سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

پوستتان چرب است؟ این‌ خوراکی ها را بخورید



چربی زیاد پوست,پوست براق,پوست‌های چرب

امکان دارد چربی زیاد پوست ناشی از بی نظمی های هورمونی باشد. با وجود این که تغذیه نمی تواند شما را به طور کامل از پوست همیشه براق و چرب نجات دهد اما با این حال کمک زیادی در تنظیم چربی آن می کند.

پوست‌های چرب نیاز به مراقبت‌های خاص از قبیل لایه برداری، استفاده از لوسیون ها، ماسک ها و کرم‌های مناسب پوست خود دارند. علاوه بر این ها تغذیه ی مناسب نیز جزویی از مراقبت‌های پوست‌های چرب است. امکان دارد چربی زیاد پوست ناشی از بی نظمی های هورمونی باشد. با وجود این که تغذیه نمی تواند شما را به طور کامل از پوست همیشه براق و چرب نجات دهد اما با این حال کمک زیادی در تنظیم چربی آن می کند.

سبزیجات سبز
سبزیجات برگ سبز برای افرادی که پوست چربی دارند فوق العاده است. اسفناج و دیگر سبزیجات سبز ویتامین C تولید می کنند که مانع از فعالیت اکسیدان ها می شود. تا جایی که می توانید هر روز از این سبزیجات در سالادها و غذاهایتان استفاده کنید.

آجیل ها
اگر از جای آکنه در پوستتان شکایت دارید ویتامین E می تواند روند بهبود جای زخم را شتاب دهد. این ویتامین باعث تقویت غشاهای سلولی می شود. اگر هنوز جای آکنه ها تازه است و در روند درمان قرار دارید بهتر است مصرف ویتامین E را افزایش دهید. آجیل ها منبع خوب ویتامین E هستند که شما را به هدف تان نزدیک‌تر می سازند.

ماهی آزاد
شاید کمی متناقض به نظر بیاید. از طرفی صحبت از پوست‌های چرب است و از طرف دیگر مصرف مواد غذایی چرب توصیه می شود؛ اما با این حال ماهی آزاد که جزو ماهی های چرب است برای پوست های چرب بسیار مفید است. این ماهی سرشار از امگا3 است که برخی از مولکول ها را تحت کنترل خود در می آورد. همین مولکول‌ها مسئول افزایش ترشح سبوم هستند که دشمن پوست‌های چرب است. خوشبختانه اکثر افراد ماهی آزاد را می پسندند. در نتیجه می توان از خواص آن برای بهبود وضعیت پوست استفاده کرد.

نعنا
نعنا یک ماده ی غذایی ایده آل برای کاهش تستوسترون است. این هورمون‌های آندروژنی مسئول ترشح بیش از اندازه ی سبوم در پوست‌های چرب است. مصرف نعنا می تواند باعث کاهش حالت برق زدن پوست شده و ترشح سبوم را کاهش دهد. می توانید دست به کار شوید و خودتان داخل یک گلدان نعنا بکارید تا به راحتی و به طور مرتب از این سبزی معطر بهره مند شوید.
منبع: rougeframboise

 

 


ویدیو مرتبط :
‫9 خوراکی که هنگام مریضی اصلا نباید بخورید‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پوستتان را زیاد چرب نکنید !



 

پوست چرب

 

در حالت طبیعی همیشه باید مقداری چربی در سطح پوست وجود داشته باشد. غدد چربی به طور مرتب این وظیفه را انجام می دهند و هرگاه این قشر چربی از بین برود چربی از بین رفته را تجدید می کنند از این رو توصیه می شود که از زیاد چرب کردن پوست خودداری کنید، زیرا این عمل به طور طبیعی نجام می گیرد.

 

گاه اتفاق می افتد که غدد چربی بیشتری ترشح می کنند و سرانجام کار به جایی می رسد که این غدد بی اندازه بزرگ می شوند و به طور دائم چربی ترشح می کنند در این حالت است که به نظر می رسد به پوست صورت روغن مالیده اند.

 

پوست چرب

 

باید دانست که هر یک از غدد چربی با تعدا د زیادی از انتهای رشته های عصبی مربوط است و از ین رو به آسانی می توان به اهمیت عامل عصبی در ازدیاد ترشح چربی پی برد. در پوستهای چرب، طبقه روپوست ضخیم می شود ولی به علت مقدار زیاد چربی، سختی پوست احساس نمی شود.