انرژی خود را كاهش داده و آلودگی ایجاد شده را نصف كنید. در این رابطه، درجه ترموستات را تا جایی كه مقدور است در زمستان، پاییز و تابستان، بالا ببرید.

 

همچنین فیلتر دیگ‌ها را هر یك ماه یا هر زمان كه نیاز دارید تمیز یا تعویض نمایید و خروجی هوای گرم و رادیاتورهای خود را با توجه به نیاز نظافت كنید. از بابت پوشیده نشدن این ادوات با فرش، مبلمان و پارچه، اطمینان حاصل نمایید و رادیاتورها را حداقل یك یا دو بار در هر فصل هواگیری كنید.

 

همچنین می‌توانید از فن تهویه در آشپزخانه، حمام و سایر نقاط، به شكل معقول استفاده نمایید. این گونه فن‌ها می‌توانند در طول یك ساعت مقدارقابل توجهی از هوای گرم یا سرد را از خانه خارج كنند، بنابراین به محض پایان كار، آنها را خاموش كنید.


در فصول گرم سال، جلوی پنجره‌های جنوبی ساختمان، سایبان یا پرده نصب كنید و در زمستان نیز درطول روز پرده را كنار بزنید تا نور وارد شود و در طول شب برای جلوگیری از ورود هوای سرد، آن را بسته نگه دارید.

 


همچنین می‌توانید در فصول گرم سال در طول روز سایه‌بان و پوشش پنجره را جهت جلوگیری از دریافت حرارت خورشیدی بسته نگه دارید. اینها راهکارهای ساده ای هستند که اگرچه در نگاه اول ممکن است به نظر ساده بیایند، اما می توانند نقش بسزایی در کاهش مصرف انرژی داشته باشند.


ویدیو مرتبط :
یعنی الکی پول برق میدیم !!!!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عراق: ایران تحریم است ، نمی توانیم پول برق را بدهیم!



 

 

 

عراق: ایران تحریم است ، نمی توانیم پول برق را بدهیم!

 

یک مقام مسوول عراقی گفت که کشورش به دلیل تحریم های آمریکا، نمی تواند بدهی های خود را بابت واردات برق از ایران بپردازد. به گزارش رویترز، "عادل مهدی" مشاور وزیر برق عراق رقم این بدهی را "میلیون ها دلار" اعلام کرد.

 

وی اضافه کرد: این موضوع باعث می شود عراق نتواند به واردات برق از ایران ادامه بدهد و انرژی لازم را برای مردم عراق تهیه کند.

این در حالی است که عراق هم اکنون نیز با کمبود شدید برق رو به روست و قطعا توقف واردات برق از ایران، بر دامنه مشکلات تامین انرژی این کشور اضافه خواهد کرد.

آمریکا و اتحادیه اروپا پیش از این بر سر برنامه هسته ای ایران، تحریم های مالی بانکی را علیه تهران وضع کرده بودند. این تحریم ها در چند هفته اخیر باعث شد تا دریافت پول نفت صادراتی ایران به هند نیز با مانع روبه رو شود.

مشاور وزیر برق عراق اضافه کرد: کشورش سالانه ۶۵۰ مگاوات برق از ایران وارد می کند و قصد دارد آن را در سال جاری میلادی به رقم یک هزار مگاوات برساند.

این در حالی است که بانک های خارجی انتقال حداقل ۲۰۰ میلیون دلار از عراق به ایران بابت هزینه واردات برق را به دلیل تحریم های آمریکا رد کرده اند و همین موضوع باعث نگرانی مقامات بغداد از احتمال قطع صادرات برق ایران به کشورشان شده است.

رویترز برق صادراتی ایران به عراق را دارای قیمتی ارزان و حیاتی توصیف می کند.

این اتفاقات در حالی رخ می دهد که عراق در چند ماه آینده با افزایش دمای هوا و بالا رفتن میزان نیاز به برق رو به روست.

مهدی به خبرنگاران گفت که نگران است میزان بدهی عراق به ایران برای واردات برق تا تابستان آینده به رقم نیم میلیارد دلار برسد که در این صورت ممکن است ایران قرارداد صادرات برق به عراق را لغو کند.

وی تاکید کرد: در این صورت عراق با مشکل بزرگی رو به رو خواهد شد.

مشاور وزیر برق عراق ادامه داد که مصرف برق کشورش در سال گذشته میلادی به رقم ۶۵۰۰ تا ۷ هزار مگاوات رسید و پیش بینی می شود این رقم در تابستان آینده که دمای هوا به بالای ۵۰ درجه می رسد به رقم ۱۴ هزار مگاوات افزایش یابد.

وی ادامه داد: رشد مصرف برق عراق سالانه رقمی بین ۸ تا ۱۰ درصد است و در این صورت ما در بهترین حالت توانایی تامین ۵۰ درصد از نیاز به برق را داریم.

گفتنی است کمبود برق در تابستان گذشته منجر به اعتراضاتی در مناطق جنوبی عراق شد که در اثر آن وزیر برق وقت عراق مجبور به استعفا شد و وزیر نفت همزمان سرپرستی وزارت برق را برعهده گرفت.

با وجود گذشت هفت سال از سقوط دولت صدام در عراق به دست نظامیان آمریکایی، همچنان مردم این کشور روزانه فقط چند ساعت برق دارند و کمبود برق شکایت نخست عراقی هاست.../عصر ایران